Pagina 1 van 1

orange telefonie en bellen

Geplaatst: 15 jan 2008 09:39
door rianne_
Wij zouden per 17 okt 07 internet en bellen krijgen van orange meteen de zelfde avond gebeld bij de buren dat ik nog geen internet en bellen had iemand van de helpdesk mij terug gebeld op mijn mobiel en ruim een uur bezig geweest om via de telefoon internet aan de praat te krijgen dit is niet geluk de helpdeskmederwerker zou een procudure starten bij de technische afdeling en die zouden het onderzoeken iemand van kpn geweest alles moest het nu doen helaas nog steeds deed niks het gelijk een email gestuurd dat ze geweest waren en dat ik nog niks had weer een mail terug van hun gehad ze zouden een technische onderzoek instellen weer een telefoontje van kpn dat ze lang kwamen kpn heeft wat draden vernieuwd en zeiden even de stekker er uit binnen een half uur heeft u internet en bellen :? niet dus dus maar weer achter de computer weer een mail gestuurd dat we nog geen verbinding hebben en telefonie .ondertussen is het 22 november krijg weer een mail van de afd dat ze naar aanleiding van ons bericht telefonische kontact hebben opgenomen en zo gaat het nog even door een week voor de kerst wordt ik gebeld door orange of het internet en bellen het doet naar aanleiding dat weer knp was geweest heb gevraag om een nieuwe modem af testuren deze heb ik ook ontvangen maar er gelijk bij verteld dat ik ze tot 31 dec de tijd geef om internet en bellen aan te sluiten . nieuwe modem krijg ik binnen we zijn iets verder nu knipperen alle lampjes boven op de modem en ook met deze modem geen internet weer gemaild naar orange dat als ik per 31 dec niks aan inetrnet en bellen had dat ik per 2 jan bijde modems zou terug sturen als ik dan nog geen internet en bellen ik heb dus beide modems in een doos gedaan en via tnt post dit retour gezonden . nu krijg ik een email dat ik mijn aboonement niet kan opzeggen omdat ik een contract ben aangegaan van 12 maanden graag wil ik weten of ik in mijn recht sta om mijn abonement op tezeggen tijdens het contract ook al heb tot 2 jan geen internet en bellen gehad

Re: orange telefonie en bellen

Geplaatst: 21 jan 2008 13:38
door button
Er zit rechtsonder op je toetsenbord een knopje met een PUNT erop, en het knopje links ervan, die heeft een KOMMA.. Gebruik ze eens, dan lijkt je verhaal nog leesbaar

Re: orange telefonie en bellen

Geplaatst: 21 jan 2008 18:30
door Gaby28
Je hebt tenminste nog een modem ontvangen. Ik heb niks dan loze beloftes ontvangen, en zou rond dezelfde periode (begin november) een aansluiting moeten hebben gekregen.

Er werd verteld dat er ten tijde van onze aanvraag een storing is geweest en dat ze alle orders nu met de hand aan het verwerken zijn. Ook hebben ze verteld dat iedereen die een week later een order had geplaatst wel al lang een internet-aansluiting heeft. Als ze de orders niet verwerkt krijgen dan huren ze maar wat extra uitzendkrachten in!

Re: orange telefonie en bellen

Geplaatst: 21 jan 2008 19:32
door maaike metselaar
Ook hier niet veel goeds te melden over Orange. In november stapten wij over van @home naar Orange. In eerste instantie waren wij erg enthousiast, maar 11 december verhoogde zij de snelheid van de ADSL en sindsdien zitten wij vrijwel zonder telefoon en is onze internet verbinding erg onbetrouwbaar. 12 december gebelt. Onze modem zou plotseling kapot zijn gegaan. Dus moesten wij wachten op een nieuwe modem. Net voor de kerst werd deze geleverd. Helaas geen resultaat. Weer gebeld en samen met de Orange meneer alles bij langsgelopen. Ja, alles keurig aangesloten, het moest wel bij Orange liggen. De technische dienst zou er mee aan de slag gaan. Niets meer gehoord. 4 januari maar weer contact opgenomen. Ja, nee de meneer leek geen idee te hebben waar het over ging. Moest alles weer opnieuw uitleggen. Ja, zal wel iets technisch zijn. De technische dienst zal er wel mee bezig zijn. Nee, die kon ik niet spreken. Geen idee wat er zou kunnen zijn. Een gesprek dat incl. wachttijd en denktijd zo'n 15 euro heeft gekost en wat niets heeft opgeleverd. We moesten maar afwachten. Een paar dagen later een mail gestuurd naar de klantenservice. Geen reactie. Een paar dagen later nog een mail gestuurd met daarin de mededeling dat wij ons abbonement op wilden zeggen. Geen reactie. Vandaag dus nog maar een keer gebelt. Deze meneer zag het direct. Het zou aan het kabeltje liggen van de ADSL. Deze was vast te lang. Hoezo, die hebben we gekregen van Orange zelf ? Dan zou het wel iets anders zijn, maar het moest het kabeltje wel zijn. Ja, hij kon wel een monteur sturen, maar dat kost ons wel geld. Hoezo ? Wij bellen al een maand mobiell en maken geen gebruik van hun diensten ? Geen reactie. Meneer bleef volhouden dat het kabeltje niet goed was en op ons verhaal van de eerder gehouden gesprekken had hij geen boodschap.
Wij weten het ondertussen niet meer !!! Wat hebben we nu nog voor mogelijkheden ? Als iemand het weet mag hij/zij het zeggen.

Maaike

Re: orange telefonie en bellen

Geplaatst: 21 jan 2008 22:25
door KPN
En ook het gebruik van alinea's kan totaal geen kwaad.

Ook dat maakt het verhaal wat aantrekkelijker om te gaan lezen.

Re: orange telefonie en bellen

Geplaatst: 23 jan 2008 09:34
door button
@maaike: schrijf een aangetekende brief, zet daarin dat je ze 2 weken de tijd geeft om het probleem op te lossen en als ze dat niet doen dat je ze in gebreke stelt. Als het zover komt sta je in je recht om het contract op te zeggen en eventuele schade (binnen de normen der redelijkheid) op ze te verhalen. (hoewel dat laatste mogelijk is afgedekt binnen de algemene voorwaarden van Orange).
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt raadt ik je aan om die eens te bellen, ze kunnen je zo een voorbeeld-brief toesturen en evt. helpen met verdere afwikkeling van de zaak.

Succes!