Pagina 1 van 1

Orange misbruik persoonsgegevens

Geplaatst: 16 dec 2007 19:58
door Marieke1983
Vorige week kreeg ik tot mijn verbazing een brief van Orange dat na telefonsch contact mijn abonnement is verhoogd en verlengd. Het vreemde is dat ik helemaal geen telefonisch contact heb gehad. Ik kreeg ook ineens mailtjes in mijn postbus voor een tevredenheidsenquete na telefonisch contact met Orange. Met datum en tijd erbij vermeld. Maar ik heb nooit gebeld!

Ik ben meteen gaan bellen met Orange dat ik het allemaal heel vreemd vindt en dat ik al helemaal niet heb gevraagd om een verhoging of verlening van mijn abonnement. Ze konden er helemaal geen antwoord opgeven en tegen mij werd geaegd dat ik waarschijnlijk een familielid heb die mijn gegevens weet en heeft gebeld met Orange... Heel brutaal!

Ik gaf aan dat ik per direct mijn abonnement wil opzeggen omdat ik niet wens gebruik te maken van een provider die misbruik maakt van mijn gegevens. Toen werd door de telefoon gezegd dat ze niet konden nagaan of ik wel de persoon ben die ik zeg dat ik ben :? !!

Ze kunnen mij helemaal niet helpen via de telefoon en kunnen me ook geen informatie geven wie er heeft gebeld en wie mijn abonnement heeft verlengd en verhoogd.

Ik zit nu opgescheept met hogere kosten per maand waar ik niet om heb gevraagd en dit kan ook niet worden teruggedraaid.

Wie heeft hier ook ervaringen mee?

Re: Orange misbruik persoonsgegevens

Geplaatst: 16 dec 2007 21:30
door Mr. Floppy
Je hebt niets getekend en geen modelinge afspraak gemaakt.
Je hoeft dus niets extra's te betalen, en je abonnement is dus ook niet verlengd.
Alles dient dus bij het oude te blijven.
Niets extra's betalen dus, en als je wilt opzeggen, kun je dat volgens de oude voorwaarden doen.

Als ze het daarmee niet eens zijn zullen zij naar de rechter moeten stappen mbv een deurwaarder. Zij kunnen niets bewijzen, dus zij zullen in het ongelijk worden gesteld, en zullen alle kosten moeten vergoeden.

Re: Orange misbruik persoonsgegevens

Geplaatst: 05 feb 2008 00:26
door BJ026
heb ik ook meegemaakt. Zij beweren dat ik 25 januari gebeld heb dat ik ADSL extra plus telefonie wel wilde hebben terwijl ik dit 18 januari al geannuleerd had. Ze proberen je op deze wijze te intimideren. Niet aan toegeven bewandel desnoods de juridische weg. Ga ik ook doen. Ze gokken erop dat je dit toch niet doet.