Pagina 1 van 1
Oxxio levert al bijna 4 jaar op verkeerde adres!!
Geplaatst: 08 jan 2008 10:41
door Louiseke
Oxxio reageerde niet op mijn brieven en telefoontjes.
Na bijna 1 jaar eindelijk een reactie en wat bleek, Oxxio leverde op nummer 2 terwijl ik woon op 2a!! En dit voor bijna 4 JAAR !!
Erg slordig, verkeerde EAN nummer, verkeerde tenaamstelling maar wel innen!!
Nu wacht ik al 5 weken op een telefoontje vanuit het hoofdkantoor, regelmatig telefoneren hoe de zaken er voor staan levert alleen maar meer frustatie op want nu blijken er ineens fanatieke werknemers te zitten die steeds weer opnieuw alles uitzoeken! Waar zaten die fanatiekelingen het afgelopen jaar?
Opnieuw teogezegd dat er binnen 3 weken een reactie komt maar ik heb erg mijn twijfels als ik alles hier lees.
Gisteren al contact gehad met het telefoonteam van Radar en ook al contqact gehad met CONSUwijzer en info gekregen van de geschillencommissie energie en water. Laat het er niet bij zitten!
Is er iemand die dit ook al heeft meegemaakt?
Re: Oxxio levert al bijna 4 jaar op verkeerde adres!!
Geplaatst: 08 jan 2008 11:24
door Maarten1234
Oxxio staat bekend als nummer 1 van klachten, beloven, maar niet nakomen.
Wanneer je het nummer van Oxxio belt, bel jij zeker het 0900 nummer.
Bel eens 035- 626 5 800. Met dit nummer krijg je de receptie. Vraag of zij jou willen doorverbinden met de afdeling: kwaliteitsservice. Dit is een externe afdeling dan de gebruikelijke klantenservice. Hier kun je je klachten ook makkelijk kwijt en zijn ze meer geduldig.
Ik zeg niet dat je hier ook geholpen wordt, maar ik heb daar al eens een paar keer een duidelijk persoon aan de telefoon gehad. Hun gebruiken dezelfde schermen als de klantenservice dus kunnen hetzelfde zien.
Overigens wanneer je vraagt aan de receptie voor de klantenservice, verbinden zij jou ook door. Dit is goedkoper dan het 0900 nummer.
Re: Oxxio levert al bijna 4 jaar op verkeerde adres!!
Geplaatst: 08 jan 2008 11:42
door Louiseke
Ik heb gisteren een brief verzonden en ze 2 weken gegeven om te reageren.
Doen ze dat niet ga ik idd het nummer eens bellen waarvoor overigens mijn dank maar ik laat het er zeker niet bij zitten.
Gisteren weer enorm geirriteerd geraakt door zo een dom mens bij Oxxio, ze reageerde dat ze de stroom netjes op 2a gaan leveren! DUS NIETHE! Ik wil niets meer met deze figuren te maken hebben!
Re: Oxxio levert al bijna 4 jaar op verkeerde adres!!
Geplaatst: 08 jan 2008 12:28
door karinh
oxxio,wat een puinhoop is het daar.ben in nov.2005 weggegaan uit ons huis,gedwongen.eindelijk kon ik in jan.06 eens opzeggen.de meterstanden enz waren allang doorgegeven.ik werd in die tussen tijd de hele tijd heen en weer geslingerd,tussen oxxio en nuon.eindelijk alles opgelost,was niets meer verschuldigd aan beide.ik heb mn tijdelijke adres van een jaar aan beide door gegeven.tussen dan denk je dat alles netjes is opgelost.in december 2006 kreeg ik mn eigen huisje,wilde oxxio weer nemen,want verder geen problemen gehad.in mei 2007 kregen wij echter nog geen gas en stroom van oxxio geleverd,maar er was wel 780 euro van mn rekening gehaald.ik natuurlijk pissig en heb dat gelijk terug gehaald.dit was zonder dat ik wist waarvoor het was.ik heb gelijk contact opgenomen.de een wist van niets ,en bij de ander stond ik niet eens in het bestand en bij de ander was het een eindafrekening gas van 16 maanden daarvoor.hahah een eindafrekening,van gas.je moet toch wat verzinnen om iemand een poot uit te draaien.heb contact op genomen met continuon.een eindafrekening moet je binnen 2 maanden hebben.van mei 07 -tot dec-07 niets meer gehoord,tot dat ik mn email opende ;ik moest voor 30 dec 07 bijna 1300 euro betalen.ze gaan wel erg ver.heb interm justitia gebeld,die gaan het uitzoeken.dit kan echt niet.karin
Re: Oxxio levert al bijna 4 jaar op verkeerde adres!!
Geplaatst: 08 jan 2008 13:11
door Shine
Dit valt niet zozeer Oxxio te verwijten alswel de rotzooi met huisnummers en panden in steden zoals Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Rotterdam enz.
Wat in Amsterdam als 2-A vermeld staat, kan bij de netbeheerder vermeld staan als 2-HS etc. Of vice versa. Dit alles heeft te maken dat gemeenten de huisomnummeringen over het algemeen niet aan dergelijke bedrijven doorgeven. (panden splitsen, worden weer samengevoegd, weer opgesplitst enz)
Het probleem is dat leveranciers geen controle kunnen uitvoeren aan de hand van meternummers om ervoor te zorgen dat de aanmelding voor het juiste verbruiksadres plaatsvindt. Dus u daadwerkelijk voor UW verbruik betaalt.
Raadzaam is om als bewoner de serienummers van UW elektriciteits en gasmeter te noteren en eerst even met de desbetreffende netbeheerder contact op te nemen om te informeren bij welk adres vermelding (straat én huisnummer) het bij hun geregistreerd staat. Als u dat weet, weet u ook voor welk exact adres u aangemeld moet worden en weet u dat u voor uw eigen verbruik betaalt.
Een ander advies is om de EAN codes bij de hand te hebben en ervoor te zorgen dat deze meegnomen worden bij de aanmelding. De netbeheerder kan dan zien bij welk adres deze EAN codes horen.
Nadeel is dat niet iedereen weet wat EAN codes zijn en waar deze op te vragen/achterhalen zijn.
Hopenlijk komt er in de toekomst nog een verandering om dit soort ellende te voorkomen.
Re: Oxxio levert al bijna 4 jaar op verkeerde adres!!
Geplaatst: 08 jan 2008 13:21
door Louiseke
Daarnaast is het een doodlopende straat met maar 6 huisaansluitingen. in een oogopzicht te controleren lijkt mij.
Natuurlijk weet je van het reilen en zeilen van zo een bedrijf pas iets als je echt in de problemen geraakt. Overigens ben ik opgevoed met eerlijkheid en openheid en als ik hier zo een beetje alles lees staat dat bij de oprichters van OXXIO niet op de eerste plaats.
Als het dan al OXXIO niet te verwijten valt dan verwijt ik ze toch in ieder geval het gebrek aan fatsoen om iets op een deugdelijke manier op te lossen als het dan toch fout gaat.
Een OXXIO weet dat het niet gemakkelijk is te controleren volgens u omdat het door de gemeentelijke inrichtingen komt. Als je dan als zogenaamd goedkope en correcte firma wil zaken doen zorg je dat daar zeker extra op gecontroleerd wordt.
Re: Oxxio levert al bijna 4 jaar op verkeerde adres!!
Geplaatst: 09 jan 2008 06:15
door Maarten1234
Houd je ook rekening met de netbeheerder. Ik bedoel je EAN nummers kloppen ook al niet............... Dus de fout zit veel dieper. Oxxio werkt met de EAN nummer en bijbehorend adres opgegeven door de netbeheerder. Jij dient weer te controleren of dat wel degelijk klopt. Ik weet niemand doet dat, maar het zou wel zo moeten zijn. Op deze manier ondervang je al een hoop fouten.
Dus in dit geval kan Oxxio er niet veel aan doen. Wel ben ik het met je eens over hoe ze kunnen reageren en bestanden doorzoeken hebben zij geen tijd voor, want zij begrijpen die niet en nummers intikken kunnen zij ook al niet. Zij moeten je zo lang mogelijk aan de telefoon houden. Hier verdienen zij geld mee. Je weet wel 0900 nummer. Dat verhaal van die 3 ex-medewerkers die kloppen wel aardig hoor. Er zit een flinke kern van waarheid in. Ik ken er zelf ook een paar.
Re: Oxxio levert al bijna 4 jaar op verkeerde adres!!
Geplaatst: 09 jan 2008 13:50
door Shine
Schrijf UWmeternummers van gas en elektriciteit op. Neem contact op met de desbetreffende netbeheerder en laat u informeren wel adres en huisnummervermelding hier precies bijhoort. Vraag dan tevens naar de EAN codes die bij uw adres horen.
Neem dan contact op met Oxxio en laat de aanmelding corrigeren (met terugwerkende kracht).
Dat is de enige manier dit probleem op te lossen.
Daarnaast is het een doodlopende straat met maar 6 huisaansluitingen. in een oogopzicht te controleren lijkt mij
Nou nee. Het is de vraag hoe die aansluitingen lopen.
Maar het moet gezegd: als Oxxio zegt u terug te bellen dan dienen ze dat ook te doen. Daarin is en blijft Oxxio haar belofte maar niet in waar maken.
Re: Oxxio levert al bijna 4 jaar op verkeerde adres!!
Geplaatst: 09 jan 2008 19:06
door Roodje
Wij hebben hetzelfde meegemaakt vanaf vorig jaar november.
Heb tig telefoontjes gepleegd, mails via hun klachtensite verstuurd en vanaf afgelopen juni is alles eindelijk in kannen en kruiken.
We zouden een half jaar gratis stroom krijgen en op deze manier hebben we lekker langs de pot gepiest
Ze zouden dit verrekenen met de eindafrekening...................maar in ieder geval had Oxxio een gemeenteaansluiting voorzien van stroom en niet onze aansluiting.
Het heeft heel veel moeite, tijd en van het kastje naar de muur sturen gekost maar uiteindelijk is het dan toch geluk.
Re: Oxxio levert al bijna 4 jaar op verkeerde adres!!
Geplaatst: 10 jan 2008 11:02
door r001
In mijn geval heeft Oxxio ook een verkeerde meter aangemeld. Met terugwerkende kracht de juiste meter aanmelden ging niet. Oxxio belt sowieso nooit terug en ze komen slechts zeldzaam hun afspraken na.
Ze bellen alleen wanneer je hebt opgezegd, om te hopen dat je toch klant blijft.
Ik ondervind na 18 maanden nog steeds hinder van Oxxio omdat ze geen juiste correctie hebben toegepast. Een en ander loopt bij de Geschillen Commissie. Oxxio is zelfs zo brutaal dat ze niet op de Geschillen Commissie reageren, waardoor er nu een zitting zal komen. Gelukkig ben ik inmiddels geen klant meer bij die knuppels. Hoe vermoeiend Oxxio ook is, nooit opgeven.
Toch had klant zijn bij Oxxio één groot voordeel: een erger bedrijf zal ik nooit tegenkomen....
Re: Oxxio levert al bijna 4 jaar op verkeerde adres!!
Geplaatst: 22 jan 2008 19:57
door AGGB
Bij mij is er ook sprake geweest van een foute switch in 2004. Voor mij was dat absoluut niet te zien op papier. Het was niet de fout van Eneco, waarvan de helpdesk overigens ongehoord onbeschoft reageerde.Toch was er nog een ander adres waar ik voor moest betalen enkele huizen verder op, dat zeer duidelijk van mijn huisnr gescheiden is. Toen dit na een Kafkiaanse ervaring mij duidelijk werd en later hersteld was, kwam er 1 1/2 jaar later een brief, die als volgt begon: uit onze accountantcontrole is gebleken dat.......ik zou bijna 3000 euro bij moeten betalen. Alles werd weer teruggedraaid naar de oude fout. Ik hoop voor je dat hun fout definitief hersteld is, maar ik ben bang dat je rekening moet houden met een brief over 1 1/2 jaar die begint met: uit onze accountantscontrole is gebleken dat etc etc en weer lukt het niet de ellende snel te herstellen.
Zie mijn ervaringen in "wakker worden uit de droom OXXIO". Sterkte.
Re: Oxxio levert al bijna 4 jaar op verkeerde adres!!
Geplaatst: 23 jan 2008 14:39
door roeptumaar
Neem contact op met de desbetreffende netbeheerder
Had dat probleem met Essent.
Het verbruikersadres was volgens hun nr.166 .Het heeft me zo"n 4 jaar gekost voor ik ze aan het verstand heb kunnen brengen dat nr. 166 niet bestaat.
Via de netwerkbeheerder is dit uiteindelijk gelukt.
Re: Oxxio levert al bijna 4 jaar op verkeerde adres!!
Geplaatst: 24 jan 2008 03:57
door Pentium
Hoi Louiseke,
Wil je mij bellen?
Kan op 0624178688
Ik wacht het af