LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Euro Lotto

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Euro Lotto

Ongelezen bericht door D1RK »

Omdat ik meerdere adressen gebruik, kreeg ik 3x als winnaar deze mail.

Zelfs Osama Bin Laden heeft gewonnen!
Dit mail adres was nog vrij bij een provider met gratis mail adressen, en zelfs die mag meedoen!
We hadden wel alle 3 hetzelfde persoonlijke nummer en in de voorwaarden staat dat je mee doet met 200 andere met zelfde lotto combinatie...
Dus wie zijn de 197 andere dan?
Is het €8,90 per week of maand?
Per maand opzeggen in Oostenrijk?
Als je dus deze maand opzeg moet je maart ook nog betalen?
Via telefoon, post of E mail, ik geloof niet in sprookjes en heb daarom ook nooit een solicitatie bij de Efteling gedaan!

g.bruzzese
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2008 11:06

Re: Euro Lotto

Ongelezen bericht door g.bruzzese »

dat is wel grappig dan 3 dagwinnars op en de zelfde dag ik heb deze ook binnen gehad op 15/02/08 unieke dagprijs € 4000 gb :evil:

ingyz
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2008 14:08

Re: Euro Lotto

Ongelezen bericht door ingyz »

HOi allemaal, jullie hebben dus ook die mooie mail gehad... :)
Ben ook eerst gaan googlen en kwam dus op de site terecht. Er wordt gezegd dat je via spamklacht een klacht in kan dienen, maar volgens mij heeft dat via die site geen zin.


Heeft u spam of spit ontvangen? Met het formulier op deze pagina kunt een klacht indienen bij OPTA.

U kunt alleen een klacht indienen over spam:

die is verzonden aan een adres of nummer dat bij een particulier in gebruik is;
die een commercieel, ideëel of charitatief karakter heeft;
en waarvan de verzender (degene die op de verzendknop drukt, of degene die opdracht geeft tot de verzending, of degene die het automatisch oproepsysteem gebruikt) zich in Nederland bevindt.

Als blijkt dat er sprake is van een overtreding, kan OPTA besluiten een boete op te leggen of een waarschuwing uit te delen.

U kunt alleen een klacht indienen door het volgende klachtenformulier in te vullen. U wordt verzocht om dit formulier per spambericht één keer in te vullen. Als u het spambericht meerdere keren heeft ontvangen, kunt u het formulier herhaald gebruiken.
[/quote]

ff copy van de spamklacht site...

suc6 verder en meestal maar gewoon steeds verwijderen uit je mail

herhil9736
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2008 09:49

Re: Euro Lotto

Ongelezen bericht door herhil9736 »

ja ik was ook winnaar. Wist wel dat het niet deugde maar heb toch mijn prijs opgevraagd. Gelukkig een onjuist bankreknr ingevuld ( niet die van u hoor, alleen letters !) De postbank verzekerde me dat ze niets af kunnen schrijven en meldde tevens dat dit wel degelijk fraude betreft.
Strikt gezien ben ik een overeenkom st aangegaan. De colportagewet met 7 dagentermijn voor herroepen geldt niet voor loterijen. Maar aangezien ze alle regels treden : prijs beloven, misleiding, ongevraagde mail, onvolledie informatie zal de overeenkomst niet rechtsgeldig zijn. Ik ga dus nergens op reageren en anders aangifte doen. Al schaam ik me wel een beetje hiervoor.

Miranda16
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:36

Re: Euro Lotto

Ongelezen bericht door Miranda16 »

Ook ik heb vandaag een mail gehad dat ik dagwinnaar ben. Maar wat ik mij nu afvraag is als ik op het activeringsformulier alleen aanvink dat ik mijn prijs opvraag en mij niet aanmeldt voor de lotto dan kan me toch niets gebeuren dacht ik zo. Heeft iemand dit al geprobeerd?

kruimeltje
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 aug 2005 17:32

Re: Euro Lotto

Ongelezen bericht door kruimeltje »

Onmogelijk Miranda16, je krijgt dan de melding dat niet alle velden correct zijn ingevuld dus je kan het formulier gewoon niet verzenden dan

herhil9736
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2008 09:49

Re: Euro Lotto

Ongelezen bericht door herhil9736 »

ja dat wilde ik dus ook doen en heb zomaar bla bla bla ingevuld bij bankrek.nr. want ik wilde nieet meespelen. Dan wordt je aanmelding dus wel verwerkt en geactiveerd. Gelukkig kunnen ze verder niets met alleen de adresgegevens. Ha,,ha mij toch die prijs toezenden per post of zo.

Miranda16
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:36

Re: Euro Lotto

Ongelezen bericht door Miranda16 »

Ik heb toch maar even mijn prijs opgevraagd en geen banknummer ingevuld, wel mijn adres dus ik verwacht binnenkort een enveloppe
met € 4000,-- in mijn brievenbus, hihi, volgens mij kan ik lang wachten.

Zalwel
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2008 11:20

Re: Euro Lotto

Ongelezen bericht door Zalwel »

:lol: $$$ 4000 euri zomaar even gewonnen bij ELS(euro loterie service)
Zulke emails wil ik wel iedere dag ontvangen.(gelijk geactiveert dus)
Maar toch sloeg vertwijfeling toe.
Na zoeken vond ik dat velen het ongeloofwaardig vonden.
ook hier op dit forum!
Heb toen een Email verzonden naar euro loterie service,
dat ik afzag van mijn prijs + deelname aan deze loterij.,
Van deze email krijg je een copy terug met wat je aan hun verzonden hebt.
Hierin stond ook het telefoon nr van klantenservice.
Ik even bellen! kreeg gewoon een vrouw aan de lijn ,
die ik het bovenstaande uitlegde (dat ik niet wilde deelnemen).
Deze zij mij dat als ik dit per email bekend had gemaakt .,
ik dan ook niet deelnam.( gein problem)

beunkm
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2008 10:48

Re: Euro Lotto

Ongelezen bericht door beunkm »

vandaag, op woensdag dus, ben ik winnaar van 4000 euro!
mooi, maar als ik eens goed lees zie ik alleen maar trekkingen die op vrijdag zijn! RARA??? hoe vaak zijn die trekkingen eigenlijk? is nergens te lezen op de site.
en hoe komen die lui aan mijn mailadres, ik heb nog nooit op iets van deze service gereageerd, nog nooit van ze gehoord!
ik hoop dat er iets gedaan kan worden aan deze volksverlakkerij!

ikke53
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 jul 2007 12:37

Re: Euro Lotto

Ongelezen bericht door ikke53 »

:D haha ik heb ook de dagprijs van 4000 euro vandaag binnengekregen per mail.
maar....heb het vinkje weggehaald dat voor de gratis spelenweek staat.
en uiteraard geen bankgegevens ingevuld.
als ik echt die prijs zou krijgen, kunnen ze het ook per cheque sturen toch? :lol: maar heb wel alles uitgeprint, misschien dat ik er nog eens iets mee doe. dat ze mijn verdere gegevens hebben vind ik niet interessant. die worden door anderen toch weer doorgespeeld; wat dat betreft ben je niet anoniem, ook niet via je brievenbus immers?
daar krijg je ook wel eens op naam zogenaamde prijzen. die gaan linea recta de prullenbak in. nou, we wachten maar af wat ze nu gaan ondernemen.

soepkip73
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2008 16:28

Re: Euro Lotto

Ongelezen bericht door soepkip73 »

ja, ook ik heb de dagprijs binnen. Ik heb het ook maar ingestuurd en het vinkje voor deelname en de bankgegevens weggelaten. Als je het mailtje leest staat er nergens met dit nummer maakt u kans op, maar er staat met dit nummer bent u de winnaar van 4000 euro. Regel 6 zegt ook; promotie is vrij van deelname of aankoopverplichting. Dus in eerste instantie dacht ik...ik wil wel eens zien hoe ze hier onderuit gaan komen.
Maar in regel 3 van de spelregels staat ineens; Alleen dan maakt de respondent kans op de prijs, indien zijn of haar nummer daadwerkelijk overeenkomt met het vooraf bepaalde winnende nummer.
In de mail staat echter dat het nummer het winnende nummer is..niet dat je kans maakt dat dit het winnende nummer is.
Ik vraag me af of het juridisch wel juist ingedekt is allemaal..zou niet verkeerd zijn als iemand zich er eens over boog.. Zou het niet lachen zijn als ze ineens verplicht worden iedereen uit te keren :lol: :lol:

en ook ik heb het voor de zekerheid uitgeprint..inclusief de zin...u heeft het nummer geactiveerd (kunnen ze straks niet zeggen dat ik te laat was met activeren :) )

ikke53
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 jul 2007 12:37

Re: Euro Lotto

Ongelezen bericht door ikke53 »

ja prachtig he? maar ja, ik ben niet juridisch onderlegd, maar weet wel dat ze met deze daad een ieder die dit heeft ontvangen moeten betalen.
het staat er ZWART OP WIT immers?
ik heb alle lettertjes gelezen hoor. misschien zit er in dit forum een (student) jurist? die krijgt van mij een prijsje hoor, als diegene het voor elkaar heeft voor ons allemaal.
als iedereen zich hierachter schaart, dan zijn we allemaal binnen. het enige wat we moeten afstaan is de kansspelbelasting, nou, ook dat mag van mij. is er iemand die een jurist kent? op dit gebied dan, want ze hebben allemaal een specialiteit. misschien voelt tros radar zich zelf wel geroepen om dit onder de loep te nemen; zou helemaal geweldig zijn.
want het vervelende is: de meesten onder ons hebben geen "geld",laat staan om deze uitzoekerij te bekostigen.ik wacht het maar weer af en hoop dat er meer mensen zijn die hiermee komen.tot schrijfs....

roweda
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jan 2008 21:32

Re: Euro Lotto

Ongelezen bericht door roweda »

Wij hebben meegedaan met de gratis proefdeelname aan de trekking en wij hebben inderdaad wat gewonnen. Het is dus volgens mij geen oplichterij.

cora.vijgen
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2007 23:55

Re: Euro Lotto

Ongelezen bericht door cora.vijgen »

Hoi ik heb in eerste instantie ook gewonnen.
Hou je vast €0,14.
Maar omdat dit bedrag zolaag was kon ik twee dingen doen.
1:met bankosten op mijn rekening laten storten of.
2:Doneren aan wereld natuur fonds en dan waren de bank kosten voor
E.L.S.ik heb voor het het laatste gekozen.
Maar vandaag ben ik de dagwinnaar met het nummer:1803835
En heb maar liefst €4000 gewonnen.En heb er nog geen cent voor betaald(wat ik ook niet ga doen).
Wat ik nou van dit verhaal het ergste vind is dat in deze moeilijke tijd
waar alles zo duur is.En heel veel mensen tot aan de nek in de schulden zitten vals hoop krijgenEn hier aan mee doen en misschien wel heel veel geld kwijt zijn.
Dus De programma makers van Rader doe hier iets mee voordat er mensen in de problemen komen.
:roll: :idea:

jos de bok
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2008 23:25

Re: Euro Lotto

Ongelezen bericht door jos de bok »

Ook ik heb de dagprijs gewonnen van 4000 euro zelfs twee maal naar Oostenrijk gebeld en ze zeggen dat ik een mail krijg . Ik heb ze gemaild en twee maal gebeld,Ook heb ik het service nummer gebeld in Nederland en die zeggen dat moet je maar uitzoeken in Oostenrijk, Ik speel nu ook mee en kost me 8.90 per week ik ga dit direkt afzeggen. Ik hoop dan ook dat er iemand is die hier werk van maakt.

Latupeirissa
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2008 11:44

Re: Euro Lotto

Ongelezen bericht door Latupeirissa »

Ook ik kreeg vandaag een mail dat ik DE gelukkige was!
Nou nam ik ffe de moeite om het allemaal eens rustig door te nemen aangezien ik nog nooit mezelf had opgegeven!
Nou nam ik de regels door en kon niks vreemds opmerken, totdat ik ging bellen met de "klantenservice" van de Euro Lotto Service.
Ik kreeg een slecht verstaanbaar mevrouwtje aan de lijn die me vertelde dat IK het niet goed had gelezen en dat het ging om een PRIJS die ik MISSCHIEN wel kon winnen aan het eind van het jaar. Mevrouw refereerde naar regel 1 in het spelregelement, en hing hierna vluchtig op.
Maar ik zou mezelf niet zijn als ik dus niet terugbelde, dus ging de telefoon weer over en kreeg ik dezelfde (!) vrouw aan de telefoon (dus wat nou klantenservice) waarmee ik dus regel1 even door wou nemen, zij gaf snel en resoluut het antwoord dat ik het maar in een mail moest zetten en dat ik NIETS had gewonnen maar KANS maakte op de prijs!
Waarop ik zei dat ze zich bezig hielden met oplichtpraktijken waarop mevrouw antwoorde dat dat zeer zeker niet het geval was en hing hierna weer op, zal wel aan het land liggen want hier in Nederland zijn de klantenservices erop getraind dat ze wachten op het moment dat de KLANT ophangt!
Kortom: Kijk uit met deze mailtjes want iets winnen kan u wel vergeten!!!!!! Ik heb de regels doorgenomen en ook deze zijn net als het zogenaamde winnendemailtje (dat half Europa heeft ontvangen) misleidend! Hetgeen waar zij zich bezig houden is simpelweg oplichting! Ga hier dus niet op in!!!!!

ikke53
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 jul 2007 12:37

Re: Euro Lotto

Ongelezen bericht door ikke53 »

wat jammer dat jullie ermee in zee zijn gegaan, maar als je eraf wil dan kan je het bedrag laten storneren bij je bank. terugstorten dus. maar als je hebt toegestemd moet je dus wel een maand van te voren hebben opgezegd en daarna hebben zij geen recht meer om geld te innen.
storneren moet binnen 30 dagen gebeuren.
je kan zelfs met de bank regelen dat ze het tegenrekeningnummer (van die lui dus) in je zwartboek zetten, dan gebeurt het niet weer, de maand daarna. dus: opzeggen en opletten of ze daarna weer innen.
hopelijk komen er nog meer mensen met een klacht over deze loterij.
en oostenrijk bellen....dat kost je weer een hele duit. zelf in nederland bellen is duur buiten je regio. ze hebben je nu dus dubbel te pakken financieel. blijf met zijn allen je ogen en oren de kost geven of er toch ergens iemand is die ons juridisch kan helpen. ik heb het al eerder gemeld; zelfs een student in de rechten zou al mooi zijn. of nog beter: TROS RADAR......help!!!!!!!!!!! sterkte allemaal.

Latupeirissa
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2008 11:44

Re: Euro Lotto

Ongelezen bericht door Latupeirissa »

Storneren kan in dit geval niet omdat er bij storneren de vraag naar voren komt of het gaat om een Loterij, tenzij je aan kan tonen dat je het dus hebt opgezegd. Storneren moet je elke maand weer doen dus is een blokkade op het desbetreffende rekeningnummer een betere optie. Ga anders naar je bank en print deze topic uit want je bank kan veel meer dan dat ze zich voorhouden!
Mensen die ECHT de dupe zijn (dus nu ook betalen) moeten naar hun rechtsbijstand of Bond stappen, die hebben juristen en kunnen je misschien verder helpen!

ikke53
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 jul 2007 12:37

Re: Euro Lotto

Ongelezen bericht door ikke53 »

Latupeirissa
, dat is ook wat ik daarstraks heb geprobeerd duidelijk te maken.
alleen zeg jij het met andere woorden.
kortom. storneren en blokkeren dus, als je er verder maar geen last meer van hebt. :wink:
alle banken werken eraan mee als je iets hebt opgezegd, maar de tegenpartij zich er niet aan houdt. succes maar weer allemaal.

Gesloten