Pagina 1 van 1

Kijkshop

Geplaatst: 31 dec 2007 04:00
door Oblomov
Ik kocht van de week bij een filiaal van Kijkshop in Amsterdam, een LCD tv Philips 15PF412 38 cm, zijn grotere broertje van 51 cm en een twintuner van KPN digitale televisie.
De kleine televisie, voor mijn dochter, was geen enkel probleem, aansluiten en hoppa.
Het grotere broertje daarentegen gaf meteen bij het "inpluggen" van de stroom geen brandende groene knop aan de voorkant, daarna een hele zwakke en vervolgens helemaal niets meer. Meteen naar het filiaal bellen en de goede man herinnerde zich mij nog, twee televisies, eentje uit de showroom, ja die van 51 centimeter.....,
Ik teruggegaan de andere dag en ik kreeg te horen dat ik ff wat later terug moest komen omdat die 457,- euro een probleempje gaf met de cashflow. Ik de kwaadste niet, meldde de man dat ik ook wel genoegen zou nemen met de kleinere versie, net zo eentje als mijn dochter, die was 100,- euro goedkoper......
Hij had hem niet meer op voorraad......maar wel die ene in de showroom....
Ik begon te lachen en vroeg hem eerst of ie hem dan wel eerst wildde testen alvorens hem in een doos te frommelen.... bedoel ...ezel...steen...tweemaal etc.
Hij had geen kabelaansluiting daar......ik begreep dat en wildde alleen weten of ie tenminste het groene lichtje kon testen of dat werkte.
Werkte.....
Pak maar in en dan krijg ik 100,- euro erbij. Voila.
Fluitend naar huis....... nieuw beeldbuisje voor moeder de vrouw voor bij haar bed, bedlegerig ivm terminale alvleesklierkanker......
Ik steek de stekker in het stopcontact.............en ik hoor die televisie tikken als een wekker die op hol is geslagen, het groene lichtje knipperde mee op de maat........
Niets beeld......alleen een onheilspellend technobeatritme met bijbehorende lichtshow.
De man teruggebeld.......die begreep het niet.........ik nog minder.
Ik ben erg boos, twee televisies achter elkaar van een oerdegelijk merk Philips die het niet doen.........
Ik krijg mijn geld overigens terug hoor.....ik ga hem vanmiddag terugbrengen en ik heb mijn vrouw beloofd dat ik rustig zal blijven en zo...
Kost me wel moeite....ben erg explosief van aard....het liefst zou ik die televisie ergens in willen proppen zonder verdoving.
Oh ja, denk je dat je dus alles hebt gehad...... die twintuner van KPN werkt uitstekend.........alleen.... ik kan er geen abonnement op afsluiten...de smartcard die in het pakket zit,zat....is al een keer gebruikt en heeft een lopend abonnement van de vorige eigenaar van het pakket die hij of zij aanschaftte bij diezelfde Kijkshop. Die heeft er 104.95 voor betaald en teruggebracht, abo afgesloten voor 7,49 per maand en dan krijg je je geld terug van KPN dat je hebt uitgegeven aan dat pakket. De man of vrouw heeft dus een pakket aangeschaft, sluit er een abo op af..... brengt het terug....krijgt het geld terug van Kijkshop.......en krijgt 104,95 teruggestort op zijn of haar rekening.....
Winst???? tuuk........97,- euro. Dat zou je nou eens 100 maal per maand moeten doen......
3 Kijkshoppen per dag........een maand lang.. :twisted: .

Na deze keer, koop ik van mijn leven niets meer bij de Kijkshop, nog geen kookwekker meer..... :cry:

Re: Kijkshop

Geplaatst: 02 jan 2008 11:09
door Administrat0r
Kijkshop kan er niets aan doen dat die televisies defect blijken te zijn. Ze handelen het erg netjes af vind ik zelf.

Die smartcard, dat lijkt mij de schuld van KPN?

Re: Kijkshop

Geplaatst: 02 jan 2008 11:57
door trappist
volgens mij foutje van Kijkshop, gewoonlijk wordt apparatuur die een activeerbare smartcard bevat niet zonder meer teruggenomen...