HP slechte service en wat is mijn recht??
Geplaatst: 20 jan 2008 17:54
Hallo,
Ook ik heb een ergerende klacht over HP.
Ik heb januari 2007 een nieuwe HP pavilion gekocht via internet bij www.Qplaza.nl
Deze computer beviel mij super tot het moment er een mankement zich voor begon te doen. Na een aantal keer met HP technische chatservice te hebben gesproken en we tot de conclusie waren gekomen dat het waarschijnlijk een hardware matige fout moet zijn besloten om de computer te laten ophalen door HP. Ik heb van HP een reparatie nummer gekregen en de Notebook werd op 14 november 2007 opgehaald. Nu weet je dat je zoiezo wel 2 tot 3 weken moet wachten.
Toevallig kreeg ik van HP amerika op op 19 december een mailtje binnen met als titel "critical Update". Omdat ik mijn toendertijd nieuwe laptop heb laten registreren stuurde HP mij dus een mail met als mededeling dat mijn notebook in een bepaalde reeks viel met een productiefout. Mocht je aan 1 van de onderstaande foutmeldingen voldoen, je dan recht zou hebben op een gratis repair. (bij mij was dus dat ook geval en had ik last van 1 van die omschreven mogelijke fouten)
Na deze mededeling heb ik meteen contact opgenomen met HP en verteld dat mijn fout dus een productiefout betreft en ze daar dus naar moeten kijken voordat ze andere dingen gaan vervangen of repararen. Dit zou allemaal goedkomen zei de telefoniste.
Nadat ik de reparatie toch wel erg lang vond duren heb ik regelmatig mail gestuurd naar HP met de vraag hoelang de reparatie nog gaat duren en kreeg hier ook telkens antwoord op. (zal even opsommen hoe dat dit is gegaan)
de 1e keer werdt mij verteld dat de onderdelen binnen waren en dat de stutus ook in "repair" was. notebook volgende week terug.
2e keer mailen, antwoord; HP wacht nog op een onderdeel, u krijgt uw notebook volgende week terug.
3e keer mailen: onderdelen zijn binnen u krijgt uw notebook volgende week terug.
zo heb ik in totaal 8 keer gemaild met de technische dienst van HP maar nog steeds geen reactie.
Toen ben ik maar gaan bellen omdat dat dan toch wat beter moet kunnen werken.
1e keer bellen. men was verbaasd over de lange reparatieduur. toen al 5 weken computer kwijt. Ze zouden uitzoeken wat er aan de hand was en mij later terug bellen. maar natuurlijk bellen ze niet terug.
volgende dag weer bellen. je wordt steeds van de 1 naar de ander doorgestuurd en niemand wist mij te vertellen hoelang de reparatie nog zou gaan duren. wat met wel na een tijdje wist is dat de onderdelen binnen waren en dat er maarliefst 5 dingen vervangen moesten worden. (nieuw moederbord, nieuwe LCD scherm, Nieuwe kabels, nieuwe netwerkkaart, en nog iets maar wist niet wat) dus naar mijn mening konden ze beter meteen een nieuwe sturen maar dat doen ze niet zomaar.
Goed nu maar weer afwachten. week voor de kerst nog geen computer.
Weer bellen. Ja meneer wij zitten nog op een onderdeel uit amerika te wachten werd me verteld. inmiddels als zo'n 4 uur aan de telefoon gezeten voor 20 cent p/m. we moesten maar weer afwachten zeiden ze. Toen was ik het bue en heb ik de klachten afdeling gebeld. Weer het hele verhaal voorgelegd. en ze zouden uitzoeken wat er aan de hand was. en ze zouden terug bellen. maar ho maar ook zei bellen niet terug. Na weer zelf contact opgenomen te hebben kreeg ik na veel pijn en moeite de naam van hun leiding gevende en die zou mij wel terug bellen. Goh volgende dag belde toevallig ook die mevrouw van de klachten afdeling op. zou zou gaan uitzoeken wat er aan de hand was en mij daarover terug informeren. 3 januari 2008 heeft ze mij terug gebeld. Ze wist te vertellen dat de reparatieservice van hp nog steeds op onderdelen wacht.. (terwijl die allang binnen zouden zijn) en dat ze een procedure in gang heeft gezet waarbij ze HP nog 10 dagen de tijd zouden geven om alsnog mijn notebook te repareren en af te leveren en anders zou ik recht hebben op een nieuwe of geld terug. ik meost dus tot 16 januari wachten. Ik enigzins toch beetje blij ben ik gaan afwacthen. eenmaal 16 januari: nog steeds geen computer. Ik weer bellen naar die desbetreffende mevrouw van de klachten afdeling. Ik weer het verhaal uigelegd, ze wist het niet meer te herinneren, en al helemaal niet dat ze die procedure in gang heeft gezet. moest ze terug kijken in haar agenda. Ohja ik zie het weer was haar reactie, terwijl ik op de achtergrond allemaal gegiegel hoorde van collega's alsof ze koffie zat te leuten. Ze vertelde mij dat ze nog geen reactie van de reparatie service had en dat ze dan nog kon beginnnen. ze zou een reminder sturen naar de reparatie service en ik moest maar weer afwacthen tot zei mail terug kreeg. en ik kon dus nog steeds geen nieuwe conputer krijgen of laat staan geld terug krijgen. Nu is het inmiddels al 20 januari en heb ik nog steeds niks. Ik ga morgen maandag 21 januari weer bellen... Maar je zult wel begrijpen dat ik helemaal pist of ben over de service van HP.
Ik zou ook willen weten wat mijn rechten nu eigenlijk zijn omdat hp in hun garantie voorwaarden helemaal niks zeggen over productie fouten.
Ik wil gewoon mijn geld terug om een nieuwe computer te kunnen kopen. inmiddels duurt de reparatie namelijk ook al meer dan 8 weken wat naar mijn mening en ook sommige hp telefoonisten VEEL te lang is..
als ik deze week nog niks terug heb, ga ik verdere stappen ondernemen. maar hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik eventueel het beste zou kunnen doen.
bijvoorbaat dank,
mvg Roel Giesen
Ook ik heb een ergerende klacht over HP.
Ik heb januari 2007 een nieuwe HP pavilion gekocht via internet bij www.Qplaza.nl
Deze computer beviel mij super tot het moment er een mankement zich voor begon te doen. Na een aantal keer met HP technische chatservice te hebben gesproken en we tot de conclusie waren gekomen dat het waarschijnlijk een hardware matige fout moet zijn besloten om de computer te laten ophalen door HP. Ik heb van HP een reparatie nummer gekregen en de Notebook werd op 14 november 2007 opgehaald. Nu weet je dat je zoiezo wel 2 tot 3 weken moet wachten.
Toevallig kreeg ik van HP amerika op op 19 december een mailtje binnen met als titel "critical Update". Omdat ik mijn toendertijd nieuwe laptop heb laten registreren stuurde HP mij dus een mail met als mededeling dat mijn notebook in een bepaalde reeks viel met een productiefout. Mocht je aan 1 van de onderstaande foutmeldingen voldoen, je dan recht zou hebben op een gratis repair. (bij mij was dus dat ook geval en had ik last van 1 van die omschreven mogelijke fouten)
Na deze mededeling heb ik meteen contact opgenomen met HP en verteld dat mijn fout dus een productiefout betreft en ze daar dus naar moeten kijken voordat ze andere dingen gaan vervangen of repararen. Dit zou allemaal goedkomen zei de telefoniste.
Nadat ik de reparatie toch wel erg lang vond duren heb ik regelmatig mail gestuurd naar HP met de vraag hoelang de reparatie nog gaat duren en kreeg hier ook telkens antwoord op. (zal even opsommen hoe dat dit is gegaan)
de 1e keer werdt mij verteld dat de onderdelen binnen waren en dat de stutus ook in "repair" was. notebook volgende week terug.
2e keer mailen, antwoord; HP wacht nog op een onderdeel, u krijgt uw notebook volgende week terug.
3e keer mailen: onderdelen zijn binnen u krijgt uw notebook volgende week terug.
zo heb ik in totaal 8 keer gemaild met de technische dienst van HP maar nog steeds geen reactie.
Toen ben ik maar gaan bellen omdat dat dan toch wat beter moet kunnen werken.
1e keer bellen. men was verbaasd over de lange reparatieduur. toen al 5 weken computer kwijt. Ze zouden uitzoeken wat er aan de hand was en mij later terug bellen. maar natuurlijk bellen ze niet terug.
volgende dag weer bellen. je wordt steeds van de 1 naar de ander doorgestuurd en niemand wist mij te vertellen hoelang de reparatie nog zou gaan duren. wat met wel na een tijdje wist is dat de onderdelen binnen waren en dat er maarliefst 5 dingen vervangen moesten worden. (nieuw moederbord, nieuwe LCD scherm, Nieuwe kabels, nieuwe netwerkkaart, en nog iets maar wist niet wat) dus naar mijn mening konden ze beter meteen een nieuwe sturen maar dat doen ze niet zomaar.
Goed nu maar weer afwachten. week voor de kerst nog geen computer.
Weer bellen. Ja meneer wij zitten nog op een onderdeel uit amerika te wachten werd me verteld. inmiddels als zo'n 4 uur aan de telefoon gezeten voor 20 cent p/m. we moesten maar weer afwachten zeiden ze. Toen was ik het bue en heb ik de klachten afdeling gebeld. Weer het hele verhaal voorgelegd. en ze zouden uitzoeken wat er aan de hand was. en ze zouden terug bellen. maar ho maar ook zei bellen niet terug. Na weer zelf contact opgenomen te hebben kreeg ik na veel pijn en moeite de naam van hun leiding gevende en die zou mij wel terug bellen. Goh volgende dag belde toevallig ook die mevrouw van de klachten afdeling op. zou zou gaan uitzoeken wat er aan de hand was en mij daarover terug informeren. 3 januari 2008 heeft ze mij terug gebeld. Ze wist te vertellen dat de reparatieservice van hp nog steeds op onderdelen wacht.. (terwijl die allang binnen zouden zijn) en dat ze een procedure in gang heeft gezet waarbij ze HP nog 10 dagen de tijd zouden geven om alsnog mijn notebook te repareren en af te leveren en anders zou ik recht hebben op een nieuwe of geld terug. ik meost dus tot 16 januari wachten. Ik enigzins toch beetje blij ben ik gaan afwacthen. eenmaal 16 januari: nog steeds geen computer. Ik weer bellen naar die desbetreffende mevrouw van de klachten afdeling. Ik weer het verhaal uigelegd, ze wist het niet meer te herinneren, en al helemaal niet dat ze die procedure in gang heeft gezet. moest ze terug kijken in haar agenda. Ohja ik zie het weer was haar reactie, terwijl ik op de achtergrond allemaal gegiegel hoorde van collega's alsof ze koffie zat te leuten. Ze vertelde mij dat ze nog geen reactie van de reparatie service had en dat ze dan nog kon beginnnen. ze zou een reminder sturen naar de reparatie service en ik moest maar weer afwacthen tot zei mail terug kreeg. en ik kon dus nog steeds geen nieuwe conputer krijgen of laat staan geld terug krijgen. Nu is het inmiddels al 20 januari en heb ik nog steeds niks. Ik ga morgen maandag 21 januari weer bellen... Maar je zult wel begrijpen dat ik helemaal pist of ben over de service van HP.
Ik zou ook willen weten wat mijn rechten nu eigenlijk zijn omdat hp in hun garantie voorwaarden helemaal niks zeggen over productie fouten.
Ik wil gewoon mijn geld terug om een nieuwe computer te kunnen kopen. inmiddels duurt de reparatie namelijk ook al meer dan 8 weken wat naar mijn mening en ook sommige hp telefoonisten VEEL te lang is..
als ik deze week nog niks terug heb, ga ik verdere stappen ondernemen. maar hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik eventueel het beste zou kunnen doen.
bijvoorbaat dank,
mvg Roel Giesen