Pagina 1 van 1

Poppeliers Almere, had ik het maar eerder geweten

Geplaatst: 12 jan 2008 00:19
door Sandra026
In juli 2007 hebben wij onze eerste levering van Poppeliers ontvangen, te weten een dressoir, tv meubel, eettafel en salontafel. Uit goed vertrouwen hebben wij gelijk bij levering alles betaald en getekend voor ontvangst zonder de meubels te checken. Na het uitpakken bleek er een poot van de tv meubel gebroken te zijn, op alle meubelen waren gele vlekken aanwezig, soort lijmrestant. Gelijk Poppeliers gebeld en ivm vakantieperiode moesten we zelf maar foto's maken. Deze hebben wij met een brief verzonden. Schriftelijk een bevestiging ontvangen dat de meubelen opnieuw zijn besteld, pas na een aantal telefoontjes. Maar goed in december kregen wij bericht dat de meubelen waren ontvangen en de tweede levering kon plaatsvinden. Helaas, deze levering had dezelfde klachten en nog een beetje meer. Weer gebeld waarbij de klantenservice vertelde dat zij niet garant staan voor de 3e levering en ik zou teruggebeld worden. Een week later nog maar een keer gebeld, er werd een notitie achtergelaten maar niet teruggebeld. Zelfs nog een keer persoonlijk langsgegaan maar de klantenservice was niet aanwezig. Daaropvolgend een brief geschreven met een einddatum om te komen tot een oplossing en anders geld terug. Deze brief trachtten wij persoonlijk langs te brengen en een handtekening voor ontvangst te krijgen. De bewuste meneer die met ons over de prijs heeft onderhandeld was naar zijn zeggen niet bevoegd om te tekenen voor ontvangst. Dus de brief maar aangetekend verstuurd. Kort daarna een telefonische reactie dat ze toch graag tot een oplossing willen komen (kun je nagaan, de melding was al van vier weken terug). Nu komt donderdag een vertegenwoordiger thuis langs om een en ander te bespreken waarvoor wij natuurlijk weer vrij moeten nemen. Ik ben heel benieuwd maar ben eigenlijk wel zover dat ik geen meubelen van hen meer wil. Maar ja een aantal maanden zonder meubelen te zitten is voor ons ook geen optie. Ik kan nog veel meer irritaties vertellen maar goed dit was het in hoofdlijnen. Poppeliers is echt slecht mbt klantenservice!

Re: Poppeliers Almere, had ik het maar eerder geweten

Geplaatst: 15 jan 2008 18:41
door Madame B
Hoe heeft u het voor elkaar gekregen dat zij nieuwe meubels voor u hebben besteld?Ik heb het forum alarm alarm Poppeliers is weer bezig, er op gezet,heeft u misschien tips voor mij.Ik krijg absoluut niets nieuws.Succes verder!

Re: Poppeliers Almere, had ik het maar eerder geweten

Geplaatst: 16 jan 2008 19:59
door Sandra026
Hoi Madame B.

Wij hadden al snel in de gaten dat er op telefoontjes niet werd gereageerd en hebben eigenlijk alleen maar aangetekende brieven verzonden. Belangrijk daarbij is dat je vermeld dat de levering niet conform de overeenkomst is en dat je ze in gebreke stelt. Daarbij moet je een redelijke termijn stellen waarbinnen zij mogen reageren (meestal 2 weken) maar vermeld expliciet wel de datum. Dan vermeld je ook dat indien zij niet schriftelijk reageren voor die datum jij de overeenkomst beeindigt en je het geld terugvordert met verhoging van de wettelijke rente en andere eventuele gemaakte extra kosten.

Mochten zij er niet op reageren dan kan je het nog via het CBW aanhangig maken. Ik kan je wel die brief mailen als je dat wenst en als je denkt dat het zal helpen.

In ieder geval succes en bedankt voor je bericht.

Re: Poppeliers Almere, had ik het maar eerder geweten

Geplaatst: 18 jan 2008 15:47
door Madame B
Hallo Sandra 026!
Wij hebben gisteren onze banken teruggekregen alweer van reparatie (4e x),blijkt niets aan gedaan te zijn.Wij gaan ons nu d.m.v. rechtsbijstand de geschillencomissie inschakelen,er komt dan een onafhankelijke servicemonteur langs die de klachten gaat vast stellen.Heel erg bedankt voor uw bericht,ik hoop dat we nu wat schot in de zaak krijgen.

Re: Poppeliers Almere, had ik het maar eerder geweten

Geplaatst: 19 jan 2008 14:10
door Sandra026
Hoi Madame B,

Afgelopen donderdag is de vertegenwoordiger langsgeweest en ik moet zeggen dat het een goed gesprek is geweest. Hij heeft alle mogelijkheden aangeboden. We hebben nog geen besluit genomen maar ik denk dat wij deze meubels houden en dat zij hetgeen repararen wat te repareren valt en dan ontvangen wij nog een redelijk geld bedrag retour.

Succes in ieder geval en ik hoop dat jullie eruit komen.

Groetjes Sandra

Re: Poppeliers Almere, had ik het maar eerder geweten

Geplaatst: 05 feb 2008 19:33
door Sandra026
Geachte lezers,

Hierbij geef ik nog een laatste, positieve reactie op mijn eerdere verhaal. Bij ons thuis is er een vertegenwoordiger langs geweest die alles met ons heeft besproken en uiteindelijk zijn wij tot een goede oplossing gekomen. Onze meubelen zijn, voor zover nodig was, goed gerepareerd door een heel aardige man die al een x-aantal jaren voor de firma werkt. Deze man is op een vrijdag geweest en maandag belde ik naar de vertegenwoordiger om te vragen wanneer ons retourbedrag overgemaakt zou worden. Dit telefoontje was overbodig want de dag ervoor hadden zij het al overgemaakt. Mijn complimenten bij deze en wij zijn blij met het uiteindelijke resultaat. Ook de positieve dingen mogen gezegd worden.

Met vriendelijke groet,

Sandra