Nog een geval van UPC-bedrog
Geplaatst: 20 dec 2007 20:59
Ongeveer een maand geleden werd ik door UPC gebeld met de vraag of ik problemen had met mijn mediabox (blokjes in beeld). Dit was niet het geval. Toen gaf de UPC-medewerker aan dat het toch beter was om de mediabox te vervangen. Daar ben ik toen op in gegaan en heb aangegeven meteen voor een mediabox te willen gaan met harddisk. Deze was namelijk nog niet beschikbaar toen ik mijn eerste mediabox kreeg.
Ongeveer anderhalve week geleden heb ik de nieuwe mediabox ontvangen. Deze vervolgens geinstalleerd en alles werkte weer als vanouds. Op 17-12-2007 heb ik de oude mediabox in de daarvoor ontvangen retourbox teruggestuurd. Vandaag, 20-12-2007, ontdekte ik dat de extra zenders die ik in het verleden had besteld volgens het "Extra Channel Pack" niet meer werkten. Daarop heb ik de klantenservice van UPC gebeld en heb daar gesproken met de heer xxxx xxxx. Deze vertelde mij dat mijn abonnement was omgezet naar "Starter met DVR" en de extra kanalen niet meer te bekijken waren. Om deze aanpassing heb ik echter nooit gevraagd en heb daar ook nooit opdracht voor gegeven.
Verder gaf de heer xxxx aan dat ik het slachtoffer was geworden van een verkoopmethode die hij als UPC-medewerker zelf niet onderschrijft en ook intern aan de kaak zou hebben gesteld. Ook gaf hij mij de naam van degene die hiervoor verantwoordelijk is geweest, namelijk ene xxxx. Ik verwacht nu van UPC dat de situatie qua zenderaanbod zo snel mogelijk wordt hersteld en dat mij hiervoor geen extra kosten in rekening worden gebracht.
Dit heb ik ze, in eerste instantie per email, laten weten. Ben benieuwd naar de reactie. Want het is toch wel heel opmerkelijk dat een UPC-medewerker aan de telefoon bekent dat ik het slachtoffer ben geworden van hun eigen verkooppraktijken. En dan volgens een methode die hij afwijst en intern aan de kaak heeft gesteld. Ik hou u op de hoogte.
Ongeveer anderhalve week geleden heb ik de nieuwe mediabox ontvangen. Deze vervolgens geinstalleerd en alles werkte weer als vanouds. Op 17-12-2007 heb ik de oude mediabox in de daarvoor ontvangen retourbox teruggestuurd. Vandaag, 20-12-2007, ontdekte ik dat de extra zenders die ik in het verleden had besteld volgens het "Extra Channel Pack" niet meer werkten. Daarop heb ik de klantenservice van UPC gebeld en heb daar gesproken met de heer xxxx xxxx. Deze vertelde mij dat mijn abonnement was omgezet naar "Starter met DVR" en de extra kanalen niet meer te bekijken waren. Om deze aanpassing heb ik echter nooit gevraagd en heb daar ook nooit opdracht voor gegeven.
Verder gaf de heer xxxx aan dat ik het slachtoffer was geworden van een verkoopmethode die hij als UPC-medewerker zelf niet onderschrijft en ook intern aan de kaak zou hebben gesteld. Ook gaf hij mij de naam van degene die hiervoor verantwoordelijk is geweest, namelijk ene xxxx. Ik verwacht nu van UPC dat de situatie qua zenderaanbod zo snel mogelijk wordt hersteld en dat mij hiervoor geen extra kosten in rekening worden gebracht.
Dit heb ik ze, in eerste instantie per email, laten weten. Ben benieuwd naar de reactie. Want het is toch wel heel opmerkelijk dat een UPC-medewerker aan de telefoon bekent dat ik het slachtoffer ben geworden van hun eigen verkooppraktijken. En dan volgens een methode die hij afwijst en intern aan de kaak heeft gesteld. Ik hou u op de hoogte.