Pagina 1 van 2
multikbal
Geplaatst: 27 dec 2007 14:03
door nuhely70
tja we hebben weer contact opgenomen met multikabel over het feit dat onze decoder het niet doet.
We konden de decoder opsturen naar de fabriek omdat er geen 1 maar 2 jaar garantie op het apparaat zit maar! we hebben het apparaat al bijna 5 jaar dus kunnen we daar ook niets mee maar multikabel is niet voor rede vatbaar en we moeten zelf maar een andere decoder kopen!
We hebben ook aangegeven dat we een mail hebben gehad via radar dat multikabel zelf moet zorgen voor een goed werkend apparaat maar daar willen ze niets van weten.
Dus we zijn weer terug bij af
Jammer van deze "service"
Re: multikbal
Geplaatst: 27 dec 2007 14:17
door axasjaak
Jammer , maar als het apparaat al vijf jaar oud is , dan heb ik het begrip voor het standpunt van Multikabel.
In elk geval heb je het geprobeerd.
Succes met de aanschaf van een nieuwe decoder !
Re: multikbal
Geplaatst: 27 dec 2007 15:22
door Ratz
Heeft u al contact opgenomen met de fabriek opm te horen wat die er van zegt?
Misschien zijn zij coulanter dan multikabel.
Hoewel ik wel begrip voor het standpunt van multikabel heb, aangezien er maar 2 jaar garantie op de decoder zit.
RADAR zegt dat multikabel voor een goede decoder hoort te zorgen, dat hebben ze volgens mij al gedaan, maar als de garantie er van verstreken is.
Lees de voorwaarden eens in het contract, misschien dat daar meer in staat.
Succes!
Re: multikbal
Geplaatst: 27 dec 2007 15:47
door nuhely70
Omdat je een abonoment hebt voor digitale tv is multikabel verplicht om te zorgen dat je een goedwerkend product meeleverd en we hebben al een aantal keren gebeld met multikabel om aan te geven dat hij dus niet werkt ook niet met een update
We gaan de fabriek maandag bellen om te kijken wat hun hiermee kunnen doen
wie weet!
Re: multikbal
Geplaatst: 27 dec 2007 15:54
door Ratz
Ik denk eerlijk gezegd dat multikabel u een zenderpakket aanbiedt, en daarvoor tijdens het abonnement verantwoordelijk is, en niet op een decoder die 2 jaar garantie heeft.
Ik val u niet aan hoor, want ik denk eigenlijk hetzelfde als u, maar ik denk even praktisch gezien, dat multikabel zich verschuilt achter de garantie van de leverancier/bedrijf van de decoder.
Re: multikbal
Geplaatst: 27 dec 2007 16:21
door nuhely70
Ik heb ook een zenderpakket daarom vind ik dat ze de decoder moeten vergoeden zoelang ik het pakket heb, ik betaal er immers elke maand voor terwijl ik nu geen digitale tv meer heb
Re: multikbal
Geplaatst: 28 dec 2007 22:19
door Wubo
@Nuhely70
Bij deze kan je er van uit gaan dat deze keer Radar uit zijn nek lult en dit beter had moeten onderzoeken voor er antwoord gegeven werd als u deze informatie echt vanuit Radar heeft.
Het is namelijk zo dat je een decoder van Multikabel niet in bruikleen krijgt, de decoder is niet een product van Multikabel.
Aangezien het geen bruikleen is, is het na ingaan op de actie, uw eigendom.
Via Multikabel heeft een klant 1 jaar garantie.
Aangezien het apparaat niet in bruikleen is maar door Multikabel is aangeboden tegen actieprijs, en het uw eigendom is, bent u daar ook zelf verantwoordelijk voor.
U zou mogelijk na de garantiepriode via Multkabel via de fabrikant nog het een en ander kunnen regelen? dit staat echter los van Multikabel.
Gedurende het 1ste jaar garantie kan Multikabel, afhankelijk van het probleem, zelf nog bepalen of ze nog iets voor u kunnen doen.
Multikabel is degene die een werkend signaal levert, het signaal werkt, u kunt het alleen niet zien...
Het signaal is dus het product, niet de decoder.
Re: multikbal
Geplaatst: 02 jan 2008 21:28
door bjorn4548
Je betaalt maandelijks voor het zenderpakket, en niet voor de decoder. De decoder schaf je eenmalig aan (of misschien gekregen bij Multikabel bij een van de aanbiedingen), en is dus eigendom van de gebruiker. Hiervoor gelden naar mijn idee dezelfde regels/voorwaarden als bij elk ander gekocht apparaat in een winkel...
Re: multikbal
Geplaatst: 10 jan 2008 14:53
door Geoffrey
Klopt. Je betaalt niet voor de decoder, maar voor het digitale signaal. Dat Multikabel gratis een decoder meelevert is mooi meegenomen, maar dat betekent niet dat ze oneindig service daarop verlenen.
Je zult dus zelf een nieuwe decoder moeten aanschaffen.
Re: multikbal
Geplaatst: 10 jan 2008 19:28
door pvd
Volgens de wet dient de "winkelier" (multikabel) te zorgen voor een goed werkend product.
Als het apparaat bijvoorbeeld 10 jaar behoort mee te gaan kunt u dus eisen dat multikabel de helft betaald. U heeft immers al 5 jaar plezier gehad van uw apparaat. Maar als zo'n apparaat slechts 5 jaar behoort mee te gaan dan moet u zelf een nieuw apparaat aanschaffen.
Voor de volledigheid wil ik nog even melden dat ik niet precies weet hoe lang een digitale decoder behoort mee te gaan.
Overigens moet u bewijzen dat u zorgvuldig bent omgegaan met uw product.
pvd
Re: multikbal
Geplaatst: 10 jan 2008 22:51
door Wubo
@ pvd
Volgens de wet dient de "winkelier" (multikabel) te zorgen voor een goed werkend product.
Zoals dus al eerder uitgelegd, een decoder is niet het product van Mutlikabel.
Het signaal is het product...dat werkt.
De decoder werkt niet, de decoder is dus het 'product' dat niet werkt.
Dit product decoder komt vanuit fabrikant.
Re: multikbal
Geplaatst: 11 jan 2008 12:36
door sprokkel
Een winkelier is verantwoordelijk voor het product wat hij levert, en niet de fabrikant, daar gaat de winkelier zijn gelijk maar halen, de klant bij de winkelier in dit geval dus multikabel. Het wordt een ander verhaal als ik het apparaat rechtstreeks bij de fabrikant gekocht zou hebben.
Re: multikbal
Geplaatst: 11 jan 2008 19:02
door pvd
Lezen is een kunst die sprokkel wel beheerst, maar Wubo niet.
Re: multikbal
Geplaatst: 12 jan 2008 18:05
door Wubo
Ik denk echter dat het begrijpend lezen aan de andere kant niet helemaal wilt lukken.
Multikabel is geen winkelier, en als het een winkelier is dan verkoopt het signaal.
Het heeft geen webshop voor decoders.
Zoals in mijn eerste reactie al erg duidelijk uitgelegd en hierbij nogmaals -> ze hebben een leuke actie aangeboden en leveren daar nog een jaar garantie bij ook.
Als er iets aan de hand is met het apparaat buiten die garantie...
Dan is de enige keus die er nog rest, een stap naar fabrikant om te kijken of er nog iets te regelen valt of naar de winkelier stappen om nieuwe te kopen.
Want het valt buiten de garantie vanuit Multikabel.
Daarnaast heb ik eerder uitleg gegeven, die is duidelijk zat.
I rest my case
Re: multikbal
Geplaatst: 12 jan 2008 18:42
door sprokkel
Als ik bij multikabel een signaal koop, zie ik nog steeds niets, dus zal ik er ook nooit iets kopen, iets anders wordt het als men de apparatuur mee levert zodat ik hun signaal zichtbaar kan maken, en dan wordt multikabel die natuurlijk graag wil dat ik hun signaal ziet, inééns de leverancier van de ontvanger. raar hé.
Re: multikbal
Geplaatst: 12 jan 2008 18:53
door Wubo
Hmmm, dus als u tv wilt kijken en Multikabel levert het signaal dan moet het dus ook een tv leveren?
Als u i-net wilt gebruiken en het levert een modem, maar u heeft geen pc, moet Multikabel die dan ook leveren?
Die zijn toch nodig... om het te kunnen gebruiken...
*moet even lachen*
Er wordt teveel gehamert op WIE er verantwoordelijk voor het apparaat is en voorbij gegaan aan het feit dat de decoder van deze dame, reeds 5 jaar oud is en er 1 jaar garantie op zit en de verantwoordelijkheid dus bij de klant ZELF ligt, niet meer bij de 'winkelier'
Want die is VER-LO-PEN
Dan is het punt toch al gemaakt.
Als die periode verlopen is, en product is kapot dan is het ook shloss.
want het valt BUITEN de garantie van de 'winkelier'.
Geef dan nog 1 reden waarom Multikabel 'verplicht' zou zijn hier nog wat aan te doen.
Re: multikbal
Geplaatst: 14 jan 2008 09:16
door sprokkel
Toch vreemd, dat als ik een rondje maak langs aanbieders van digitv, telefonie, mobielbellen, internet er altijd een apparaat bijgeleverd wordt om het signaal te kunnen ontvangen, cq gebruiken.
Re: multikbal
Geplaatst: 14 jan 2008 10:12
door BBCS
Klopt, maar bij de meeste koop je die voor €0,-.
Dus dan is het modem jouw eigendom.
En als die kapot gaat, moet jezelf er stappen voor ondernemen en alle kosten komen voor jouw rekening.
Bij UPC krijg je de modem in bruikleen, je betaald dan een x bedrag per maand voor de huur ervan.
Gaat het modem dan kapot, dan kost het je niks, omdat je de modem huurt.
Bij mijn weten is UPC de enige waarbij je de modem huurt.
Re: multikbal
Geplaatst: 14 jan 2008 11:33
door sprokkel
Nee hoor, ook bij kpn (experiumbox)en bij casema (kabelmodum)heb je hem in bruikleen en moet je hem als je verandert van provider weer inleveren. Maar je betaald geen huur, of dat moet in de prijs verwerkt zitten(want voor niets dat geloof ik nu ook weer niet.) Kijk en dan komt het want daar gaat het over, de geen die levert in dit geval dus de aanbieder van jouw €0 is de leverancier en niet de fabrikant.
Re: multikbal
Geplaatst: 14 jan 2008 11:50
door BBCS
Bij UPC zit dat ook in de prijs inbegrepen.
Kijk en dan komt het want daar gaat het over, de geen die levert in dit geval dus de aanbieder van jouw €0 is de leverancier en niet de fabrikant.
Er moet een onderscheidt worden gemaakt in 2 zaken:
- De fysieke verbinding.
- De dienst of service die via die fysieke verbinding aangeboden wordt.
Als de modem kapot is, en je hebt de modem in bruikleen, dan is de provider compleet aansprakelijk voor de kosten. Je kunt bij dit soort providers ook vaak niet zelf een modem kopen en er zelf voor zorgen.
Echter als je de modem niet in bruikleen hebt (zoals bij ADSL), dan kun je zelf kiezen bij de afsluiting van het contract zelf een modem koopt of dat je een modem bij de provider koopt.
De provider levert zelf die modem niet, maar dit loopt dan via de eigenaar van het netwerk.
Als er problemen met de fysieke verbinding is, dien je vaak dan ook niet contact op te nemen met de provider, maar met de eigenaar van het netwerk.
Op die modems zitten vaak 1 tot 2 jaar garantie.