Een goede tip tegen het wangedrag en -beleid van Scheidegger
Geplaatst: 06 feb 2008 18:01
Een goede tip tegen het wangedrag en wanbeleid van Scheidegger,
Plus/minus 8 jaar geleden heb ik via een adviseur bij mij thuis een cursus afgesloten.
Het ging hier om een cursus: multimedia computeropleiding.
Ik heb toen der tijd een contante aanbetaling gedaan van Fl. 300,-- aan de adviseur die bij mij thuis was, en er zou mij later nog een rekening toegestuurd worden van € 1.954,33.
Daar is toch niets mis mee zou je dan zo zeggen?
Maar toen begonnen de roblemen pas.
Na de contante aanbetaling heb ik niets meer van de firma Scheidegger mogen vernemen.
Geen cursus dagen doorgekregen, geen cursus adres doorgekregen, ook geen annulering van Scheidegger mogen ontvangen, gewoonweg niets mogen ontvangen.
De cursus multimedia computeropleiding heb ik dus nooit mogen ontvangen van Scheidegger.
Diverse brieven en E-mailtjes heb ik toen der tijd aan Scheidegger geschreven, maar hierop kreeg ik van de firma Scheidegger geen enkele reactie.
Zeer onbeschoft vind ik het als ik wel iedere keer netjes schriftelijk laat weten dat ik me afvraag hoe en wat, en ik mag dan van de firma Scheidegger niets meer ontvangen.
Nu zijn we ondertussen al heel wat jaren verder, en nog ben ik bezig om mijn geld terug te krijgen van Scheidegger.
Ik ben via het internet in contact gekomen met Dhr. L.van Rijn.
Deze man heeft ook al heel wat mee gemaakt als het om de firma Scheidegger gaat.
Ik moet zeggen dat ik door het in contact komen met Dhr. L. van Rijn, nu wel meer vertrouwen heb dat het voor mij gunstig uit gaat pakken.
Er word op internet slecht gesproken over personen die het tegen Scheidegger opnemen.
Laat je niet afschrikken door deze berichten, deze zijn naar alle waarschijnlijkheid door Scheidegger of in opdracht van Scheidegger op het internet geplaatst.
Enkele weken geleden heb ik nog te horen gekregen dat ook mijn naam ten schande was gezet op internet.
Er word nu via de grotere instanties uitgezocht waar dit bericht vandaan komt, maar ik heb zelf natuurlijk wel een vermoeden.
Ik heb nu namelijk al menig maal een hele nette brief geschreven aan de directeur van Scheidegger, Dhr. S. Knöpfli.
Iedere keer weer reageert hij niet op mijn schrijven, en ook tijdens een telefoontje naar Scheidegger is Dhr. S. Knöpfli telefonisch niet te bereiken.
Een terugbel verzoek op de site van Scheidegger plaatsen heeft geen zin, ze bellen je gewoonweg niet terug.
Bel je zelf op naar Scheidegger, dan is de persoon die je graag wil spreken altijd net even de deur uit.
Ja, die smoes werk misschien één keer … maar iedere keer de zelfde smoes kan mijn inziens betiteld worden als wangedrag en wanbeleid.
Bij deze wil ik een tip geven.
Stuur een nette brief, persoonlijk gericht aan, naar Dhr. S. Knöpfli.
Verstuur de brief per E-mail, ook naar jezelf , of aangetekend op, zodat je altijd een bewijs van verzending hebt.
Omschrijf zeer uitgebreid daarin de klacht, en schrijf er ook duidelijk in dat je graag je geld terug wenst te krijgen.
Laat duidelijk in je brief naar voren komen dat je van Dhr. S. Knöpfli persoonlijk een antwoord verwacht binnen een termijn van 6 weken, dit is schijnbaar een wettelijk vastgelegd termijn.
Heb je binnen 6 weken nog steeds geen persoonlijke reactie mogen ontvangen, stuur dan een herinnering.
Wederom versturen per E-mail, ook naar jezelf , of aangetekend , zodat je ook hier een bewijs van verzending van hebt.
Voeg de Brief van 6 weken geleden ook aan het schrijven toe, en vermeld duidelijk in je herinneringsbrief dat je een kopie van je vorige schrijven, vul ook datum van de vorige brief in, bij deze herinnering hebt toegevoegd.
Vermeld duidelijk in je herinneringsbrief dat je Dhr. S. Knöpfli wederom slechts 6 weken de tijd geeft om als nog op het eerste schrijven, persoonlijk, te reageren
Mocht er weer geen reactie op je schrijven komen dan stuur je, wederom per E-mail, ook naar jezelf , of aangetekend , zodat je ook hier een bewijs van verzending van hebt, een brief naar Dhr. S. Knöpfli.
Laat daarin weten dat je Dhr. S. Knöpfli ten laatste malen de mogelijkheid geeft om op het eerste schrijven, vernoem dan ook de datum, persoonlijk te reageren.
Geeft Dhr. S. Knöpfli nu echter maar 3 weken om persoonlijk te reageren.
En laat ook duidelijk aan Dhr. S. Knöpfli weten dat als er geen persoonlijke reactie komt op het laatste schrijven, dat je dan gerechtelijke maatregelen gaat nemen.
Laat ook duidelijk aan Dhr. S. Knöpfli weten dat alle verdere, juridische, kosten verhaald zullen gaan worden op Scheidegger dan wel persoonlijk verhaald zullen gaan worden op Dhr. S. Knöpfli.
Stel Dhr. S. Knöpfli persoonlijk aansprakelijk voor de terug te betalen gelden en de verdere onkosten, dan zit je altijd goed.
Mocht er dan nog geen reactie komen, ga dan naar het juridisch loket of raadpleeg een advocaat!
Doe na het aflopen van het derde termijn altijd aangifte bij de politie van diefstal van gelden.
Neem alle gegevens en bewijzen dan ook mee naar de politie.
Blijf ten aller tijden netjes en beleefd, probeer ieder telefoongesprek met Scheidegger op te nemen op band, en laat ze dit ook iedere keer weer weten.
Alleen dan kun je Scheidegger gerechtelijk goed aanpakken.
Verlaag jezelf nooit naar het niveau van Scheidegger!
Dit is best moeilijk, je bent kwaad en word geweldig tegen gewerkt, maar in een rechtszaak sta je wel vele malen sterker als jij, aantoonbaar, altijd netjes en vriendelijk bent geweest.
Bij deze wens ik iedereen die met Scheidegger te doen heeft veel succes in de strijd.
Het is even door een zure appel heen bijten, maar je staat dan juridisch wel sterk tegen Scheidegger.
Groetjes Marco Carolus.
Plus/minus 8 jaar geleden heb ik via een adviseur bij mij thuis een cursus afgesloten.
Het ging hier om een cursus: multimedia computeropleiding.
Ik heb toen der tijd een contante aanbetaling gedaan van Fl. 300,-- aan de adviseur die bij mij thuis was, en er zou mij later nog een rekening toegestuurd worden van € 1.954,33.
Daar is toch niets mis mee zou je dan zo zeggen?
Maar toen begonnen de roblemen pas.
Na de contante aanbetaling heb ik niets meer van de firma Scheidegger mogen vernemen.
Geen cursus dagen doorgekregen, geen cursus adres doorgekregen, ook geen annulering van Scheidegger mogen ontvangen, gewoonweg niets mogen ontvangen.
De cursus multimedia computeropleiding heb ik dus nooit mogen ontvangen van Scheidegger.
Diverse brieven en E-mailtjes heb ik toen der tijd aan Scheidegger geschreven, maar hierop kreeg ik van de firma Scheidegger geen enkele reactie.
Zeer onbeschoft vind ik het als ik wel iedere keer netjes schriftelijk laat weten dat ik me afvraag hoe en wat, en ik mag dan van de firma Scheidegger niets meer ontvangen.
Nu zijn we ondertussen al heel wat jaren verder, en nog ben ik bezig om mijn geld terug te krijgen van Scheidegger.
Ik ben via het internet in contact gekomen met Dhr. L.van Rijn.
Deze man heeft ook al heel wat mee gemaakt als het om de firma Scheidegger gaat.
Ik moet zeggen dat ik door het in contact komen met Dhr. L. van Rijn, nu wel meer vertrouwen heb dat het voor mij gunstig uit gaat pakken.
Er word op internet slecht gesproken over personen die het tegen Scheidegger opnemen.
Laat je niet afschrikken door deze berichten, deze zijn naar alle waarschijnlijkheid door Scheidegger of in opdracht van Scheidegger op het internet geplaatst.
Enkele weken geleden heb ik nog te horen gekregen dat ook mijn naam ten schande was gezet op internet.
Er word nu via de grotere instanties uitgezocht waar dit bericht vandaan komt, maar ik heb zelf natuurlijk wel een vermoeden.
Ik heb nu namelijk al menig maal een hele nette brief geschreven aan de directeur van Scheidegger, Dhr. S. Knöpfli.
Iedere keer weer reageert hij niet op mijn schrijven, en ook tijdens een telefoontje naar Scheidegger is Dhr. S. Knöpfli telefonisch niet te bereiken.
Een terugbel verzoek op de site van Scheidegger plaatsen heeft geen zin, ze bellen je gewoonweg niet terug.
Bel je zelf op naar Scheidegger, dan is de persoon die je graag wil spreken altijd net even de deur uit.
Ja, die smoes werk misschien één keer … maar iedere keer de zelfde smoes kan mijn inziens betiteld worden als wangedrag en wanbeleid.
Bij deze wil ik een tip geven.
Stuur een nette brief, persoonlijk gericht aan, naar Dhr. S. Knöpfli.
Verstuur de brief per E-mail, ook naar jezelf , of aangetekend op, zodat je altijd een bewijs van verzending hebt.
Omschrijf zeer uitgebreid daarin de klacht, en schrijf er ook duidelijk in dat je graag je geld terug wenst te krijgen.
Laat duidelijk in je brief naar voren komen dat je van Dhr. S. Knöpfli persoonlijk een antwoord verwacht binnen een termijn van 6 weken, dit is schijnbaar een wettelijk vastgelegd termijn.
Heb je binnen 6 weken nog steeds geen persoonlijke reactie mogen ontvangen, stuur dan een herinnering.
Wederom versturen per E-mail, ook naar jezelf , of aangetekend , zodat je ook hier een bewijs van verzending van hebt.
Voeg de Brief van 6 weken geleden ook aan het schrijven toe, en vermeld duidelijk in je herinneringsbrief dat je een kopie van je vorige schrijven, vul ook datum van de vorige brief in, bij deze herinnering hebt toegevoegd.
Vermeld duidelijk in je herinneringsbrief dat je Dhr. S. Knöpfli wederom slechts 6 weken de tijd geeft om als nog op het eerste schrijven, persoonlijk, te reageren
Mocht er weer geen reactie op je schrijven komen dan stuur je, wederom per E-mail, ook naar jezelf , of aangetekend , zodat je ook hier een bewijs van verzending van hebt, een brief naar Dhr. S. Knöpfli.
Laat daarin weten dat je Dhr. S. Knöpfli ten laatste malen de mogelijkheid geeft om op het eerste schrijven, vernoem dan ook de datum, persoonlijk te reageren.
Geeft Dhr. S. Knöpfli nu echter maar 3 weken om persoonlijk te reageren.
En laat ook duidelijk aan Dhr. S. Knöpfli weten dat als er geen persoonlijke reactie komt op het laatste schrijven, dat je dan gerechtelijke maatregelen gaat nemen.
Laat ook duidelijk aan Dhr. S. Knöpfli weten dat alle verdere, juridische, kosten verhaald zullen gaan worden op Scheidegger dan wel persoonlijk verhaald zullen gaan worden op Dhr. S. Knöpfli.
Stel Dhr. S. Knöpfli persoonlijk aansprakelijk voor de terug te betalen gelden en de verdere onkosten, dan zit je altijd goed.
Mocht er dan nog geen reactie komen, ga dan naar het juridisch loket of raadpleeg een advocaat!
Doe na het aflopen van het derde termijn altijd aangifte bij de politie van diefstal van gelden.
Neem alle gegevens en bewijzen dan ook mee naar de politie.
Blijf ten aller tijden netjes en beleefd, probeer ieder telefoongesprek met Scheidegger op te nemen op band, en laat ze dit ook iedere keer weer weten.
Alleen dan kun je Scheidegger gerechtelijk goed aanpakken.
Verlaag jezelf nooit naar het niveau van Scheidegger!
Dit is best moeilijk, je bent kwaad en word geweldig tegen gewerkt, maar in een rechtszaak sta je wel vele malen sterker als jij, aantoonbaar, altijd netjes en vriendelijk bent geweest.
Bij deze wens ik iedereen die met Scheidegger te doen heeft veel succes in de strijd.
Het is even door een zure appel heen bijten, maar je staat dan juridisch wel sterk tegen Scheidegger.
Groetjes Marco Carolus.