LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Greeploze keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Timo B
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2007 22:59

Greeploze keuken

Ongelezen bericht door Timo B »

Ik ben op zoek naar een hoogglans gelakte greeploze keuken, voorzien van een composiet of granieten werkblad. De afmetingen van de keuken zijn 3,65 M bij 2,75 M, mijn voorkeur gaat uit naar een L vormige opstelling. Aan de korte kant 2 hoge kasten, met daarin een koel-vries combi en een oven/magnetron of combi. Verder een vaatwasser, inductiekookplaat en een goede afzuigkap. Mijn voorkeur gaat wel uit naar een keuken met laden i.p.v deuren en appratuur siemens/Bosch.

Is het realistisch om zo'n keuken te vinden rond de 14.000 euro? De merken die mijn voorkeur genieten zijn Leicht, Nextline, of systemat of zit ik hiermee een segment te hoog?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Greeploze keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Weet dat je wel wat hoger uitkomt dan € 14.000 af je moet de eisen wat aanpassen.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Greeploze keuken

Ongelezen bericht door GWTE »

met daarin een koel-vries combi en een oven/magnetron of combi.
Dat zal met greeploos horizontaal niet kunnen.....14 is wel wat krap in kuststof zou het wellicht wel kunnen..ik ga ervan uit dat de keuken ook geplaatst moet worden!

GWTE

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Greeploze keuken

Ongelezen bericht door rayke »

Als je niet veel bovenkasten hebt (daarover schrijf je niet) kun je dit wel realiseren voor 14.000 in een leicht.
Moet je een melaminefront in groep 0 of 1 nemen, koelkast en vriezer naast elkaar met de combi erboven.
Niet te hoog in de boom met apparatuur : bijvoorbeeld koeler/vriezer Zanussi, combi AEG, afzuigkap AEG, vaatwasser AEG of low budget bosch/siemens, afzuigkap AEG en je komt een heel eind.
't leven kan zo mooi zijn.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Greeploze keuken

Ongelezen bericht door GWTE »

't leven kan zo mooi zijn.
Maar niet bij jou zie ik........Zanussi..AEG...........dan maar niet!

GWTE

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Greeploze keuken

Ongelezen bericht door rayke »

ik verkoop deze merken niet.
alleen als je binnen het budget wilt blijven is dit een optie.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Greeploze keuken

Ongelezen bericht door GWTE »

alleen als je binnen het budget wilt blijven
Dan verkoop je ze dus wel... :D

sarpmg
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:09

Re: Greeploze keuken

Ongelezen bericht door sarpmg »

14000 euro is een hoop geld, dus dat moet makkelijk kunnen

Enkele tips:
Als er om wordt gevraagd ligt je budget altijd 30% ONDER je werkelijke budget.
- Altijd alles zo volledig mogelijk specificeren op de offerte.
- Vergelijk de prijzen van apparatuur op internet
- De agressieve verkoop methode van DMG heeft ook zo zijn voordelen. Ze doen alles om een keuken te verkopen ook onder de kostprijs, maak daar dus gebruik van.
- Vandaag prijzen bestaan niet
- Vergelijk je offerte bij meerdere zaken ook in Duitsland (via de email of tel)
-Wat zegt u? alles voor levering betalen? prima maar dan wel 5% extra korting op de totale offerte.

succes!

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Greeploze keuken

Ongelezen bericht door rayke »

Dan verkoop je ze dus wel...
Gaaap, lezen is ook zo moeilijk he?

de topic starter vraagt :
Is het realistisch om zo'n keuken te vinden rond de 14.000 euro?
Mijn antwoord geeft aan wat een mogelijkheid is om een mooie Leicht keuken te kopen en toch binnen het budget te blijven.

Wat ik verkoop is totaal niet relevant.

Enne wat betreft het antwoord van Sarpmg
altijd 30% ONDER je werkelijke budget
Dit is wel de grootste ***.koek die ik hier de laatste tijd heb gelezen.

Uitgaande van de topicstarter zou deze volgens jou gezwets dus 14.000=70% van het eigenlijke budget wat dus €20.000,- is, te besteden.
In dat geval zou ik die matige apparatuur niet genoemd hebben maar bijvoorbeeld Bosch/Siemens.

max123
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2008 17:47

Re: Greeploze keuken

Ongelezen bericht door max123 »

Ik denk dat er meer informatie nodig is ivm de kostprijs van de keuken. Moet er een combimagnetron in, een stoomoven, een koffiezetter boiler of nog meer.

Er is dus nooit iets te zeggen over de prijs als niet bekend is wat er verlangd wordt.

Een auto kost bijv ook v.a. 20.000 euro maar voor je hem weg rijdt kost hij veel meer door de "accessoires" zoals airco en automaat

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Greeploze keuken

Ongelezen bericht door GWTE »

Gaaap, lezen is ook zo moeilijk he?
Ja dus.......zeg dat dan 8)

keukenzoeker65
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:41

Re: Greeploze keuken

Ongelezen bericht door keukenzoeker65 »

Beste Timo, het lijkt me heel lastig, ik struin hier sinds een paar dagen rond n.a.v. een offerte voor een keuken van jouw formaat, ook hoogglans en greeploos. Bij Nextline, wat ik erg mooi en kwalitatief heel goed vind - voor zover ik het als consument kan zien en voelen - heb ik een offerte voor de opstelling die jij zoekt, alleen een klein "schiereiland" met een paar kasten erbij, voor ruim 22.000 euro. Wel met stoomoven, en prima apparatuur. De offerte is grofweg opgebouwd uit 6.800 euro voor meubels, 7.500 euro voor apparatuur, 6.200 euro voor werkblad (caesarstone) en 2.000 euro voor plaatsen.
Ik probeer er nog iets af te krijgen, maar veel zal het niet zijn, er is volgens de verkoper al 25% korting af (en dat lijkt te kloppen met wat ik elders op dit forum heb gelezen).
Misschien dus inderdaad een iets minder duur merk, ik ben benieuwd of je het gaat vinden.
Misschien geen hoogglans gelakt maar hoogglans fineer? In mijn offerte zitten een paar zijwanden van kunststof om iets beter bestand te zijn tegen stoten.
Succes!

Cucina
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2007 10:37

Re: Greeploze keuken

Ongelezen bericht door Cucina »

Beste,

Voor 14.000,= Euro, kan ik je makkelijk een keuken verkopen in HGl Lak met Bosch app. en een composite blad. Als je je maar goed orienteerd, kom je de keuken voor dat geld tegen. Je moet niet altijd bij de grote jonges shoppen, maar juist bij de kleintjes eens gaan kijken. Die hebben vaak minder personeel, niet al te grote keukenopstellen en hebben minder kosten, waardoor de marges vaak kleiner zijn. Ik zou nog eens op je gemak rondkijken, want 14000 is veel geld, en daar heb je makkelijk een keuken voor met je wensen en behoeften.

Succes.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Greeploze keuken

Ongelezen bericht door hark »

@ Timo,

Cucina heeft gelijk.
Voor 14 Euro-ruggen moet dit makkelijk kunnen inclusief gewenste apparatuur en werkblad.
Ga eens bij een Rotpunkt dealer kijken; dan ontkom je in ieder geval ook aan die Systemat verkopers en de Mandemakers-achtigen.

Succes !

Maaike79
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2008 16:30

Re: Greeploze keuken

Ongelezen bericht door Maaike79 »

Hoi Timo,

Wij hebben net een keuken aangeschaft van het merk Systemat, Magnolia wit hoogglans greeploos. Onze keuken afmeting is ongeveer hetzelfde eveneens de indeling. Wij hebben een L keuken met twee hoge kasten met koelkast, aparte vriezer en Miele combi. Daarnaast hebben we een Siemens vaatwasser, afzuigkap en inductie kookplaat. Wij hebben de keuken gekocht bij Ardland in Duitsland en waren precies 14.000 euro kwijt. De keuken is afgelopen week geplaatst en werkt perfect. Dus wel degelijk een Systemat keuken met alles erop en eraan voor 14.000 euro. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes,
Maaike

Pfffff

Re: Greeploze keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

Tuurlijk Maaike :lol: :lol:

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Greeploze keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ben afgelopen tijd flink aan het monteren geweest en nu heb ik in 1 wijk 4 nagenoeg dezelfde (lengte met eiland-) opstellingen geplaatst allen met graniet of composiet maar verder houden de vergelijkingen op.
1. Greeploze keuken van maatwerkfabriek in hoogglans lak met 9 Miele apparaten en enkel op maat gemaakte kasten; totaal € 33.000,--
2. Greeploze keuken van maatwerk fabriek in hoogglans lak met 3 Miele en 2 Atag apparaten; Totaal 21.000,--
3. Semi greeploze hoogglans keuken in Acryl van grote fabrikant met 3 Siemens, 2 Baumatic, 1 Wave en 1 Atag apparaat; Totaal € 19.000,--
4. Kunststof matte deur met ingefreesde grepen van grote fabrikant, met hoofdzakelijk Siemens apparatuur; Totaal € 12.000,--

Dus je ziet dat met enkel afmeting geen prijs gegeven kan worden.

Ook de apparatuur, accessoires, aanpassingen en montage zullen flinke wijzigingen in de prijs geven.

Let maar op; uiteindelijk ben je met het totaalplaatje (inclusief montage) echt wel meer als de geschatte 14000 kwijt, of "de lat wat lager leggen". Als het maar duidelijk en vertrouwd is!!!!!

Gesloten