opzeggen bij Orange een DRAMA
Geplaatst: 04 feb 2008 23:39
Op 29 oktober 2007 zegde ik, volgens de voorwaarden, telefonisch mijn ADSL lite abonnement op. Contract liep tot 31 januari 2008. Dus ruim op tijd. Maar denk je dat ik een bevestiging krijg? Niks dus ook niet na herhaaldelijke telefoontjes. Ze zeiden elke keer het komt wel goed. .
Daar er iets mis ging met een nieuwe provider heb ik 16 Januari 2008 Orange gebeld dat ik een ADSL extra plus telefonie abonnement wilde afsluiten. Kosten 32,45 euro per maand. Tja en toen kreeg ik de bevestigingsmail en daain stond een andere prijs vermeld. Ik weer gebeld en gevraagd of zij mij de juiste gegevens wilde zenden maar dit gebeurde niet. Je moet elke keer bellen voor 20 eurocent per minuut en ze laten je graag wachten. Ook bleek dat het een voortzetting was van de ADSL lite abonnement. Ik ben met alles niet eens en werd behandeld door de klantenservice waar ik maar verder niet op ingaat. Schandalig.
Dus 18 januari 2008 annuleer ik telefonisch de aanvraag. Ik kreeg per mail geljk de opzegging binnen van de bijproducten die je gratis krijgt bij ADSL extra. Bij de opzegging gaf ik aan dat ik er vanuit ging dat de opzegging van de ADSL litze gewoon doorgaat deze had ik immers al opgezegd. Nadien nogmaals gebeld en werd gezegd meneer het komt helemaal goed met de opzegging.
Vandaag 31 januari 2008 maar weer eens gebeld. Wat blijkt zij zeiden dat ik 25 januari 2008 gebeld had en ik zou gezegd hebben dat ik de ADSL extra plus telefonie wel wilde en dat ze dit in gang hebben gezet. IK HEB HEN NIET EENS GEBELD 25 JANUARI. Maar zij bleven volhouden van wel en konden niks meer doen. Gelukkig in mijn vriendenkring een advocaat. Die zei al zou je wel gebeld hebben dan kan je altijd binnen 7 dagen annuleren. Dus weer gebeld toen kon het wel geannuleerd worden maar ze deden vaag over het bellen op 25 januari 2008. Dit telefoontje is er echt helemaal niet geweest maar op deze wijze willen ze je gewoon dwingen. Ik heb ook nooit een bevestiging gehad van de aanvraag op 25 januari. Nou zouden ze het annuleren maar je raad het al geen bevestiging per mail.
Op advies advocaat en consumentenbond alsnog een aangetekende brief verstuurd. Als deze brief ook geen goed besluit geeft dan is de volgende stap de rechter. Wat ik dan ook zeker zal doen want hier word je echt gewoon in de boot genomen door Orange. In ieder geval weet ik dat ik sterk sta. Orange gooit het er nu op dat ik door de aanvraag van ADSL extra mijn ADSL lite abonnement hierdoor gelijk met jaar is verlengd. Maar volgens advocaat klopt dit niet en ook de consumentenbond gaf aan dat zij in gebreke zijn gebleven door al in oktober geen bevestiging te hebben gestuurd van mijn opzegging. Ook mag ik de betalingen gewoon opschorten voorlopig want Orange dreigt ermee dat ik dan in gebreke zal blijven maar dit klopt niet. Dus nu afwachten. Aan een ieder die overweegt Orange te nemen zou ik zeggen BEZINT EER GIJ BEGINT
Daar er iets mis ging met een nieuwe provider heb ik 16 Januari 2008 Orange gebeld dat ik een ADSL extra plus telefonie abonnement wilde afsluiten. Kosten 32,45 euro per maand. Tja en toen kreeg ik de bevestigingsmail en daain stond een andere prijs vermeld. Ik weer gebeld en gevraagd of zij mij de juiste gegevens wilde zenden maar dit gebeurde niet. Je moet elke keer bellen voor 20 eurocent per minuut en ze laten je graag wachten. Ook bleek dat het een voortzetting was van de ADSL lite abonnement. Ik ben met alles niet eens en werd behandeld door de klantenservice waar ik maar verder niet op ingaat. Schandalig.
Dus 18 januari 2008 annuleer ik telefonisch de aanvraag. Ik kreeg per mail geljk de opzegging binnen van de bijproducten die je gratis krijgt bij ADSL extra. Bij de opzegging gaf ik aan dat ik er vanuit ging dat de opzegging van de ADSL litze gewoon doorgaat deze had ik immers al opgezegd. Nadien nogmaals gebeld en werd gezegd meneer het komt helemaal goed met de opzegging.
Vandaag 31 januari 2008 maar weer eens gebeld. Wat blijkt zij zeiden dat ik 25 januari 2008 gebeld had en ik zou gezegd hebben dat ik de ADSL extra plus telefonie wel wilde en dat ze dit in gang hebben gezet. IK HEB HEN NIET EENS GEBELD 25 JANUARI. Maar zij bleven volhouden van wel en konden niks meer doen. Gelukkig in mijn vriendenkring een advocaat. Die zei al zou je wel gebeld hebben dan kan je altijd binnen 7 dagen annuleren. Dus weer gebeld toen kon het wel geannuleerd worden maar ze deden vaag over het bellen op 25 januari 2008. Dit telefoontje is er echt helemaal niet geweest maar op deze wijze willen ze je gewoon dwingen. Ik heb ook nooit een bevestiging gehad van de aanvraag op 25 januari. Nou zouden ze het annuleren maar je raad het al geen bevestiging per mail.
Op advies advocaat en consumentenbond alsnog een aangetekende brief verstuurd. Als deze brief ook geen goed besluit geeft dan is de volgende stap de rechter. Wat ik dan ook zeker zal doen want hier word je echt gewoon in de boot genomen door Orange. In ieder geval weet ik dat ik sterk sta. Orange gooit het er nu op dat ik door de aanvraag van ADSL extra mijn ADSL lite abonnement hierdoor gelijk met jaar is verlengd. Maar volgens advocaat klopt dit niet en ook de consumentenbond gaf aan dat zij in gebreke zijn gebleven door al in oktober geen bevestiging te hebben gestuurd van mijn opzegging. Ook mag ik de betalingen gewoon opschorten voorlopig want Orange dreigt ermee dat ik dan in gebreke zal blijven maar dit klopt niet. Dus nu afwachten. Aan een ieder die overweegt Orange te nemen zou ik zeggen BEZINT EER GIJ BEGINT