Pagina 1 van 1

Eneco meldt mij telkens af bij Nuon!

Geplaatst: 14 jan 2008 11:56
door Melanie87
Hallo,

Ik woon sinds november op mezelf en ben ook al sinds november bezig met het regelen van electrisch en gas.
Ik meld me aan bij Nuon, krijg een rekening thuis gestuurd met een acceptgiro, ik bel omdat ik via automatische incasso wil betalen en krijg dan te horen dat ik geen lid ben.
En dat is nu al 4keer gebeurt!
Nu blijkt dus, dat Eneco me steeds weer afmeld bij nuon.

Nou heb ik een aantal dagen geleden een brief gekregen dat ik me binnen 5dagen moet aanmelden anders wordt ik afgesloten.

Ik vind het echt belachelijk!! Ik ben continu aan het rond bellen en iedereen geeft elkaar de schuld. Ik sta bij elke keer zo'n 80% van het gesprek in de wacht en een antwoord komt er niet. Het zijn natuurlijk 0900 nummers, dus het kost me best wat geld, terwijl ik dat op dit moment niet echt heb.

Ik ga me vandaag voor het laatst aanmelden bij Nuon, en mocht het dan nog niet lukken dan zoek ik wel iets anders.

Zijn er meer van dit soort ervaringen??

Re: Eneco meldt mij telkens af bij Nuon!

Geplaatst: 14 jan 2008 14:31
door Shine
Het probleem ligt niet bij Nuon maar bij Eneco. Immers, leverancier Eneco meldt u steeds weer af en zegt daarmee tegen Nuon dat u geleverd moet krijgen door Eneco. Hierdoor vindt automatisch bij Nuon weer een afmelding plaats op uw naam op uw adres.

Neem nogmaals contact op met Eneco maar dan de netbeheer Eneco. Geef te kennen dat u zich -verschillende keren- aangemeld hebt bij Nuon maar dat Leverancier Eneco deze er steeds weer uitknikkert, oftewel ongedaan maakt zonder geldige reden en u het rondbellen om daadwerkelijk levering door de leverancier van uw keuze inmiddels spuugzat aan het worden bent.

Re: Eneco meldt mij telkens af bij Nuon!

Geplaatst: 14 jan 2008 20:25
door diamondvoodoo
Kun je misschien aangeven waarom ze specifiek jou 5x afmelden? Welke redenen worden er gegeven door Eneco?

Re: Eneco meldt mij telkens af bij Nuon!

Geplaatst: 14 jan 2008 21:10
door Melanie87
Nou Eneco is er achter.. Er loopt iets vast in het systeem. Ze hadden me per ongeluk aangemeld, omdat de vorige bewoner ook Postma heet. Ze hebben me direct afgemeld, maar die afmelding loopt vast in het systeem.
Ze zouden er nu wat aan gaan doen.

Ik heb me opnieuw aangemeld bij Nuon. Ik zou dat telefonisch doen, maar ik werd weer naar de goede afdeling doorverbonden en daar was de wachttijd min. 10minuten.
Ik heb het dus maar via internet gedaan.

Ben benieuwt.

Re: Eneco meldt mij telkens af bij Nuon!

Geplaatst: 14 jan 2008 21:23
door diamondvoodoo
Het blijven computers :wink:

Hopen dat het nu verholpen is.

10 minuten :o Dat is heel lang.

Re: Eneco meldt mij telkens af bij Nuon!

Geplaatst: 14 jan 2008 21:52
door h@rm@n
Helaas blijkt 10 min., herhaaldelijk, de realiteit. Essent heeft overigens een gratis 0800 03 30 nummer voor levering en 0800 780 87 00 voor netwerk. Woon je in een gebied van een ander netwerkbedrijf dan kan Essent alleen energie leveren en krijg je de netwerkkosten van iemand anders in rekening gebracht.
Misschien de overweging waard.

Re: Eneco meldt mij telkens af bij Nuon!

Geplaatst: 14 jan 2008 22:20
door chat
Eneco, 010 8909605

Continuon, 026 8442445

De 0900 alternatieven tegen lokaal tarief en mochten die gratis zijn wegens je abonnement bel je dus gratis.

Re: Eneco meldt mij telkens af bij Nuon!

Geplaatst: 15 jan 2008 00:34
door Shine
Het geneuzel om die 10x 0,10 eurocent per minuut...welgeteld 1,= ..ondertussen steken we voor miljoenen vuurwerk de lucht in, laten de tv en dies meer in de standby staan. Ach....
Om voor een gratis nummer over te stappen naar een leverancier...neu. Ik ga er vanuit dat ik hem niet meer hoef te bellen, dus zou ik voor iets betalen waar ik geen gebruik van maak.
Overigens lijkt 1 minuut moeten wachten gevoelsmatig al snel 10 minuten, terwijl dit in werkelijkheid helemaal niet zo is. Denk aan de ambulance..dat duuuuuuuuuuuuurt toch lang! ;-)
Toevallig vandaag zelf ook Nuon moeten bellen voor doorgave van een verhuizinkje maar totaal geen wachttijd.

Re: Eneco meldt mij telkens af bij Nuon!

Geplaatst: 15 jan 2008 00:55
door chat
Ja shine, je kent niet ieders gewoonten maar ik begrijp dat jij het geen probleem vindt om nodeloos kosten te maken als iemand aan de bel trekt voor zijn fouten/wanprestatie.

Was heel Nederland maar zo gul dan stuurde ik ze ook van dit soort kostenmakende nonsens.
Dan kan ik met nieuwjaar nog een paar kilo vuurwerk extra kopen. :?

Re: Eneco meldt mij telkens af bij Nuon!

Geplaatst: 15 jan 2008 11:11
door Melanie87
@shine, dit is natuurlijk niet de eerste keer dat ik 10min in de wacht sta. Daarnaast heb ik een klok, die toch echt de minuten weergeeft.
Nuon heeft 2liedjes tijden die wachttijd, die ik inmiddels helemaal mee kan zingen.
Het gaat er gewoon om dat IK de fout niet maak maar wel moet betalen.

Re: Eneco meldt mij telkens af bij Nuon!

Geplaatst: 15 jan 2008 13:04
door Henri42
schriftelijk de zaak afdoen ipv bellen en mailen,eenregel die altijd werkt

Re: Eneco meldt mij telkens af bij Nuon!

Geplaatst: 15 jan 2008 13:47
door Shine
Natuurlijk begrijp ik dat niemand zit te wachten om een leverancier -tig te moeten bellen tegen betaling omdat er fouten worden gemaakt.
Maar ik krijg een beetje de smaak in mijn momd dat moet er eens een keer gebeld worden (voor standaard zaakje) men dan ook al aanzienlijk loopt te klagen over die 0,10 eurocent.(zie menig topic)
Waar ik wel een voorstander van ben is om bij/gedurende lange wachttijden (langer dan 2 minuten) dat dan het tariefomschakelt naar lokaal en zodra je de medewerker aan de telefoon krijgt dan die 0,10 weer in werking treedt. (daar is toch n discussie/voorstel over?)

Alleen in dit geval is het Eneco die de voortdurende fout maakt en deze persoon onnodig op kosten jaagt omdat ze daardoor weer leverancier Nuon moet bellen voor haar zoveelste keer aanmelden op haar adres.
Er kan dan verwijtend naar leverancier Nuon gewezen worden dat er een wachttijd is/was en hoge belkosten, maar de hoofdveroorzaker in deze kwestie is en blijft Eneco.

ter voorkoming: nee, ik heb geen aandelen bij de Nuon firma.

Re: Eneco meldt mij telkens af bij Nuon!

Geplaatst: 15 jan 2008 19:09
door diamondvoodoo
Ben het met Shine eens maar ik begrijp ook zeker de reactie van mensen die onnodig door andermans fouten moeten bellen en daarvoor moeten betalen. Het kost niet alleen geld maar ook tijd en 'moeite.'

Bovendien zeggen die gratis nummers ook niet alles. Meestal kom je dan op een afdeling uit waar je misschien niet moet wezen en dan dienen ze je toch door te verbinden en sta je alsnog in de wacht.

Re: Eneco meldt mij telkens af bij Nuon!

Geplaatst: 16 jan 2008 19:10
door Melanie87
@hendi42, hier gaat veel te veel tijd inzitten, vooral als ze met brieven aan komen zetten dat ze je gaan afsluiten binnen 5dagen.

Re: Eneco meldt mij telkens af bij Nuon!

Geplaatst: 16 jan 2008 19:16
door Henri42
Melanie , juist een aangetekende brief geeft jou houvast :)