Importeur geeft geen garantie op dure fabrieksradionavigatie
Geplaatst: 06 feb 2008 11:32
Ik ben sinds 1/2 jaar eigenaar van een 1/2 jaar oude auto. Die heb ik gekocht via een autohandelaar (geen merkdealer) en heeft een duitse achtergrond.
Na de koop blijkt de autoradionavigatie van (1340 euro) het niet te doen. Ik ben al sinds de koop aan het soebatten met de merkdealer over de garantie. Apparaat regeert niet op cd's en dus ook niet op de navigatie software. Komt er in het kort op neer dat ik nu door hen geadviseerd wordt om te zoeken naar een duitse dealer omdat die radio verder niet in nederland geleverd wordt.
De importeur (=automerk)zegt er niet bij dat via de nederlandse website dezelfde radio nog steeds te bestellen is (1340 euro). En ik ben van mening dat zij dus wel deze radio leveren en dus ook de garantie moeten geven op de defecte radio.
Ik sta op de vooravond van het aanschrijven van de importeur en te dreigen met mijn rechtsbijstands verzekering. maar vraag me af of dit nodig is. Ik heb tenslotte recht op 3 jaar europeesche garantie en dus ook via hen.
De garage waar ik de auto in de eerste plaats gekocht heb is geen merkdealer en hij heeft dus ook geen toegang tot dit netwerk. Ook hij liep tegen deze barriere aan. De rede dat ik deze garage nog niet verantwoordelijk houd voor dit geval is omdat hij me behoorlijk goed heeft geholpen met allerrlei andere problemen met deze auto.
In tegen stelling tot de merkdealer die me iedere keer van het kastje naar de muur stuurde, geen garanties gaf (omdat er iemand anders aan de auto had gesleuteld).
Ik krijg
- A het gevoel dat dit dealernetwerk zich gesloten houd voor mij omdat
ik de auto niet bij hen heb gekocht.
- B dat zij de garantievoorwaarden anders uitleggen door b
ovenstaande reden en het feit dat de auto niet uit Nederland komt
maar oorspronkelijk uit Duitsland. Maar dit heeft via de europeesche
garantie niets te maken met elkaar.
Wat kan ik het beste doen met dit probleem?
Groeten,
Marcel
ps ik heb om discreet te blijven niet de namen en merken willen noemen van de betrokken partijen.
Na de koop blijkt de autoradionavigatie van (1340 euro) het niet te doen. Ik ben al sinds de koop aan het soebatten met de merkdealer over de garantie. Apparaat regeert niet op cd's en dus ook niet op de navigatie software. Komt er in het kort op neer dat ik nu door hen geadviseerd wordt om te zoeken naar een duitse dealer omdat die radio verder niet in nederland geleverd wordt.
De importeur (=automerk)zegt er niet bij dat via de nederlandse website dezelfde radio nog steeds te bestellen is (1340 euro). En ik ben van mening dat zij dus wel deze radio leveren en dus ook de garantie moeten geven op de defecte radio.
Ik sta op de vooravond van het aanschrijven van de importeur en te dreigen met mijn rechtsbijstands verzekering. maar vraag me af of dit nodig is. Ik heb tenslotte recht op 3 jaar europeesche garantie en dus ook via hen.
De garage waar ik de auto in de eerste plaats gekocht heb is geen merkdealer en hij heeft dus ook geen toegang tot dit netwerk. Ook hij liep tegen deze barriere aan. De rede dat ik deze garage nog niet verantwoordelijk houd voor dit geval is omdat hij me behoorlijk goed heeft geholpen met allerrlei andere problemen met deze auto.
In tegen stelling tot de merkdealer die me iedere keer van het kastje naar de muur stuurde, geen garanties gaf (omdat er iemand anders aan de auto had gesleuteld).
Ik krijg
- A het gevoel dat dit dealernetwerk zich gesloten houd voor mij omdat
ik de auto niet bij hen heb gekocht.
- B dat zij de garantievoorwaarden anders uitleggen door b
ovenstaande reden en het feit dat de auto niet uit Nederland komt
maar oorspronkelijk uit Duitsland. Maar dit heeft via de europeesche
garantie niets te maken met elkaar.
Wat kan ik het beste doen met dit probleem?
Groeten,
Marcel
ps ik heb om discreet te blijven niet de namen en merken willen noemen van de betrokken partijen.