Pagina 1 van 1

arkefly

Geplaatst: 29 dec 2007 19:31
door fcoopal
Op maandag 10 december 2007 zouden we naar brazilie gaan met arkefly.
Onze vertrektijd zou 14.55 uur zijn, de eerste melding +/- 13.00 uur op de schermen van schiphol gaf aan dat we vertraging hadden tot 18.00 uur,een half uur later stond er echter dat we vertraging kregen tot 11 december 10.00 uur.We werden met bussen naar het nabijgelegen Dorint-hotel gebracht waar we konden overnachten.'smorgens weer om 6.00 uur opstaan voor onbijt en vertrek naar schiphol dachten we,we hadden inmiddels via het hotel weer te horen gekregen dat de reis vertraging had tot 18.00 uur.
Iedereen dus zwaar teleurgesteld wat ons de rest van de dag nog te wachten stond.We konden vanaf 13.00 uur met bussen terug naar schiphol en zijn om 17.00 uur gaan vliegen met 27 uur vertraging.We zouden op 24 december om 23.59 uur terugvliegen naar amsterdam,we hadden inmiddels van 4 andere vluchten gehoord in de 2 weken die allemaal extreem vertraging hadden gehad. We geloofden niet dat we 1e kerstdag nog naar huis zouden gaan wat die dag ook bevestigd werd.We zouden 25 december om +/- 17.00 uur gaan vliegen en kwamen op 2e kerstdag om +/- 06.00 uur aan op schiphol met 17 uur vertraging.

Re: arkefly

Geplaatst: 30 dec 2007 09:49
door Henri42
voldoende compensaties ontvangen ?? ArkeFly is daar nogal scheutig mee. Bij welk reisburo hebben jullie geboekt? , zij zijn namelijk eerst verantwoordelijk (*_*)

Re: arkefly

Geplaatst: 30 dec 2007 13:06
door fcoopal
We hebben de reis geboekt bij D-reizen en hebben daar een annuleringsverzekering lopen waar we een klacht ingediend hebben.
De klacht is pas ingediend en wachten af wat er komt.

Re: arkefly

Geplaatst: 31 dec 2007 01:47
door rotterdam10
Henri het reisbureau zelf is totaal niet verantwoordelijk, zij boeken de
reis in volgens de ANVR voorwaarden bij de touroperator.
Het voordeel van het reisburo is dat zij tussen jou als klant en de touroperator instaan. Zij nemen jouw klacht op de claimen bij de touroperator. Vaak moet je wel zelf claimen bij verzekeringsmaatschappij, maar dat is Unigarant en dat zit wel goed.
Arke scheutig? Geen enkele touroperator is scheutig met compensaties en Arke (zelfde als HI) al helemaal niet.
D-Reizen claimt vergoeding voor de reizigers bij Arke, wat over het algemeen redelijk lukt omdat ze bij bijna alle touroperators de grootste afnemer zijn, maar van Arke zelf zal weinig medewerking uit hunzelf komen.

Re: arkefly

Geplaatst: 31 dec 2007 09:52
door sprookje
Volgens mij werk jij bij D reizen.En dat is echt niet zo een goed bureau als jij ons wil doen geloven :shock:

Re: arkefly

Geplaatst: 31 dec 2007 12:28
door Henri42
Rotterdam, een reisburo dat zich niet verantwoordelijk acht voor de door het reisburo gecontracteerde vliegmij zou ik verder overslaan.

Ik mag aannemen dat niet alle reisburo,s de klanten in de kou laten staan, waar vindt je dan nog steun en hulp. :)

Re: arkefly

Geplaatst: 31 dec 2007 17:15
door rotterdam10
Je zat in de buurt sprookje
Ik werk bij OAD
maar maakt niet uit verder ;-)

Re: arkefly

Geplaatst: 01 jan 2008 17:07
door sprookje
Het was te merken aan je uitleg dat je bij een reisorganisator werkte ,je wist er veel van.
En volgens mij is oad toch een stuk vriendelijker met hun klanten,heb ik aan de lijve kunnen ondervinden. :)

Re: arkefly

Geplaatst: 10 jan 2008 23:20
door msj
Beste fcoopal, laat je niet afschepen met een vergoeding op basis van je annuleringsverzekering. Zowel de vliegmaatschappij als de reisorganisator zijn, respectievelijk op basis van Verordening 2027/97 en Richtlijn 90/314/EEG aansprakelijk voor de schade in de vorm van verloren vakantietijd en gederfd reisgenot. E-mail me anders maar even.

Re: arkefly

Geplaatst: 11 jan 2008 08:24
door sprookje
Blijkbaar dringend op zoek naar werk! :roll: