LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
honest
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:15

Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn

Ongelezen bericht door honest »

Bij de vodafonewinkel in Tilburg een Nokia toestel aangeschaft met abo verlenging op 27-12-2007.

Op 10-01-2008 deed het toestel niets meer, vodafoneshop zegt opsturen en twee tot drie weken kwijt na veel aandringen een adres gekregen, repair & go om toestel meteen te laten nakijken.
Daar konden ze ook niets doen want toestel deed niets meer, daar hebben ze hem helemaal open gemaakt en konden niets vinden.

Weer terug naar vodafoneshop pas na lang aandringen (winkel was vol) kreeg ik toch een leentoestel. Heb al 12 jaar een abo bij hen en nooit iets gehad, en nu zo moeilijk doen terwijl toestel pas twee weken oud is. Bij de volgende verlenging stap ik gewooin weer over naar KPN daar hebben ze tenminste een nette regeling als toestel na twee weken kapot is krijg je gewoon een nieuwe!!

Vodafone bedankt.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn

Ongelezen bericht door Big-V »

Ik begrijp het probleem niet. Je hebt geen recht op een leentoestel en toch heb je er een gekregen. Je zou Vodafone hiervoor juist dankbaar moeten zijn.
Bovendien is wat je over KPN schrijft echt onzin. Bij KPN wordt een toestel, net als bij ieder ander verkooppunt, wanneer het binnen acht dagen kapot gaat, omgeruild. Alle defecte toestellen die ouder dan acht dagen zijn, worden altijd opgestuurd ter reparatie.

honest
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:15

Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn

Ongelezen bericht door honest »

Repair @go zit in bussiness center van KPN en geeft gewoon nieuw toestel als het binnen een bepaalde termijn kapot is en die termijn is veel langer dan 8 dagen, ook uit eigen ervaring al meegemaakt, een vriend van mij heeft namelijk na een maand gewoon meteen een nieuw toestel gehad nadat men het bij Repair & GO niet kon maken.

En het is gewoon slechte service dat als je toestel na twee weken al kapot is dat je dan geen nieuw toestekl krijgt en eerst een hoop stampij moet maken om een leentoestelte krijgen. Anders heb je een abo waar je drie weken niets mee kunt want je bent je toestel drie weken kwijt.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn

Ongelezen bericht door Big-V »

Repair @go zit in bussiness center van KPN en geeft gewoon nieuw toestel als het binnen een bepaalde termijn kapot is en die termijn is veel langer dan 8 dagen, ook uit eigen ervaring al meegemaakt, een vriend van mij heeft namelijk na een maand gewoon meteen een nieuw toestel gehad nadat men het bij Repair & GO niet kon maken.
Dit wordt enkel en alleen gedaan wanneer er een servicecontract is afgesloten. Voor deze service betaal je dus gewoon.
Zonder servicecontract krijg je ook in géén geval zomaar een nieuw toestel.

En het is gewoon slechte service dat als je toestel na twee weken al kapot is dat je dan geen nieuw toestekl krijgt en eerst een hoop stampij moet maken om een leentoestelte krijgen. Anders heb je een abo waar je drie weken niets mee kunt want je bent je toestel drie weken kwijt.
Dat is geen slechte service. Het is zeker vervelend, maar er moet ergens een grens getrokken worden. Die grens ligt bij acht dagen.
Bovendien: wanneer je TV kapot gaat, eis je toch ook geen geld terug van je kabelaar? Zelfde situatie.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is in het eigen belang van de winkelier een (tweede hands) leentoestel te geven. In de eerste plaatst bouwt hij op die manier goede wil op bij de consument. In de tweede plaatst heeft de consument recht op schade vergoeding conform artikel 24 BW7. Een klant die een toestel huurt kan dit vervolgens claimen als schades, omdat zijn eigen toestel weg is doordat het niet de eigenschappen bezitten die hij mocht verwachten.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn

Ongelezen bericht door BBCS »

Het is in het eigen belang van de winkelier een (tweede hands) leentoestel te geven. In de eerste plaatst bouwt hij op die manier goede wil op bij de consument. In de tweede plaatst heeft de consument recht op schade vergoeding conform artikel 24 BW7. Een klant die een toestel huurt kan dit vervolgens claimen als schades, omdat zijn eigen toestel weg is doordat het niet de eigenschappen bezitten die hij mocht verwachten.
Hier zit een behoorlijke adder onder het gras.

Want wanneer verstrek je een leentoestel en wanneer niet.
Je kunt onmogelijk iedere klant die een reparatie heeft een leentoestel verstrekken. Is ook onbetaalbaar.

Wat ikzelf doe is per situatie bekijken. Sommige mensen kunnen best minstens een week zonder het product doen, anderen weer niet.

Ik kijk wat de situatie is, en daarop kijk ik hoe ik de overlast tot het minimum kan beperken.

Wat ik ermee wil zeggen is dat er selectief gekeken moet worden.

Soms betekent dat je sommige reparaties voor andere laat gaan.

kica1
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:40

Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn

Ongelezen bericht door kica1 »

Vodafone heeft een Vervangend Toestel Service. Meer informatie hierover en een overzicht van de bijbehorende kosten kunt u vinden op de website www.vodafone.nl - klantenservice - alles over je toestel - vervangend toestel.

honest
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:15

Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn

Ongelezen bericht door honest »

En wederom wordt de consument met extra kosten opgezadeld als leverancier een ondeugdelijk toestel levert.

Al is het maar € 1,- per maand, 12*12= € 144,-
Vind ik toch een beetje veel geld om een vervangend toestel te krijgen.
Let wel ik zou niet zeuren als mijn toestel een aantal maanden oud was dan ging ik zelf wel een vervangend toestel regelen, maar het toestel is pas 2 weken oud en ik ben al naar een reparatiepunt geweest waar ze het niet konden repareren als dit kon had ik er ook geen problemen mee. Dus kans om te repareren was ook al gegeven, dus toestel opsturenis m.i. al de tweede kans op reparatie en dan vind ik dat ik dus RECHT heb op een nieuw toestel of een leentoestel!
Ik heb nooit een nieuw toestel geeist alleen een redelijke oplossing en die is in mijn ogen of een nieuw toestel of een leentoestel, keus aan de leverancier.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn

Ongelezen bericht door BBCS »

Dus kans om te repareren was ook al gegeven, dus toestel opsturenis m.i. al de tweede kans op reparatie en dan vind ik dat ik dus RECHT heb op een nieuw toestel of een leentoestel!
Dat is jouw mening, de wetgever denkt er anders over.

Voor alle duidelijkheid, ik spreek hier niet mijn mening uit.

roeptumaar
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 jan 2008 18:44

Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn

Ongelezen bericht door roeptumaar »

Je kunt onmogelijk iedere klant die een reparatie heeft een leentoestel verstrekken
Als het een GOED product is zou dat ook niet nodig zijn.
ik spreek hier niet mijn mening uit.
Gelukkig ,want jouw mening hebben we nu zo langzamerhand wel gelezen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn

Ongelezen bericht door BBCS »

Als het een GOED product is zou dat ook niet nodig zijn.
Kijk, en daar is nu eenmaal de fabrikant voor verantwoordelijk.


Aan de andere kant is er nog iets anders aan de hand.

De consumenten zeggen dat zij duurzame kwaliteitsproducten willen hebben. De Europese richtlijn is hier ook op gebaseerd. Met die regels wilt Europa bereiken dat de fabrikanten duurzame kwaliteitsproducten gaan fabriceren.
Dus met die regels wilt Europa bereiken wat de consumenten zeggen wat ze willen.

Maar waarom gebeurd dat dan niet?
Waarom zijn de meeste garantieperiode zo kort?
Waarom wordt er meer minder kwaliteitsproducten verkocht die bijna niet te repareren zijn?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn

Ongelezen bericht door BBCS »

Als het een GOED product is zou dat ook niet nodig zijn.
Hmm, ik leg alleen de vinger op de zere plek. Niet meer en niet minder.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hier zit een behoorlijke adder onder het gras.

Want wanneer verstrek je een leentoestel en wanneer niet.
Je kunt onmogelijk iedere klant die een reparatie heeft een leentoestel verstrekken. Is ook onbetaalbaar.
Op het moment dat de consument er om vraagt. Een rechtzaak hierover moet je niet als winkelier willen voeren. In de eerste plaatst loop je risico dat je het zult verliezen. En in de tweede palatst zijn de kosten van een rechtzaak hoger dan de kosten die je aan een leentoestel kwijt zou zijn.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn

Ongelezen bericht door BBCS »

Op het moment dat de consument er om vraagt. Een rechtzaak hierover moet je niet als winkelier willen voeren. In de eerste plaatst loop je risico dat je het zult verliezen. En in de tweede palatst zijn de kosten van een rechtzaak hoger dan de kosten die je aan een leentoestel kwijt zou zijn.
Dus als er opeens 10 mensen met een notebook onder de arm bij mij komen en ze willen allemaal een leentoestel, weet je wel wat mij dat kost?

Ik kan ze die niet verstrekken.

Het feit is dat je niet alle mensen die om een leentoestel vragen die ook kunt verstrekken. Dat is praktisch onmogelijk.

Als iemand in hoge nood zit, dan zoeken we altijd naar een goede oplossing.

Wat ik wil zeggen is dat iemand die ECHT een vervangende leen product nodig heeft, er altijd een goede oplossing voor wordt gevonden, maar dan alleen diegene die het ECHT nodig hebben.

En dat wordt per situatie bekeken.

Het is onmogelijk om iedere klant die om een leentoestel vraagt die ook te kunnen verstrekken. Dat is niet haalbaar.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is een statisch gegeven dat er niet op eens tien mensen voor je deur zullen staan. Ik denk dat jij met jouw omvang nog niet op drie zou uitkomen op het moment dat je het gemiddelde zou uitrekenen van het aantal leentoestellen dat op ieder gegeven moment zou zijn uitgeleent indien je dit had gedaan bij iedere klant en daar boven op dan nog eens drie keer de standard diviatie zou optellen. De kans dat je dan meer dan drie toestellen zou moeten uitlenen is dan ongeveer 0,15%, als ik het me goed herinner.

Bovendien tien tweede handse notebooks kosten niet zoveel. De nieuw-waarde (wat het zou kosten als je het product nu nieuw in de winkelier zou kunnen kopen) van een PC die een jaar oud is ca. 25% gedaalt. De nieuw-waarde van een PC die drie jaar oud is bedraagt ongeveer 5% van de koopprijs toen dit model voor het eerst op de markt kwam.

Als je lieverd wilt dat de klant huur kosten op je gaat verhalen of er onderling met de klant uitkomt, is dat natuurlijk ook prima.

honest
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:15

Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn

Ongelezen bericht door honest »

De reacties gaan nu een beetje off-topic.

Ik had deze topic geplaatst om wat reacties te krijgen over wat voor service je nu eigelijk mag verwachten van een telecomwinkel.

Ik zie hier nog graag nieuwe reacties op.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn

Ongelezen bericht door BBCS »

Zoals gezegd:

- Je hebt geen recht op een leentoestel.
- Je hebt als het toestel na 2 weken kapot is niet het recht om gelijk een nieuwe te krijgen.

Service is een extra dienst van een ondernemer. Dit zijn dus zaken die extra bovenop de wettelijke consumentenrechten worden gegeven.
Aan deze services mogen geen rechten aan ontrokken worden.

Dus als de meeste ondernemers een je een nieuwe product verstekken als een product na 2 weken kapot gaat, dan is dat een extra service. Je mag deze service nooit claimen.

Wat ik ermee wil zeggen is dat veel ondernemers wel extra dingen doen, maar dat aan deze extra dingen geen wettelijke rechten aan verbonden zijn, en deze mogen dus door een consument ook nooit geëist worden.

honest
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:15

Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn

Ongelezen bericht door honest »

Ik eis ook niets, ik verwacht iets.
Dat is misschien wel te veel voor een winkelier!

Maar in mijn optiek mag je wel iets verwachten als je volledig te goeder trouw bent en dat was al bewezen bij de eerste reparatiepoging!

Ik ben ook blij met het leentoestel echter had liever gehad dat dit al aangeboden werd door de vodafoneshop en niet na aandringen.

Ik zit namelijk 4 dagen in de week 12 uur op de weg en dan heb ik gewoon een telefoon nodig.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik eis ook niets, ik verwacht iets.
Dat is misschien wel te veel voor een winkelier!


Ik begrijp wat je bedoelt.

Maar hebben wij als consumenten dan niet een te hoog verwachtingspatroon?

Verwachten wij niet teveel? Zijn we niet teveel verwent?

roeptumaar
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 jan 2008 18:44

Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn

Ongelezen bericht door roeptumaar »

Maar hebben wij als consumenten dan niet een te hoog verwachtingspatroon?
Sinds wanneer schaar jij je onder de verwende consument,dat past toch niet in jouw straatje :?

Gesloten