Verbeterde @Home service?
Geplaatst: 19 dec 2007 04:17
Hoi,
Ik wil jullie gewoon even vertellen over mijn ervaring met de service van @Home.
Ik ben inmiddels 10 jaar klant bij @Home en heb de verbinding wat inmiddels Internet Intensief 8000 heet inclusief de VoiP verbinding, en heb tot 2 maanden geleden mogen genieten van een uitstekende internet verbinding. Soms waren er wat kwaaltjes maar die waren snel verholpen. Tot 2 maanden terug. Ik merkte namelijk dat mijn internet ineens een stuk onstabieler werd. Op den duur kwam mijn download snelheid zelfs niet meer boven de 100KB/s en dat buiten de piekuren. Ik heb dit de eerste dagen maar voor lief genomen en ben ervan uit gegaan dat het zichzelf wel weer oploste zoals dat wel vaker het geval is bij @Home.
Toen kwam ik op een ochtend er opeens achter dat ik helemaal geen internet en telefonie had. Het modem had helemaal geen linesynch meer. Ik heb het modem toen verscheidene malen van het stroom gehad, maar deze verbinding kwam onmogelijk meer tot stand. Dus ik heb toen op de donderdag maar de klantenservice van @Home gebelt, waar ik met een vriendelijke meneer de gebruikelijke stappen heb doorlopen. Die meneer kwam toen tot de conclusie dat er toch maar een monteur langs moest koment om het spul na te kijken, en deze stond de volgende dag al op de stoep (ongelofelijk). De monteur heeft toen de kabel buiten het huis na gemeten, en kwam tot de ontdekking dat er een breuk in de kabel zat buiten. De monteur heeft toen in de schakelkast op straat een andere eindversterker ervoor gezet. We hadden toen weer verbinding, wel een verbinding die niet boven de 20KB/s kwam, maar in ieder geval verbinding. Ik heb toen de monteur gevraagd wat er aan gedaan gaat worden om deze kabel te repareren. Deze monteur wist mij te melden dat hij het aan zijn baas zou doorgeven, en er dan binnenkort iemand kwam om het spul open te graven en de kabel te herstellen. Ik heb dit toen maar voor lief genomen.
2 weken na data nog steeds niks gehoort en mijn internet verbinding ging steeds trager en de telefoon valt er 3/4 keer per dag uit, toen toch maar besloten om nog eens de klantenservice te bellen om te vragen wanneer de kabel gerepareerd zou worden. Deze meneer van de klantenservice kon niets vinden over of de kabel uberhaupt ooit gerepareerd zou worden, en wou doodleuk mij vragen om nog eens de router bekabeling langs te lopen omdat het daar misschien wel aan zou kunnen liggen. Ik heb deze meneer toen maar een fijne dag gewenst en nogmaals de klantenservice gebelt om te kijken of ik er iemand aan kon krijgen die langer dan een week bij de klantenservice werkte. Ook de tweede agent kon mij niet verder helpen en wist mij niets te vertellen over een reparatie aan een kabel. Bij de derde poging hebben ze me maar verteld om een mailtje te sturen aan [email protected] omdat deze afdeling meer kan zien. Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de telefonische klantenservice klanten binnen een bepaalde tijd afgepoeierd moeten hebben, maargoed.
Ik een mailtje gestuurd naar @Home. Een week later nog steeds niks terug gehoort. Toen maar besloten om nog een mailtje te sturen en dit maal wat minder vriendelijk, gek genoeg had ik toen binnen 4 uur antwoord. Het antwoord was dat ze het bij een aannemer hadden neergelegd, en dat we nog wel te horen kregen wanneer het spul gerepareerd gaat worden. Inmiddels is het alweer een week geleden, en komt mijn download snelheid niet meer boven de 5KB/s plus vrijwel geen telefoon meer, ik ben het echt zat nu. Heb nogmaar eens een mail gestuurd vandaag met het verzoek of ze mij een 'Educated guess' (schatting) kunnen geven over de reparatie. En als ze dat niet konden dat deze @home klant na 10 jaar opstapt naar een provider die mij normaal internet kan leveren waarop men daadwerkelijk kan internetten.
Dus nu maar afwachten. Ik hoop dat ik op deze manier wat meer duidelijkheid heb geschapen in de zogenaamde verbeterde klantenservice van @Home. Want klantenservice is niet alleen de telefoon opnemen en maar domme verhaaltjes uit een voorgekauwd script te halen.
Met vriendelijke groeten,
Ramon.
Ik wil jullie gewoon even vertellen over mijn ervaring met de service van @Home.
Ik ben inmiddels 10 jaar klant bij @Home en heb de verbinding wat inmiddels Internet Intensief 8000 heet inclusief de VoiP verbinding, en heb tot 2 maanden geleden mogen genieten van een uitstekende internet verbinding. Soms waren er wat kwaaltjes maar die waren snel verholpen. Tot 2 maanden terug. Ik merkte namelijk dat mijn internet ineens een stuk onstabieler werd. Op den duur kwam mijn download snelheid zelfs niet meer boven de 100KB/s en dat buiten de piekuren. Ik heb dit de eerste dagen maar voor lief genomen en ben ervan uit gegaan dat het zichzelf wel weer oploste zoals dat wel vaker het geval is bij @Home.
Toen kwam ik op een ochtend er opeens achter dat ik helemaal geen internet en telefonie had. Het modem had helemaal geen linesynch meer. Ik heb het modem toen verscheidene malen van het stroom gehad, maar deze verbinding kwam onmogelijk meer tot stand. Dus ik heb toen op de donderdag maar de klantenservice van @Home gebelt, waar ik met een vriendelijke meneer de gebruikelijke stappen heb doorlopen. Die meneer kwam toen tot de conclusie dat er toch maar een monteur langs moest koment om het spul na te kijken, en deze stond de volgende dag al op de stoep (ongelofelijk). De monteur heeft toen de kabel buiten het huis na gemeten, en kwam tot de ontdekking dat er een breuk in de kabel zat buiten. De monteur heeft toen in de schakelkast op straat een andere eindversterker ervoor gezet. We hadden toen weer verbinding, wel een verbinding die niet boven de 20KB/s kwam, maar in ieder geval verbinding. Ik heb toen de monteur gevraagd wat er aan gedaan gaat worden om deze kabel te repareren. Deze monteur wist mij te melden dat hij het aan zijn baas zou doorgeven, en er dan binnenkort iemand kwam om het spul open te graven en de kabel te herstellen. Ik heb dit toen maar voor lief genomen.
2 weken na data nog steeds niks gehoort en mijn internet verbinding ging steeds trager en de telefoon valt er 3/4 keer per dag uit, toen toch maar besloten om nog eens de klantenservice te bellen om te vragen wanneer de kabel gerepareerd zou worden. Deze meneer van de klantenservice kon niets vinden over of de kabel uberhaupt ooit gerepareerd zou worden, en wou doodleuk mij vragen om nog eens de router bekabeling langs te lopen omdat het daar misschien wel aan zou kunnen liggen. Ik heb deze meneer toen maar een fijne dag gewenst en nogmaals de klantenservice gebelt om te kijken of ik er iemand aan kon krijgen die langer dan een week bij de klantenservice werkte. Ook de tweede agent kon mij niet verder helpen en wist mij niets te vertellen over een reparatie aan een kabel. Bij de derde poging hebben ze me maar verteld om een mailtje te sturen aan [email protected] omdat deze afdeling meer kan zien. Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de telefonische klantenservice klanten binnen een bepaalde tijd afgepoeierd moeten hebben, maargoed.
Ik een mailtje gestuurd naar @Home. Een week later nog steeds niks terug gehoort. Toen maar besloten om nog een mailtje te sturen en dit maal wat minder vriendelijk, gek genoeg had ik toen binnen 4 uur antwoord. Het antwoord was dat ze het bij een aannemer hadden neergelegd, en dat we nog wel te horen kregen wanneer het spul gerepareerd gaat worden. Inmiddels is het alweer een week geleden, en komt mijn download snelheid niet meer boven de 5KB/s plus vrijwel geen telefoon meer, ik ben het echt zat nu. Heb nogmaar eens een mail gestuurd vandaag met het verzoek of ze mij een 'Educated guess' (schatting) kunnen geven over de reparatie. En als ze dat niet konden dat deze @home klant na 10 jaar opstapt naar een provider die mij normaal internet kan leveren waarop men daadwerkelijk kan internetten.
Dus nu maar afwachten. Ik hoop dat ik op deze manier wat meer duidelijkheid heb geschapen in de zogenaamde verbeterde klantenservice van @Home. Want klantenservice is niet alleen de telefoon opnemen en maar domme verhaaltjes uit een voorgekauwd script te halen.
Met vriendelijke groeten,
Ramon.