De belastingdienst blijkt al drie jaar achter elkaar foutieve gegevens uit oude aangiften over te nemen in de nieuw ingeleverde informatie. Een post overige inkomsten uit 2004 blijkt ongevraagd ook aanwezig in de aangiftegegevens over 2005 en 2006. Zowel uit de aangiften 2005 en 2006 blijkt dat ik daar niets heb opgegeven, maar de beastingdienst houdt vol dat dat wel zo is. Flauwekul. Er wordt blijkbaar informatie in systemen niet gewist als er geen bedrag voor die post wordt opgegeven.
Er wordt nu waarschijnlijk te veel IB berekend én er verschijnt jaarlijks een aanslag zorgverzekeringswet die niet terecht is.
Nu moet ik bezwaar gaan maken tegen een onterechte aanslag omdat zij ICT-fouten maken.
Meer mensen die dit gevaarlijke probleem hebben gesignaleerd?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oude bedragen overgenomen in nieuwe aangifte door beslating!
Re: Oude bedragen overgenomen in nieuwe aangifte door beslating!
Ik kan me niet voostellen dat het waar is en anders breekt mijn klomp. Broodje-aap verhaal? Als het waar is, is dat ZEER ERNSTIG.
Helaas kan ik niet anders constateren dat het zo is. De belastingtelefoon beweert met mijn aangifte van 2006 er bij dat er een X post in de aangifte staat, die ER NIET STAAT. Hij staat er alleen in 2004. Bij mij dan, in de afdrukken van het IB-programma.
Dit probleem is inderdaad ZEER ERNSTIG te noemen.
Als vrijwilliger doe ik voor een aantal mensen aangifte , het gebeurt wel eens dat een aangevinkte heffingskorting
niet wordt toegepast terwijl het computerprogramma op mijn PC dit wel aangeeft.Dit kan dan verholpen worden met het indienen van een bezwaarschrift.
Kunt u via uw eigen belastingkantoor een verzoek doen of de afdeling audit hiernaar een onderzoek kan instellen want dit probleem loopt de spuigaten uit !
Als vrijwilliger doe ik voor een aantal mensen aangifte , het gebeurt wel eens dat een aangevinkte heffingskorting
niet wordt toegepast terwijl het computerprogramma op mijn PC dit wel aangeeft.Dit kan dan verholpen worden met het indienen van een bezwaarschrift.
Kunt u via uw eigen belastingkantoor een verzoek doen of de afdeling audit hiernaar een onderzoek kan instellen want dit probleem loopt de spuigaten uit !