Pagina 1 van 2

opzeggen tele2

Geplaatst: 28 jan 2008 23:04
door p.j.risse
Gaarne hulp/ advies van experts bij het volgende probleem met Tele2.

In mei 2006 sluit ik telefonisch een contract af "Tele2 compleet" dat voorziet in internet en vaste telefonie voor Euro 44,90 en de eerste 6 maanden gratis.
In hun welkomsbrief vermeld Tele2 dat men binnen 7 dagen na dagtekening van deze brief af kan zien van de overeenkomst en dit kenbaar kan maken via telefoon 0900-2411602. In verband met een plotselinge vakantie naar het buitenland besluit ik hier gebruik van te maken en zeg ik binnen 7 dagen de overeenkomst op. Tevens noteer ik meteen de naam van de medewerker die ik aan telefoon heb gehad.
Vervolgens hoor ik niks meer van Tele2 en beginnen ze in jan 2007 maandelijks het bedrag van Euro 44 ,90 van mijn rekening af te schrijven. Dit terwijl er nooit een modem en decoder geleverd is en ik hierdoor nooit had kunnen weten dat er signaal aan mijn woning geleverd werd. Ik ben er vanuit gegaan dat mijn opzegging voldoende was. Via een medewerkster van Tele2 krijg ik te horen dat het niet leveren van de modem niks af doet aan de volgens hun nog in stand zijnde overeenkomst en dat deze nog steeds van toepassing was.
Ik had zelf moeten bellen waar de modem en decoder bleef.

Om van alle ellende af te zijn moet ik de overeenkomst weer opzegging, nu schriftelijk en het abonnementsgeld door betalen tot en met 14 juni 2007. Vervolgens maak ik 4 keer Euro 44,90en 1 keer Euro 56,87 over op de rekening van Tele2 en zeg ik het abonnement wederom schriftelijk op.

De ellende houdt echter niet op. Tele2 gaat gewoon door met de inkassoprocedure en draagt de vordering over aan het in Den haag gevestigde inkassoburo "Intrum Justita". Die beginnen mij te bestoken met Sms berichten en allerlei aanmaningen en dreigementen. Na veel faxen en en een bericht mijnerzijds dat ik een klacht bij de directie van Intrum indien indien zij doorgaan met deze parktijken, wordt de procedure stopgezet. Mijn abonnmentsgeld ben ik kwijt. Tele2 weigert ondanks aangetekende brieven en telefoontjes het volgens mij onverschuldigde bedrag aan mij terug te storten.
Gaarne wil ik vernemen op welke wijze ik mijn teveel betaalde abonnementsgeld terug kan vorderen van Tele2.
Indien ik niet in mijn recht sta en de vordering van Tele2 wel terecht is, verzoek ik u mij mede te delen op grond waarvan deze toewijzing is gebaseerd.

Re: opzeggen tele2

Geplaatst: 29 jan 2008 18:44
door p.j.risse
Zijn er nog deskundigen on line?

Re: opzeggen tele2

Geplaatst: 29 jan 2008 21:48
door Wubo
In hun welkomsbrief vermeld Tele2 dat men binnen 7 dagen na dagtekening van deze brief af kan zien van de overeenkomst en dit kenbaar kan maken via telefoon 0900-2411602.

Als dit zwart op wit staat en je hebt een naam van een medewerker, dan is dit gesprek altijd gelogd.

U zou kunnen verwijzen naar dit gesprek en naar de persoon, die u toen te woord gestaan heeft, ik zou eisen dat dit met terugwerkende kracht verwerkt wordt in het systeem en u daarin tegoed gedaan wordt, of ik moet iets aan info missen in dit verhaal

Re: opzeggen tele2

Geplaatst: 30 jan 2008 12:51
door WebServiceTele2
Geachte heer Risse,

Ik ben een medewerker van de Tele2 klantenservice. Ik betreur, na het lezen van uw bericht, de situatie. Ik zou u heel graag een passende oplossing willen bieden. Hiervoor dien ik echter uw klantgegevens in onze systemen op te kunnen zoeken. Wilt u mij, om deze reden, uw Tele2 klantnummer of gebruikersnaam doorgeven? Ik dank u vriendelijk, en hoop zo spoedig mogelijk contact met u op te kunnen nemen.

Met vriendelijke groet,
Web Service team Tele2

Re: opzeggen tele2

Geplaatst: 30 jan 2008 22:49
door p.j.risse
Aan Web service Tel2.
Informeer bij Intrum Justitia in Den Haag op naam van P.J.Risseeuw. Daar zjin al mijn faxberichten en verdere correspondentie naar toe gestuurd. Binnen een week wens ik schriftelijk bericht van u te ontvangen. Zoniet dan zal ik u helpen aan de namen en data van de medewerkers van Tele2 die ik gedurende het jaar 2007 gesproken heb vanaf de opzegging tot de medewerkster "2e lijns customer care".

Re: opzeggen tele2

Geplaatst: 05 feb 2008 20:55
door andrevanderniet
Ook ik heb zeer slechte ervaringen met tele 2.
In 2006 ben ik gaan inwonen bij mijn vriendin in Wijchen. Nadat ik mijn eigen huis heb verkocht zijn we een huis gaan zoeken in de omgeving van Nijmegen. In januari 2007 hebben we dit ook gevonden in Bemmel. Tijdens ons verblijf in wijchen hebben we besloten om "tele 2 compleet"
abonnement te nemen. Aangezien het abonnement pas na 2 jaar opgezegd kon worden, hebben wij een verhuisverzoek gedaan. Dit is ruim op tijd verzonden en we gingen er dus vanuit dat het allemaal geregeld zou worden. Echter in januari hadden wij nog steeds niets gehoord van Tele 2 en besloten contact met ze op te nemen. Er werd ons toen verteld dat het niet mogelijk was om het over te zetten, omdat er nog signaal op de lijn zou zitten. Mijn reactie hierop was dat dit logisch was, aangezien er op dat adres nog mensen woonde. Om een lang verhaal kort te maken, dit was een reden voor opzeggen.
Vanaf dit moment begon de ellende.
Het contract bleek helemaal niet opgezegd te zijn. De kosten voor tele 2 gingen van mijn vriendin's postbank rekening, welke we nog sporadisch gebruikte. Toegegeven, we hadden daar ook eerder op kunnen komen om dit te controleren. Gebeld met tele 2 waarna ik na ongeveer een uur iemand aan de lijn heb gekregen. Na vele excuses en de mededeling dat alles in orde gemaakt zou worden ben ik accoord gegaan. U begrijpt het al. Na vele malen uren vergeefs gebeld te hebben, is het op dit moment nog niets geregeld. Aangetekende brief verstuurd, niets helpt. Er worden door de telefonistes zelfs verkeerde adressen gegeven.Tot overmaat van ramp, werd er ook nog eens € 384,= afgeschreven op een telefoon nummer wat ons niet bekend voor kwam. Dit geld hebben we direct terug laten boeken en de rekening geblokkeerd. Uiteraard kregen we van tele 2 een dreigbrief met incasso maatregelen.
In mijn aangetekende brief heb ik gesommeerd dat het geld binnen een week terug geschreven diende te worden op de rekening. Indien dit niet gebeurde zou ik contact opnemen met de media en een advocaat in handen nemen om zodoende mijn recht te kunnen halen.
Ik hoop dat er meer mensen deze ervaring met tele 2 hebben en dat we misschien gezamenlijk iets kunnen uitrichten om deze kwalijke zaken een halt toe te kunnen roepen.

Re: opzeggen tele2

Geplaatst: 07 feb 2008 12:42
door WebServiceTele2
Geachte heer van der Niet

Ik ben een medewerker van de Tele2 klantenservice. Ik betreur, na het lezen van uw bericht, de situatie. Ik zou u heel graag een passende oplossing willen bieden. Hiervoor dien ik echter uw klantgegevens in onze systemen op te kunnen zoeken. Wilt u mij, om deze reden, uw Tele2 klantnummer of gebruikersnaam doorgeven? Ik dank u vriendelijk, en hoop zo spoedig mogelijk contact met u op te kunnen nemen.


Met vriendelijke groet,
Web Service team Tele2

Re: opzeggen tele2

Geplaatst: 07 feb 2008 15:11
door andrevanderniet
Prima,

Graag zou ik dan een e-mailadres van u willen hebben waar ik mijn gegevens heen kan sturen. Misschien dat het dan eens en voor altijd opgelost kan worden.
Ik heb vandaag nog gebeld met tele 2 en daar hebben ze mijn aangetekende brief zogezegt niet ontvangen.
Gek eigenlijk, want op ,dezelfde dag heb ik mijn mobiele abonnement opgezegd en daar heb ik wel bericht van gekregen.


Gr. Andre

Re: opzeggen tele2

Geplaatst: 08 feb 2008 10:28
door WebServiceTele2
Geachte heer van der Niet

Is het mogelijk om me een pb te sturen via het forum van Tele2?
Mijn gebruikersnaam daar is WebServiceTele2.

Met vriendelijke groet,
Web Service team Tele2

Re: opzeggen tele2

Geplaatst: 08 feb 2008 11:04
door P.Nogueira
Ook wij kunnen ons aansluiten bij de overige gebruikers van Tele2!

Vanaf dag 1 hebben wij problemen met deze provider.
September sluiten wij een abbonement af voor telefonie en internet, na twee maanden bellen en bellen hebben we in november eindelijk onze diensten. Met Tele2 word afgesproken een verrekening te maken voor de 2 maanden, vervolgens horen wij niets meer over de maand november over eventueel een openstaand bedrag. 7 januari 2008 en 17 januari 2008 ontvangen wij over de post een betalingsoverzicht van Tele2, hierop staat een bedrag vermeld van december en januari die openstaan. Deze betalen wij alletwee tegelijk op 18 januari. Vervolgens ontvangen wij een paar weken later weer een betalingsoverzicht voor de maand februari die wij ook direct betalen. Afgelopen dinsdag constateer ik dat onze telefoonlijn buiten dienst is gesteld en bel WEDEROM met de klantenservice van Tele2. Nu krijg ik te horen dat er een vordering van 27,22 naar Interim Justitia is gestuurd van de maand november. Geheel verbaasd vraag ik wanneer deze vordering uit handen is gegeven want ik heb immers geen openstaand bedrag van november 2007 op mijn betalingsoverzicht gezien die ons op 7 en 17 januari 2008 zijn toegestuurd. De medewerker gaat in het systeem kijken, en verbaasd zichzelf erover..de vordering is eind januari naar Interim Justitia gestuurd!!! Ik vertel hem dus dat op de betalingsoverzichten van 2 en 3 weken ervoor geen woord is gezegd over de 27,22. Na heel wat telefoontjes, neem uiteindelijk Tele2 de schuld op zich, en zorg ervoor dat de incasso word ingetrokken (nog geen bericht gehad, dus hou mijn hart vast!)
Aangezien ik hoogzwanger ben, spreken wij afgelopen woensdag met de medewerker van Tele2 af om het bedrag ad. 27,22 direct de volgende dag te storten zodat de telefoonverbinding hersteld kan worden.
Donderdagmorgen (gistermorgen) om 09.15 uur stort ik contant bij de ABN AMRO het bedrag van 27,22 direct op hun rekening, met een extra bijdrage van 15,00 voor de ABN AMRO. Het geld is direct (fictief) op hun rekening contant gestort, dus zal bij hun in het systeem zichtbaar zijn zeg de vriendelijke medewerkster van de ABN AMRO.
Vervolgens ben ik nu al vanaf gistermiddag aan het bellen, en krijg steeds te horen dat het geld nog niet op hun rekening staat terwijl ik het bewijs van storten heb. Als ik bij de ABN AMRO contact op een rekening van een derde stort word het direct op diegene zijn rekening bijgeschreven. HELAASSSSS (zoals vanaf het begin al) niet dus, want Tele2 houd nu nog steeds vol, het is nog niet op onze rekening bijgeschreven! (er gebeuren daadwerkelijk wereldwonderen bij deze provider).
Een ding is zeker, als wij het abbonement kunnen opzeggen, gaan wij dat zeker doen! Al is het maar voor alle extra kosten die wij hebben door meerdere malen per dag met de klantenservice te bellen en van kastje naar de muur te worden gestuurd!

Met vriendelijke groet,

P. Freerks

Re: opzeggen tele2

Geplaatst: 08 feb 2008 12:49
door P.Nogueira
Na mijn laatste bericht weer 2x contact gehad met de klantenservice, en het geld is volgens Tele2 niet op hun rekening. Dus gelijk met het hoofdkantoor van ABN AMRO gebeld, en gevraagd wat de procedure is als je als derde contant geld stort op een rekening van een klant.

"Als u als derden geld op de rekening van Tele2 stort, en u betaald dat contant bij de balie van de ABN AMRO word dit direct op de rekening van de klant bijgeschreven"

Het rest mij niet anders dan een advocaat in te schakelen, want blijkbaar is Tele2 de enige waarbij deze transacties niet werkt en mijn 27,22 onvindbaar is geworden. En ik nog steeds zonder werkende telefoonlijn zit terwijl al mijn rekeningen zijn voldaan.

Ik heb inmiddels mijn verhaal al naar de Umbudsman gestuurd met alle kopieen van de correspondentie, en zal binnen een aantal werkdagen van Interim Justitia de brief krijgen met daarin de vermelding wanneer Tele2 de incasso uit handen heeft gegeven.
Ik mijn plichten nakomen, dan verwacht ik dat ook van mijn provider!

Re: opzeggen tele2

Geplaatst: 14 feb 2008 23:22
door p.j.risse
Mijn zaak is eindelijk opgelost. De webserver van Tele2 heeft contact met mij opgenomen en vandaag is het abonnementsgeld teruggestort op mijn rekening. Het contact en onbegrip van een jaar is via de webserver binnen 1 week opgelost. Zo kan het dus ook. Helaas wordt de stress, ongemak en energie niet vergoed. Ook de telefoonkosten en faxen, aangetekende brieven zijn niet vergoed. Eveneens de vernedering van ten onrechte overgedragen te worden aan Intrum Justitia te Den Haag. De administratie en klantenservice van Tele2 zouden zich moeten realiseren wat een ellende ze vooroorzaken door hun onwil en vaak negatieve houding tegenover hun klanten.

Re: opzeggen tele2

Geplaatst: 19 feb 2008 11:50
door riafjs
Ook ik heb problemen met Tele2. In mei 2007 is mijn abo bij KPN stopgezet en ik heb hierover een e-mailbericht gestuurd naar Tele2. Nooit meer wat van gehoord en er werden ook geen bedragen meer afgeschreven dus was dat volgens mij in orde. Nu heeft KPN het telefoonnummer op 15 dec. opnieuw uitgegeven en deze nieuwe gebruiker heeft zich aangemeld bij Tele2. Nu blijkt ineens dat er niet is afegemeld en worden de rekeningen bij mij afgeschreven. Ik heb inmiddels 4 mensen van Tele2 aan de lijn gehad en elek keer hetzelfde verhaal. De afmelding is niet binnen gekomen en dat moet ik maar oplossen door een nieuwe brief te sturen met daarbij de opzeggingsbevestiging van KPN. Kunnen ze nou niet gewoon de nieuwe contracvttant bellen en de gegevens verifieren zo moeilijk lijkt me dat toch niet? Ik heb het bedrag uiteraard gestorneerd, maar nu sturen ze herinneringen. Aan de telefoon werd zelf gezegd dat ik moest opppassen want anders kwam erzo 60 euro incasso kosten bij. (de rekenig is 3,52) iemand hier nog meer ervaringen mee?

Re: opzeggen tele2

Geplaatst: 15 apr 2008 13:35
door DianaArends
Hallo,
ik ben meteen weer eens gaan googelen nadat ik WEER eens een mail van Intrum justitia heb ontvangen betreft tele2!!
Het is zo begonnen;

Meer dan 3 jaar geleden wilde ik via tele2 adsl nemen.Zij begonnen net met dit product,en hadden een leuke prijs wat een abonnement betreft.
Ik heb het modem ontvangen,wilde het installeren.Alles gedaan maar helaas...was niet in orde.
Ik gebeld,bleek dat het bij hun lag en ze hadden een week de tijd nodig om het op te lossen. (?)
Zo is dat 3 maand gegaan.Ik heb via tele2 internettikken moeten betalen in deze tijd.Ben erg kwaad geworden nadat ik wel 100 x met ze getelefoneerd had,ze weigerden een monteur te sturen,en een bloemenbon van 5 euro ter compensatie uiteindelijk stuurden!
Ik was het zo zat,dat ik toen weer gebeld heb en overal vanaf wilde zien omdat ze mij hun diensten niet eens leverden!
Heb @home gebeld,binnen 3 dagen pakket thuis.Zelf geinstalleerd en het werkte gewoon!
Ik heb op een gegeven moment meerder emails gekregen van intrum justitia.
Netjes beantwoord om alles uit te leggen,contact proberen te krijgen met tele2.Wat natuurlijk niet lukte.
Ik dacht laat ik maar betalen,zal wel voor de telefoonrekening zijn.
Op een gegeven moment bleef ik maar betalen (ik had allang geen huistelefoon meer dus ook geen tele2 belkosten) dat ik dacht na 1,5 jaar;BEN IK NOU GEK??Waar betaal ik toch steeds voor?!
Ik heb intrum gebeld en gemaild waar ze wel niet mee bezig waren.
Totdat ik op een gegeven moment een deurwaarderbrief in handen kreeg,terwijl de uitspraak van de rechter al had plaats gevonden!
Of ik even 800 en nog wat wilde betalen dus.
Ik heb uiteindelijk specificaties gekregen waaruit bleek dat
IK ALSMAAR AAN HET BETALEN WAS VOOR HET ABONNEMENT WAT IK NOOIT HEB GEHAD!!Niks geen belkosten of wat dan ook!Die had ik allang betaald natuurlijk.
Het is vorig jaar uiteindelijk zover gekomen dat ik loonbeslag heb en zo ver heen was dat ik dacht wordt er gelukkig mee.Ik ben er nu vanaf!
Krijg ik gisteren een mail van intrum justitia met de mededeling dat er een rekening openstond van (wéér!) 122 euro!!!
Ik heb zojuist in mn mailbox een email gevonden die ik gelukkig bewaard heb waarin staat dat ik per 19 febr 2006 het 'abonnement' opgezegd had maar nog 2 x 122 euro moest betalen.Wat ik allang betaald heb aangezien ik al veel rekeningen gewoon maar betaald had.
Ik vindt het een schande dat dit zomaar kan in nederland!
Geld voor een advokaat heb ik niet,dus laat het nu maar voorkomen en zal zeer zeker zorgen dat ik aanwezig ben!!!
mvg,Diana

Re: opzeggen tele2

Geplaatst: 16 apr 2008 09:49
door WebServiceTele2
Geachte mevr Arends

Ik ben een medewerker van Tele2 ik wil heel graag voor u kijken wat er aan de hand is.
Hiervoor dien ik echter uw klantgegevens in onze systemen op te kunnen zoeken. Wilt u mij daarom een pb sturen via het Tele2 forum ik ben daar te vinden onder WebServiceTele2.
het forum is via http://forum.tele2.nl te bereiken.

Met vriendelijke groet,

Patrick
Web Service team Tele2

Re: opzeggen tele2

Geplaatst: 26 mei 2008 21:02
door Keesjk
Mooi verhaal van onze tele2 meelezer.\Maar het forum is ten minste vanaf vrijdag 23 - 05 - 2008 offline met de mededeling
Sorry dit Board is tijdelijk buiten gebruik, probeer het later nog eens.
Ik heb sinds afgelopen vrijdag geen internet meer.
M'n goed werkende abbo van Zonnet family laten omzetten naar ADSL Plus van Tele2.

Had ik natuurlijk nooit moeten doen.
Ze veranderen de instellingen maar weten niet of de gebruiker wel al een nieuw modem heeft.
Instellingen terugzetten zodat m'n oude modem werkt is niet mogelijk
De juiste instellingen geven om m'n oude router juist te configureren wil men ook niet doen.
Enige alternatief is om te wachten tot mijn modem ergens is opgedoken. (iemand weet hoe en waar deze is)

Ook op de vraag of men wil terugbellen na een onderzoek is niet mogelijk.
Een modem kopen in de reguliere detailhandel en instellen kan (lees mag / wil men) niet.

Opzeggen kan ook niet omdat bij de wijziging automatisch een nieuw jaarcontract heb afgesloten en de termijn van 7 dagen natuurlijk al is verstreken. Je gaat natuurlijk pas mensen overzetten als ze niet meer terug kunnen.
Het is allemaal te gek voor woorden..
Tele 2 gebruikt echt geen rocketsience maar ze maken het zichzelf en de klanten allemaal niet makkelijker. Ik mis hier duidelijk de mensen met passie die een klant willen helpen.

Voor de meelezende tele2 medewerkers.
Misschien is het een idee om eerst het modem op te sturen en de mensen via internet aan tele2 te laten geven dat het modem is gearriveerd. En vervolgens pas de instellingen aanpassen.
scheelt een hoop onnodige ellende. Deze tip is geheel gratis. Hopelijk kan ik snel weer internetten.

Voor de mensen die zich afvragen hoe kan je nu een forum invullen terwijl je geen internet hebt. (bij deze bedank ik alvast m'n buurman die mij tijdelijk van een internet verbinding voorziet)
Beter een goede buur als een verre telecomprovider ;)

Re: opzeggen tele2

Geplaatst: 30 mei 2008 10:31
door dappertje
Ik had een contract met Tele2 tot en met 16 maart 2008.
Dus 2 maanden van te voren opgezegd en een nieuw contract met Telfort afgesloten omdat ik altijd klachten over de snelheid van de verbinding gehad heb. (20mbit kwam nooit verder dan 6.5 Telfort 34% sneller) Dus op 17 maart 2008 is mijn lijn omgezet naar Telfort. Nu schreef Tele2 de volledige maand maart af van mijn rekening, die heb ik dus gestorneerd en contact opgenomen met Tele2 om deze aan te passen. Mededeling van Tele2 dat het contract pas einde van de maand was afgelopen en ik de volledige maand maart betalen moest omdat, volgens medewerker van Tele2 tot het eind van de maand gebruik heb kunnen maken van internet, omdat ze de lijn c.q. aansluiting niet gelijk verwijderde. Ik heb hem dus uitgelegd dat de lijn was overgenomen door Telfort, toen werd er gezegd dat ik toch maar Moest betalen omdat de betaling ook per 1 april is begonnen. Dit klopt natuurlijk niet want ik had al een contract bij hun Via het door hun overgenomen Versatel. Ik heb op hun website nagekeken en daar staat duidelijk in de afspraak over het ingaan van het contract 16 maart en daar bij komt dat op de eigen website van Tele2 staat dat per 16 Maart de betaling gestopt is. Na enkele weken volgt natuurlijk het onvermijdelijke incasso van het onbereikbare incasso bureau intrum justitia. Met daarbij de irritante sms’jes. Ik heb daarom zelf maar uitgerekend wat ik ze verschuldigd ben en dat bedrag overgemaakt. Ik houd u verder op de hoogte hoe dit verder afloopt.

Mvgr Wout

30-5-2008 14u50

Zojuist opgebeld door Tele2 en mededeling ontvangen dat betaling zowel aan Interim Justitia als aan Tele2 tot aan het einde van de maand
voldaan moet worden, maar omdat ze het er mee eens zijn dat ik maar tot 17 maart hoeft te betalen, zullen ze mij een vergoeding geven.
Ik heb vanaf het begin gevraagd om een correcte rekening en die heb ik nooit gekregen, dus eigenlijk kan ik natuurlijk niet betalen maar heb om goede wil te laten zien zelf de berekening gemaakt en dat bedrag overgemaakt. En nu willen zij dat ik het incasso bureau betaald.
Er werd mij gezegd dat ze geen rekeningen aan kunnen passen, dat was een andere reden dat ik moest betalen. Dan moeten ze niet mij laten betalen maar hun computer programmatuur aanpassen. Maar uiteindelijk geven ze wel toe dat het fout zit maar dat ik toch maar alles moet betalen. Want dat staat in hun algemene voorwaarden. Die volgens mij alleen geldig zijn als hun correct handelen.

mvgr W van Linschoten

3-6-08
Brief ontvangen van Intrum Justitia

Quote

Wij hebben uw reactie ontvangen en in behandeling genomen.
Uw betwisting is ongegrond verklaard om onderstaande reden(en)

Uit onderzoek is naar voren gekomen dat deze vordering betrekking heeft op de periode tot 16 maart 2008.
Dit betekend dat de vordering terecht is.
Unquote

Daar gaat het nu allemaal over, ik wil t/m 16maart betalen en hun
rekening is tot 28-3-08. (Nogmaals tot 16 maart is betaald).
Ik heb gevraagd om een rekening tot die datum en nooit gekregen.
Dus kunnen ze geen incasso sturen op een nooit ontvangen rekening.

mvgr Wout

Re: opzeggen tele2

Geplaatst: 08 jul 2008 22:33
door firebird
afgelopen jaar heb ik het abb per 1 dec bij tele2 opgezegd.
Ik heb een schriftelijke bevest van ptt dat mijn adsl lijn per 30 nov is gestopt.
Tele 2 factureert mij voor 10.83 terwijl hun opzegtermijn per maand is.
Z.g.n omdat ik nog 10 dagen internet berbinding gehad zou hebben.
Hoe is dit mogelijk indien ik per 30nov geen adsl meer heb???

Inmiddels incasso met justitia.
Incasso kosten 73,16 indien niet binnen twee dagen wordt betaald.
Men dreigt met de rechter, middels een concept aankondiging deurwaarder.

Re: opzeggen tele2

Geplaatst: 11 jul 2008 19:03
door TdeHond
Heeft u ook een schriftelijke bevestiging einde contract met datum einde contract van Tele2? Of bewijs van opzeggen per eind november ( kopie aangetekende brief aan Tele2?)
Ik heb een schriftelijke bevest van ptt dat mijn adsl lijn per 30 nov is gestopt.
Tele 2 factureert mij voor 10.83 terwijl hun opzegtermijn per maand is.
Z.g.n omdat ik nog 10 dagen internet berbinding gehad zou hebben.
Hoe is dit mogelijk indien ik per 30nov geen adsl meer heb???
U kunt bewijzen dat het niet mogelijk was om in December gebruik te maken van de verbinding omdat deze op 30 november is beëindigd.

U kunt dus schriftelijk en aangetekend met ontvangstbevestiging zowel Tele2 als het incassobureau een verweerschrift sturen. Als u ook een brief met einde contract van Tele2 heeft zit u helemaal goed. Een kopie van aangetekende brief waarin u opzegt naar Tele2 is ook prima bewijs van opzegging.

Bijlage: KOPIE van brief KPN ( nooit origineel sturen omdat u dan uw bewijs kwijt bent!)

U kunt uw bewijsmateriaal voorleggen aan een Juridisch Loket om te kijken of u kunt afwachten tot het incassobureau namens Tele2 een rechtzaak tegen u begint om u te dwingen te incasseren.

Re: opzeggen tele2

Geplaatst: 16 jul 2008 15:55
door Martha1004
Zal ik mijn verhaal nog toevoegen? In december 2006 ga ik op een tv aanbieding in: telefonie + internet. In januari 2007 mag ik alvast betalen en in april 2007 heb ik verbinding op het net. In juni 2007 ga ik echter samenwonen en vraag of ik mijn abonnement op kan zeggen omdat mijn partner alles al in huis heeft. Dit kan niet, ik zit vast aan een 2 jarig contract. Afkopen kan wel, maar dat is een te groot bedrag voor mij. Tijdens dit gesprek heb ik mijn nieuwe adresgegevens doorgegeven evenals mijn emailadres waar ik op te bereiken ben. Op de site van Tele 2 pas ik dit aan - ik kan zowaar emails door laten sturen naar mijn hotmailadres. Da automatische incasso loopt maandelijks door....
Dan krijg ik in juni 2008 een dreigende email van Interim Justitia. Er is sprake van openstaande facturen... Mijn schrik is groot en ik bel Tele2. Daar heeft een jongeman geen idee waarover het gaat.. iets met de maand januari en ja misschien ook wel de maand mei.... Het is beter dat ik met I. Justitia contact opneem. Zo gezegd zo gedaan: en wel op een voor mijn nieuwe wijze: via chat. Via de chat met mevr. H. Peverelli kom ik er achter dat ik het zal verliezen van Tele2 omdat het mijn verantwoordelijkheid is om openstaande rekeningen netjes te betalen. Automatisch incasso is een recht, geen plicht. Ik betaal uiteindelijk de rekening van I.J. Het rare is wel dat I.J. mijn oude adresgegevens had doorgekregen van Tele2 en mij dus niet kon bereiken. Ook Tele2 heeft geen moeite gedaan om mij telefonisch te bereiken en de emails die verzonden zijn, zijn niet automatisch doorgestuurd naar mijn hotmail... Omdat ik helemaal klaar ben met Tele2 heb ik op 4 juli telefonisch gevraagd hoe ik mijn contract kan afkopen. Dhr. Rijksen zou mij via email laten weten hoe ik dit moet doen. Hij wilde absoluut niets met de post versturen (dat is niet het beleid van Tele2). Op vrijdag 11 juli chat (!) ik met Tamara Jansen van Tele2 en zij kan op basis van mijn huidige adresgegeven mij niet vinden in het systeem !!!!! Wel onder mijn oude adresgegevens.... Zij adviseert me telefonisch contact op te nemen met Tele 2 - wat ik dus al gedaan had. Zij belooft me dat de afdeling Opzeggingen mij gaat bellen. Ik wil dat ze me mailen of een schrijven toesturen, maar dat is hun beleid natuurlijk niet. Nu kunnen ze wel bellen dacht ik nog.
Ondertussen nog geen belletje ontvangen, als ik een email stuur via de site krijg ik een standaard antwoord, net als bij jullie, dat het emailadres niet in gebruik is voor reacties en dat ik moet bellen.... Als ik chat krijg ik loze beloftes en als ik bel (heb je niets zwart op wit), dan beloven ze een email te sturen......
Ik krijg nu een donkerbruin gevoel dat ik straks als het abonnement, wat ik al ruim een jaar niet meer gebruik, is afgelopen nog niet van ze af ben!
Wat gaan we hieraan doen? Wat is er tegen te doen? Ze zouden hele Tele2 moeten verbieden....