LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Norton 360

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
lachebekje

Norton 360

Ongelezen bericht door lachebekje »

Beste mensen wij hebben sinds begin januarie een versie van de norton 360 aangeschaft voorheen hadden we een andere versie nooit geen problemen maar sinds ik de 360 heb niets dan ellende als er een update is dan moet je de computer weer opnieuw opstarten doe dit dan netjes krijg dan een melding dat we niet veilig zijn waardoor outlook gelokkeerd wordt en surfen ook haast niet mogelijk is. Dan moet ik Norton weer verwijderen en opnieuw instaleren dan zijn we weer veilig maar de ellende is wel dat ik dan weer mijn hormail niet kan zien omdat ik een melding krijg dat de pagina geen veilige licentie heeft . Als ik de computer afsluit in de avond om naar bed te gaan en de volgende dag weer opstart dan zijn wij wederom weer niet beveiligd weer verwijderen en installeren zolangzamerhand wordt ik er gek van bellen met norton is een wachttijd van 30 min. E-mailen zoals wordt aangeboden in het boekje nou echt niet niets te vinden. Je kan wel chatten maar dit gaat voor mij dan te snel en heb liever op mail b.v dan kan ik het uitprinten. 1 ding ik heb vreselijk veel spijt dat ik deze versie heb aangekocht en geen upgrade van mijn oude versie maar ja je wilt toch de beste bescherming voor je computer. Zijn er mensen die deze problemen herkennen.

Chief

Re: Norton 360

Ongelezen bericht door Chief »

Gewoon heel die Norton eraf gooien, en de gratis virusscanner van AVG downloaden even googlen. Er is pas een test geweest en de gratis versie is als heel goed getest. Ik heb zelf ook norton gebruikt maar niets anders dan ellende, je moet met de Norton er ook voor zorgen dat echt alle bestandjes van je oude versie verwijderd zijn, anders heb je helemaal ellende met vastlopers.

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

norton is 1 gigantisch probleem, het beste is om het volledig (met de verwijderings tool en een register cleaner zoals ccleaner) te verwijderen
de gratis programma's kunnen niet altijd zoveel bescherming bieden als de betaalde, persoonlijk zou ik je kaspersky adviseren maar er zijn natuurlijk nog meer producten.

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

Ik heb ook Norton 360, ook in het begin problemen gehad, maar sinds een maand werkt het perfect zonder enig probleem.
Opnieuw installeren is oké, maar zorg wel dat je register helemaal vrij is van alle norton sporen, en zoals Moppentappers al aan gaf, doe dit met ccleaner.

Moppentappers

ik raad liever aan om een andere beveiliging te nemen, er zijn véél beter pakketten dan norton
en met dergelijk niveau van service is het ook niet erg betrouwbaar. als je weer problemen hebt

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

is er een top 5 van scanners, mijn Norton verloopt binnenkort

Moppentappers

Een top 5 van scanners is er niet, en die zal er ook nooit komen omdat het niet te meten is
wat doe je zoal op je PC? internet bankier je? ben je veel met e-mail bezig?
of download je veel?

jor

Ongelezen bericht door jor »

http://www.security.nl/article/17895/1/ ... naars.html

Er zijn veel mogelijkheden en je kunt je een beetje inlezen.

Moppentappers

Ik vind dergelijke tests niet toon aangevend, je zou beter kunnen kijken wat experts ervan vinden
het is niet bekend hoe er getest wordt, en dat maakt dat je niet in staat bent de betrouwbaarheid te beoordelen
je zou mogelijk advies kunnen vragen op beveiliging georienteerde websites zoals www.nucia.nl/forum
daar kunnen ze je uitstekend uitleggen welk product goed bij je past en waar je op moet letten

lachebekje

Ik ben niet zo heel handig met computer en misschien is dit een rare vraag maar wat is een cleaner hoe werkt dit?

Moppentappers

HEt maakt je computer schoon, wanneer je op je computer dingen installeert en weer de-installeert kunnen er dingen achter blijven, wat zo'n cleaner doet is waardeloze register waardes weghalen, soort verwijzingen in een boek

lachebekje

Waar vindt ik zo een cleaner is dit in mijn computer ingebouwd?

Moppentappers

http://filehippo.com/download_ccleaner/
daar kun je ccleaner downloaden, vind bij de installatie wel voeg yahoo toolbar uit, die ervaren de meeste mensen als irritant
vervolgens open je het programma zelf, druk je op register en scan naar problemen
dan druk je op herstel geselecteerde problemen
je kan kiezen om een backup te maken nadat je op die knop hebt gedrukt.
druk vervolgens op herstel alle geselecteerde fouten
dan is je register geschoond
overigens, ik wil je nogmaals aanraden www.nucia.nl/forum te bezoeken ivm dat een computer (en voornamelijk veiligheid) georienteert forum is
(Overigens, ik ga vandaag op vakantie, dus zal je de komende 6 dagen niet verder kunnen helpen
maar hoop en neem aan dat de andere leden hier je goed kunnen adviseren)

Moppentappers

Daar ben ik het persoonlijk niet mee eens, het nieuwe product hoort bij de installatie aan te geven dat er nog anti virus producten aanwezig zijn, en een oplossing te geven voor verwijdering
bijvoorbeeld het openen van de uninstaller
natuurlijk moet het installeren van een nieuwe versie helemaal goed begeleid worden
kijk, de interface ziet er leuk uit, maar uiteindelijk is dit product gewoon neit geschikt voor de onervaren gebruiker door de addertjes onder het gras

lachebekje

Ik ben een heel eind verder geholpen heel hartelijk dank voor iedereen die mij op het goede pad heeft gezet.

NLtrotter

Ongelezen bericht door NLtrotter »

:roll: Norton is wel een leuk programma, maar je kunt bijna geen pc kopen of het zit erbij. Ik ben er persoonlijk niet zo weg van. Heb daarom ook eerst gratis versies gedownload op internet die redelijk tot goed scoorden. Toch heb ik nu al sinds enkele jaren een abonnement bij: Norman en deze bevalt mij uitstekend. Geen problemen, bijna wekelijks/dagelijks uploads en een goede klantenservice. En voor hoe langer je het contract afsluit, hoe goedkoper hij wordt. 8)

Jpad

Ongelezen bericht door Jpad »

@NLtrotter en anderen
Vanaf 1985 ben ik computeraar. Ooit gebruikte ik Norton erg veel, m.n. voor tools. Toen de 'echte' computers kwamen ben ik voor virusbestrijding overgestapt op Thunderbyte, een voorloper van Norman.
Sindsdien steeds Norman gebruikt, 1x gezondigd en Norton genomen en ik heb het geweten. Na 3 maanden weer Norman genomen; nooit weer een pakket van Norton op mijn computer!!! Ik werk dus al jaren met Norman, betaal een aantal jaren vooruit (echt aan te raden!) en leef zorgenvrij v.w.b. de virusbestrijding en firewall enz. Wat mij betreft een echte aanrader. Dagelijks een update als het nodig is. Helpdesk voor geregsitreerde gebruikers met contract: tiptop!! :lol:
'k Ben zeer tevreden, adviseer dit programma als het me gevraagd wordt!

DGo

Ongelezen bericht door DGo »

Ik voerde altijd consequent de backup-functie uit. De harde schijf van mijn PC moest enige tijd geleden geformateerd worden. Omdat ik van mijn belangrijke info een backup had maakte ik mij geen zorgen. Nadat ik opnieuw mijn relevante programmatuur had geïnstalleerd, waaronder N360, wilde ik mijn gegevens herstellen via de backup die ik op een externe harde schijf had gemaakt met behulp van Norton N360. Tot mijn grote schrik kon Norton mijn backup niet vinden. Na 3 maal een chatsessie met de helpdesk was de laatste opmerking van de Norton helpdeskmedewerker dat hij het heel vervelend voor mij vond maar ik kon echt niet meer bij mijn backup, dus ik was gewoon alles kwijt. De backup kon hij via de remote-funtie wel zien. Maar hij kon er niet meer bij. Toen ik zijn suoervisor daarover wilde spreken kreeg ik het antwoord dat zoiets niet kon. Mijn suggestie om een 2e lijnssupport in te schakelen werd ook niet gehonoreerd.
Ik ben nu meer dan 10 jaar bestanden, documenten, foto's, spreadsheet e-mails etc. kwijt. :(

Moppentappers

Erg jammer inderdaad, zou je kunnen vertellen op welke extensie het back-up bestand eindigt? Eventueel zou het misschien met een ander programma te herstellen zijn.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

ik maak maandelijks een backup op DVD-RW
Ik heb er 3 dus kan na wissen toch altijd 1 of 2 maanden terug.

Naast de schijf die ikga vullen is er altijd een op werk en een thuis,dus bij diefstal of brand kan ik er maar 1verliezen.
zo werk je pas echt veilig.

Dit bovenstaande is privé en zakelijk doe ik dit dagelijks.
Dus elke dag voor afsluiten 2xbakken, 1 in kluis en 1x thuis.

Dus DGo,
Eerst een DVD bakken en dan pas op Norton vertrouwen.
formateren is een storingsgevoelige handeling.
Bestanden als Mail en foto kunt U beter op CD of DVD zetten en dan Geen DVD RW want die zijn voor tijdelijk opslaan.
Ook regelmatig na 3 a 4 jaar een 2e maken want bij verkeerd bewaren kunnen ook deze verloren gaan, alleen koel en droog bewaarde houden het lang vol en koop een goed merk en geen aanbieding.

Dus maak voortaan 2 DVD's van alle foto's en dan 1 exemplaar op werk of bij familie bewaren... overal kunnen inbrekers komen of brand uitbreken.....

Gesloten