BCC
Geplaatst: 27 dec 2007 13:12
Ik zal bij het begin beginnen:
Begin Oktober 2007 kregen we een storing(het plotsklaps uitvallen) aan onze AEG favorit 50740.
BCC gebeld, en ik werd, zonder al te veel uitleg, doorverbonden met een reparatiebedrijf die in Alpen a/d Rijn is gevestigd.
Na 3 dagen zou er een monteur komen, en die kwam ook.
Het euvel was volgens deze monteur gevonden: een papiertje(van nog geen centimeter in omtrek groot) in de afvoer. Daardoor zou de pomp niet meer werken en afslaan.
Okee dan maar, dacht ik, hoewel ik ik mijn twijfels hierover uitte, was dit echt de oorzaak van het probleem.
Onze vaatwasser is 3 jaar oud, maar we hebben extra garantie erbij gekocht van 5 jaar.
We moesten de kosten(ongeveer 75euro) van deze reparatie voorschieten en terug declareren bij BCC.
Een vreemde situatie, want we hebben eerder enkele malen van onze extra garantie geprofiteert, en daarbij werden de kosten door het reparatiebedrijf ingediend bij het bedrijf waar het apparaat is gekocht, maar volgens de monteur werkte dit niet zo bij BCC.
Diezelfde avond had de vaatwasser hetzelfde euvel als voorheen, en dus de volgende morgen weer de reparatiedienst gebeld.
Deze reageerde geirriteerd door te zeggen dat de reparateur toch al was geweest, maar ik zei dat het euvel er nogsteeds was.
Deze kwam een week terna en verving een slang van, en het regenereer
vat.
De kosten waren nogal hoog en na aftrek van de voorrijkosten(die we niet hoefden te betalen ivm hetzelfde euvel), waren deze bijna 200euro, maar deze konden volgens dezelfde monteur nu wel door zijn bedrijf worden gedeclareerd bij BCC...vreemd?
In het aansluitende weekend vertoonde de vaatwasser weer dezelfde euvels als voorheen, en de maandag wederom met een geirriteerde telefoniste van het bedrijfje uit Alphen a/d Rijn gebeld.
De monteur kwam langs(we zitten nu op 21-12, omdat er persoonlijke omstandigheden tussen kwamen).
Deze monteur ontdekte in luttele minuten dat de binnenbak een scheur vertoonde en deze kon niet gerepareerd worden, en we dus recht hadden, gezien de garantie, op een nieuwe vergelijkbare vaatwasser.
Er werd nog druk heen en weer gebeld tussen de monteur en het bedrijfje over hoe en wat het geregeld moest gaan worden.
Er werd me wel verteld dat ik terug zou worden gebeld wanneer de nieuwe vaatwasser geplaatst zou worden, en wat voor een vaatwasser het zou zijn.
Tevens werd me verteld dat ik een 'omruilbedrag' moest betalen, wat me erg onduidelijk was, en deze monteur wist het ook neit precies waarom, alleen dat het een vast door het bedrijf vastgesteld bedrag ging.
Vreemd!
Dus mijn vrouw heeft BCC opgebeld hoe dit zit, en tevens gevraagd hoelang het duurt eerdat je een ingediende declaratie mbt de reparatiekosten terug krijgt.
Blijkbaar vond BCC niet dat we een omruilbedrag hoefden te betalen en zij zouden dit regelen met het desbetreffende bedrijf.
Tevens wisten zij niets van het declaratieformulier die we een kleine maand geleden hadden opgestuurd(tot op de dag van vandaag wordt dat nogsteeds 'uitgezocht'(lees: ze weten er nog niets over).
Maandag 24december zouden we worden gebeld door het reparatiebedrijfje en BCC over de stand van zaken.
BCC heeft me niet gebeld, en het reparatiebedrijfje wel met de mededeling wat voor vaatwasser ik kreeg en dat ik GEEN omruilbedrag hoefde te betalen. De vaatwasser zou in week 2 worden geleverd(hier over zou ik nog worden opgebeld.
JIPPIE!!!![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tot vandaag 27december.
Ik werd gebeld door het reparatiebedrijfje met de vraag wat mijn vaatwasser gekocht had toentertijd.
Ik vroeg waarom, het was allemaal toch al geregeld?
Maar deze mevrouw wilde persé het bedrag weten om de verrekening(omruilbedrag) vast te stellen.
Maar mevrouw, ik werd door uw collega afgelopen maandag gebeld dat alles geregeld was?
Ja dat klopt, maar er stat nog een reparatiebedrag open die u niet heeft betaald.
Mevrouw, ik heb het eerste bedrag zelf betaald, de 2de keer zou de rekening door jullie worden opgestuurd naar BCC, die heb ik neit hoeven te betalen?
Ja dat klopt, dat zie ik op mijn scherm, maar BCC heeft nog niet betaald, en als BCC de rekening niet betaald, moet u ons dat bedrag(bijna 200euro) betalen, anders krijgt u de vaatwasser niet, want de rekening moet wel betaald worden.
Maar mevrouw, ik zit nu tussen u en de BCC in als consument, dat hoort u en BCC toch onderling te regelen?
De mevrouw wees me er nogmaals op dat ik die bijna 200euro moest betalen en de rest maar met BCC moest regelen
Ik bel BCC op en leg bovenstaand gesprek voor en vraag waarom BCC niet betaald of iig dit niet onderling regelt met dit bedrijf.
Ik kreeg figuurlijk de wind van voren, omdat ik hiervoor geen begrip zou hebben(dat ik dus die rekening moet betalen en het met BCC moet regelen/declareren).
Overigens zei ze dat ze de reparatierekening a 200euro helemaal niet binnen heeft gekregen!
Ik wees haar er op dat mijn ingediende declaratie nogsteeds niet bekend was bij BCC, en ik er een hard hoofd in had of ik deze rekening dan wel vergoed kreeg.
Toen barste waarschijnlijk bij mevr. B van BCC de bom, want ze begon op agressieve toon verder tegen me, en op mijn verzoek dat ik hier niet van gediend ben, dat ze zich afreageerd op mij omdat BCC dit niet goed aan het regelen was, kreeg ik van haar het verzoek, het 'rustig aan te doen'!!
Zij vond het normaal dat ik de rekening zelf moest betalen, dat ik me er niet druk om moest maken dat BCC(daar kwam het op neer) hun rekeningen niet betaald zodat de consument hiervoor maar moet opdraaien, en wenste mij een prettige dag(klik).
Ik heb hierop het reparatiebedrijfje wederom opgebeld, en gevraagd hoe en wat nu te doen.
Ze vertelde me dat de rekening eind november richting BCC was gegaan en ze het nu maar nogmaals zou opsturen, maar dat de rekening wel of door mij of door BCC betaald moest worden.
Het komt er dus op neer, dat ik een reparatierekening moet betalen aan het bedrijf die mijn vaatwasser probeerde te repareren, dit niet lukte en ik dus een nieuwe krijg, terwijl ik volledige garantie hier op heb van BCC, omdat BCC deze niet betaald.
En als ik deze rekening niet betaal ik geen vaatwasser krijg.
Iemand ook fijne ervaringen mee gemaakt met deze bedrijfjes of in een dergelijke situatie terecht gekomen?
Begin Oktober 2007 kregen we een storing(het plotsklaps uitvallen) aan onze AEG favorit 50740.
BCC gebeld, en ik werd, zonder al te veel uitleg, doorverbonden met een reparatiebedrijf die in Alpen a/d Rijn is gevestigd.
Na 3 dagen zou er een monteur komen, en die kwam ook.
Het euvel was volgens deze monteur gevonden: een papiertje(van nog geen centimeter in omtrek groot) in de afvoer. Daardoor zou de pomp niet meer werken en afslaan.
Okee dan maar, dacht ik, hoewel ik ik mijn twijfels hierover uitte, was dit echt de oorzaak van het probleem.
Onze vaatwasser is 3 jaar oud, maar we hebben extra garantie erbij gekocht van 5 jaar.
We moesten de kosten(ongeveer 75euro) van deze reparatie voorschieten en terug declareren bij BCC.
Een vreemde situatie, want we hebben eerder enkele malen van onze extra garantie geprofiteert, en daarbij werden de kosten door het reparatiebedrijf ingediend bij het bedrijf waar het apparaat is gekocht, maar volgens de monteur werkte dit niet zo bij BCC.
Diezelfde avond had de vaatwasser hetzelfde euvel als voorheen, en dus de volgende morgen weer de reparatiedienst gebeld.
Deze reageerde geirriteerd door te zeggen dat de reparateur toch al was geweest, maar ik zei dat het euvel er nogsteeds was.
Deze kwam een week terna en verving een slang van, en het regenereer
vat.
De kosten waren nogal hoog en na aftrek van de voorrijkosten(die we niet hoefden te betalen ivm hetzelfde euvel), waren deze bijna 200euro, maar deze konden volgens dezelfde monteur nu wel door zijn bedrijf worden gedeclareerd bij BCC...vreemd?
In het aansluitende weekend vertoonde de vaatwasser weer dezelfde euvels als voorheen, en de maandag wederom met een geirriteerde telefoniste van het bedrijfje uit Alphen a/d Rijn gebeld.
De monteur kwam langs(we zitten nu op 21-12, omdat er persoonlijke omstandigheden tussen kwamen).
Deze monteur ontdekte in luttele minuten dat de binnenbak een scheur vertoonde en deze kon niet gerepareerd worden, en we dus recht hadden, gezien de garantie, op een nieuwe vergelijkbare vaatwasser.
Er werd nog druk heen en weer gebeld tussen de monteur en het bedrijfje over hoe en wat het geregeld moest gaan worden.
Er werd me wel verteld dat ik terug zou worden gebeld wanneer de nieuwe vaatwasser geplaatst zou worden, en wat voor een vaatwasser het zou zijn.
Tevens werd me verteld dat ik een 'omruilbedrag' moest betalen, wat me erg onduidelijk was, en deze monteur wist het ook neit precies waarom, alleen dat het een vast door het bedrijf vastgesteld bedrag ging.
Vreemd!
Dus mijn vrouw heeft BCC opgebeld hoe dit zit, en tevens gevraagd hoelang het duurt eerdat je een ingediende declaratie mbt de reparatiekosten terug krijgt.
Blijkbaar vond BCC niet dat we een omruilbedrag hoefden te betalen en zij zouden dit regelen met het desbetreffende bedrijf.
Tevens wisten zij niets van het declaratieformulier die we een kleine maand geleden hadden opgestuurd(tot op de dag van vandaag wordt dat nogsteeds 'uitgezocht'(lees: ze weten er nog niets over).
Maandag 24december zouden we worden gebeld door het reparatiebedrijfje en BCC over de stand van zaken.
BCC heeft me niet gebeld, en het reparatiebedrijfje wel met de mededeling wat voor vaatwasser ik kreeg en dat ik GEEN omruilbedrag hoefde te betalen. De vaatwasser zou in week 2 worden geleverd(hier over zou ik nog worden opgebeld.
JIPPIE!!!
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tot vandaag 27december.
Ik werd gebeld door het reparatiebedrijfje met de vraag wat mijn vaatwasser gekocht had toentertijd.
Ik vroeg waarom, het was allemaal toch al geregeld?
Maar deze mevrouw wilde persé het bedrag weten om de verrekening(omruilbedrag) vast te stellen.
Maar mevrouw, ik werd door uw collega afgelopen maandag gebeld dat alles geregeld was?
Ja dat klopt, maar er stat nog een reparatiebedrag open die u niet heeft betaald.
Mevrouw, ik heb het eerste bedrag zelf betaald, de 2de keer zou de rekening door jullie worden opgestuurd naar BCC, die heb ik neit hoeven te betalen?
Ja dat klopt, dat zie ik op mijn scherm, maar BCC heeft nog niet betaald, en als BCC de rekening niet betaald, moet u ons dat bedrag(bijna 200euro) betalen, anders krijgt u de vaatwasser niet, want de rekening moet wel betaald worden.
Maar mevrouw, ik zit nu tussen u en de BCC in als consument, dat hoort u en BCC toch onderling te regelen?
De mevrouw wees me er nogmaals op dat ik die bijna 200euro moest betalen en de rest maar met BCC moest regelen
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ik bel BCC op en leg bovenstaand gesprek voor en vraag waarom BCC niet betaald of iig dit niet onderling regelt met dit bedrijf.
Ik kreeg figuurlijk de wind van voren, omdat ik hiervoor geen begrip zou hebben(dat ik dus die rekening moet betalen en het met BCC moet regelen/declareren).
Overigens zei ze dat ze de reparatierekening a 200euro helemaal niet binnen heeft gekregen!
Ik wees haar er op dat mijn ingediende declaratie nogsteeds niet bekend was bij BCC, en ik er een hard hoofd in had of ik deze rekening dan wel vergoed kreeg.
Toen barste waarschijnlijk bij mevr. B van BCC de bom, want ze begon op agressieve toon verder tegen me, en op mijn verzoek dat ik hier niet van gediend ben, dat ze zich afreageerd op mij omdat BCC dit niet goed aan het regelen was, kreeg ik van haar het verzoek, het 'rustig aan te doen'!!
Zij vond het normaal dat ik de rekening zelf moest betalen, dat ik me er niet druk om moest maken dat BCC(daar kwam het op neer) hun rekeningen niet betaald zodat de consument hiervoor maar moet opdraaien, en wenste mij een prettige dag(klik).
Ik heb hierop het reparatiebedrijfje wederom opgebeld, en gevraagd hoe en wat nu te doen.
Ze vertelde me dat de rekening eind november richting BCC was gegaan en ze het nu maar nogmaals zou opsturen, maar dat de rekening wel of door mij of door BCC betaald moest worden.
Het komt er dus op neer, dat ik een reparatierekening moet betalen aan het bedrijf die mijn vaatwasser probeerde te repareren, dit niet lukte en ik dus een nieuwe krijg, terwijl ik volledige garantie hier op heb van BCC, omdat BCC deze niet betaald.
En als ik deze rekening niet betaal ik geen vaatwasser krijg.
Iemand ook fijne ervaringen mee gemaakt met deze bedrijfjes of in een dergelijke situatie terecht gekomen?