Pagina 1 van 5
Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid
Geplaatst: 21 dec 2007 17:52
door tenenkrom
Ik ergerde me aan DailyCom want mijn verplichte beltegoed werd elke maand fors opgehoogd, van 35 naar 162 euro in de laatste 5 maanden terwijl mijn telefoonota's gemiddeld nog geen 25 euro per maand zijn.
Dus ik de klantenservice bellen à 20 cent per minuut maar die is alleen te bereiken drie dagen in de week tussen 4 en zes 's middags. Paar keer geprobeerd maar niet door te komen.
Dan maar eens een keer een incasso gestorneerd met als gevolg een aanmaning en dreigen met incassoburo. Ik 2x een e-mail gestuurd over het niet eens zijn met de hoogte van het beltegoed, geen reactie. Die kwam vandaag wel van Intrum Justitia..
Ben ik de enige met dit probleem? Ik bedoel het systematisch (en in mijn ogen absurd) verhogen van het beltegoed en de onbereikbaarheid van DailyCom? Vorige week belde ik de klantenservice nog eens en toen kreeg ik een bandje (à 20 cent p.m.) dat 'vanwege onderhoud' de klantenservice alleen donderdagmiddag 2 uurtjes open was. Zojuist belde ik nog eens en kreeg te horen dat de klantenservice tot 2 januari gesloten was! Is het een eenmansbedrijf ofzo?
Of zijn ze er nu met al dat opgebouwde beltegoed van iedereen vandoor!?
Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid
Geplaatst: 25 dec 2007 14:44
door gpvoort
Dailycom is de slimste zaak in nederland
mijn verbruik is +/- €25,50 per m maar inkasc. tussen de 48,00 tot 55,00 in de maand goed koper werk geld kan niemand krijgen
oplichters vind ik ze ze hebben van mijn geld in middels al € 137,60
en dat terwijl ik 25,00 gebruik
Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid
Geplaatst: 25 dec 2007 21:57
door mrtelecom
't is nog veel erger. Er wordt ook nog eens per minuut afgerekend én er wordt een starttik van 15 cent aangerekend én het tarief naar mobiel is maar liefst 29 cent per minuut.
"De opgenomen tarieven zijn weergegeven per minuut in eurocenten en incl. 19% BTW. De piekuren zijn van 7.00 tot 20.00 uur. De daluren van 20.00 tot 07.00 uur. Het weekendtarief geldt van zaterdag 0.00 uur tot maandag 0.00 uur. De tarieven voor gesprekken binnen uw regio gelden voor gesprekken binnen uw eigen netnummergebied. De tarieven voor gesprekken buiten uw regio gelden voor gesprekken buiten uw eigen netnummergebied. Voor lokale en interlokale gesprekken wordt een starttarief berekend van € 0,15. Starttarief voor gesprekken naar Nederlandse mobiele telefoons en internationale gesprekken is € 0,15. Toeslag per minuut naar internationale mobiele telefoons is € 0,35. Elk gesprek wordt per minuut afgerekend. Indien u belt naar een vaste aansluiting die wordt verzorgd door een andere aanbieder dan KPN en/of naar 0800-/090x-nummers en/of internetinbelnummers dan gelden afwijkende gesprekstarieven. Druk- en/of zetfouten voorbehouden."
Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid
Geplaatst: 25 dec 2007 23:34
door tenenkrom
@gpvoort: En wat ga je nu doen?
@mrtelecom: Ik zie nu dat Dailycom (uiteraard zonder een mij bekende aankondiging) sinds 1 januari 2007 die starttarieven berekent, wat een geniepigerds. Ik dacht dat we wat meer belden dit jaar maar ik begrijp nu waar de flink hogere nota's vandaan komen.
Over 2 weken ben ik weg bij deze "daily con", dan toch maar (even) terug naar de KPN. Ook jarenlang op gefoeterd maar je hoort het wel meteen in de media als ze je een streek leveren.
Ik heb sterk het idee dat DailyCom is afgegleden van prijsvechter naar melkkoetje en misschien nog wel erger, een schandaal. Dit als de vele vooruitgeïncasseerde eurootjes verdwenen blijken te zijn en de verantwoordelijke vogel gevlogen. Past precies in het beeld van een ingekrompen klantenservice en stiekem opgeschroefde revenuen.
Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid
Geplaatst: 26 dec 2007 08:30
door mrtelecom
Graag gedaan. Ben van een concurrerend bedrijf en heb geen probleem met concurrenten maar wel met oplichters. Comfour is er net zo een. Is van dezelfde eigenaars.
Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid
Geplaatst: 26 dec 2007 13:06
door gpvoort
Hallo IK heb het incas terug geboekt en het contrackt op gezegt per 01-02-2008 is mijn contr af maar ze reageren nog niet
Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid
Geplaatst: 26 dec 2007 14:38
door mrtelecom
Zet ook ff je instellingen terug via 0800-1273. Ik heb het meegemaakt dat iemand niet van ze afkwam omdat ze waren overgestapt op een andere aanbieder die GEEN 'overige bestemmingen' aanbood en ze daarom klant moesten blijven (ondanks dat ze helemaal niet naar andere bestemmingen belden!!)
Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid
Geplaatst: 21 jan 2008 19:59
door gpvoort
Heb het contrakt op gezegt per 2-2-2008
ze hebben nog 91,00 van ons en nu boeken ze nog 128,00
van de rekening terwijl ik niet meer via dailycom bel
ik heb via nummer wat je opgegeven 08001273 hebt dus ik bel met kpn
De eerste inkasco dreigemend heb ik al binnen. heb nu de 128,00 ook terug geboekt dus er zal er nog wel een komen
Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid
Geplaatst: 22 jan 2008 00:01
door tenenkrom
Ik heb 'daily con' aangetekend een brief en intrekking incassomachtiging (rode kaart op het postkantoor) opgestuurd. Net gekeken op de nieuwe rekening en bij te incasseren beltegoed staat 0,00 dus dat lijkt goed te gaan.
Ook heb ik het geïncasseerde bedrag van december laten terugboeken, daar heb ik natuurlijk meteen een standaardaanmaning over ontvangen. Even afwachten of dit keer Intrum Justitia er ook weer achteraan komt. Overigens heb ik naar Intrum Justitia een kopie van de aangetekende brief gemailed. In de brief staat o.a. dat ik het teveelgeïncasseerde beltegoed (nog zo'n 7,5 euro) voor eind januari terugverwacht anders schakel ik Direct Incasso in.
Word vervolgd.
Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid
Geplaatst: 22 jan 2008 18:26
door ajv
Onevenredig hoge afschrijving beltegoeden Dailycom
Per maand verbellen we gemiddeld 30 euro. Op 18-12 2007 hadden we een beltegoed van 75 euro en werd er 122 euro beltegoed afgeboekt.
Omdat ik het hier niet mee eens ben heb ik op 09-01-2008 ons contract met ingang van 01-03 2008 opgezegd. Een bevestiging krijg ik niet van de klantenservice. Voor de zekerheid stuur ik er nog maar een aangetekende brief achteraan voor 1 februari 2008.
Tot onze verbazing werd er op 22 januari 2008 nogmaal 84 euro beltegoed afgeschreven terwijl ik verzocht had bij de opzegging om dit niet te doen.
De 84 euro heb ik direct via de Postbank teruggevorderd. Ook heb ik de incasso laten blokkeren voor de rest van het jaar.We zien wel wat er van komt, voorlopig hebben ze nog 130 euro beltegoed van ons staan.
Gezien de overige reacties zal het terugvorderen van het restant na 01-03-2008 ook nog wel de nodige moeite kosten.
Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid
Geplaatst: 22 jan 2008 22:33
door tenenkrom
@ ajv
Als je die aangetekende stuurt, stop er dan zo'n rode kaart bij, dat helpt wellicht tegen de incasso's.
Nog even over je 'contract', deze
stiekemerd heeft per 1 januari als een dief in de nacht op je fakturen de post starttarieven opgenomen. Totaal is er in 2007 bijna 75 euro aan starttarieven bij mij bijgefaktureerd. Ik kan me vergissen, maar ik denk dat je je contract zonder problemen per direct kan beëindigen als er zonder mededelingen zomaar een extra post gecreëerd wordt op je faktuur. Dus ik zou niet wachten tot 1 maart, gezien de slagvaardigheid van de 'klantenservice' is dat ook verspilde moeite. Bel gewoon de KPN of andere aanbieder om je telefoonlijn per direct over te nemen. Als je dan blijft zitten met een niet terugbetaald beltegoed kijk dan eens
hier Daar heb ik mijn aangetekende brief ook door laten leiden.
Rest mij niets anders dan nog maar een keer te herhalen dat deze hele zaak stinkt. Als een 'ondernemer' op deze schaal exponentieel hogere tegoeden van duizenden rekeningen gaat afschrijven -waarschijnlijk ter financiering van een elders in zijn mand met bedrijfjes onstaan gat- dan is het niet anders dat DailyCom een 'daily con' blijkt te zijn op het moment dat een substantieel aantal van de klanten zijn beltegoed gaat opeisen.
Weest er snel bij!
Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid
Geplaatst: 23 jan 2008 15:32
door treesje123
Hallo allemaal,
ik zit met hetzelfde probleem bij dailycom. Ik bel al met dailycom vanaf 2003 en dat ging altijd prima. Wat me wel opviel is dat m'n rekeningen best hoog zijn, terwijl ik niet veel bel. Dailycom is zeker niet meer concurrerend.
Nu is er plots in de maand januari 410,- euro van m'n rekening gehaald. Dat is het bedrag waarvoor ik vorig jaar een heel jaar heb gebeld! Ik heb het bedrag daarom teruggevorderd. Ik heb ze een keurige brief gestuurd met mijn bezwaar en daarnaast ook een mail en een fax. Ik krijg tot nu toe geen gehoor. Als ik dit zo lees, maakt het hen kennelijk ook niet uit wat voor bezwaren je hebt en of ze gerechtvaardigd zijn, maar sturen ze meteen een incassobureau op je af. Mijn contract loopt echter tot 1 februari 2008. Ik wil van deze criminele organisatie af, maar de KPN kan me niet overnemen als ik nog een onafgerond contract bij dailycom heb. Ik las ook dat dailycom je hele telefoonlijn kan platleggen bij wanbetaling. Ik weet niet wat ik nu verder nog moet doen. Straks ben ik m'n telefoonaansluiting kwijt, dan heb ik ook geen internet meer. Ik zou dan alles opnieuw moeten aansluiten. Ik zie wel. Ik sta er in ieder geval achter dat ik het bedrag gestorneerd heb. Ik heb eigenlijk helemaal geen tijd voor dit soort gezeik. Betaal tot nu toe altijd keurig m'n rekeningen en dan incasso en justitie op je dak krijgen vanwege zo'n criminele club. Buitengewoon triest!
Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid
Geplaatst: 23 jan 2008 15:58
door mrtelecom
Als je er niet uitkomt laat het me dan ff weten. Ik werk voor een concurrerend bedrijf en heb al voor heel wat klanten dit probleem opgelost. Enige voorwaarde is dat ik een (vrijblijvende) offerte mag maken maar ga je daar niet op in dan help ik je nog steeds.
[email protected]
Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid
Geplaatst: 23 jan 2008 23:37
door tenenkrom
Volgens mij werkt het zo: Een bedrijf (Daily Con) sluit een contract met een incassoburo (Inter ahum Justitia) om de wanbetalers aan te pakken. Dat gaat vrij automatisch, na niet betaling van een 'faktuur' ontvangt de niet-betalende klant een briefje van het incassoburo met een hoop kosten bovenop het faktuurbedrag. Als de klant reageert met een argument voor de niet-betaling koppelt het incassoburo dit argument integraal terug aan de opdrachtgever. Als deze niet reageert is de kous af, dossier gesloten. De moraal van dit verhaal is dus dat je altijd moet reageren tegen dit type incassoburo's als je een gegrond argument hebt voor je non-betaling, nooit op zijn beloop laten want dan gaat het mis. En niet laten intimideren door de extra kosten want er is nog niks aan de hand. Wel reageren.
Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid
Geplaatst: 24 jan 2008 21:23
door pipo675
Bij mij ging Dailycom op een ogenblik ook meer afschrijven dan volgens hun eigen uitleg (in september 4x het verbruik). IK had dit in eerste instantie niet door en was te laat met storneren.
De volgende maanden heb ik het bedrag laten zakken. In december wouden ze weer een bedrag afschrijven (5x het verbruik). Deze heb ik laten storneren.
Uiteraard een herinnering in de bus met dreiging van incassobureau. Mail gestuurd dat ik heb voldaan aan mijn verplichtingen (minimaal 2x het verbruik). Tevens gedreigd dat ik dit zal doorgeven aan een consumenten organisatie. Gelijk die zelfde dag een mail terug gekregen met sorry foutje.
Net voordat er een afschrijving plaats zou vinden heb ik mijn abonnement stopgezet. Hier achter aan heb ik een aangetekende brief gestuurd dat ik het abonnement opgezecht heb (ook verwijzend naar de mail) en tevens een briefje voor stopzetting incasso.
M.b.v. 0800-1273 heb ik nu KPN.
Dailycom heeft hier niet op gereageerd maar dat is ook niet echt intersant. Ik kan aantonen dat ik het heb opgezegt.
Wat ik hieruit heb geleerd:
- wees niet bang voor incassobureau, als je aan de minimale betaling hebt voldaan (2x het gebelde bedrag.)
- wel reageren op incassobureau en stuur bewijzen mee.
- niet bellen, zonde van het geld en geen schriftelijk bewijs.
- Gewoon via de mail (staat in hun voorwaarden) en niet alles aangetekend (zonde van het geld).
- dreigen met consumenten organisatie.
- indien Dailycom opgezegt, ga bij de postbank (in mijn geval) dailycom blokkeren als incassant.
Momenteel staat er nog ca 42 euro aan beltegoed open, deze zal ik ook nog wel krijgen op een een of andere manier.
Heeft iemand ervaring met het opmaken van het beltegoed van Dailycom???
Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid
Geplaatst: 24 jan 2008 21:27
door mrtelecom
Je moet wel zorgen dat al je instellingen weg zijn bij hen. Want 0900 nummers bijvoorbeeld (of een pinapparaat) kunnen nog zijn blijven 'hangen' en dan staan zij in hun gelijk als ze zeggen dat je niet betaald nadat je beltegoed is opgevreten. Als je alles bij hen weg hebt gehaald (dat kun je via 0800-1273 controleren) kun je eisen dat het geld terug gestort wordt. Dat duurt wel ff maar meestal krijg je het binnen 2 maanden terug. Gewoon een hele kwaaie mail sturen en actie nemen.
Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid
Geplaatst: 24 jan 2008 21:55
door tenenkrom
Beltegoed moet je niet opmaken maar opeisen!!
Ik heb nog een habbekrats staan maar ben vastbesloten om dat in februari terug te vorderen, en dan ga ik zo'n soort brief sturen:
http://kassa.vara.nl/..
Het is interessant om te lezen dat er gelijk dezelfde dag een excuusmail kwam toen er gedreigd werd met het inlichten van een consumentenorganisatie. Als ik de faktuurnummers van januari en december van elkaar aftrek dan kom ik op een kleine 3000, er moeten dus nog veel meer mensen met hetzelfde probleem zitten.
Tijd om aan de bel te trekken bij Kassa of Radar?
Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid
Geplaatst: 25 jan 2008 22:33
door pipo675
Ja, dan ga ik maar eens een pittige brief schrijven, waarin in mijn beltegoed opeis.
Dailycom moet gewoon stoppen met deze flauwekul waarbij ze proberen mensen aan het lijntje te houden door extra geld te factureren en te incasseren. Overstappen wordt zo wel lastig gemaakt, vooral voor oudere mensen en mensen die niet goed zijn in zulke zaken.
Een kennis van mij had ook Dailycom maar had geen zin om achter zijn beltegoed te gaan. Dit is begrijpelijk want dit kost tijd en veel ergernis. Maar voor mij gaat het om het principe.
Volgens mij zijn er een heleboel mensen die zo denken van “laat maar zitten”. Maar dat is wel erg gemakkelijk geld verdienen voor Dailycom, dit gun ik ze niet.
Het wordt tijd dat Dailycom gaat terugbetalen. Terugbetalen aan iedereen die gebruik heeft gemaakt van Dailycom en die zijn beltegoed niet heeft terug gekregen.
Mooie klus voor een Trosradar.
Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid
Geplaatst: 26 jan 2008 01:15
door roodwang4
In december heb ik voor € 99,17 belkosten gemaakt. Er resteerde toen nog een beltegoed van € 301,27. Ondanks dit te hoge tegoed, en tegen de contractuele afspraken in, heeft Dailycom toch € 194,58 van mijn rekening gehaald, waardoor het beltegoed voor de volgende periode € 498,76 bedroeg.
De periode daarop had ik een totaal verbruik (inclusief BTW) van € 114,93.
Daardoor resteerde een bedrag van € 383,83.
Ondanks dit hoge beltegoed heeft Dailycom een (nog hoger) bedrag van € 305,75 van mijn rekening gehaald,
waardoor het beltegoed opliep tot € 692,54. Een onbegrijpelijke inkoop.
Een beltegoedinkoop, die ook niet overeenkomt met de informatie op de website van Dailycom over het inkopen van beltegoed.
Die € 305,75 heb ik inmiddels terug laten storten. Resteert een beltegoed van € 386,79.
Dit tegoed is ten onrechte van mijn rekening gehaald en daarom verwacht ik ook dat dit bedrag wordt teruggestort. Voor de goede orde nog even dit: ikhad geen contract afgesloten.
Re: Absurd ophogen van beltegoed bij DailyCom / Onbereikbaarheid
Geplaatst: 29 jan 2008 15:44
door treesje123
Het is onverwacht, maar ik kreeg n.a.v. mijn mail, brief en fax een keurig mailtje, waarin ze akkoord gingen met de stornering van het door hun gevorderde bedrag. Ze maken tevens duidelijk dat ik natuurlijk vrij ben om vanaf de datum dat ik heb opgezegd (1 februari) met een andere telefoonmaatschappij te bellen. Ze schrijven echter wel dat ze nu het standaardbedrag voor deze maand gaan vorderen, dat zou dan dus zijn voor de laatste 3 dagen, want ik heb mijn telefoon even nauwelijks meer aangeraakt en had nog bijna 30 euro tegoed staan. Ruim voldoende om de resterende belkosten mee te dekken van het minimale aantal telefoontjes dat ik vanaf 21 januari heb gepleegd. Ik wacht af wat er gebeurt en wat er wordt afgeschreven. Verder zal het dan wel weer de nodige moeite kosten om dat bedrag weer terug te krijgen.
Het gaat niet vanzelf, maar met het leggen van een bepaalde druk gebeurt er kennelijk toch wat.