Pagina 1 van 1

Canal Digitaal verlangt "afsluitkosten" van 16 eur

Geplaatst: 26 jan 2008 14:44
door Rolandroland
Wanneer klanten van Canal Digitaal geld van hun moet hebben storten ze dat wel terug maar daar gaat soms een behoorlijke tijd overheen. De smoezen die ze daarvoor gebruiken zijn de volgende: Zij boeken slechts periodiek over naar de klanten terug. Of zij hebben een handtekening verkeerd gezet.


Wanneer CD van u nog geld moet hebben brengen ze gelijk kosten in rekening. U mag dan wel de smoezen opvoeren dat u een verkeerde handtekening of periodiek terug boekt, u moet toch extra kosten betalen. Andersom dus niet.

Hier de brief van Canal Digitaal:

Uw automatische betaling
Referentie: MONTHL Y OVERDUE XXXXX
Hilversum, 24 januari 2008

Geachte heer, mevrouw,
U heeft ons toestemming gegeven om uw openstaande saldo automatisch van uw rekening af te schrijven. Helaas is het niet gelukt om het openstaande saldo te incasseren.
Aan het eind van deze maand zullen wij € 1 55.40 incasseren. Dit betreft het abonnementsgeld over de vorige periode en het abonnementsgeld over de huidige periode dan wel de registratievergoeding of service fee. Wij willen u erop wijzen dat wanneer de automatische incasso wederom geweigerd wordt wij uw aansluiting per 1 3 februari 2008 zullen verbreken.
Tevens willen wij u wijzen op het feit dat wij u € 16,00 afsluitkosten in rekening zullen brengen wanneer de betaling niet tijdig bij ons op de rekening is bijgeschreven.
Kijk ook eens op onze website http://www.canaldigitaal.nl. Hier vindt u het antwoord op vee/gestelde vragen en meer informatie over ons aanbod.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice CanalDigitaal

De brief van mij:

Groningen, 26 januari 2008

N.a.v. uw brief van 24 januari 2008, wil ik graag reageren. Tot mijn grote verbazing wilt u 16 euro kosten in rekening brengen. Het bedrag van 155,40 euro is door mijn bank erkend als een ILLEGALE incasso. U had een te hoog bedrag afgeschreven. Wanneer u vaker onterechte incasso’s boekt, kan uw vergunning worden ingetrokken door de bank.

U hebt een bedrag van 155,40 euro op 27 september onterecht afgeboekt. Pas op 9 november (129,50 euro) heeft u het onterechte bedrag terug geboekt. Dit omdat u de volgende smoezen had: U boekt maar periodiek terug naar klanten (en kan dat niet direct terug boeken!), vervolgens had u een verkeerde handtekening gezet. Volgens mijn bank kan dat niet omdat u via internet bankiert waarvoor geen handtekening benodigd is.

Vervolgens heb ik u gevraagd om het bedrag terug te storten plus de wettelijke rente van 6%. Daaraan hebt u geen gehoor gegeven. Nu rekent u zelf een bedrag van 16 euro in rekening (onder de noemer “afsluitkosten”) omdat u het bedrag van mij te laat zou ontvangen

Ik vraag u eveneens een bedrag van 16 euro te storten op mijn rekening plus de wettelijke rente van 6%.

Graag wil ik van u binnen 8 werkdagen een reactie.

Met vriendelijke groet,


Tel. 0877853588

Re: Canal Digitaal verlangt "afsluitkosten" van 16 eur

Geplaatst: 31 jan 2008 11:37
door Rolandroland
CD heeft mij vanmorgen gebeld. Zij zagen dit bericht hier ook staan. Zij lezen actief mee in fora. Zij zijn er serieus bezig om de service te verbeteren. Een positief bericht dus. Zij hebben excuus aangeboden. Hun systeem verstuurd automatisch bericht naar klanten toe als een bedrag niet betaald wordt. CD wil graag tevreden klanten. Eind goed, al goed dus.