LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC
UPC
Ik word een beetje kierewiet van de konstante hick-ups (beeld&geluid) van upc digital!
Ben ik eindelijk eens vrij om "gezellig" met mijn vriendin op de bank te zitten, (Tinneke Schouten kijken) net als het leuk en gezellig begint te worden begint het weer in-eens te storen. Alles is correct aangesloten volgens de normen en waarden die UPC zelf aangeeft dus alles is voor storingen van buitenaf beschermt.
Dus ik weer proberen alles in orde te maken, maar tevergeefs. Dan maar weer analoog kijken, (met meer "sneeuw" dan voordat we kennis hadden gemaakt met UPC digital-tv) ik vervolgens chagerijnig en de avond die er zo prachtig uitzag voor de zoooooo veelste keer verkl**t. Upc is echt niet goed voor je relatie!
Wie herkent dit?
Ben ik eindelijk eens vrij om "gezellig" met mijn vriendin op de bank te zitten, (Tinneke Schouten kijken) net als het leuk en gezellig begint te worden begint het weer in-eens te storen. Alles is correct aangesloten volgens de normen en waarden die UPC zelf aangeeft dus alles is voor storingen van buitenaf beschermt.
Dus ik weer proberen alles in orde te maken, maar tevergeefs. Dan maar weer analoog kijken, (met meer "sneeuw" dan voordat we kennis hadden gemaakt met UPC digital-tv) ik vervolgens chagerijnig en de avond die er zo prachtig uitzag voor de zoooooo veelste keer verkl**t. Upc is echt niet goed voor je relatie!
Wie herkent dit?
-
Re: UPC
Ik herken het zeker. Ondanks dat ik de verkooptechnieken van upc verafschuw ben ik van mening dat hun product in technische zin aardig op weg is. Nadat ik digitaal ging kijken, middels upc, werd ik ook geconfronteerd met storingen waardoor ik soms maar analoog ging kijken. Een aantal keren mijn kabels nagelopen. Dat leek allemaal in orde. Pluggen opnieuw bevestigd etc. Het werd er niet beter op. Uiteindelijk ben ik naar een speciaalzaak gegaan en heb daar twee goede kabels gekocht. Een kabel om de decoder met de kabelaansluiting in de muur te verbinden, en een kortere kabel om de decoder met de televisie te verbinden. De kabels zijn van Hirschmann, kost een paar centen maar het resultaat was verbluffend. Ik heb geen last van storingen meer en ook m'n analoog signaal is stukken beter. De kabels die ik bij de speciaalzaak heb aangeschaft zijn inclusief pluggen (mannetje en vrouwtje) en deze pluggen hoef je dus niet zelf te bevestigen. De kabel is dus 'kant en klaar'. Voor de twee kabels samen heb ik ongeveer 35 euro betaald. Nadat ik geconstateerd heb dat de storingen als sneeuw voor de zon waren verdwenen heb ik mijn Gamma-kabels en pluggen weggegooid. Wat ik er van heb geleerd is dat de kwaliteit van de bekabeling essentieel is voor een goede digitale ontvangst. Overigens heb ik de digitale televisie inmiddels bij upc opgezegd. Maar dat is niet vanwege de technische kwaliteit, maar door dat ik door de verkoopafdeling ben belazerd.
Kortweg: check je kabels en je pluggen en verzeker je ervan dat die van uitstekende kwaliteit zijn.
Kortweg: check je kabels en je pluggen en verzeker je ervan dat die van uitstekende kwaliteit zijn.
De kabels die ik er bij heb gekocht komen bij de mediamarkt vandaan van het merk Elro (afgeschermt en wel, met van die robuste aansluitingen). Zo heb ik ook nog een retour-geschikte antenne versterker er tussen (direct aangesloten waar de kabel in huis komt). Ik zal es kijken voor scart kabels & een kabel voor van de tv naar de media box van Elro of datgene wat u mij aanbeveeld, bedankt voor de tip!
-
Ik kan er nog aan toevoegen dat ik geen gebruik maak van een antenne-versterker. De kabellengte van mijn wandaansluiting naar de decoder bedraagt 10 meter. De kabellengte van de decoder naar de televisie bedraagt 1 meter. Zoals in mijn eerste reactie reeds aangegeven zijn beide kabels van de firma Hirschmann.
De scartkabels die ik gebruik zijn goedkope kabeltjes van Gamma-kwaliteit. Zouden deze ook van een betere kwaliteit zijn is de ontvangst misschien nog beter. Maar omdat ik inmiddels het digitale pakket heb opgezegd en bij mij stopt per 1 april investeer ik er verder niet meer in. Maar de investeringen die ik wel heb gedaan hebben bij mij geresulteerd in een storingsvrije digitale ontvangst. Hopelijk zul jij ook een goede ontvangst verkrijgen.
Nog even betreffende de antenne-versterker, ook hierin zitten kwaliteitsverschillen. Als je zo'n ding 'moet' gebruiken is het ook aan te bevelen een kwalitatief goede versterker te gebruiken, en in ieder geval met een sterkteregelaar. Bij mijn weten is een antenne-versterker pas nuttig indien je kabellengte van de wandaansluiting naar de decoder meer dan 15 meter bedraagt. Succes!
De scartkabels die ik gebruik zijn goedkope kabeltjes van Gamma-kwaliteit. Zouden deze ook van een betere kwaliteit zijn is de ontvangst misschien nog beter. Maar omdat ik inmiddels het digitale pakket heb opgezegd en bij mij stopt per 1 april investeer ik er verder niet meer in. Maar de investeringen die ik wel heb gedaan hebben bij mij geresulteerd in een storingsvrije digitale ontvangst. Hopelijk zul jij ook een goede ontvangst verkrijgen.
Nog even betreffende de antenne-versterker, ook hierin zitten kwaliteitsverschillen. Als je zo'n ding 'moet' gebruiken is het ook aan te bevelen een kwalitatief goede versterker te gebruiken, en in ieder geval met een sterkteregelaar. Bij mijn weten is een antenne-versterker pas nuttig indien je kabellengte van de wandaansluiting naar de decoder meer dan 15 meter bedraagt. Succes!
Bij mijn weten is een antenne-versterker pas nuttig indien je kabellengte van de wandaansluiting naar de decoder meer dan 15 meter bedraagt. Succes!: deze bedraagt bij mij zeker zo'n tussen de 15 en 25 meter en idd zitten er uiteraard sterkte regelaars op (van Elro Profi 6530P, schijnt ook een goede naam te hebben).
Nogmaals bedankt voor de tip.
Nogmaals bedankt voor de tip.
-
De door jou genoemde antenne-versterker zou ook een oorzaak kunnen zijn van je tegenvallende ontvangst. Ook hier geldt, evenals de kabels, dat ik je aanraad om eventueel over te stappen op een ander merk welk ik reeds genoemd heb in een eerdere reactie. Ik schrijf nu de naam niet meer op anders zou je nog kunnen denken dat ik aandelen van de firma bezit hetgeen niet zo is. Een versterker van dat merk echter zal twee a drie keer zo duur zijn als de versterker die je nu hebt. Maar daarbij geldt dat de kwaliteit superieur is. Verder verdient het nog aanbeveling eventueel te experimenteren met de mate van versterking. Te veel versterking kan ook storing opleveren. Ook zou het mij niet verbazen indien je met hele goede kabels (je weet wel ) ondanks je kabellengte helemaal geen versterking meer nodig hebt. Zou je inderdaad overgaan tot aanschaf van de genoemde bekabeling zou ik nog even wachten met de versterker en eerst testen.
Het analoge signaal wordt niet slechter als je upc digital neemt.Dan maar weer analoog kijken, (met meer "sneeuw" dan voordat we kennis hadden gemaakt met UPC digital-tv)
Beide signalen werden altijd al doorgegeven, alleen nu kun je het digitale ook kijken.
Ik denk dat je mogelijk toch (onbewust) iets fout hebt gedaan met je kabels, één zo'n vrijwel onzichtbaar draadje van de gevlochten mantel tegen de binnendraad aan en je hebt een storing (ruis). Ik heb er zelf ooit eens urenlang naar gezocht.
Kabels en stekkers van het merk wat Antonio (niet) noemt zijn de beste die er te koop zijn.
Een antenneversterker is pas nodig als je kabel langer dan 15 meter is (of als je extra aansluitingen hebt), UPC verkoopt in de UPC winkel versterkers voor op de aansluitdoos of in de meterkast die heel betaalbaar zijn. Bestel ze niet via internet bij in-home (hier kom je via de upc site op terecht) want dan zijn ze 40 euro duurder.
Met de versterker uit de UPC winkel kunnen ze je nooit afschepen dat het probleem in de versterker zit.
Nogmaals, aangezien je zegt dat je analoog nádat je digital nam slechter is, is er toch iets veranderd in je huis. Volgorde van aansluiten b.v.??
Op de upc site zie je tips hiervoor.
De haperingen echter heb ik hier ook, volgens mij ligt dat probleem bij UPC, mijn kabels zijn nieuw, het signaal is digitaal perfect en analoog bijna even goed, maar toch hapert het beeld af en toe. (en soms heel vaak)
Op het upc forum lees je hier veel klachten over.
-
De optie die Ron aangeeft wat betreft de antenne-versterker is denk ik een goede suggestie. Je mag aannemen dat de spullen die upc verkoopt van voldoende kwaliteit zijn. Ron heeft het nog over de haperingen die bij hem toch nog voorkomen ondanks dat hij nauwkeurig geinstalleerd heeft. Die haperingen komen bij mij ook nog voor, echter zeer sporadisch. Als ik het in een percentage zou moeten uitdrukken denk ik dat het met 99% is afgenomen. De haperingen die dan toch nog bij mij verschijnen kan ik dan ook alleen maar wijten aan het signaal zoals dat door upc geleverd wordt.
Laat tzt even weten hoe je gevaren bent en of je het probleem hebt kunnen oplossen.
Laat tzt even weten hoe je gevaren bent en of je het probleem hebt kunnen oplossen.