XS4all
Geplaatst: 18 jan 2008 11:01
Goede morgen,
Iemand meer ervaring met het opzeggen van een abonnement bij XS?
Zelf ben ik al ruim 2 maanden bezig en mijn geduld begint serieus op te raken.
Rond 20 september XS een opzegging gestuurd ivm over stap naar een andere provider. Deze werd netjes beantwoord.
De nieuwe provider heeft toen ook KPN aangestuurd om de lijn door te meten. Ook dit ging goed, 30 november stond er kpn-er aan de deur om de lijn door te meten. De lijn was in orde, er moesten alleen 2 draadjes omgezet worden. Ook dit deed de monteur en vanaf dat moment was ik online bij de nieuwe provider. Daar ik een brief van XS had gehad waarin stond dat er een Telco afmelding moest plaats vinden en dit mij niets zei, vroeg ik aan de monteur wat dit was en hoe dat ging. De monteur gaf aan dat kpn dit deed en dat dit automatisch nu gedaan zou worden daar hij me had omgezet.
In de veronderstelling dat het nu geregeld was, verbaasde me het dan ook ten zeerste dat een paar weken later abonnements kosten van XS was ingehouden van mijn rekening, daar ik XS4all only fast had (nu ruim 74 euro), was ik hier niet echt blij mee.
Vervolgens heb ik weer naar XS gebeld (wachttijden van een 1/2 uur is daar tegenwoordig niets) daar begonnen ze weer over die Telco afmelding. Naar de nieuwe provider gebeld en deze gaf aan dat er 2 Telco meldingen zijn gemaakt, een aankondiging van overgang op de 14e en de definitiefe afmelding op de 20e. Dit weer doorgegeven aan XS. Toen kreeg ik een lieftallige dame aan de lijn die telefonisch aan me door gaf dat ze dan 30 november als afsluit datum hanteerde, daar toen ook de kpn monteur was geweest en ik sinds die datum niet meer gebruikte maakte van XS. Dit verhaal zou ze toevoegen aan mijn dossier.
Klaar dacht ik.
Tot vandaag, weer een maand van mijn rekening afgehouden ipv terug storten.
Weer naar XS gebeld, voor de verandering een keer binnen 5 minuten iemand aan de lijn.
Weer hetzelfde verhaal over die Telco afmelding die ze niet zouden hebben ontvangen en dat ze nu een 3e organisatie erbij wilde halen om te kijken waar het mis is gegaan. Welke organisatie wilde hij me niet vertellen en waarom het nog steeds niet geregeld was kon hij mij ook niet vertellen. Ook niet waarom 4 weken geleden een collega van hem mij vertelde dat het toen geregeld zou zijn.
Hem ook gevraagd waarom mijn opzeggings brief schijnbaar geen waarde heeft, ook daar had ik een eind datum in gezet. Dit had geen waarde daar het een migratie naar een ander provider betrof.
Nadat ik wat gepikeerde opmerkingen had gemaakt over dat misschien hun administratie niet orde zou kunnen zijn, kreeg ik ook een wat gepikeerde antwoord terug. Kwam er op neer dat ik me moest gedragen anders deden ze niets meer en moest ik het zelf maar uitzoeken, zo kwam het in ieder geval over.
In ieder geval zou het nu weer 2 weken duren voor ik ergens uitsluitel over krijg.
Iemand nog suggesties?
Ik heb het nu echt gehad met XS.
Iemand meer ervaring met het opzeggen van een abonnement bij XS?
Zelf ben ik al ruim 2 maanden bezig en mijn geduld begint serieus op te raken.
Rond 20 september XS een opzegging gestuurd ivm over stap naar een andere provider. Deze werd netjes beantwoord.
De nieuwe provider heeft toen ook KPN aangestuurd om de lijn door te meten. Ook dit ging goed, 30 november stond er kpn-er aan de deur om de lijn door te meten. De lijn was in orde, er moesten alleen 2 draadjes omgezet worden. Ook dit deed de monteur en vanaf dat moment was ik online bij de nieuwe provider. Daar ik een brief van XS had gehad waarin stond dat er een Telco afmelding moest plaats vinden en dit mij niets zei, vroeg ik aan de monteur wat dit was en hoe dat ging. De monteur gaf aan dat kpn dit deed en dat dit automatisch nu gedaan zou worden daar hij me had omgezet.
In de veronderstelling dat het nu geregeld was, verbaasde me het dan ook ten zeerste dat een paar weken later abonnements kosten van XS was ingehouden van mijn rekening, daar ik XS4all only fast had (nu ruim 74 euro), was ik hier niet echt blij mee.
Vervolgens heb ik weer naar XS gebeld (wachttijden van een 1/2 uur is daar tegenwoordig niets) daar begonnen ze weer over die Telco afmelding. Naar de nieuwe provider gebeld en deze gaf aan dat er 2 Telco meldingen zijn gemaakt, een aankondiging van overgang op de 14e en de definitiefe afmelding op de 20e. Dit weer doorgegeven aan XS. Toen kreeg ik een lieftallige dame aan de lijn die telefonisch aan me door gaf dat ze dan 30 november als afsluit datum hanteerde, daar toen ook de kpn monteur was geweest en ik sinds die datum niet meer gebruikte maakte van XS. Dit verhaal zou ze toevoegen aan mijn dossier.
Klaar dacht ik.
Tot vandaag, weer een maand van mijn rekening afgehouden ipv terug storten.
Weer naar XS gebeld, voor de verandering een keer binnen 5 minuten iemand aan de lijn.
Weer hetzelfde verhaal over die Telco afmelding die ze niet zouden hebben ontvangen en dat ze nu een 3e organisatie erbij wilde halen om te kijken waar het mis is gegaan. Welke organisatie wilde hij me niet vertellen en waarom het nog steeds niet geregeld was kon hij mij ook niet vertellen. Ook niet waarom 4 weken geleden een collega van hem mij vertelde dat het toen geregeld zou zijn.
Hem ook gevraagd waarom mijn opzeggings brief schijnbaar geen waarde heeft, ook daar had ik een eind datum in gezet. Dit had geen waarde daar het een migratie naar een ander provider betrof.
Nadat ik wat gepikeerde opmerkingen had gemaakt over dat misschien hun administratie niet orde zou kunnen zijn, kreeg ik ook een wat gepikeerde antwoord terug. Kwam er op neer dat ik me moest gedragen anders deden ze niets meer en moest ik het zelf maar uitzoeken, zo kwam het in ieder geval over.
In ieder geval zou het nu weer 2 weken duren voor ik ergens uitsluitel over krijg.
Iemand nog suggesties?
Ik heb het nu echt gehad met XS.