Hp laptop
Geplaatst: 31 jan 2008 09:49
Ik heb in augustus 2006 bij Dynabyte een HP laptop aangeschaft. Na een paar maanden ging het toetsenbord stuk en ik heb toen naar Dynabyte gebeld om te vragen wat ik toen het beste kon doen. Zij vertelden mij dat ik het beste direct met HP contact op kon nemen; dit zou sneller zijn en verder niet uitmaken met garantie of reparatie.
Nou, dit is netjes gerepareerd en na 2 weken kreeg ik de laptop retour. Geen problemen dus.
Een tijd later, begin zomer 2007, viel de laptop regelmatig uit. Ik heb toen weer met HP gebeld en de laptop is ter reparatie opgestuurd. Enige tijd later kreeg ik de laptop retour en zag dat de harde schijf was vervangen. De laptop viel echter weer uit, dus weer gebeld met HP. Voor de derde keer op reparatie en ik zag dat ze dit keer het moederbord hadden vervangen. Sinds die tijd werkte mijn afstandsbediening echter niet meer. Dus... weer met HP gebeld en de laptop voor de vierde keer op reparatie. Ik zag dat men weer een nieuw moederbord had geplaatst, maar nog steeds deed de afstandsbediening het niet.
Dus... weer met HP gebeld en met de klantenservice gesproken over een eventueel recht op geld-terug. Deze procedure zou gestart kunnen worden als de laptop meer dan vier keer op reparatie zou zijn gestuurd en er hardwarematige fouten kunnen worden geconstateerd. Dus... laptop voor de vijfde keer op reparatie naar HP en enige tijd later krijg ik hem terug met de melding dat er geen fouten kunnen worden gevonden. De afstandsbediening werkt dan echter nog steeds niet. Na deze reparatie werkte echter ook ineens de accu van de laptop niet meer en werkte hij alleen nog maar op netstroom...
Ik heb toen contact opgenomen met Dynabyte om te vragen wat ik op dat moment het beste kon doen. Ik moest een brief schrijven met het hele verhaal erin en Dynabyte zou de zaak voor mij overnemen. Erg netjes!
Begin december afgelopen jaar is de laptop opgestuurd naar Dynabyte en zij hebben hem onderzocht (en dezelfde klachten gevonden als ik). De laptop is toen, na een paar weken, naar HP gestuurd, opnieuw met de mogelijkheid tot geld-terug als zij fouten konden constateren. Een paar weken geleden kwam de laptop weer bij Dynabyte aan met de melding van HP dat er geen fouten konden worden geconstateerd (en dat er dus geen geld-terug procedure in werking werd gesteld). De afstandsbediening was echter wel vervangen omdat die stuk was. Beetje vreemd..
Ik mailde Dynabyte dan nog omtrent de accu en een week later kreeg ik bericht dat de accu inderdaad stuk was en dat deze ook vervangen zou worden, maar deze was niet op voorraad. Na testen van de laptop mailde Dynabyte dat de laptop weer in orde was en dat ze deze weer naar mij zouden kunnen opsturen (en de accu nasturen zodra die weer op voorraad zou zijn). Het duurt ongeveer elke keer een dikke week voordat Dynabyte reageert op een mail (opzich niet zo'n ramp hoor) en de laptop is nu al bijna 2 maanden weg en ik heb hem nog steeds niet.
Ik weet niet goed meer wat ik met de situatie aan moet en voel me behoorlijk machteloos. Voor de duidelijkheid: bij de aanschaf van de laptop heb ik wel verlengde garantie afgesloten voor een termijn van 3 jaar.
Excuses voor het lange bovenstaande verhaal..
HP komt er wel erg makkelijk vanaf zo op deze manier toch? Is er iets wat ik hiermee kan doen?
Nou, dit is netjes gerepareerd en na 2 weken kreeg ik de laptop retour. Geen problemen dus.
Een tijd later, begin zomer 2007, viel de laptop regelmatig uit. Ik heb toen weer met HP gebeld en de laptop is ter reparatie opgestuurd. Enige tijd later kreeg ik de laptop retour en zag dat de harde schijf was vervangen. De laptop viel echter weer uit, dus weer gebeld met HP. Voor de derde keer op reparatie en ik zag dat ze dit keer het moederbord hadden vervangen. Sinds die tijd werkte mijn afstandsbediening echter niet meer. Dus... weer met HP gebeld en de laptop voor de vierde keer op reparatie. Ik zag dat men weer een nieuw moederbord had geplaatst, maar nog steeds deed de afstandsbediening het niet.
Dus... weer met HP gebeld en met de klantenservice gesproken over een eventueel recht op geld-terug. Deze procedure zou gestart kunnen worden als de laptop meer dan vier keer op reparatie zou zijn gestuurd en er hardwarematige fouten kunnen worden geconstateerd. Dus... laptop voor de vijfde keer op reparatie naar HP en enige tijd later krijg ik hem terug met de melding dat er geen fouten kunnen worden gevonden. De afstandsbediening werkt dan echter nog steeds niet. Na deze reparatie werkte echter ook ineens de accu van de laptop niet meer en werkte hij alleen nog maar op netstroom...
Ik heb toen contact opgenomen met Dynabyte om te vragen wat ik op dat moment het beste kon doen. Ik moest een brief schrijven met het hele verhaal erin en Dynabyte zou de zaak voor mij overnemen. Erg netjes!
Begin december afgelopen jaar is de laptop opgestuurd naar Dynabyte en zij hebben hem onderzocht (en dezelfde klachten gevonden als ik). De laptop is toen, na een paar weken, naar HP gestuurd, opnieuw met de mogelijkheid tot geld-terug als zij fouten konden constateren. Een paar weken geleden kwam de laptop weer bij Dynabyte aan met de melding van HP dat er geen fouten konden worden geconstateerd (en dat er dus geen geld-terug procedure in werking werd gesteld). De afstandsbediening was echter wel vervangen omdat die stuk was. Beetje vreemd..
Ik mailde Dynabyte dan nog omtrent de accu en een week later kreeg ik bericht dat de accu inderdaad stuk was en dat deze ook vervangen zou worden, maar deze was niet op voorraad. Na testen van de laptop mailde Dynabyte dat de laptop weer in orde was en dat ze deze weer naar mij zouden kunnen opsturen (en de accu nasturen zodra die weer op voorraad zou zijn). Het duurt ongeveer elke keer een dikke week voordat Dynabyte reageert op een mail (opzich niet zo'n ramp hoor) en de laptop is nu al bijna 2 maanden weg en ik heb hem nog steeds niet.
Ik weet niet goed meer wat ik met de situatie aan moet en voel me behoorlijk machteloos. Voor de duidelijkheid: bij de aanschaf van de laptop heb ik wel verlengde garantie afgesloten voor een termijn van 3 jaar.
Excuses voor het lange bovenstaande verhaal..
HP komt er wel erg makkelijk vanaf zo op deze manier toch? Is er iets wat ik hiermee kan doen?