LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Anna

AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door Anna »

WELKE VERENIGING, STICHTING, BUREAU OF WAT DAN OOK (B.V.ALS ST. LEASEVERLIES VOOR DEXIA GEDUPEERDEN) HOUDT ZICH BEZIG MET EEN STRAFRECHTELIJKE AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIELCONSTRUCTIE EN/OF SPAARBELEG!!!!

WIE O WIE WEET HIER IETS MEER OVER TE VERTELLEN?
IK ZIE ALLEEN MAAR FORA MET EEN BOEL KLACHTEN, MAAR DAADWERKELIJKE ACTIES VOOR AEGONGEDUPEERDEN ZIJN ER NIET. WAAROM WEL VOOR DEXIA-SLACHTOFFERS.


REAGEER AUB ALS U MEER KAN VERTELLEN!!!!

Jan

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door Jan »

Anna, je moet even naar de volgende site

www.pay-back.nl

Die instelling heeft ook een Forum op haar site staan. Hier kun je allemaal brieven vinden van mensen die Vliegwielen hebben bij Aegon. Je kunt daar zelf ook je klachten kwijt. Succes met alles!

Groeten,

Jan

Anna

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door Anna »

Beste Jan en alle anderen

Bedankt voor je reactie, maar pay-back was mij al bekend. Ik ben echt op zoek naar een mensen, stichtingen of wat dan ook die Aegon voor de rechter willen dagen. Er zijn een aantal tegens, maar volgens mij ook een heleboel voors waarmee wij met z'n allen ons recht kunnen halen. Zo zijn er sowieso een aantal wetten waar Aegon zich NIET aangehouden heeft. En het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een contract geldig is wanneer je verkeerd ingelicht bent. Dat zou mooi zijn, dan zou ik nu weleens heel rijk kunnen zijn. Ik lever zgn. een dienst, welke ik mondeling toelicht aan de klant, maar het contract is gaat over iets anders. Ik zorg ervoor dat ik eerst je handtekening heb en beloof dat het contract opgestuurd wordt. EASY MONEY!!

Ben ik de enige die er zo overdenkt???!!!!!

el

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door el »

Anna informeer even bij www.adviesverlies.nl

mopje

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door mopje »

Hoi Anna,

Ik denk dat het weinig zin heeft om Aegon aan te klagen. Als je namelijk op hun website kijkt onder de Vliegwiel produkten, dan staat er letterlij": U belegt met geleent geld, u loopt het risico dat u u inleg verliest of een schuld opbouwt. Misschien dat je de adviseur wel voor de rechter kunt slepen wegens smaadt, want hij zal je dit vast niet verteld hebben.

Groetjes mopje

Aukje

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door Aukje »

Hoi Anna,
Een poosje geleden heb ik mijn verhaal al verteld op dit forum.
Twee jaar geleden hebben wij kunststofkozijnen bij de firma Kraft Euro Kozijn BV gekocht Zij hadden contact met een k financiele Dienstverlener, Christopolis uit Emmer,die voor ons goed kon uitstippelen hoe wij in vijf jaar de ramen konden afbetalen. Dit voorstel bleek achteraf een vliegwielconstructie te zijn van Aegon. Deze man heeft ons verzekerd dat de kozijnen in vijf jaar zouden zijn afbetaald.In oktober 2002 werden we gebeld door Christopolis. "De ramen kunnen onmogelijk afbetaald worden in vijf jaar. Zij stelden ons voor om een tweede hypotheek te nemen. Kosten E 9.000,- voor de kozijnen, E 9000 rente en een aandelenkapitaal dat inmiddels 50% in waarde is gedaald ongeveer E 18.000,-.

Deze meneer van Christopolis vertelde ons ook dat hij een goed idee had om te sparen voor onze kinderen (nadat hij de foto's van onze kinderen bewonderd had) Hij heeft voor ons het een en ander op papier gezet en zou ons na de zomervakantie bellen of wij dit wilden. Hij belde vlak na 11 september. De koersen zakten met de dag. Hij belde op of wij nog een aandelenleaseconstructie wilden. Ik heb hem toen zelf moeten vertellen dat het mij in deze tijd niet zo verstandig leek. Dat vond hij eigenlijk ook. Ik vraag me nu nog steeds af hoe hij het lef heeft gehad om ons weer zo'n contract aan te smeren.

Ik had misschien beter moeten opletten, maar ik ben nog een van die Nederlanders die in andere mensen vertrouwen heeft.

Anna

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door Anna »

Mopje, Inderdaad op hun website staat NU wel duidelijk dat het om geleend geld, NU. Maar toen wij ons contract afsloten was ons beiden daar niks over bekend. Aegon is natuurlijk ook niet op haar achterhoofd gevallen. Ze zorgen er wel voor dat ze juridisch legaal handelen nu het onderwerp zo controversieel is. De mensen letten nu wel op. Zou ik ook gedaan hebben als ik in hun schoenen stond.
Ik bedoel, het is toch niet logisch dat een jong gezin, een "schuld" aangaat met het risico om na een x-aantal jaren een nog hogere schuld te kunnen hebben. Al staat daar tegenover dat er een flinke som geld mee te verdienen valt. Het is onlogisch, zoiets is misschien aantrekkelijk voor mensen die geen gezin hebben en zich de risico's kunnen permiteren, maar niet voor mensen in de bijstand of gezinnen met (jonge) kinderen. Gezinnen zullen er eerder voor kiezen om te sparen i.p.v. schulden aan te gaan.
Mopje, ik denk eerder toch dat Aegon verantwoordelijk is voor haar producten. De tussenpersonen worden immers gescreend door Aegon. Het is aegons verantwoordelijkheid om deze mensen door te lichten. En voor elk contract dat ze binnen halen beloont Aegon hen. Bovedien lijkt het me vreemd dat Aegon dan eigenlijk nooit juridisch aansprakkelijk gesteld kan worden voor het op de markt brengen van foute producten!
Natuurlijk zal Aegon haar slachtoffers door verwijzen naar de tussenpersonen. Een aantal van de tussenpersonen werken niet meer voor Aegon, of het bureau bestaat niet meer inmiddels of ze zijn onder een andere naam verder gegaan met hun smerige praktijken. En dat gebeurd wel meer, m.a.g. dat er bij de kvk niets meer te traceren valt.

Wauw, wat een betoog, hè al zeg ik het zelf!

groetjes aan allen

Maria

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door Maria »

Wij hebben ruim 2 jaar geleden ook zo'n vliegwielcontract in onze maag gesplitst gekregen, via onze verzekeringsadviseur. De folder van 2 jaar geleden heb ik nog in mijn bezit, en nergens word met ook maar 1 woord gerept over evt. risico's.
Wij hebben de verzekeringsadviseur de straat op gekeild, en proberen nu via een advocaat schade te verhalen op deze adviseur of bij Aegon. Dit kan echter nog wel jaren duren.

oh oh

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door oh oh »

live sucks Anna

Melly

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door Melly »

Beste allemaal!

Ik keek met gister ook vol belangstelling naar radar gisteravond. Want ik heb ook een Vliegwielcontract bij de Aegon.
Ik moet eerlijk zeggen dat mij door verkoper die mij dit heeft verkocht niet is verteld over de risico´s die er aan kleven. Maar ik wist wel dat deze risico erin zat.
Ik wil Aegon geen gelijk geven, maar het is hetzelfde als beleggen altijd al is geweest: JE NEEMT EEN RISICO!!!!

Dat het nu niet goed gaat op de beurs is gewoon pech. Had ik maar gewoon gekozen om mijn geld in geitenwollen sokken onder mijn bed te sparen, dan had ik tenminste dat nu, wat veel hoger is dan wat ik nu aandelen kwijt ben.

Het is en blijft jammer voor ons de kleine man die de droom heeft snel rijk te kunnen worden........

Anna

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door Anna »

Nee, meid, je begrijpt het verkeerd, velen zijn opgelicht, het product is verkocht als spaarproduct en niet als lening. (voel je het verschil!!!!)

Maar toch bedankt voor je reactie!

Sara Etty

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Beste Anna,

De door jouw geschetste situatie zou de overeenkomst aantastbaar kunnen maken. Daarvoor moet je naar de rechter. Wat de door Aegon gebruikte tussenpersonen betreft. Ik vermoed dat Aegon daar inderdaad verantwoordelijk voor is nu deze personen te kwalificeren zijn als hulppersonen i.z.v. het Burgerlijk Wetboek. Als er geen belangen vereniging is die zich hiervoor inzet door het voeren van collectieve procedures staat het je nog altijd vrij om zelf een procedure te starten. Waarom er voor deze situatie geen belangen vereniging is weet ik niet, daar zal wel een reden voor zijn. Vraag het eens na bij de consumentenbond?

Sara

Anna

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door Anna »

Sara, bedankt voor je reactie.

Ben zeker van plan om Aegon aan te klagen, tenzij zij met een goeie oplossing komen. ...we wachten af.


mieke vliegwiel

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door mieke vliegwiel »

Hallo Anna, ik doe pas sinds vandaag mee aan het gesprek, ik hoop dat je de reakties nog leest, je hebt je bericht al bijna een half jaar geleden gepost.
Ik zou zelf al tevreden zijn als ik het toen geleende bedrag, fl.17.188,36, minus het afgeloste bedrag, fl. 2.349,78, zou kunnen betalen, in 1 keer, en dan het aandelenpakket (een kwart waard van het aankoopbedrag) maar accepteren.
De rente is zo enorm hoog, 11 % per jaar, dat moet ergens anders goedkoper te regelen zijn.
Heb jij al resultaat geboekt, of weet je of mijn 'oplossing' iets is?

Gast

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Mieke,
Je kunt je lening proberen over te sluiten,
als je dan alles in een keer betaald verspeel je waarschijnlijk wel al je rechten om hier ooit nog iets aan te doen.
Ik ken de voorwaarden van het contract niet, maar het is mogelijk dat je het contract niet tussentijds kan beeindigen. Kijk daar eerst naar.
Ik hoor steeds meer berichten over vliegwielen, ik zal me er in verdiepen.
Sterkte,
en denk goed na voordat je bepaalde besluiten neemt.
Groet,
Roel

mieke vliegwiel
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2003 17:24

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door mieke vliegwiel »

Ha Roel,

Je kunt zo'n vliegwiel tussentijds beeindigen, maar met enorme boete.
Pas na 7 1/2 jaar betaal je geen boete meer, daarvoor moet je 30 % van de overgebleven koopsom bijbetalen.
Het gemene is dat toen ik een vliegwiel aanschafte het zo werd gebracht dat je ging denken dat zo'n boete helemaal niet erg zou zijn omdat de waarde van je aandelen inmiddels zo gestegen zou zijn dat die boete erbij in het niet zou vallen.
Je hield helemaal geen rekening met het feit dat dat wel eens helemaal niet het geval zou kunnen zijn.
Nu verkopen zou betekenen dat ik Aegon wel enorm gespekt heb en nog spek, met de hoge rente die ik betaald heb en de boete erbij. Dat vind ik gewoon oneerlijk.

Is er iemand die al eens geprobeerd heeft een beroep te doen op het fatsoen van de heren en dames bankiers? Of zijn het keiharde ijspegels die zoveel mogelijk geld uit ons proberen te zuigen?

Mieke

ricardus

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door ricardus »

Hallo medegedupeerden van Aegon Vermogens Vliegwiel

De database van internet is opnieuw geupdated.

zoek op naar:
vermogensrendement
vermogensvliegwiel
of eea wat betrekking heeft op aandelenconstructies

brochures aanvragen betreft bovenvermeld aandelenvermogens wordt op de site van AEGON wordt niet meer getoond.

Valt AGON door de mand met haar produkten.???????!!!!!

Hieronder een stukje tekst wat ik vond.


mvg., Richard ( gedupeerde AEGON Vermogens Vliegwiel )

Kranten Binnenland: Aegon maakt fouten met product
Bron : HFD
Auteur : ---
Datum : 14 maart 2003 08:07
AMSTERDAM (De Financieele Nieuwsdienst) - Het belangrijkste nieuws uit de binnenlandse kranten van vrijdag 14 maart 2003:

de Volkskrant (www.volkskrant.nl )
*** Aegon maakt dure fouten met complex leaseproduct (p.17)
Aegon hangt een grote strop boven het hoofd. De verzekeraar heeft een groep van 363 particuliere klanten van aandelenleaseproducten herhaaldelijk onjuiste informatie verstrekt. Aegon onderhandelt vandaag met de betrokken tussenpersonen.

Aegon weigert sinds 5 juli 2002 koop- en verkoopopdrachten voor de klanten uit te voeren. De aandelenleasepakketten, die onder de naam Vermogensrendement en Vermogensvliegwiel zijn verkocht, staan zwaar in de min. De oorspronkelijke aankoopwaarde van de geleaste pakketten was 63,6 mln euro. Het totale schadebedrag is mogelijk vele malen groter. Een maand geleden kondigde Aegon al aan 20 mln euro uit te trekken om de klanten schadeloos te stellen. Aegon staat echter zwak, zo blijkt uit stukken in het bezit van de Volkskrant.


U vindt dit artikel via deze url : http://bn.nl/news/oth_news_fullarticle_ ... 83,00.html

mieke vliegwiel
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2003 17:24

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door mieke vliegwiel »

Ha Richard,

Jij ook bedankt voor je meedoen en meedenken.
Heb jij zelf al iets ondernomen richting Aegon? Wat zou je ze concreet kunnen voorstellen?
Is het verstandig denken jullie om te wachten wat mr. Oosting en zijn commissie bereiken?

ricardus

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door ricardus »

Hallo Mieke,

Op internet zoek ik op allerlei mogelijke manieren wat betrekking heeft op AEGON Vermogens Vliegwiel.

Wij kregen deze aandelen lease aangesmeerd door AEGON tussenpersoon of remisier A.N.N. Financiële Adviezen te Nunspeet die inmiddels failliet is en in woerden geloof ik is verder gegaan onder de naam Budget Service en vervolgens door hun eigen werknemers faillissement is aangevraagd in 2002 wegens achterstallig salarisuitbetalingen ( lijkt die directeur van AEGON zelf wel die toen zoveel miljoenen verduistert heeft.).

Ik heb een brief naar AEGON gestuurd met het verzoek tot het nietig verklaren van het contract wegens misleiding en valse voorwendselen.

de aandelen VermogensRendement wordt volgens de media door AEGON schadeloos gesteld op 20 miljoen.
Dus ik neem aan dat daar aandelen Vermogens Vliegwiel ook daartoe behoort.

mvg., Richard

Gesloten