LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over T N T Post pakket servise

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
xxmarinaxx
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:03

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door xxmarinaxx »

nou dat is zeker waar maar ook DHL raakt pakketjes kwijt dus ik doe alleen nog maar verzekerd verzenden. Kost dus 6 euro bij DHL :)

geenen
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2009 16:48

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door geenen »

IK heb alleen maar dofe ellende met tnt.
Ik verstuur 300-500 pakketten per jaar, alle met handekening en verzekerd. Het afgelopen jaar ben ik 7 pakketten kwijtgeraakt.
Na heel veel bellen en stukken opsturen raken ze ook de opgestuurde bewijsverzendbiljetten kwijt. Na veel bellen vergoeden ze de schade.

Het is een doffe ellende, de pakketten verdwijnen tussen het postkantoor en het distributiecentrum.

Kunnen ze geen ander systeem bendenken dan met de onderaannemers? Volgens mij ontstaat daar de meeste problematiek.

mee eens
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2006 23:57

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door mee eens »

Postpakket verstuurd naar Duitsland. 450 euro aan electronica.
Komt niet aan en dus gaan ze op mijn verzoek op speurtocht. Na 4 weken komt er een standaard briefje. Helaas niet kunnen vinden waar het fout is gegaan.....

Maar vergoeden doen ze ook niet!
Ben nu bezig met een rechtzaak, als de rechtsbijstandsverzekering het tenminste ziet zitten om het aan te spannen.

graag jullie ervaringen

geenen
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2009 16:48

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door geenen »

Een rechtzaak zal weinig nut hebben. Je dient alle pakketten verzekert te vervoeren, als het niet aankomt, dan moeten ze je schadeloosstellen.

Je kunt dan overigens nog vaak maanden wachten op je geld bij tnt.

mee eens
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2006 23:57

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door mee eens »

Ja dat verzekeren is vreemd.
Als ik jou een pakket van mij geef, moet ik het dan verzekeren tegen verlies en diefstal, of moet jij (je bent in het bezit van andermans spullen) je verzekeren als vervoerder.
In de wereld van transport is het de vervoerder die opdraait voor verloren /kapotte handel. Die is daar voor verzekerd.

Bij Onze TNT is het blijkbaar zo normaal dat er dingen kwijtraken, dat je als verzender al een risicoverzekering moet afsluiten. Bizar toch?
Ze vergoeden nog steeds niets, dus heb ik een advocaat genomen.

The Sandman
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 feb 2009 21:44

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door The Sandman »

@Mee eens,

natuurlijk zou TNT standaard kunnen gaan verzekeren...maar dan klaagt men dat het te duur wordt....

Daarnaast, zij zien alleen een doos. Niets meer, niets minder. Dus is het voor hun onmogelijk om te weten wat ze moeten verzekeren en tegen welke waarde.

In principe gaat het toch altijd om de kosten.... iedereen weet dat je een (bijvoorbeeld telefonie) contract aangetekend moet versturen. Toch zijn er mensen die het niet doen. die klagen dan weer.

Maar terugkomend op het verzekering verhaal.

Bij "normale" transporten (ik weet niet of TNT vindt of zij daarbij horen met de pakket post) zijn goederen verzekeren volgens AVC (binnenland) of CMR (buitenland). Dit is zo wettelijk geregeld in een aantal boekjes. Een normale vervoerder die op zijn vervoerd de AVC/CMR voorwaarden van toepassing verklaard hoeft alleen maar een vergoeding bij verlies of diefstal uit te betalen volgens deze voorwaarden. Om jullie te laten schrikken: bij AVC is dit € 3,40 per kilo. Niets meer, niets minder.

Alle transport die normaal vervoerd wordt, gaan onder deze voorwaarden. Een dekbeddenfabrikant die dus een gedupeerd wordt door de diefstal van een trailer van de vervoerder, zal maar weinig terug krijgen. Als de zending maar 8000 kilo weegt maar de goederen zijn € 50.000 waard is die ernstig gedupeerd. MAar zo werkt het.

Toevallig vorig jaar een schade met vracht afgehandeld. De goederen hadden een verkoopwaarde van bijna € 7.000. Uiteindelijk kreeg de opdrachtgever van dit transport (dus de eigenaar van de goederen) maar ongeveer € 1.500 uitgekeerd.

JE ziet 't. Het is erg moeilijk om je geld volledig terug te krijgen.

mootje1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jun 2009 12:37

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door mootje1970 »

Hallo,

De klachten hier baren me ernstig zorgen.
Ik heb een pakket verstuurd op 17 juni jl via een zeker pakket, kosten 8,61. Via de tracktrace site hou ik het pakket in de gaten.
Tot mijn verbazing ligt het pakket nu al vanaf 18 juni op het sorteercentrum amsterdam, dit terwijl bij een zekerpakket het pakket binnen 24 uur bezorgd zou moeten worden.
Degene naar wie ik het verstuurd heb begint nu bij mij te zeuren, terwijl ik het netjes heb opgestuurd. Heb een mail gestuurd naar TNT via twee e-mail adressen. Vind de site van TNT erg onduidelijk. Pakket is verzekerd tot 500 euro.
Het maakt mij erg boos dat ik TNT niet kan vertrouwen bij het versturen van een pakket, mijn zusje heeft ook ooit een pakket naar mij verstuurd dat nooit is aangekomen. Gewoon zomaar zoek geraakt, dit kan toch niet zomaar??? Lekker betrouwbaar personeel dan bij TNT want krijg het idee dat die dus zomaar pakketten achter over drukken :evil:
Ik wacht op reactie van TNT maar tot nog toe niks ontvangen uiteraard.
Kan ik hun aansprakelijk stellen???
Ben echt boos want die man zeurt nu bij mij terwijl ik een bon heb dat het pakket is verstuurd.

Mvg
Monique

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door WarZir »

Ben echt boos want die man zeurt nu bij mij terwijl ik een bon heb dat het pakket is verstuurd.
Mail hem anders de track&trace code, dan kan hij in ieder geval met eigen ogen zien dat het pakket daadwerkelijk verstuurd is.
Misschien heeft je pakket wat vertraging opgelopen door drukte o.i.d. en zie je morgen weer wat 'beweging' in de track&trace. Maar je hebt zeker gelijk dat dit niet netjes is, je betaald er immers voor.

mootje1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jun 2009 12:37

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door mootje1970 »

bedankt voor de reactie..heb deze mijnheer de track en trace al toe gemaild. Maak desnoods een foto van de bon als hij echt moeilijk gaat doen. dit is toch schandalig..wacht idd nog even af maar vrees met grote vrezen :x

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door mar42 »

er worden ook heel wat pakketjes/pakketten gestolen uit de busjes/bussen van TNT post zowel door eigen personeel als door door geven van personeel aan vriendjes, en zeker als het iets van waarde is of als zodanig als verzekerde verzonden pakketten waardoor uit op is te maken dat er iets van waarde in zit, en denk dat daarom TNT terug houdend en afwijzend reageerd naar de klant omdat ze waarschijnlijk uit schaamte niet willen toegeven dat het pakket gestolen is. En ik zal hier niet neerzetten door wat voor personen deze goederen gestolen worden. :wink:
Ik heb zelf een keer gezien hoe ze te werk gaan en heb toen desbetreffende postbezorger ingelicht en die heeft de politie gewaarschuwd ook omdat ze de wagen blijven volgen wachtende op het goede moment. Politie heeft toen ook een verklaring van mij afgenomen omtrent uiterlijk en beschrijvinf van de auto waarin ze reden.

mootje1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jun 2009 12:37

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door mootje1970 »

laat me raden....kutmarokkaantjes????? :roll: ja..ik zeg het wel gewoon hoor, heb zeven jaar op kanaleneiland gewoond in Utrecht dus dan weet je t wel :twisted:

Hoe lang het ook gaat duren, mijn pakket was verzekerd dus TNT draait hiervoor op toch??

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door mar42 »

ja hun draaien daarvoor op alleen zoals je leest op het forum doen ze daar nogal moeilijk over, en idd die marokaantje die bedoelde ik :wink: :wink:

mootje1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jun 2009 12:37

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door mootje1970 »

Hahaha...als ik het niet dacht....pfff opzouten met die lui, is alleen maar ellende!! :evil:
Ben het internet is aan het afstruinen en de klachten over TNT zijn eindeloos. Een verklaring van goed gedrag in de sollicitatieprocedure zou niet overbodig zijn daar...wat een ellende.
als er morgen niks veranderd in de track en trace ga ik eens even op het postkantoor verhaal halen. Ga echt niet bellen met de klantenservice á 45 cent per minuut, een lang voorkeuze menu en dan te horen krijgen dat zij niks kunnen doen. Dat noemt men dan klanten SERVICE :? zeker om mensen met klachten ervan te weerhouden om te bellen, zouden ze anders een dagtaak aan hebben!
Hoop maar dat er morgen iets veranderd.
Het pakketje van mijn zusje een tijd terug (wat dus nooit is aangekomen bij mij) bevatte een blousje van mijn dochter een een spelletje Rummycub van mijn andere dochter. En ja...dat rammelde...hebben ze waarschijnlijk hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen..wat zal dat een tegenvaller zijn geweest 8)
Ronduit schandalig....RADAR....doe hier wat aan want dit zou toch niet mogen gebeuren allemaal. Is gewoon je reinste diefstal!!

M.M.N.
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:05

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door M.M.N. »

...
Laatst gewijzigd door M.M.N. op 22 jun 2009 16:59, 2 keer totaal gewijzigd.

mootje1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jun 2009 12:37

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door mootje1970 »

heyy thanx !!! :D :wink:

M.M.N.
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:05

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door M.M.N. »

Graag gedaan. :wink:
Op onderstaande link vindt je vele 0900 nummers van instantie's bedrijven enz... waarvoor alternatieve nummers zijn,op die manier kun je de dure 0900 nummers omzeilen.
Een enkele keer wil het alternatieve nummer weleens door het bedrijf zelf buiten werking gezet zijn omdat ze graag willen dat je natuurlijk dat dure 0900 nummer belt.

http://www.0900alternatieven.nl/

mootje1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jun 2009 12:37

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door mootje1970 »

Zending opgehaald en in sorteerproces 17-06-2009 Nieuwegein , balie postkantoren bv
Zending gesorteerd in sorteercentrum 17-06-2009 Amsterdam , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 18-06-2009 Amsterdam , intern transport pakketten

:? of ze sorteren daar heeeeel langzaam of er klopt iets niet.... :?:
Vandaag maar eens bellen...handig die lijst :D ;)

mootje1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jun 2009 12:37

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door mootje1970 »

Nou heb net contact gehad met TNT en het pakket is inderdaad niet aangekomen op het distributiecentrum. Heb haar gelijk even medegedeeld over de vele klachten op internet over verdwenen pakketten (werkt Hans Klok soms ook stiekum bij TNT? :?: )
In ieder geval gaat ze mij een formulier opsturen en gaan ze proberen het pakket te traceren. Pfff wel vermoeiend hoor...maar hoop maar dat het goed komt. Voel me nu ook schuldig tegenover de mijnheer die wacht op mijn pakket...die twijfelt nu aan mijn geloofwaardigheid :evil:

Hoop maar op het beste..wat een zakkewassers daar!!

M.M.N.
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:05

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door M.M.N. »

Dat is lekker dan,pakket weg en die meneer zou dan zelf maar moeten bellen naar TNT als hij jou niet gelooft.

Ja handig he die lijst,scheeld een hoop in de belkosten. :wink:

mee eens
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2006 23:57

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door mee eens »

Ja, dat formulier ken ik wel:
kost je veel tijd om het in te vullen, maar 4 weken daarna komt de melding dat ze helaas niets hebben kunnen vinden....
Zo houden ze je bezig.

Gesloten