Slechte service T-Mobile
Geplaatst: 11 jan 2008 21:36
Onlangs overgestapt van Orange naar T-Mobile. Nummerbehoud aangevraagd. Brief ontvangen van T-Mobile dat nummer portering op 9 januari 2008 zou plaatsvinden. Mededling van T-Mobile: "Start van de portering 08.30 uur en neemt enkele uren in beslag".
9 januari 's avonds om 18.30 uur nog geen actieve sim; dus klantenservice gebeld. Switch zou automatisch gebeuren om 0.00 uur. Opmerkelijk vond ik deze mededeling. Zet dan immers niet in de bevestigingsbrief dat portering enkele uren in beslag neemt.
10 januari nog geen actieve sim. Weer met de KS gebeld om 08.30 uur. Ik bleek totaal onvindbaar in het systeem en mijn oude Orangenummer bleek gekoppeld aan een ander persoon. Mijn tijdelijke T-Mobile nummer was voor de KS ook onvindbaar in het systeem. Uiteindelijk na een half uur aan telefoon met KS alle gegevens doorgegeven en portering zou opnieuw worden doorgezonden naar de betreffende afdeling.
11 januari wederom geen actieve sim. Om 09.30 uur, dus weer 24h later, gebeld met KS. Wederom was ik onvindbaar in het systeem. Uiteindelijk werd ik wel weer gevonden, maar de portering laat nog even op zich wachten. Hoewel "even" is zacht uitgedrukt. De portering zal namelijk nog minimaal een week op zich laten wachten.
Gevolg: mijn oude orangenummer werkt sinds 9 januari niet meer. Mijn T-mobile sim is inactief en wordt pas actief op het moment van porteren. Al met al dus sinds 9 januari onbereikbaar voor iedereen en ik kan dus ook niet bellen. Volgens info van T-mobile, die overigens hebben toegegeven zelf een fout gemaakt te hebben bij het intikken van de porteringsgegevens, blijf ik nog minimaal week onbereikbaar en kan ik ook een week niet bellen.
Gevraagd of in dit geval de portering niet met voorang behandeld kan worden. T-Mobile heeft tenslotte een fout gemaakt. Bureaucratisch als men is, moet "alles eerst uitgezocht worden". Meer kan (lees: wil) men niet doen.
Blijkbaar is de administratie van T-mobile een zooitje, waar onzorgvuldig gewerkt wordt. Vandaag heb ik als eerste reactie de door mij afgegeven automatische incasso ingetrokken. Als de administratie een rommeltje is, dan zullen er ook fouten met de incasso gemaakt worden. Verder een schriftelijke klacht ingediend bij T-Mobile. Afhankelijk van de reactie van T-Mobile start ik een procedure bij de Geschillencommissie Telecom om de overeenkomst te vernietigen wegens dwaling.
Vorderingen zal ik melden in dit topic.
Voor mensen die willen overstappen naar T-Mobile met nummerbehoud: Wees gewaarschuwd voor de fouten die T-Mobile maakt in haar bedrijfsvoering en wees helemaal gewaarschuwd voor het trage, bureaucratische en klantonvriendelijke herstel van fouten door T-Mobile.
9 januari 's avonds om 18.30 uur nog geen actieve sim; dus klantenservice gebeld. Switch zou automatisch gebeuren om 0.00 uur. Opmerkelijk vond ik deze mededeling. Zet dan immers niet in de bevestigingsbrief dat portering enkele uren in beslag neemt.
10 januari nog geen actieve sim. Weer met de KS gebeld om 08.30 uur. Ik bleek totaal onvindbaar in het systeem en mijn oude Orangenummer bleek gekoppeld aan een ander persoon. Mijn tijdelijke T-Mobile nummer was voor de KS ook onvindbaar in het systeem. Uiteindelijk na een half uur aan telefoon met KS alle gegevens doorgegeven en portering zou opnieuw worden doorgezonden naar de betreffende afdeling.
11 januari wederom geen actieve sim. Om 09.30 uur, dus weer 24h later, gebeld met KS. Wederom was ik onvindbaar in het systeem. Uiteindelijk werd ik wel weer gevonden, maar de portering laat nog even op zich wachten. Hoewel "even" is zacht uitgedrukt. De portering zal namelijk nog minimaal een week op zich laten wachten.
Gevolg: mijn oude orangenummer werkt sinds 9 januari niet meer. Mijn T-mobile sim is inactief en wordt pas actief op het moment van porteren. Al met al dus sinds 9 januari onbereikbaar voor iedereen en ik kan dus ook niet bellen. Volgens info van T-mobile, die overigens hebben toegegeven zelf een fout gemaakt te hebben bij het intikken van de porteringsgegevens, blijf ik nog minimaal week onbereikbaar en kan ik ook een week niet bellen.
Gevraagd of in dit geval de portering niet met voorang behandeld kan worden. T-Mobile heeft tenslotte een fout gemaakt. Bureaucratisch als men is, moet "alles eerst uitgezocht worden". Meer kan (lees: wil) men niet doen.
Blijkbaar is de administratie van T-mobile een zooitje, waar onzorgvuldig gewerkt wordt. Vandaag heb ik als eerste reactie de door mij afgegeven automatische incasso ingetrokken. Als de administratie een rommeltje is, dan zullen er ook fouten met de incasso gemaakt worden. Verder een schriftelijke klacht ingediend bij T-Mobile. Afhankelijk van de reactie van T-Mobile start ik een procedure bij de Geschillencommissie Telecom om de overeenkomst te vernietigen wegens dwaling.
Vorderingen zal ik melden in dit topic.
Voor mensen die willen overstappen naar T-Mobile met nummerbehoud: Wees gewaarschuwd voor de fouten die T-Mobile maakt in haar bedrijfsvoering en wees helemaal gewaarschuwd voor het trage, bureaucratische en klantonvriendelijke herstel van fouten door T-Mobile.