LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De oplossing voor telefonie! klachten in behandeling nemen!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Pieter Romein

De oplossing voor telefonie! klachten in behandeling nemen!

Ongelezen bericht door Pieter Romein »

De klacht in behandeling nemen door een klachtenafdeling is de oplossing ook voor mensen die op dit of een ander forum komen en voor Telefonie. (en dat is geen afwimpelen). Als het probleem maar opgelost wordt en consumenten niet benadeeld worden en tevreden zijn met de oplossing.
Het is goed als consumenten daarna op dit forum melden hoe hun problemen behandeld en opgelost werden als ze naar een klachtenafdeling werden geleid.
dat zou een hoop ondeskundigheid in de behandeling op dit forum alsmede spam besparen / voorkomen

We zijn benieuwd welke detaillisten en farikanten deze oplossing toe gaan passen.

puma73

Re: De oplossing voor telefonie! klachten in behandeling nemen!

Ongelezen bericht door puma73 »

Pieter Romeijn

een stukje uit de gedragscode van dit forum
Bijdragen mogen maar een (1) keer worden geplaatst door bezoekers.
Dit geldt volgens mij ook voor u. Dus stop eens een keer met spamming, want bovenstaand verhaaltje van u ben ik al zeker 3 zo niet meer keren tegen gekomen.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Het is goed als consumenten daarna op dit forum melden hoe hun problemen behandeld en opgelost werden als ze naar een klachtenafdeling werden geleid.
dat zou een hoop ondeskundigheid in de behandeling op dit forum alsmede spam besparen / voorkomen

We zijn benieuwd welke detaillisten en farikanten deze oplossing toe gaan passen.
Niet, waarom zou ik.

Als ik als detaillist in mijn recht sta, mag ik dat toch verdedigen.
Doe jij als consument ook.

Nog iets:

Iedereen zegt dat de detaillist plichten heeft en de consument rechten.

Maar:

De detaillist heeft ook rechten en de consument ook plichten.

Voorbeeld:

Als jij als consument een product koopt en het product gaat kapot, maar na 3 maanden meldt jij je bij de fabrikant.

Wat zijn je rechten?

Helemaal niks. Je hebt dan geen rechten en je hebt nergens recht op.

agro

Ongelezen bericht door agro »

Als jij als consument een product koopt en het product gaat kapot, maar na 3 maanden meldt jij je bij de fabrikant.

Wat zijn je rechten?

Ik zou niet graag bij jou kopen!
Gelukkig is daar weinig kans op gezien waar je gevestigd bent.
En ik denk dat potentiele klanten als ze je postings zien op dit forum ze zich wel 3 keer zullen bedenken om met je in zee te gaan.

BBCS
Contacteer:

Quote:

Wat zijn je rechten?

Ik zou niet graag bij jou kopen!
Gelukkig is daar weinig kans op gezien waar je gevestigd bent.
En ik denk dat potentiele klanten als ze je postings zien op dit forum ze zich wel 3 keer zullen bedenken om met je in zee te gaan.
Ik heb het hier niet over hoe ik de zaken zou oplossen, maar hoe het wettelijk geregeld is.

Wettelijk gezien heb je totaal geen rechten.

Punt.

Geen discussie mogelijk.

Echter doen veel detaillisten niet moeilijk.

Dat is een groot verschil. Je hebt er wettelijk geen recht op, maar je krijgt het door coulance het toch wel.

Nog iets:

Ik zeg vaak zoals het wettelijk geregeld is, niet hoe ik de zaken zou oplossen.

Dat verschil moet je wel zien.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

BBCS

Ga nou eens lekker op het MKB forum zitten zeuren.

Jij hebt als detaillist de plicht om het gekochte te leveren tegen de afgesproken prijs en overeenkomstig de afgesproken configuratie.

De consument heeft vervolgens de plicht om het geleverde conform de afspraak te betalen.

Voldoet het geleverde niet aan de eisen of gaat het stuk, dan heb JIJ als detaillist de PLICHT om het geleverde aan de eisen te laten voldoen of te repareren. DE consument heeft RECHT op GARANTIE en de detaillist heet de PLICHT om die te geven.

De wettelijke regelingen gaan verder dan hoe jij het graag zou zien

BBCS
Contacteer:

Voldoet het geleverde niet aan de eisen of gaat het stuk, dan heb JIJ als detaillist de PLICHT om het geleverde aan de eisen te laten voldoen of te repareren. DE consument heeft RECHT op GARANTIE en de detaillist heet de PLICHT om die te geven.

Als jij als consument zijnde na 3 maanden na constatering van het probleem bij de winkelier meldt, dan heb je geen rechten meer.

De wetgever heeft bepaald dat de consument, als het product kapot gaat, 2 maanden de tijd heeft om bij de winkelier te melden. Doet hij dat niet, dan verspeeld hij alle rechten.

Dat zeg ik niet, maar de wetgever.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat de consument naast het hebben van de rechten ook degelijk plichten heeft.

Want een consument heeft niet alleen rechten, maar ook plichten.

Dat is wat ik de hele tijd duidelijk probeer te maken.

agro

Dit geldt voor elke leverancier, behalve voor BBCS.
Dat hij nu beweerd dat hij zich zo niet zou opstellen klopt voor geen meter, zijn andere postings logenstraffen dit.
Laatst gewijzigd door agro op 12 jan 2008 11:39, 2 keer totaal gewijzigd.

roeptumaar

Ongelezen bericht door roeptumaar »

Want een consument heeft niet alleen rechten, maar ook plichten.

De consument heeft de PLICHT het artikel te betalen,en heeft het RECHT op kwaliteit en een goede garantie.

agro

Het heeft er veel van weg als je bij BBCS gaat kopen, je het best een advokaat kan meenemen, anders kan je weleens heel bedrogen uit komen.

BBCS
Contacteer:

De consument heeft de PLICHT het artikel te betalen,en heeft het RECHT op kwaliteit en een goede garantie.
Alleen heb je als consument (als je het probleem na 2 maanden bij de winkelier aankaart) dus wettelijk en juridisch geen recht op garantie, al is het product nog in de garantietermijn.

Het gaat er niet om hoe ik de zaken zou oplossen als detaillist, maar puur zoals het wettelijk geregeld is.

En stop nu met dat gezeik dat als ik aangeef wat er wettelijk geregeld is, dat ik dit als detaillist ook zo zou doen.

Want er is een heel groot verschil hoe ik zelf de zaken oplos en hoe het wettelijk geregeld is.

BBCS
Contacteer:

Eigen schade valt wettelijk nooit onder de garantie.

agro

En stop nu met dat gezeik dat als ik aangeef wat er wettelijk geregeld is, dat ik dit als detaillist ook zo zou doen
Als je dat niet zou doen zou je er niet zo over doorzeiken, over z e i ken (wordt zeuren sencuur) gesproken.

BBCS
Contacteer:

Als je dat niet zou doen zou je er niet zo over doorzeiken, over z e i ken (wordt zeuren sencuur) gesproken.
De reden dat ik het aangeef, heeft met het feit te maken dat veel mensen denken dat ze ergens recht op hebben, terwijl dat wettelijk niet zo is.

BBCS
Contacteer:

Laat ik het zo zeggen:

Wettelijk zijn er zaken bepaald.

De winkeliers wijken die vaak af ten gunste van de consument, echter mogen er geen rechten aan die afwijkingen aan ontleend worden.

Veel mensen denken dat die afwijking hun recht is, terwijl dat niet het geval is.

Dus als ik spreek hoe iets wettelijik is geregeld, dan wilt dat dus niet automatisch zeggen dat ik zo ook handel.

Voorbeeld:

Veel mensen denken dat in de normale winkel ook een bedenktijd is van 7 dagen en dat men altijd het recht heeft om een product zonder opgave van reden het product ten aller tijden terug mogen brengen.

Veel winkeliers hanteren die regel, maar wettelijk gezien heeft de consument daar totaal geen recht op.
Dus als bij een winkel geen terugbreng regeling is, dan mag en kun je als consument niet beroepen op dit recht.

Pieter Romein

Ongelezen bericht door Pieter Romein »

BBCS Je spreekt als een ondeskundige winkelier, die een hekel aan zijn klanten heeft, de wet verkeerd interpreteert en misschien wel helemaal niet kent en bent voor geen reden vatbaar en zeker niet voor de wettelijke bepaling ik begrijp nu waarom jij klanten op dit forum zo onheus bejegend.

Ik zou bij jou nooit kopen. ik begrijp nu waarom de naam van je zaak niet genoemd wordt net zo min als je echte eigen naam. Helaas zijn er zo meer ""winkeliers / leveranciers"" op dit forum.
blijkbaar lossen ze de klachten niet goed op, omdat ze ondeskundig zijn. daarmee komen we bij het onderwerp van deze topic: dat het misschien een goede oplossing zou zijn als de klachtenafdelingen van toeleveranciers van deze ondeskundige winkeliers de klanten met klachten op de fora zouden benaderen om met hen een oplossing te regelen. Die klanten zijn immers al bij de werverkoper geweest en werden niet goed geholpen. Verborgen gebreken komen uiteindelijk toch altijd bij de producent terecht en deze oplossing zou de slechte reputatie van telefonie aanzienlijk kunnen verbeteren en vooral tevreden klanten opleveren. En toeleveranciers / producenten hebben meer deskundigheid in huis, hoop ik dan. Als klanten daarna nog klachten hebben zien we ze graag alsnmog op dit forum terug. BNatuurlijk zijn we ook benieuwd naar goede ervaringen en oplossingen. Het is ook leuk als eraf en toe een ""warme douche"" kan worden uitgereikt.

BBCS
Contacteer:

ik begrijp nu waarom de naam van je zaak niet genoemd wordt net zo min als je echte eigen naam. Helaas zijn er zo meer ""winkeliers / leveranciers"" op dit forum.
Je kletst uit je nek, en dat weet je.

Ik zit hier niet anoniem, omdat bij mijn naam een envelopje staat.

Oke, als je het wilt weten:

Mijn nickname hier is BBCS.
Dat is afgeleidt van mijn bedrijfsnaam: Bits&Bytes Computer Service.
BBCS Je spreekt als een ondeskundige winkelier, die een hekel aan zijn klanten heeft
Helemaal niet. Als ik de wet beschijf en die is soms in het nadeel van de consumenten, dan betekent dat niet dat ik een hekel aan mijn klanten heb.
de wet verkeerd interpreteert en misschien wel helemaal niet kent en bent voor geen reden vatbaar en zeker niet voor de wettelijke bepaling
Je spreekt over jezelf.
Ik zou bij jou nooit kopen.
Komt dat goed uit. Ik wil jouw als klant helemaal niet hebben.
blijkbaar lossen ze de klachten niet goed op, omdat ze ondeskundig zijn. daarmee komen we bij het onderwerp van deze topic: dat het misschien een goede oplossing zou zijn als de klachtenafdelingen van toeleveranciers van deze ondeskundige winkeliers de klanten met klachten op de fora zouden benaderen om met hen een oplossing te regelen.
Bij jouw wilt er niet in dat je als consument niet altijd gelijk hebt en dat jouw wil als consument geen wet is.

Jouw wil als consument is geen wet.
Punt uit.

Ik moet me aan de Nederlandse wetgeving houden, jij als consument ook. Zelfs als die wetregels in jouw nadeel spreekt.

agro

Komt dat goed uit. Ik wil jouw als klant helemaal niet hebben.
Denk dat meer aan de orde is of klanten jou als leverancier willen hebben.
Ik in ieder geval niet, en dat ik niet de enige ben is op dit forum wel duidelijk geworden.
En degenen die je wel als klant gestrikt hebt wens ik veel sterkte toe, zullen ze hard genoeg nodig hebben.

BBCS
Contacteer:

Ik in ieder geval niet, en dat ik niet de enige ben is op dit forum wel duidelijk geworden.
En degenen die je wel als klant gestrikt hebt wens ik veel sterkte toe, zullen ze hard genoeg nodig hebben.
Wat een huichelachtig en hypocriet gedoe zeg! :evil:

Doordat ik gewoon de wetsregels uitleg, deug ik als leverancier en detaillist niet.

Donder toch op met dat gezeik.

Als ik uitleg hoe de wetsregels in elkaar zit, wilt dat dus niet automatisch zeggen dat ik ook zo handel.

Dat gezeur moet maar eens afgelopen zijn.

agro

Doordat ik gewoon de wetsregels uitleg, deug ik als leverancier en detaillist niet
Het zijn enkel jou regels.
Dat gezeur moet maar eens afgelopen zijn.
Verbeter de wereld, maar begin bij jezelf.

Gesloten