Deze week liet ArkeFly zich weer van de goede kant zien:
heenvlucht naar Curacao 6 uur vertraging
retourvlucht naar Amsterdam 13 uur vertraging zonder verder info of service in Willemstad, de firma,s Kras cs waren ook niet bereikbaar voor hulp of info.
charterbedrijven blijven de klanten manipuleren ???, welke wettelijke regels bestaan hiervoor ???
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Arkefly
Re: Arkefly
joh dat viel nog wel mee. Ik zou vrienden van mij ophalen van schiphol na hun vakantie op de Dominicaanse Republiek. Zij smsten mij een uur voor dat ik weg zou gaan naar schiphol dat zij nog op Punta Cana stonden.
Uiteindelijk na 78 uur vertraging zijn zij geland op schiphol afgelopen donderdag. En dan worden afgescheept met een vergoedingsbon van 100 eur en een bossie blommen.
Ze hebben die bon niet aangenomen en op mijn advies gaan ze een procedure starten.
zie ook :http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=23741
Uiteindelijk na 78 uur vertraging zijn zij geland op schiphol afgelopen donderdag. En dan worden afgescheept met een vergoedingsbon van 100 eur en een bossie blommen.
Ze hebben die bon niet aangenomen en op mijn advies gaan ze een procedure starten.
zie ook :http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=23741
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49
Re: Arkefly
ArkeFly heeft nogal pech de laatste dagen. Eerst al het toestel in de Domicaanse Republiek, gevolgd door een incident op de grond in Kreta waarbij flinke schade aan een vleugel is ontstaan. Tja, dan staat ineens je halve vloot ongepland aan de grond....
Re: Arkefly
tja dat noemt men overmacht ik wens de mensen die een claim hebben ingediend met het terug krijgen het was toen het toestel van uit de vs met onderdelen zeer slecht weer daar
ik wens een ieder veel sterkte met het terug hallen van het geld
ik wens een ieder veel sterkte met het terug hallen van het geld
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08
Re: Arkefly
@Henri42
Als je je even verder zou verdiepen:
ArkeFly heeft 3 lange afstandstoestellen. 1 daarvan had een technisch defect vorige week in de DR en kon niet vliegen; aanlevering reserve onderdelen vertraagde door lokale weersomstandigheden.
Ook vorige week een fout van grondpersoneel Chania waardoor 1 toestel met een vleugel tegen een paal kwam .... vleugel ingekort. Dan ben je 2 van je 3 toestellen kwijt. Inhuur is momenteel lastig omdat het Hadj periode is.
Maarre waarom vertel je de situatie van Martinair van vandaag niet:
zo 16.12 08.10 Paramaribo vertrek ma 17.12 13.15
ma 17.12 10.25 Mombasa vertrek di 18.12 08.10
Chartermaatschappijen zijn goedkoper dan lijndienst omdat vluchten nauw op elkaar aansluiten en ze geen reservetoestel hebben. Als er dan 1 toestel (laat staan 2) uitvalt heb je een probleem dat dagen duurt.
Meeste zekerheid heb je met een lijndienst maar ja dat kost weer meer centjes.
Enne een goede verzekering keert vertraging uit. Helaas vinden sommige mensen de kosten hiervan zonde van het geld.
Als je je even verder zou verdiepen:
ArkeFly heeft 3 lange afstandstoestellen. 1 daarvan had een technisch defect vorige week in de DR en kon niet vliegen; aanlevering reserve onderdelen vertraagde door lokale weersomstandigheden.
Ook vorige week een fout van grondpersoneel Chania waardoor 1 toestel met een vleugel tegen een paal kwam .... vleugel ingekort. Dan ben je 2 van je 3 toestellen kwijt. Inhuur is momenteel lastig omdat het Hadj periode is.
Maarre waarom vertel je de situatie van Martinair van vandaag niet:
zo 16.12 08.10 Paramaribo vertrek ma 17.12 13.15
ma 17.12 10.25 Mombasa vertrek di 18.12 08.10
Chartermaatschappijen zijn goedkoper dan lijndienst omdat vluchten nauw op elkaar aansluiten en ze geen reservetoestel hebben. Als er dan 1 toestel (laat staan 2) uitvalt heb je een probleem dat dagen duurt.
Meeste zekerheid heb je met een lijndienst maar ja dat kost weer meer centjes.
Enne een goede verzekering keert vertraging uit. Helaas vinden sommige mensen de kosten hiervan zonde van het geld.
Re: Arkefly
Het is een wijdverbreide misvatting dat bij vluchtvertragingen zonder meer geen recht op een financiële vergoeding bestaat. Dat komt doordat reisorganisatoren en bedrijven als EUclaim uitgaan van slechts één wettelijke grondslag (Vo 261/2004) en overigens steevast naar de reis- / annuleringsverzekeraar verwijzen (vooral de reisorganisatoren doen dit). Reisrecht.. biedt een alternatief waarbij eveneens wordt gekeken naar andere relevante regelgeving, zoals Europese verordening 2027/97 en het verdrag van Montreal. Dat levert de gedupeerde reiziger vaak ook een financiële vergoeding op voor de gevolgen van een vluchtvertraging.