Pagina 1 van 1

Arriva Hoeksche Waard

Geplaatst: 21 jan 2008 20:08
door antonvdvelden
Na de overgang van vervoerder Connexxion naar Arriva en de nieuwe dienstregeling per 1 januari 2008, had ik goede verwachtingen over deze nieuwe vervoerder en de beloftes die zei vooraf deden. En inderdaad ging het er voor mij op vooruit als reiziger, zo kan ik nu de sneldienst (176 van en naar Rotterdam) nemen, terwijl deze in het verleden nog zonder stoppen voorbij reed. Voor mij betekend dit meer aansluitingen van en naar huis.

Echter moet ik ook opmerken, en met mij vele anderen, dat de ochtendspits nog nooit zo druk is geweest als nu het geval is. Veelal komt dit doordat scholieren richting Oud-Beijerland niet de schoolbus nemen, maar de stadsbus (aldus Arriva). Maar algemeen gesproken, waar je bij Connexxion zo nu en dan moest staan tot Heinenoord busstation, is dit nu vaak het geval tot en met Rotterdam Zuidplein. Dit is ook met bussen die vertrekken vanuit andere dorpskernen in de Hoeksche Waard.

Ook blijkt dat de dienstregeling bij de chauffeurs nog niet helemaal bekend is, zo noemde ik eerder dat de sneldienst tegenwoordig bij de halte waar ik opstap behoort te stoppen. Verscheidende malen houd de chauffeur hier zich echter niet aan. Als voorbeeld geef ik afgelopen donderdag 17 januari. De chauffeur reed, nadat ik op de stopknop had gedrukt, door. Uiteraard kan ik me voorstellen dat hij de halte te laat zag omdat het inmiddels vrij donker was. Hierop riep ik dus de chauffeur, die antwoorde met ''dit is de sneldienst, dus die stopt hier niet'' waarop ik zei dat hij wel op de halte vermeld staat als stopplaats en ook via de reisinformatie op internet, hierbij werd ik bijgestaan door een medepassagier die hetzelfde bevestigde. Hierop reageerde de chauffeur geirriteerd met ''ze zetten wel meer dingen neer wat niet klopt''. Na nogmaals gevraagd te hebben te stoppen en hier niet aan werd voldaan, moest ik dus wachten tot aan de Gerrit de Voslaan in Puttershoek om vervolgens hiervandaan terug te kunnen lopen naar de bushalte waar mijn fiets stond geparkeerd. Gezien het behoorlijk regenachtige weer geen prettige wandeling.

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen met Arriva..

Re: Arriva Hoeksche Waard

Geplaatst: 22 jan 2008 18:05
door antonvdvelden
Vandaag wederom het zelfde verhaal als wat ik u reeds eerder melde. De sneldienst 176 vanuit Rotterdam Zuidplein, die behoort te stoppen bij halte De Tol in Puttershoek, reed gewoon door. Om toch de chauffeur tot manen te stoppen, ditmaal diens stempelapparaat maar afgepakt, met de vraag om direct te stoppen en anders hij de politie mocht inseinen omdat ik deze dan niet meer vrijwillig zou teruggeven. Hoever moet je als klant gaan om je gelijk te behalen en voordat er geluisterd word naar je? Uiteraard ook hier weer een klacht over aan Arriva en belangenorganisatie ROVER gemeld. Wie weet hoe ik de volgende keer zal reageren, mijn geduld raakt immers een keer op.

Re: Arriva Hoeksche Waard

Geplaatst: 23 jan 2008 07:54
door kampvuur
Weet niet hoe jij de volgende keer gaat reageren? zoals je het zelf beschrijft voorspelt dat niet veel goeds.

Tip: op een rustige manier opmerken dat deze halte sinds de nieuwe dienstregeling weer opgenomen is in de sneldienstroute moet volgens mij voldoende zijn.

Hier is dus duidelijk sprake van een gebrekkige of de onjuiste informatievoorziening....waarschijnlijk ook naar de chauffeurs toe als de ene helf denkt "deze halte is niet bestemd voor deze lijn", en de andere helft misschien twijfelt en toch stopt en wel ziet of iemand eruit wilt.

Niet zo gek als je zijn werkgereedschap afpakt en tot stoppen dwingt, hij zou daarmee immers op zijn hoofd getimmerd (bewustenloos geslagen) kunnen worden, en dan erbij... zijn stempel staat op zijn naam (stempelnr.) heeft men voor getekend.
Deze stempel heeft hij ook hard nodig , wachten op politie heeft men geen tijd voor (vertraging en daardoor nog meer mensen op zijn 'nek').

Dus niet zo verwonderlijk stopt hij wel tussen de twee haltes in, (met het risco op een bekeuring van de politie) want daar mag een bus niet stoppen om passagiers in- of uitlaten stappen, is namelijk verboden.

Het kan allemaal ook anders gewoon vragen voor duidelijk publicatie.

Re: Arriva Hoeksche Waard

Geplaatst: 23 jan 2008 16:51
door antonvdvelden
Even ter verduidelijking, geweld is één van de laatste dingen die ik zou toepassen, ik hou hier zelf totaal niet van en er zijn genoeg andere oplossingen om te zorgen dat er naar je geluisterd word. En het vriendelijk vragen aan de chauffeur is wel degelijk vooraf gebeurd, zelfs met de uitleg waarom hij moet stoppen, namelijk; de nieuwe dienstregeling, staat duidelijk aangegeven op de bushalte, reisinformatie via internet, en zelfs de klantenservice van Arriva die mij hier in het gelijk stelt en zegt dat de bus moet stoppen. Als ik na deze argumenten dan vervolgens nog niet in me gelijk word gesteld door de chauffeur en deze weigerd om te stoppen, voel ik mij gedwongen om tot zulke ludieke acties over te gaan, misschien wat sneu, maar wat moet je dan als klant?

Vandaag had ik overigens weer de sneldienst, en bij het instappen gevraagd aan de chauffeur of hij bij de desbetreffende halte stopt, en deze zei ja en wees naar zijn schermpje waar de halte inderdaad ook op vermeld stond, waarom doen andere chauffeurs dan zo moeilijk, en moeten ze hierin dwarsliggen

Re: Arriva Hoeksche Waard

Geplaatst: 23 jan 2008 23:08
door kampvuur
Weet niet of Arriva met het zelfde soort systeem als Connexxion rijdt ..daar staan idd alle haltes die aangedaan worden op vermeld.


Tja dan snap ik het ook niet meer.

Re: Arriva Hoeksche Waard

Geplaatst: 24 jan 2008 19:34
door arrivaarriva
Ik wil graag even reageren op het schrijven van anton vd velden over de sneldienst 176.
Het feit dat er soms wel soms niet gestopt wordt bij de halte de Tol, heeft inderdaad te maken met de gebrekkige info naar de chauffeurs, zoals "kampvuur" al opmerkt. Wij weten niet waar we aan toe zijn omdat er voorheen nooit werd gestopt, sommige sneldiensten zijn onverandert en andere juist wel zoals lijn176. Dat dit vervelend is voor de reiziger kan ik helemaal begrijpen, maar laat de reiziger zich ook eens proberen voor te stellen hoe het is om zo te moeten werken.
Met het nieuwe "halte-afroepsysteem" worden halten afgeroepen die
niet worden aangedaan en staan wel in het lijstje van het routeschermpje wat ook fout is ingevoerd, ook dit brengt verwarring. Zo is ons verteld, er staan fouten op het internet waardoor in sommige gevallen ook foute info van de klantenservice naar de klant wordt gegeven. Want de ene lijn is zoals het voorheen was en een andere is wel veranderd. Maar het heeft deels natuurlijk ook te maken met zogenaamde "opstart problemen", ik geef toe dit is niet goed en zeker niet fijn voor zowel reiziger als chauffeur. Maar er wordt aan gewerkt om dit zo snel mogelijk te veranderen, laten we hopen dat dit snel wordt verwezenlijkt.
Maar laten we met z'n allen nu ons verstand blijven gebruiken en geef het even aan als je instapt als je twijfelt of er gestopt wordt dan is daar wat mij betreft best over te praten, maar nu worden we zoals de heer v.d. Velden zijn verhaal schetst als een stelletje boemannen afgeschilderd. En zijn "stoere verhaal" is maar deels waar. Laat het optijd weten en wacht niet tot de halte voorbij wordt gereden, en dan roepen van Hé je moet hier stoppen,want dan is het te laat en gaat dan zeker niet met je handen aan de spullen van de chauffeur zitten of zelfs weghalen, want bedenk wel dat je hiermee de hele boel in gevaar brengt als dit een schrikreactie geeft met alle gevolgen vandien. Er zitten namelijk nog meer mensen in de bus die veilig thuis willen komen. Dus "beste"mijnheer v.d. Velden eerst even normaal praten en zeker niet met de politie gaan dreigen want als het er op aan komt dan trekt U aan het kortste eind want U brengt de veiligheid van vele andere mensen in gevaar en kan U worden aangehouden voor het in gevaar brengen van de verkeersveiligheid en het wegnemen van andermans eigendommen, want ook ik kan tegen U een aanklacht indienen. En de indianenverhalen van dat er toen wel ineens gestopt kon worden moet U maar achterwege laten want U bent gewoon bij de Gerrit de Voslaan uitgestapt en ook nog andere passagiers die door Uw "stoere" actie gedupeerd werden, mijn verontschuldigingen aan deze mensen.
Niettemin had U gelijk betreft de halte "de Tol", zoals het er nu uitziet. Ik hoop voor U dat dit zo blijft en de volgende keer laat Ik U er met alle plezier uit,

de Chauffeur.

Re: Arriva Hoeksche Waard

Geplaatst: 28 jan 2008 20:07
door antonvdvelden
Wat mij betreft had het helemaal niet nodig geweest om zo te moeten handelen of u op een onbeleefde manier aan te spreken. Maar ik heb het in eerste instantie ook op een vriendelijke manier kenbaar gemaakt, en zelfs nog argumenten gegeven waarom u bij de betreffende halte moest stoppen. Toen hier vervolgens geen gehoor aan werd gegeven, raakte ik inderdaad geirriteerd en handelde ik vervolgens naar eigen inzicht. Dit was fout, maar ik hoop ook dat u het verhaal van mijn kant inziet en kunt begrijpen, dat ik na de 5e keer dat deze situatie zich voordeed het goed beu was. Voor mij als klant is het vreemde dat ik na eerdere klachten bij de klantenservice mijn gelijk hierover krijg, en de chauffeurs hier echter het tegendeel beweren. Wat moet ik dan? U als chauffeur zegt dat het niet zo is en weigerd te stoppen, terwijl u collegas van de klantenservice wel zeggen dat u er hoort te stoppen, dan weet ik het ook niet meer wie hier nou in het gelijk is, in dat geval vertrouw ik op de klantenservice omdat deze de informatie kan natrekken. Maar wat mij betreft is hiermee de kous afgedaan, en hoop ik, zoals u zelf aangeeft, dat er in het vervolg wel gestopt word bij 'De Tol'. En uiteraard kan ik mij ook voorstellen dat het voor jullie als chauffeurs erg verwarrend is deze nieuwe dienstregeling. Maar laten we dan samen tot een oplossing komen. Niet dat de chauffeur het been stijf houd, en dat de klant, in dit geval ik, tot zulke acties 'gedwongen' word. Wat mij betreft moet vervoer gewoon normaal en gezellig kunnen verlopen, jullie doen ook gewoon je werk. Voorafgaand aan de rit was er ook niks aan de hand, en begroete ik u netjes zoals dat hoort bij het instappen, zo moet het altijd kunnen vind ik, en niet dat er door zulke situaties zich een slechte verhouding voordoet tussen de klant en de chauffeur. Ik vind het jammer dat ik het zo moest doen, wat dat betreft ook sorry, maar hoop ook dat u mijn kant van het verhaal inziet. Laten we het erop houden dat het voor beide partijen erg verwarrend is. Maar geef dit als chauffeurs ook te kennen aan de directie (als dit nog niet gebeurd is).

Re: Arriva Hoeksche Waard

Geplaatst: 29 jan 2008 16:15
door Bailey
Geplaatst op 23 Jan 2008 23:08 door kampvuur
Weet niet of Arriva met het zelfde soort systeem als Connexxion rijdt ..daar staan idd alle haltes die aangedaan worden op vermeld.
In Dordrecht rijdt Arriva met Albatros. Nadeel hiervan dat het meer niet werkt dan wel. Dus dat schiet nog niet op. Maar ja….dat is typisch Arriva.