LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] faillissement telsell?
-
faillissement telsell?
Ik heb op 5 november iets gekocht en betaald bij tel sell maar tot op heden niet ontvangen.Nu blijkt dat op donderdag as. de inboedel van tel sell zal worden geveild,en lijkt het bedrijf failliet te gaan.
Ik heb mijn artikel nooit ontvangen,ik heb veel emails en telefoontjes gepleegt maar heeft niet geholpen.
Wel erg vreemd dat je vandaag nog steeds kan bestellen bij tel sell,en dat niemand daar iets tegen doet!!
knarf
Ik heb mijn artikel nooit ontvangen,ik heb veel emails en telefoontjes gepleegt maar heeft niet geholpen.
Wel erg vreemd dat je vandaag nog steeds kan bestellen bij tel sell,en dat niemand daar iets tegen doet!!
knarf
Re: faillissement telsell?
Ik krijg nog geld van telsell. Ik heb iets gekocht en weer retour gezonden, echter tot op de dag van vandaag geen geld gezien.
Eerst in november kreeg ik te horen dat het wat later zou worden ivm een nieuw computersysteem. Daarna zou het pas in januari worden. Er is mij toen verzekerd dat het voor 6 januari zou worden uitbetaalt.
Niet dus. Afgelopen week vele malen gebeld, terugbel berichten achter gelaten. Maar ik heb nog steeds niemand aan de lijn gehad. Ik ben 1 keer blijven wachten, maar na 15 minuten heb ik maar weer opgehangen. Dat ze nu failliet zijn houd waarschijnlijk in dat ik naar mijn centen kan fluiten.
Eerst in november kreeg ik te horen dat het wat later zou worden ivm een nieuw computersysteem. Daarna zou het pas in januari worden. Er is mij toen verzekerd dat het voor 6 januari zou worden uitbetaalt.
Niet dus. Afgelopen week vele malen gebeld, terugbel berichten achter gelaten. Maar ik heb nog steeds niemand aan de lijn gehad. Ik ben 1 keer blijven wachten, maar na 15 minuten heb ik maar weer opgehangen. Dat ze nu failliet zijn houd waarschijnlijk in dat ik naar mijn centen kan fluiten.
Op 25 september 2007 een steamblaster besteld (€129,- incl verzendkosten). Enkele dagen later is het geld van mijn bankrekening afgeschreven. 6 weken later nog niets geleverd.
Na diverse mailtjes (waarop geen reactie kwam) toch maar de telefoon genomen (07-11-2007). Na enkele minuten in de wacht kreeg ik een medewerkster aan de lijn.
De steamblaaster was pas weer na week 50 leverbaar.
Ik heb toen de order geannuleerd.
Het zou tot 40 werkdagen kunnen duren voordat het geld was teruggestort.
Tot op heden (08-01-2008) geen geld teruggekregen van Telsell.
Hoor ik vanmiddag op de radio dat ze waarschijnlijk falliet zijn, dus naar mijn geld kan ik waarschijnlijk fluiten.......-(
Na diverse mailtjes (waarop geen reactie kwam) toch maar de telefoon genomen (07-11-2007). Na enkele minuten in de wacht kreeg ik een medewerkster aan de lijn.
De steamblaaster was pas weer na week 50 leverbaar.
Ik heb toen de order geannuleerd.
Het zou tot 40 werkdagen kunnen duren voordat het geld was teruggestort.
Tot op heden (08-01-2008) geen geld teruggekregen van Telsell.
Hoor ik vanmiddag op de radio dat ze waarschijnlijk falliet zijn, dus naar mijn geld kan ik waarschijnlijk fluiten.......-(
-
Ik heb bij TelSell half augustus 2007 een steamblaster besteld.
15 augustus is er € 155,75 van mijn rekening afgeschreven en heb daarna ondertussen voor het zelfde geld gebeld naar TelSell. Er waren er geen meer op voorraad maar er was een schip onderweg met de Steamblasters. Eeen week daarna weer gebeld, toen had het schip last van storm op zee en zou later aankomen. Weer gebeld, het schip was aangekomen in Rotterdam haven en de Steamblasters zouden meteen naar de distributiecentrums gebracht worden en dan zouden ze verstuurd worden. Weer bellen en bellen maar niets hoor, ze laten je barsten. Ik betaal nooooooooit meer voordat ik mijn spullen heb.
In mijn vriendenkring zijn nog 2 gedupeerde, verkopen we ons huis maar.
15 augustus is er € 155,75 van mijn rekening afgeschreven en heb daarna ondertussen voor het zelfde geld gebeld naar TelSell. Er waren er geen meer op voorraad maar er was een schip onderweg met de Steamblasters. Eeen week daarna weer gebeld, toen had het schip last van storm op zee en zou later aankomen. Weer gebeld, het schip was aangekomen in Rotterdam haven en de Steamblasters zouden meteen naar de distributiecentrums gebracht worden en dan zouden ze verstuurd worden. Weer bellen en bellen maar niets hoor, ze laten je barsten. Ik betaal nooooooooit meer voordat ik mijn spullen heb.
In mijn vriendenkring zijn nog 2 gedupeerde, verkopen we ons huis maar.
-
Ik denk dat er bij TelSell ook zo'n Topman zit met een jaarsalaris waar wij 25 jaar voor moeten werken. Belasting betaal je tenslotte over je verdiensten, dus als je dat niet kunt betalen waar blijft dat geld dan?
-
Dan is het dus geen Steamblaster, maar een Steamwhistler geworden!Op 25 september 2007 een steamblaster besteld (€129,- incl verzendkosten). Hoor ik vanmiddag op de radio dat ze waarschijnlijk falliet zijn, dus naar mijn geld kan ik waarschijnlijk fluiten.......-(
Oftewel een stoomfluit!
Vr. Gr. Hans.
Het wrange van een falissement is dat de hoge heren meestal buiten schot blijven, en wie zijn de dupe? het personeel en iedereen die nog geld of spullen moet krijgen (levenranciers, klanten).
Ik ben benieuwd hoe het afloopt, waarschijnlijk beginnen ze onder een andere naam gewoon opnieuw..........
Ik ben benieuwd hoe het afloopt, waarschijnlijk beginnen ze onder een andere naam gewoon opnieuw..........
Ook ik heb half september 2007 een Steam Blaster besteld en ook bij mij is erg snel het geld van mijn bestelling door Tel Sell afgeschreven met de belofte dat de goederen binnen 21 dagen na afschrijving geleverd zouden worden. Ook ik heb Tel Sell heel veel malen telefonisch benaderd en per e-mail. Op e-mails werd helemaal niet gereageerd en mijn 2 brieven aan de direktie zijn ook onbeantwoord gebleven. Dit bedrijf functioneert totaal niet. Op 9 november heb ik een mail gestuurd naar Tros Radar en naar Kassa om de werkwijze van Tel Sell aan de kaak te stellen. Helaas heb ik van beide omroepen geen bericht terug gehad. Waar ik voor vreesde, komt dus uit: ik kan fluiten naar mijn spullen en mijn centen. En Tel Sell gaat ook vandaag nog vrolijk door met adverteren op de tv. Hoe is dit toch mogelijk??
-
Tellsell
Tellsell
Levert zij niet (of veel te laat (langer durend dan 30 dagen) dan heeft u recht op volledige teruggave van het geld.
Daarvoor dan wel aan aangetekende brief naar Tellsell waarin u een termijn stelt als uiterste datum waarin het reeds betaalde op uw rekening moet zijn teruggestort.
Na de overschrijding van die datum contact opnemen met [email protected] en vraag naar hun "laatste aanmaningsservice".
Tellsell blijkt dan wel snel te kunnen reageren.
Overigens blijkt die steamblaster een slecht en door lekkage van heet water ook een gevaarlijk product zoals in een van de consumentenuitzendingen te zien is geweest.
Bovendien zijn vaak de Tellsellproducten al nel bij zaken als Blokker te koop tegen veel lagere prijzen.
Geduld loont en vermindert de ergernissen.
Grootvader
Tellsell
Levert zij niet (of veel te laat (langer durend dan 30 dagen) dan heeft u recht op volledige teruggave van het geld.
Daarvoor dan wel aan aangetekende brief naar Tellsell waarin u een termijn stelt als uiterste datum waarin het reeds betaalde op uw rekening moet zijn teruggestort.
Na de overschrijding van die datum contact opnemen met [email protected] en vraag naar hun "laatste aanmaningsservice".
Tellsell blijkt dan wel snel te kunnen reageren.
Overigens blijkt die steamblaster een slecht en door lekkage van heet water ook een gevaarlijk product zoals in een van de consumentenuitzendingen te zien is geweest.
Bovendien zijn vaak de Tellsellproducten al nel bij zaken als Blokker te koop tegen veel lagere prijzen.
Geduld loont en vermindert de ergernissen.
Grootvader
ook ik bestelde voor ca 150,-- euro
volgens de rabo bank is dit niet meer terug te boeken na 5 dagen, nou die zijn al voorbij .....
mochten er acties komen, mail me dan svp !
volgens de rabo bank is dit niet meer terug te boeken na 5 dagen, nou die zijn al voorbij .....
mochten er acties komen, mail me dan svp !
-
En toen waren er ..... die nog geld tegoed hebben van tel sell. Wanneer je nu als eenling je geld terug wil hebben kun je er naar fluiten. Misschien kunnen we onze claims bundelen? Is er iemand die de know - how heeft om dit te regelen?
iemand met de know how om dit te doen ....
........................................................................ RADAR ?
........................................................................ RADAR ?
Bij dit soort ellende staan klanten helemaal onderaan, eerst hypotheekverstrekker, FIOD en dat soor belangrijke bedrijven. Pas helmaal onderaan staan de klanten, en zelden is daar geld voor.
Als ze dan failliet zijn, hoe is het dan nog mogelijk dat ze nog wel via de tv die rotzooi aan het verkopen zijn.
Zijn nog steeds in de lucht met hun liveshop op tv. Hoe naief moet je dan zelf wel niet zijn, om daar nu nog iets van te bestellen?
Zijn nog steeds in de lucht met hun liveshop op tv. Hoe naief moet je dan zelf wel niet zijn, om daar nu nog iets van te bestellen?
jeeewee,
Ik zou toch even op de site van de rabobank kijken.
Bij veelgestelde vragen (terugboekingstermijn)
Volgens mij telt die 5 dagen bij kansspelen.
Ik zou toch even op de site van de rabobank kijken.
Bij veelgestelde vragen (terugboekingstermijn)
Volgens mij telt die 5 dagen bij kansspelen.
-
Hoi Sjors,
Je hebt gelijk maar ik dacht dat wanneer we onze claims bundelen we wel meer kans zullen maken. Het totale bedrag is dan hoog. Doe je het als enkeling dan zien ze je waarschijnlijk niet eens staan. Is er dan iemand (zoals radar) die dit voor ons doet of iemand die in iedergeval naam heeft, dan tellen we hopelijk wel mee.
Het is in het verleden wel vaker gebeurd dat men claims bundelde en daardoor meer gedaan kreeg.
Nu nog iemand met verstand van zaken die dit eerlijk en goed aanpakt.
Je hebt gelijk maar ik dacht dat wanneer we onze claims bundelen we wel meer kans zullen maken. Het totale bedrag is dan hoog. Doe je het als enkeling dan zien ze je waarschijnlijk niet eens staan. Is er dan iemand (zoals radar) die dit voor ons doet of iemand die in iedergeval naam heeft, dan tellen we hopelijk wel mee.
Het is in het verleden wel vaker gebeurd dat men claims bundelde en daardoor meer gedaan kreeg.
Nu nog iemand met verstand van zaken die dit eerlijk en goed aanpakt.
Bij een faillissement heb je preferente schuldeisers. Die gaan voor op de andere schuldeisers.
In dit geval ging het over achterstallige belastingen. De belastingdienst is een preferente schuldeiser.
Het salaris over december (volgens de krant) is nog niet uitbetaald. De uitbetaling bij een faillissement wordt overgenomen door het UWV. Ook een preferente schuldeiser. Ook bij achterstallige afdracht van premies.
De curator, die het faillissement afhandelt (zal wel een ingewikkelde zaak worden, die veel tijd vraagt) gaat voor en die jongens werken ook niet voor € 100,-- per uur.
Dan zijn er nog hypotheekbanken. Gezien de geldkrapte waar ze al enige tijd last van hadden, kan je ervan uitgaan dat er hoge hypotheken op het vastgoed zitten.
Op het eind komen de gewone schuldeisers en dat is iedereen die nog geld tegoed heeft, zoals leveranciers, klanten (vooruit betaalde of teruggezonden bestellingen), uitzendbureaus (al het tijdelijk personeel was recentelijk naar huis gestuurd, maar de rekening komt altijd later) etc. Iedereen daarvan heeft recht op zijn percentage van wat er nog over is.
Met andere woorden reken maar nergens op. Want de curator kan op een gegeven moment beslissen, dat er zo weinig over is dat claims beneden een bepaald uitkeringspercentage niet mee doen. Dit omdat het dan om een "klein bedragje" gaat en het behandelen van deze claims zoveel geld kost, dat daardoor er niets overblijft om deze claims uit te keren.
Vladja
In dit geval ging het over achterstallige belastingen. De belastingdienst is een preferente schuldeiser.
Het salaris over december (volgens de krant) is nog niet uitbetaald. De uitbetaling bij een faillissement wordt overgenomen door het UWV. Ook een preferente schuldeiser. Ook bij achterstallige afdracht van premies.
De curator, die het faillissement afhandelt (zal wel een ingewikkelde zaak worden, die veel tijd vraagt) gaat voor en die jongens werken ook niet voor € 100,-- per uur.
Dan zijn er nog hypotheekbanken. Gezien de geldkrapte waar ze al enige tijd last van hadden, kan je ervan uitgaan dat er hoge hypotheken op het vastgoed zitten.
Op het eind komen de gewone schuldeisers en dat is iedereen die nog geld tegoed heeft, zoals leveranciers, klanten (vooruit betaalde of teruggezonden bestellingen), uitzendbureaus (al het tijdelijk personeel was recentelijk naar huis gestuurd, maar de rekening komt altijd later) etc. Iedereen daarvan heeft recht op zijn percentage van wat er nog over is.
Met andere woorden reken maar nergens op. Want de curator kan op een gegeven moment beslissen, dat er zo weinig over is dat claims beneden een bepaald uitkeringspercentage niet mee doen. Dit omdat het dan om een "klein bedragje" gaat en het behandelen van deze claims zoveel geld kost, dat daardoor er niets overblijft om deze claims uit te keren.
Vladja
-
Connie-marten,
Misschien kan de geschillencommissie iets voor jullie betekenen.?
Misschien kan de geschillencommissie iets voor jullie betekenen.?
-
hoi allemaal
ben niet de enige dus.
maar we moeten echt iets proberen met ze alle via radar.
het zal wel niet veel helpen maar dan hebben we het toch geprobeert met ze alle.
ben niet de enige dus.
maar we moeten echt iets proberen met ze alle via radar.
het zal wel niet veel helpen maar dan hebben we het toch geprobeert met ze alle.
-
ik snap ook niet dat het eerder bekent is gemaakt want sbs 6
had het al stop gezet na achterstallige betalinge dus snap niet dat hun toen niet naar buiten kwamen met het bericht na die tijd zijn er veel gedupeerde mensen zeg.
en dat er niks aan tedoen is om ze nu stop tezetten.
dat er nu ook niet gekocht kan worden .
je heb het toch zo van de buis lijkt mij.
als de tv zenders het niet willen doen kunnen hun de gedupeerde toch betalen.
kunnen die niet aansprakelijk worden gesteld
had het al stop gezet na achterstallige betalinge dus snap niet dat hun toen niet naar buiten kwamen met het bericht na die tijd zijn er veel gedupeerde mensen zeg.
en dat er niks aan tedoen is om ze nu stop tezetten.
dat er nu ook niet gekocht kan worden .
je heb het toch zo van de buis lijkt mij.
als de tv zenders het niet willen doen kunnen hun de gedupeerde toch betalen.
kunnen die niet aansprakelijk worden gesteld