Compuserve ADSL Platina
Geplaatst: 08 jan 2008 16:41
Omdat wij niet tevreden zijn over ons Tele 2 Compleet abonnement zijn wij op zoek gegaan naar alternatieven. Voor radio en tv gaan wij weer over naar de kabelaar en voor internet en telefonie hebben we een mooie aanbieding op internet gevonden van Compuserve: Compuserve Platina van € 29,90 nu het eerste jaar voor maar € 14,95 per jaar.
Zoals uit de site van Compuserve blijkt betaal je je rekening volledig via Compuserve (nu betalen wij ook alleen aan Tele2)
Als je vervolgens op de Compuserve-site doorklikt op de link "Betaling" voor meer informatie vinden we een rekenvoorbeeld voor een nieuw Compuserve-lid en dit is dus precies het abonnement wat wij hebben aangevraagd.
Wat schetst onze verbazing als wij van Compuserve een brief ontvangen waarin vermeld staat dat wij geen actieve KPN-lijn hebben. Maar wij hebben wel ADSL op dit moment; gaat dit dan niet via een KPN-lijntje?? Na een telefoontje ontvangen wij een nieuwe bevestigingsbrief van Compuserve; echter nu zijn de maandelijkse kosten € 24,90 per maand. Dat is dus € 9,95 per maand meer dan in de aanbieding wordt aangegeven. Na weer een telefoontje blijkt dat dit bedrag bovenop de aanbieding komt i.v.m. de KPN-lijn. Volgens de dame aan de telefoon draagt Compuserve dit bedrag af aan KPN.
Mijns inziens staat dit lijnrecht tegenover de teksten op de website van Compuserve: ik betaal alleen aan Compuserve (gaat ook gebeuren volgens die dame) en volgens het rekenvoorbeeld betaalt de heer de Jong € 14,95 per maand. Ik kan nergens vinden dat hij ook nog eens € 9,95 aan KPN moet betalen.
Zie ik iets over het hoofd of is hier sprake van misleiding?
Zoals uit de site van Compuserve blijkt betaal je je rekening volledig via Compuserve (nu betalen wij ook alleen aan Tele2)
Als je vervolgens op de Compuserve-site doorklikt op de link "Betaling" voor meer informatie vinden we een rekenvoorbeeld voor een nieuw Compuserve-lid en dit is dus precies het abonnement wat wij hebben aangevraagd.
Wat schetst onze verbazing als wij van Compuserve een brief ontvangen waarin vermeld staat dat wij geen actieve KPN-lijn hebben. Maar wij hebben wel ADSL op dit moment; gaat dit dan niet via een KPN-lijntje?? Na een telefoontje ontvangen wij een nieuwe bevestigingsbrief van Compuserve; echter nu zijn de maandelijkse kosten € 24,90 per maand. Dat is dus € 9,95 per maand meer dan in de aanbieding wordt aangegeven. Na weer een telefoontje blijkt dat dit bedrag bovenop de aanbieding komt i.v.m. de KPN-lijn. Volgens de dame aan de telefoon draagt Compuserve dit bedrag af aan KPN.
Mijns inziens staat dit lijnrecht tegenover de teksten op de website van Compuserve: ik betaal alleen aan Compuserve (gaat ook gebeuren volgens die dame) en volgens het rekenvoorbeeld betaalt de heer de Jong € 14,95 per maand. Ik kan nergens vinden dat hij ook nog eens € 9,95 aan KPN moet betalen.
Zie ik iets over het hoofd of is hier sprake van misleiding?