LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WAARSCHUWING: Wellicht afwimpelaars op dit forum
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 15 jan 2007 21:37
WAARSCHUWING: Wellicht afwimpelaars op dit forum
Afwimpelaars ook actief op dit forum?,
A Wegleiden van het forum hoeft nog niet te betekenen afwimpelen : Klanten kunnen weggeleid worden van dit forum doordat leveranciers vragen hun je klacht te e-mailen. Vermeld op dit forum daarom straks hoe het afloopt / afgelopen is en hoe je behandeling was.
B Ondeskundige: Verkopers kunnen (zonder dat ze het zelf weten) verkeerd zijn voorgelicht door hun meerderen of gewoon ondeskundig zijn op het gebied van de rechten van de consument. Het is daarom erg als deze ondeskundigen op fora consumenten de verkeerde informatie verstrekken. Ze werken dan als een soort afwimpelaars zonder dat ze het zelf weten.
c. Bewuste afwimpeling: Kijk naar de waarschuwing op dit forum of je niet afgewimpeld gaat worden.
Dat mogen zij natuurlijk, maar leer het doorzien. Iedere grote onderneming heeft zijn PR. Afdeling die alle pers, media, en tegenwoordig ook digitale / internet sites en -forums bijhouden en er actief de belangen van hun organisatie beschermen
Zij proberen op deze forums vooral al actief te voorkomen, dat klachten en zaken waarin het verzekeringswezen fout is in de media en pers komen, in plaats van dat die klachten opgelost worden en de juiste schade wordt uitgekeerd.
Dat levert hun dus veel op als hun dat lukt. Men tracht dus consumenten voortijdig te ontmoedigen en te voorkomen dat zij de pers media halen.
Een van de vele kenmerken:
Zij spreken de stereotype / kenmerkende woorden en tonen die stereotype bijpassende houding.
Ze zijn vooral als anonieme gast op dit forum. Hun identiteit geven zij niet graag prijs natuurlijk.
Respecteer het plaatsen van deze waarschuwing. Het is juist niet de bedoeling dat hier een staart onder komt. Stop daar dus mee s.v.p. dan heb van mij geen last lijkt mij.
A Wegleiden van het forum hoeft nog niet te betekenen afwimpelen : Klanten kunnen weggeleid worden van dit forum doordat leveranciers vragen hun je klacht te e-mailen. Vermeld op dit forum daarom straks hoe het afloopt / afgelopen is en hoe je behandeling was.
B Ondeskundige: Verkopers kunnen (zonder dat ze het zelf weten) verkeerd zijn voorgelicht door hun meerderen of gewoon ondeskundig zijn op het gebied van de rechten van de consument. Het is daarom erg als deze ondeskundigen op fora consumenten de verkeerde informatie verstrekken. Ze werken dan als een soort afwimpelaars zonder dat ze het zelf weten.
c. Bewuste afwimpeling: Kijk naar de waarschuwing op dit forum of je niet afgewimpeld gaat worden.
Dat mogen zij natuurlijk, maar leer het doorzien. Iedere grote onderneming heeft zijn PR. Afdeling die alle pers, media, en tegenwoordig ook digitale / internet sites en -forums bijhouden en er actief de belangen van hun organisatie beschermen
Zij proberen op deze forums vooral al actief te voorkomen, dat klachten en zaken waarin het verzekeringswezen fout is in de media en pers komen, in plaats van dat die klachten opgelost worden en de juiste schade wordt uitgekeerd.
Dat levert hun dus veel op als hun dat lukt. Men tracht dus consumenten voortijdig te ontmoedigen en te voorkomen dat zij de pers media halen.
Een van de vele kenmerken:
Zij spreken de stereotype / kenmerkende woorden en tonen die stereotype bijpassende houding.
Ze zijn vooral als anonieme gast op dit forum. Hun identiteit geven zij niet graag prijs natuurlijk.
Respecteer het plaatsen van deze waarschuwing. Het is juist niet de bedoeling dat hier een staart onder komt. Stop daar dus mee s.v.p. dan heb van mij geen last lijkt mij.
Re: WAARSCHUWING: Wellicht afwimpelaars op dit forum
Gezellig een spammer op het forum.
Re: WAARSCHUWING: Wellicht afwimpelaars op dit forum
Ongelooflijk.. Eigenlijk is het beter gewoon niet te reageren, zodat deze post binnen een dag verdwenen is.
Re: WAARSCHUWING: Wellicht afwimpelaars op dit forum
pieter is een afwimpelaar dus
hij onttrekt mijn aandacht van de andere topics doordat ik zijn onzinnige topic lees, ook een vorm van afwimpelen dus
hij onttrekt mijn aandacht van de andere topics doordat ik zijn onzinnige topic lees, ook een vorm van afwimpelen dus
Re: WAARSCHUWING: Wellicht afwimpelaars op dit forum
@Pieter Romein:
Je had eerst een topic hierover geopend, en die heb je hernamed.
En nu begin je weer met hetzelfde!
Waarom dram je zo door?
Je had eerst een topic hierover geopend, en die heb je hernamed.
En nu begin je weer met hetzelfde!
Waarom dram je zo door?
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 15 jan 2007 21:37
Re: WAARSCHUWING: Wellicht afwimpelaars op dit forum
Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig.
Er mag natuurlijk wel een goede discussie onder volgen. die is welkom.
Er mag natuurlijk wel een goede discussie onder volgen. die is welkom.
Laatst gewijzigd door Pieter Romein op 11 jan 2008 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: WAARSCHUWING: Wellicht afwimpelaars op dit forum
Romein stop nou eens met je gespam over complottheorieen
Re: WAARSCHUWING: Wellicht afwimpelaars op dit forum
Ten eerste, als een consument geen gelijk heeft en benadeeld wordt, dan dient die consument dat maar te accepteren.Bijvoorbeeld: Wegleiden is nog geen afwimpelen. Als het probleem maar opgelost wordt en consumenten niet benadeeld worden en tevreden zijn met de oplossing.
Het is goed als consumenten melden hoe hun probleem behandeld en opgelost werden op dit forum als ze naar een klachtenafdeling werden geleid.
Want een consument kan benadeeld worden, en waar staat het in de wet dat de consument nooit benadeeld mag worden?
Voorbeeld:
Na de garantieperiode heeft de consument geen recht meer op gratis reparatie of vervanging.
Maar als de consument zegt dat hij dat wel heeft en de verkopende partij zegt van niet, dan wordt in dergelijke gevallen de consument benadeeld.
Een ander voorbeeld:
Een consument heeft iets zelf kapot gemaakt en wilt deze schade op de garantie verhalen.
Als de winkelier kan bewijzen dat het eigen schade is, dan wordt de consument benadeeld.
Ja, en?
Het is niet zo dat de consument nooit benadeeld mag worden.
De enige die hier bezig is met spam en afwimpelen, ben jezelf Pieter Romein!!!!Blijkbaar zijn er lieden die zich aangesproken voelen met deze waarschuwing en hem proberen met spam te verzieken. Herplaatsing is dan noodzakelijk om de spam te laten verwijderen door de redaktie.
Dus kappen ermee!
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 09 jan 2008 18:44
Re: WAARSCHUWING: Wellicht afwimpelaars op dit forum
De CD die jij steeds maar weer afspeelt gaat zo langzamerhand ook op spam lijken.Zo te lezen ben je er nog steeds niet gelukkig mee ,dat de consument ook rechten heeft.
Dit is een forum VOOR de consument en niet TEGEN.
Dit is een forum VOOR de consument en niet TEGEN.
Re: WAARSCHUWING: Wellicht afwimpelaars op dit forum
Dit is ook geen klaagforum voor consumenten.Dit is een forum VOOR de consument en niet TEGEN.
Dit is ook geen forum waarin de consument altijd gelijk behoort te krijgen.
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 09 jan 2008 18:44
Re: WAARSCHUWING: Wellicht afwimpelaars op dit forum
Als de consument hier niet kan "klagen"over een probleem zou het geen CONSUMENTENFORUM heten.
Waar zou je dan dit soort klets neer moeten zetten.Het is niet zo dat de consument nooit benadeeld mag worden.
Re: WAARSCHUWING: Wellicht afwimpelaars op dit forum
Niet hier.
Het is de grootste onzin dat een consument nooit benadeeld mag worden.
Wat wel waar is, is dat de wetsregels van toepassing zijn en die wetsregels mogen niet in nadeel van de consument en winkelier overtreden worden.
Dus de uitvoering van de zaken mogen niet leiden dat die regels worden overtreden wat ten nadelen is van de tegenpartij.
Het is de grootste onzin dat een consument nooit benadeeld mag worden.
Wat wel waar is, is dat de wetsregels van toepassing zijn en die wetsregels mogen niet in nadeel van de consument en winkelier overtreden worden.
Dus de uitvoering van de zaken mogen niet leiden dat die regels worden overtreden wat ten nadelen is van de tegenpartij.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 15 jan 2007 21:37
Re: WAARSCHUWING: Wellicht afwimpelaars op dit forum
BBCS Ik heb in feite vandaag mijn reactie bij het andere onderwerp De oplossing voor telefonie! klachten in behandeling nemen!
[ Ga naar Pagina: 1, 2 ] gegeven en ga dat niet nog een keer hier doen.
[ Ga naar Pagina: 1, 2 ] gegeven en ga dat niet nog een keer hier doen.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 15 jan 2007 21:37
Re: WAARSCHUWING: Wellicht afwimpelaars op dit forum
puma73
Geplaatst op 11 Jan 2008 13:43 door puma73
--------------------------------------------------------------------------------
Romein stop nou eens met je gespam over complottheorieen
Puma 73, je fantaseert: ik heb nergens over een complot geschreven, dat maakt jouw fantasie er van.
Het afpoeieren, afschepen afwimpelen of hoe je het ook noemen wilt,gebeurt gewoon en als er afspraken gemaakt zijn door concurrenten onderling om dat te doen, wat mogelijk is maar moeilijk te bewijzen, om klanten zo te behandelen, dan spreekt men van wederrechterlijke afspraken of kartelvorming. Dergelijke afspraken zijn bij wet verboden. Vorige week is de welzijnszorg nog met kartelafspraken in het journaal gekomen. we kennen ze ook van de bouw, en bierbrouwers, want die zijn ook bewezen en de oliemaatschappijen zijn moeilijk te bewijzen.
Re: WAARSCHUWING: Wellicht afwimpelaars op dit forum
Zo complot-achtig is het niet hoor. Hier heb je een linkje van een tijdje terug en ik kan je verzekeren; fora afspeuren en klachten 'dimmen' is standaardpraktijk bij vrijwel alle telecomoperatoren: http://www.helpmij.nl/forum/archive/ind ... 58629.html
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 15 jan 2007 21:37
Re: WAARSCHUWING: Wellicht afwimpelaars op dit forum
Goed zo, UPC. Een goede methode om de reputatie te verbeteren.
Als alle anderen incl. telefoonproducenten / -importeurs dat nu ook gaan doen, doen hoeven de winkeliers de klanten niet meer af te wimpelen en lost het probleem zichzelf op.
Ze zouden er ook goed aan doen die winkeliers op hun foute adiezen op fora aan te spreken als dat mogelijk is.
Als alle anderen incl. telefoonproducenten / -importeurs dat nu ook gaan doen, doen hoeven de winkeliers de klanten niet meer af te wimpelen en lost het probleem zichzelf op.
Ze zouden er ook goed aan doen die winkeliers op hun foute adiezen op fora aan te spreken als dat mogelijk is.
Re: WAARSCHUWING: Wellicht afwimpelaars op dit forum
Of het goed is weet ik niet. Want ze hebben ook teams die met opzet reageren op forum om een positief gevoel te creeëren zonder het probleem op te lossen. Als iemand een terechte klacht heeft kun je er een heel aantal reacties op een forum overheen gooien en zo de klacht laten verdwijnen voor het publiek terwijl de klacht in het geheel niet is opgelost.
Als bedrijven reageren met naam en toenaam ok, maar het gebeurt ook veel onder alliasen.
Als bedrijven reageren met naam en toenaam ok, maar het gebeurt ook veel onder alliasen.
Re: WAARSCHUWING: Wellicht afwimpelaars op dit forum
Escalatie proberen te voorkomen, waar het in het artikel over gaat, is toch echt heel wat anders dan afwimpelen.Zo complot-achtig is het niet hoor. Hier heb je een linkje van een tijdje terug en ik kan je verzekeren; fora afspeuren en klachten 'dimmen' is standaardpraktijk bij vrijwel alle telecomoperatoren
Dit slaat natuurlijk nergens op. Een bedrijf is helemaal niet gebaad bij onopgeloste klachten. Wanbeleid kan er wel toe leiden dat klachten worden opgelost, maar het zal nooit een doel zijn van een bedrijf om problemen niet op te lossen.Als iemand een terechte klacht heeft kun je er een heel aantal reacties op een forum overheen gooien en zo de klacht laten verdwijnen voor het publiek terwijl de klacht in het geheel niet is opgelost.
Re: WAARSCHUWING: Wellicht afwimpelaars op dit forum
Nee, maar wel om het in de doofpot te stoppen om zo ademruimte te creeëren zodat je de problemen kunt oplossen. En ach, er zijn cowboys die de problemen echt niet willen oplossen.
Re: WAARSCHUWING: Wellicht afwimpelaars op dit forum
De laatste reactie van pieter romein is in complete tegenspraak met het verhaal waarmee dit topic werd geopend.