Pagina 1 van 1

K...Tv

Geplaatst: 26 jan 2008 02:13
door westhoekje
1,5 jaar geleden tv gekocht bij Expert al vanaf het begin slecht geluid. op de bon staat aangegeven dat ik slechts 1 jaar garantie heb.
hoezo 1 jaar? op een nieuwe tv?
what ever! na 15 mnd het ding ter reparatie blijft 2 weken weg krijg een rekening van 107 euro met de vermelding nieuwe eindtrap.
En aan deze reparatie is 3 mnd garantie gekoppeld.
Affijn na 2 mnd alweer bij de reparateur, en ben onderhand goed ziek van dit misselijke ding.
Als dit onding straks weer kuren vertoond hak ik dit geval bij hullie in de winkel in alle str.....!

En koop een nieuwe, maar dan nooit meer bij Expert.

Re: K...Tv

Geplaatst: 26 jan 2008 06:33
door kweenie
Heeft toch meer met de tv-fabriek te maken dan met Expert? Blijkbaar heb je een baggerproduct gekocht.

Re: K...Tv

Geplaatst: 26 jan 2008 09:43
door BBCS
1,5 jaar geleden tv gekocht bij Expert al vanaf het begin slecht geluid. op de bon staat aangegeven dat ik slechts 1 jaar garantie heb.

Waarom ben je er dan niet gelijk mee teruggegaan?

En dat je maar 1 jaar garantie hebt klopt.

Je krijgt geen levenslange garantie.
Dus dat hoef je ook niet te verwachten.

Re: K...Tv

Geplaatst: 26 jan 2008 09:47
door westhoekje
Dit waardeloze onding waar ik mij onmetelijk aan erger, is een Philips breedbeeld kleuren televisie met als kenmerk: 28PW9520

Bijzonderheden: Audioeindtrap IC vervangen doorgesoldeerd & getest.
Totaal ecl. BTW 90,04 BTW 19% 17,11 Totaal 107,15.

En was het onding nu gemaakt geweest.......... heb hier nog een 12 jr oud toestel staan die het beter doet.
Kortom heb zwaar de P..... in.

Re: K...Tv

Geplaatst: 26 jan 2008 09:58
door westhoekje
Je hebt gelijk als je zegt dat ik binnen het jaar terug had moeten gaan.
Maar ja! hoe gaat zoiets.

Het klereding is haast niet te tillen inbrekers proof dus.
We komen hem wel halen, dat gedeelte van de service
is best oke.
Op het tijdstip dat ze hem willen halen ben ik nog aan het werk.
Na het werk is de winkel dicht. thuis aan het verbouwen veel tijd & energie in gestoken.
En op een moment van rust dat ding terug naar de winkel.
En dat moet je inderdaad niet kankeren als je dan kosten krijgt.
Maar ik mag dan toch wel verwachten dat dit kl...ding gemaaakt is?

Re: K...Tv

Geplaatst: 26 jan 2008 12:55
door alfatrion
Contact opnemen met de winkelier. Als het noodzakelijk blijkt om een (halve) vrije dag op te nemen is de winkelier wettelijk verplicht om dit te vergoeden.

En ja het product had gemaakt moeten zijn.

Re: K...Tv

Geplaatst: 26 jan 2008 18:20
door queenfan
alfatrion Geplaatst op 26 Jan 2008 12:55
Contact opnemen met de winkelier. Als het noodzakelijk blijkt om een (halve) vrije dag op te nemen is de winkelier wettelijk verplicht om dit te vergoeden.

En ja het product had gemaakt moeten zijn.
De winkelier is wetterlijk verplicht om een halve vrijedag te vergoeden??? wist ik niet eens, sinds wanneer

Re: K...Tv

Geplaatst: 26 jan 2008 18:57
door BBCS
Contact opnemen met de winkelier. Als het noodzakelijk blijkt om een (halve) vrije dag op te nemen is de winkelier wettelijk verplicht om dit te vergoeden.

En ja het product had gemaakt moeten zijn.
Als het probleem al meer dan een jaar bestaat, dan heeft de winkelier niet de plicht om het probleem kosteloos op te lossen.

De garantie is verlopen.

Echter is de winkelier wel verplicht om het probleem op te lossen.

Daarnaast hoeft de TS niet volledig voor alle kosten op te draaien.
Bijzonderheden: Audioeindtrap IC vervangen doorgesoldeerd & getest.
Totaal ecl. BTW 90,04 BTW 19% 17,11 Totaal 107,15.

En was het onding nu gemaakt geweest.......... heb hier nog een 12 jr oud toestel staan die het beter doet.
Kortom heb zwaar de P..... in.
Kan ik er hier op uit maken dat het probleem nog niet verholpen is?

Want ik begrijp het niet echt meer.

Re: K...Tv

Geplaatst: 26 jan 2008 20:46
door alfatrion
Dat dit onzin is ben de vorige maand op gewezen door roro25.

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=723117#723117

@queenfan: in ieder geval sinds de laatste wijzeging op 1 mei 2003. Het gaat hier om kosten die je niet gehad zou hebben als het een deugdelijk product betrof. Dat maakt het dat we het hier hebben over schade en dus kun je op artikel 7:24 BW beroepen om die te verhalen.

Re: K...Tv

Geplaatst: 26 jan 2008 21:34
door BBCS
Dus jij wilt beweren dat al is een tv 5 jaar oud, dat je kunt beroepen op de artikelen die jij genoemd hebt en dan ook nog recht hebt op gratis reparatie of vervanging?

Want dat is dus wel wat je dan zegt.

Re: K...Tv

Geplaatst: 27 jan 2008 10:29
door queenfan
alfatrion Geplaatst op 26 Jan 2008 20:46

@queenfan: in ieder geval sinds de laatste wijzeging op 1 mei 2003. Het gaat hier om kosten die je niet gehad zou hebben als het een deugdelijk product betrof. Dat maakt het dat we het hier hebben over schade en dus kun je op artikel 7:24 BW beroepen om die te verhalen.
Naar boven
Dat wist ik dus niet, weer iets wijzer.

Re: K...Tv

Geplaatst: 27 jan 2008 16:03
door alfatrion
BBCS schreef:Dus jij wilt beweren dat al is een tv 5 jaar oud, dat je kunt beroepen op de artikelen die jij genoemd hebt en dan ook nog recht hebt op gratis reparatie of vervanging?

Want dat is dus wel wat je dan zegt.
Ja, je kunt je op artikel 21, 22 en 24 BW7 beroepen wanneer er spraken is van een non-conformiteit (conform artikel 17 BW7) bij een TV van 5 jaar oud. Dat betekent dat de verkoper bij non-conformiteit nooit het recht heeft om kosten voor de reparatie in rekening te brengen bij de koper, ook niet als de TV 5 jaar oud is.

Re: K...Tv

Geplaatst: 28 jan 2008 21:10
door jos van groningen
Volgens mij moet Westhoekje even het serienummer noterren en
aan
Philips vragen hoe oud dat dieng is. Volgens mij is het een 2e handsje
die je veels goeie koper op 30 - 4 kant kopen op straat

Re: K...Tv

Geplaatst: 28 jan 2008 21:32
door antonh
En als ik een tv van bv € 150,-- koop heb ik ook meer dan 5 jaar garantie?

Dan wordt er toch geen een tv meer verkocht hoor.
Geen winkelier die daar intrapt voor die paar euro winst die hij heeft.

Maar die wijziging is al wel meer dan 5 jaar oud :(

Re: K...Tv

Geplaatst: 28 jan 2008 21:51
door jos van groningen
Beste Anotnh

Ik bedoel dat die Exper winkel bijvoorbeelt die ouwe TV voor de volle prijs heeft verkocht en dat die TV gewoon niet veel meer waard was.

Re: K...Tv

Geplaatst: 30 jan 2008 11:35
door edv
Contact opnemen met de winkelier. Als het noodzakelijk blijkt om een (halve) vrije dag op te nemen is de winkelier wettelijk verplicht om dit te vergoeden
Wat een onzin dat een winkelier je vrije dag moet vergoeden dan kom je maar in het weekend.

Echt het wordt hier steeds zotter met al die maffe opmerkingen over de garantie.

Re: K...Tv

Geplaatst: 31 jan 2008 02:04
door resp00112469
En die opmerking dat het een oude TV betreft die als nieuw is verkocht, slaat ook nergens op!

Vr. Gr. Hans.