Ik heb een rekening van 15 euro bij CB achmea niet betaald, omdat de adreswijziging niet door is gekomen. Nog tot daar aan toe.. Het is overgeheveld naar incassobureau vesting finance. Inmiddels is het bedrag 20 euro geworden.
VF rekent daar 37 euro incassokosten bij, + BTW, rente en administratiekosten, in totaal 75 euro (+20 = 95 euro).
Ik heb bezwaar ingediend, dat ik max 37 euro betaal, adhv staffel, 15% hoofdsom. Ik heb ook de hoofdsom gelijk voldaan (aan incassobureau).
Nu dreigen ze al voor de tweede keer in korte tijd met een dagvaarding.
In de laatste brief stellen ze dat CBA een rechtszaak wil aanspannen en dat ik een dagvaardig tegemoet kan zien van de deurwaarde.
Mits ik meteen 75 euro betaal...
Wat kan ik het beste doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] incassokosten en dagvaarding
Re: incassokosten en dagvaarding
Betaal aan Achmea rechtstreeks het verschuldigde bedrag van € 20,-- onder het goede referentienummer. Dan is de hoofdsom voldaan. Dan is er alleen nog discussie over de incassokosten.
Incassokosten en administratiekosten is dubbel op. Net als dossierkosten etc. behoort allemaal bij incassokosten. Is allemaal incassokosten.
Betaal aan het incassobureau het verschuldigde incassotarief volgens de staffel verminderd met die € 20,--.
Schrijf Achmea een brief, waarin u zegt de incassokosten apart aan het incassobureau zult betalen en aan hen rechtstreeks de hoofdsom hebt overgemaakt. Met excuses etc. beetje slijmen. Dat het u bevreemd dat een incassobureau apart incassokosten ad .....en administratiekosten ad ...... berekent, omdat dat een en hetzelfde is en volgens u juridisch niet correct is.
Schrijf het incassobureau dat u nog de aanvulling betaalt volgens de staffel min de € 20,--, daar u deze al rechtstreeks aan Achmea heeft betaald. En incassobureaus eerst de eigen kosten inhouden en het bedrag dus nog niet doorbetaald is aan Achmea.
Dat u de dagvaarding afwacht om te zien wat de rechter vindt van én incassokosten én administratiekosten en van de hoogte van de incassokosten ten opzichte van de door hen gedane arbeid. Een dossiertje aanleggen en één brief sturen.
Vraag om een ontvangstbevestiging van uw brief.
Als ze willen dagvaarden moeten ze een gerechtsdeurwaarder inschakelen en griffiekosten betalen. Bepaalde kosten kunnen ze bij een veroordeling van u via de rechter terugclaimen bij de veroordeling, maar lang niet alle kosten.
Vladja
Incassokosten en administratiekosten is dubbel op. Net als dossierkosten etc. behoort allemaal bij incassokosten. Is allemaal incassokosten.
Betaal aan het incassobureau het verschuldigde incassotarief volgens de staffel verminderd met die € 20,--.
Schrijf Achmea een brief, waarin u zegt de incassokosten apart aan het incassobureau zult betalen en aan hen rechtstreeks de hoofdsom hebt overgemaakt. Met excuses etc. beetje slijmen. Dat het u bevreemd dat een incassobureau apart incassokosten ad .....en administratiekosten ad ...... berekent, omdat dat een en hetzelfde is en volgens u juridisch niet correct is.
Schrijf het incassobureau dat u nog de aanvulling betaalt volgens de staffel min de € 20,--, daar u deze al rechtstreeks aan Achmea heeft betaald. En incassobureaus eerst de eigen kosten inhouden en het bedrag dus nog niet doorbetaald is aan Achmea.
Dat u de dagvaarding afwacht om te zien wat de rechter vindt van én incassokosten én administratiekosten en van de hoogte van de incassokosten ten opzichte van de door hen gedane arbeid. Een dossiertje aanleggen en één brief sturen.
Vraag om een ontvangstbevestiging van uw brief.
Als ze willen dagvaarden moeten ze een gerechtsdeurwaarder inschakelen en griffiekosten betalen. Bepaalde kosten kunnen ze bij een veroordeling van u via de rechter terugclaimen bij de veroordeling, maar lang niet alle kosten.
Vladja
De volgende keer kunt denk ik het beste om een ontvangstbevestiging vragen wanneer u een wijzing doorgeeft.
Dat is ook het fijne van een email versturen, kun je daar meteen om een leesbevestiging vragen.
Telefonisch meteen opschrijven wie je hebt gesproken en de tijd(maar uit eigen ervaring weet ik dat je dat wel eens wil vergeten)
Schriftelijk kan alles kwijt raken.(aangetekende brieven inclusief)
Dat is ook het fijne van een email versturen, kun je daar meteen om een leesbevestiging vragen.
Telefonisch meteen opschrijven wie je hebt gesproken en de tijd(maar uit eigen ervaring weet ik dat je dat wel eens wil vergeten)
Schriftelijk kan alles kwijt raken.(aangetekende brieven inclusief)
Beste lezer,
wees niet bang, een bedrijf zal niet zo snel naar de rechter stappen indien de hoofdsom kleiner is dan euro 100,-.
dus betaal enkel de hoofdsom, en laat die incasso kosten zitten.
doe er je voordeel mee !
DC Incasso
wees niet bang, een bedrijf zal niet zo snel naar de rechter stappen indien de hoofdsom kleiner is dan euro 100,-.
dus betaal enkel de hoofdsom, en laat die incasso kosten zitten.
doe er je voordeel mee !
DC Incasso
-
Ben benieuwd hoe dit is afgelopen. Kroegenverhaal over betaal maar niet want voor kleine bedragen doen ze niets, en wat als ze weer een hele hoop kosten maken (en dat is snel €100).