problemen met Vodafone en Blox
Geplaatst: 16 jan 2008 22:37
Hallo,
Ik heb al sinds juni vorig jaar problemen met Vodafone.
In juni vorig jaar ben ik van Vodafone overgestapt naar Hi en dit contract met Hi zou 3 maanden later ingaan. Ik maakte dus nog 3 maanden gebruik van de diensten van Vodafone. Bij deze overstap heb ik een Nokia n95 gekregen en dit multifunctionele apparaatje kan ook gebruikt worden voor internet. Met deze kennis heb ik contact met Vodafone opgenomen.
Een medewerker van Vodafone heeft mij toen verteld dat ik voor € 10,- een Blox aan kon sluiten. Met deze Blox kon ik eindeloos en onbeperkt internetten met mijn n95. Als ik dusdanig veel data zou verbruiken zou er telefonisch contact met mij opgenomen worden en zou mij verteld worden dat ik het internetten moest beperken, anders werden hier kosten voor in rekening gebracht. Ik heb deze Blox laten aansluiten en er is nooit gebeld over mijn internet gebruik.
Toen ik na dit gesprek mijn eerste factuur binnen kreeg was deze vele malen hoger dan gebruikelijk. Ik kreeg een factuur van € 150,- terwijl ik normaal rond de € 30,- zat. Natuurlijk heb ik meteen de telefoon gepakt om contact met Vodafone op te nemen en een medewerker vertelde mij dat de teller van mijn volgende factuur al op € 300,- stond. Na uren bellen kwam ik er eindelijk achter dat Vodafone per ongeluk een verkeerde Blox bij mij had aangesloten en mij werd verteld dat ik Vodafone de tijd moest gunnen om dit probleem de wereld uit te helpen.
De weken hierop gebeurde er helemaal niks en werden de kosten van mijn volgende factuur al van mijn rekening afgeschreven. Ik heb vervolgens Vodafone de tijd gegeven om het probleem toch nog op te lossen, maar na 2 weken werd ik het allemaal echt goed zat en heb ik mijn bank de opdracht gegeven om de automatische incasso te bevriezen en om het betaalde bedrag op mijn rekening terug te storten (in zijn geheel). Ik heb toen voor de zoveelste keer contact met Vodafone opgenomen en heb gezegd dat ze eerst alles maar uit moesten zoeken voordat ik wat betaalde.
Het resultaat was dat ik maanden niks hoorde. Ik was het ook wel zat allemaal dus heb ook niks van me laten horen. Vervolgens kreeg ik een paar weken geleden een brief van Vodafone er hierin stond dat ik ze nog een groot bedrag schuldig was. Na onderzoek ondervond ik dat dit bedrag voor een veel te groot gedeelte bestond uit data kosten. Kortom, ze hadden er helemaal niks aan gedaan en totaal geen moeite in gestoken.
10 dagen geleden kreeg ik een brief van een incasso bureau, dat ik het bedrag moest overmaken plus € 100,- voor de moeite. Ik heb toch weer de moeite genomen om een brief naar Vodafone te schrijven en heb hier nog niks van gehoord. Wel heb ik een tweede brief van het incasso bureau. Ik moet binnen 6 dagen het complete bedrag betalen anders wordt deze vordering bij de rechter voorgelegd.
De medewerkers van Vodafone kunnen niet fatsoenlijk contact met andere afdelingen opnemen en zo is het voor mensen zoals ik, onbegonnen werk om normaal geholpen te worden. Je wordt telkens van het kastje naar de muur gestuurd. Ik wil niet het complete bedrag betalen want het klopt nog steeds niet. Ik denk dat als ik betaal, ik naar mijn geld kan fluiten! Ook heb bij elkaar wel 10 uur moeite in deze zaak gestopt en vind ik dat het nu niet meer aan mij is om deze zaak op te lossen. Ik ben ten einde raad!!!! Wie kan mij helpen?
Vriendelijke groeten,
Mark Engelen
Ik heb al sinds juni vorig jaar problemen met Vodafone.
In juni vorig jaar ben ik van Vodafone overgestapt naar Hi en dit contract met Hi zou 3 maanden later ingaan. Ik maakte dus nog 3 maanden gebruik van de diensten van Vodafone. Bij deze overstap heb ik een Nokia n95 gekregen en dit multifunctionele apparaatje kan ook gebruikt worden voor internet. Met deze kennis heb ik contact met Vodafone opgenomen.
Een medewerker van Vodafone heeft mij toen verteld dat ik voor € 10,- een Blox aan kon sluiten. Met deze Blox kon ik eindeloos en onbeperkt internetten met mijn n95. Als ik dusdanig veel data zou verbruiken zou er telefonisch contact met mij opgenomen worden en zou mij verteld worden dat ik het internetten moest beperken, anders werden hier kosten voor in rekening gebracht. Ik heb deze Blox laten aansluiten en er is nooit gebeld over mijn internet gebruik.
Toen ik na dit gesprek mijn eerste factuur binnen kreeg was deze vele malen hoger dan gebruikelijk. Ik kreeg een factuur van € 150,- terwijl ik normaal rond de € 30,- zat. Natuurlijk heb ik meteen de telefoon gepakt om contact met Vodafone op te nemen en een medewerker vertelde mij dat de teller van mijn volgende factuur al op € 300,- stond. Na uren bellen kwam ik er eindelijk achter dat Vodafone per ongeluk een verkeerde Blox bij mij had aangesloten en mij werd verteld dat ik Vodafone de tijd moest gunnen om dit probleem de wereld uit te helpen.
De weken hierop gebeurde er helemaal niks en werden de kosten van mijn volgende factuur al van mijn rekening afgeschreven. Ik heb vervolgens Vodafone de tijd gegeven om het probleem toch nog op te lossen, maar na 2 weken werd ik het allemaal echt goed zat en heb ik mijn bank de opdracht gegeven om de automatische incasso te bevriezen en om het betaalde bedrag op mijn rekening terug te storten (in zijn geheel). Ik heb toen voor de zoveelste keer contact met Vodafone opgenomen en heb gezegd dat ze eerst alles maar uit moesten zoeken voordat ik wat betaalde.
Het resultaat was dat ik maanden niks hoorde. Ik was het ook wel zat allemaal dus heb ook niks van me laten horen. Vervolgens kreeg ik een paar weken geleden een brief van Vodafone er hierin stond dat ik ze nog een groot bedrag schuldig was. Na onderzoek ondervond ik dat dit bedrag voor een veel te groot gedeelte bestond uit data kosten. Kortom, ze hadden er helemaal niks aan gedaan en totaal geen moeite in gestoken.
10 dagen geleden kreeg ik een brief van een incasso bureau, dat ik het bedrag moest overmaken plus € 100,- voor de moeite. Ik heb toch weer de moeite genomen om een brief naar Vodafone te schrijven en heb hier nog niks van gehoord. Wel heb ik een tweede brief van het incasso bureau. Ik moet binnen 6 dagen het complete bedrag betalen anders wordt deze vordering bij de rechter voorgelegd.
De medewerkers van Vodafone kunnen niet fatsoenlijk contact met andere afdelingen opnemen en zo is het voor mensen zoals ik, onbegonnen werk om normaal geholpen te worden. Je wordt telkens van het kastje naar de muur gestuurd. Ik wil niet het complete bedrag betalen want het klopt nog steeds niet. Ik denk dat als ik betaal, ik naar mijn geld kan fluiten! Ook heb bij elkaar wel 10 uur moeite in deze zaak gestopt en vind ik dat het nu niet meer aan mij is om deze zaak op te lossen. Ik ben ten einde raad!!!! Wie kan mij helpen?
Vriendelijke groeten,
Mark Engelen