Advies gevraagd : Defecte Harde schijf
Geplaatst: 04 feb 2008 00:46
Begin december van vorig jaar was ik bezig met het herinstalleren van mijn computer. Om mijn data veilig te bewaren had ik alles van te voren gekopieerd naar een externe harde schijf van het merk Trekstor. Na de herinstallatie van mijn computer bleek dat bij het inpluggen van de harde schijf dat deze niet meer herkend werd door de pc. Na de externe schijf op meerdere pc's te hebben geprobeerd bleef deze op alle machines exact hetzelfde probleem te geven. Nader onderzoek leerde mij dat het niet de harde schijf zelf was welke defect is maar de electronice welke de interface naar usb geeft. Omdat ik nog garantie op de schijf had ben ik naar de mediamarkt toe gegaan omdat op deze schijf al mijn data stond, zoals alle gemaatk foto's van de afelopen 5 jaar, belasting aangiftes, zelf gemaakt programma's en ga zo maar door. Bij de mediamarkt heb ik aangegeven dat de data voor mij enorm belangrijk is en dat ik deze heel graag terug wil en dat ik bereid ben om hier ook nog voor te betalen indien nodig. Vervolgens heeft de service medewerker een formulier gemaakt waar op staat dat de dat voor mij belangrijk is en of ze ervoor kunnen zorgen dat hier een backup van komt.
Na een vijftal weken te hebben gewacht lag er van de mediamarkt een brief in de bus met daarin het verzoek naar de mediamarkt toe te gaan om hier mijn geld terug te krijgen. De volgende dag ben ik direct langsgegaan en heb aan de service medewerker uitgelegd dat ik voorlopig niet mijn geld nog terug wil krijgen maar dat ik de harde schijf retour wilde hebben zodat ik zelf mijn data zou kunnen recoveren. Helaas wilde de medewerker mij hier niet direct mee van dienst zijn en vertelde mij dat ze zonder de aankoopbon niet wilde helpen ondanks dat ik wel de reparatie formulieren bij mij had. Na wat aandringen ben ik doorverwezen naar haar team leider welke gelukkig wat meer begrip had en uiteindelijk beloofde hij hier achter aan te gaan en contact met mij op te nemen op het moment dat hij meer zou weten.
Na meerdere keren erachteraan gebeld te hebben kreeg ik afgelopen week te horen dat de harde schijf vernietigd is door Trekstor waardoor ik mijn data absoluut dus niet meer terug zou krijgen. Na dit te hebben gehoord ben ik weer terug gegaan naar de serviceafdeling en heb hier direct naar de afdelings manager gevraagd. Hier heb ik aangegeven dat ik van mening ben dat de mediamarkt een ernstige fout heeft gemaakt en dat ik van mening ben dat zij een passende oplossing moeten bieden voor het ontstane ongemak. Na overleg te hebben gehad kwam de betreffende manager terug en vertelde mij direct dat zij niet aansprakelijk zijn voor data en dat het mijn eigen schuld is omdat ik de schijf dan niet bij hun had moeten afgeven. Ze vond het wel erg jammer van de situatie en bood hierbij aan om mij een tegoed bon voor de mediamarkt te geven van welgeteld EUR25,-. Ik heb aan haar aangegeven dat ik met dit aanbod niet akkoord kan gaan. Hierop zou zij verder met haar managers overleggen wat zij voor verdere acties zullen doen om dit tot een goed einde te brengen.
Omdat ik zelf niet bekend ben met welke stappen ik hierbij zou moeten ondernemen ben ik benieuwd of er meer mensen met deze problemen zijn en wat zij hieraan hebben gedaan. Of wat ik voor verdere stappen zou moeten nemen om hier toch een goed einde aan te krijgen.
ALvast bedankt.
Na een vijftal weken te hebben gewacht lag er van de mediamarkt een brief in de bus met daarin het verzoek naar de mediamarkt toe te gaan om hier mijn geld terug te krijgen. De volgende dag ben ik direct langsgegaan en heb aan de service medewerker uitgelegd dat ik voorlopig niet mijn geld nog terug wil krijgen maar dat ik de harde schijf retour wilde hebben zodat ik zelf mijn data zou kunnen recoveren. Helaas wilde de medewerker mij hier niet direct mee van dienst zijn en vertelde mij dat ze zonder de aankoopbon niet wilde helpen ondanks dat ik wel de reparatie formulieren bij mij had. Na wat aandringen ben ik doorverwezen naar haar team leider welke gelukkig wat meer begrip had en uiteindelijk beloofde hij hier achter aan te gaan en contact met mij op te nemen op het moment dat hij meer zou weten.
Na meerdere keren erachteraan gebeld te hebben kreeg ik afgelopen week te horen dat de harde schijf vernietigd is door Trekstor waardoor ik mijn data absoluut dus niet meer terug zou krijgen. Na dit te hebben gehoord ben ik weer terug gegaan naar de serviceafdeling en heb hier direct naar de afdelings manager gevraagd. Hier heb ik aangegeven dat ik van mening ben dat de mediamarkt een ernstige fout heeft gemaakt en dat ik van mening ben dat zij een passende oplossing moeten bieden voor het ontstane ongemak. Na overleg te hebben gehad kwam de betreffende manager terug en vertelde mij direct dat zij niet aansprakelijk zijn voor data en dat het mijn eigen schuld is omdat ik de schijf dan niet bij hun had moeten afgeven. Ze vond het wel erg jammer van de situatie en bood hierbij aan om mij een tegoed bon voor de mediamarkt te geven van welgeteld EUR25,-. Ik heb aan haar aangegeven dat ik met dit aanbod niet akkoord kan gaan. Hierop zou zij verder met haar managers overleggen wat zij voor verdere acties zullen doen om dit tot een goed einde te brengen.
Omdat ik zelf niet bekend ben met welke stappen ik hierbij zou moeten ondernemen ben ik benieuwd of er meer mensen met deze problemen zijn en wat zij hieraan hebben gedaan. Of wat ik voor verdere stappen zou moeten nemen om hier toch een goed einde aan te krijgen.
ALvast bedankt.