Pagina 1 van 1

Alice modem instellingen

Geplaatst: 11 jan 2008 09:22
door Rolandroland
Hola,

Ik heb bij iemand Alice geïnstalleerd met pijn en moeite. Het modem werkte namelijk niet. Er kwam wel een verbinding tot stand zagen zij dus is de lijn geactiveerd. Echter ik kon geen enkele website oproepen. Dus de klantenservice gebeld. Die zei je moet het IP adres van het modem invoeren (in de internet explore of andere browser) en inloggen met user (gebruikersnaam) en dan nog eens user (wachtwoord.). Dat klopte niet. Dus weer heen bellen (gelukkig deze keer geen wachttijden). Het moest admin admin zijn. Dat werkte wel, alleen moest ik later nog een keer wachtwoord invoeren, en dat was wel user, user! Nu werkt het. Overigens gaat de nummer portering iniet helemaal naar wens. 21 december zou het moeten werken en eind januari wordt pas het nummer overgenomen, diegene heeft nu een tijdelijke nummer.



Maar wat ik me afvroeg is dat dit verhaal NIET in de handleiding voorkomt!



Of heeft diegene post misgelopen? Wie weet hier meer van?

Re: Alice modem instellingen

Geplaatst: 02 feb 2008 15:25
door NLtrotter
Ik denk nog niemand, want wie wil er nu Alice??????
Volgens mij weer een van de vele dochters van KPN. 8)

Re: Alice modem instellingen

Geplaatst: 02 feb 2008 16:22
door Dick Vleder
@NLtrotter, Alice heeft niets met KPN, Alice is een van de vele BBned dochters en daarmee een directe concurent van de KPN....!!!

Re: Alice modem instellingen

Geplaatst: 03 feb 2008 10:16
door Rolandroland
Uiteindelijk is het probleem opgelost. Tja, ik had diegene Alice persoonlijk zeker niet geadviseerd. Maar dat is zijn keuze geweest. De klantenservice tegen 25 euro cent per minuut, was niet snel bereikbaar. De wachttijd zou tegen lokaal tarief verschuldigd moeten zijn vind ik.

Telfort,12move (onderdeel van Tiscali), Speedlinq, Simyo, Hi, Het Net, Planet et cetera is wel van de KPN. Het merkproduct slimbellen.nl heeft de KPN opgegeven.

Re: Alice modem instellingen

Geplaatst: 20 aug 2008 16:57
door anabozzo
Alice maakt er inderdaad een zooitje van met teleporteren.
Niet alleen heb ik tijdelijk een aander nummer gekregen en werkte mijn eigen nummer niet meer, ze wisten ook door vertraging mijn nummer zoek te maken. Ze hebben i.p.v. een modificatie, mijn abonnement stopgezet en weer gestart en deze vertraging heeft er toe geleidt dat het teleporteren niet meer lukte omdat mijn vorige provider inmiddels geheel optijd mijn nummer heeft opgeheven.
Alice is door alle telefoontjes, mails en briefwisseling altijd vaag gebleven. Ik moest steeds wachten want het zou goed komen.
Mijn rechtsbijstand kan er ook niets mee. Alice is te jong om aangesloten te zijn bij een tuchtkommissie of iets dergelijks en men kan dus niet procederen.
Na 10 jaar ben ik dus door hun schuld mijn vertrouwd telefoonnummer kwijt. We moeten wel melding maken van dit soort dingen want alleen zo kan er ooit in de toekomst sancties richting alice komen. anders komen ze er gewoon mee weg die .......!!!

Re: Alice modem instellingen

Geplaatst: 20 aug 2008 17:05
door TdeHond
@ Anabozzo
Elke provider moet nu aangemeld zijn bij Geschillencommissie.
Zie: stappenplan hierover op site bij Kassa.