Pagina 1 van 1

Orange ADSL Extra

Geplaatst: 08 feb 2008 10:10
door vantland
Orange heeft met een email-actie klanten bestookt om het huidige abonnement om te zetten naar Orange ADSL Extra.

Er werd een hogere snelheid beloofd tegen een lager abonnementstarief (nieuw tarief wordt € 22,95 /mnd). In drie muisklikken was de aanvraag geregeld. Ook kwam er netjes een bevestiging op welke datum de omzetting zou gebeuren: 5 februari 2008.

Op 5 feb. is er inderdaad iets omgezet: sinds die tijd heb ik geen internet meer. Telefoontjes naar de helpdesk resulteren in: we zijn er mee bezig; we zijn afhankelijk van KPN; we denken dat het morgen opgelost is; misschien komend weekend wel.....

Ik vindt het erg slecht gecommuniceerd van Orange dat dit risico er in zat. Ik heb dagelijks internet nodig voor mijn werk en kan nu alleen maar een beetje behelpen bij buren etc.

Is er geen SLA (service level agreement) omtrent de levering van Internet. Geen internet zonder aanwijsbare oorzaak of aanwijsbaar tijdstip van oplossen geeft mij een erg slecht gevoel over orange.

Re: Orange ADSL Extra

Geplaatst: 08 feb 2008 20:09
door Dick Vleder
Daarover staat het volgende in de overstapvoorwaarden op hun site:

Om te kunnen overstappen naar Orange ADSL Extra zal je ADSL verbinding mogelijk enige uren niet bruikbaar zijn. Orange is voor de realisatie van het overstappen meestal afhankelijk van de medewerking van KPN en kan daarom geen garanties afgeven over de duur dat je internetverbinding niet beschikbaar zal zijn ("downtime"). Alhoewel Orange zal proberen de downtime zo beperkt mogelijk te houden, aanvaardt zij geen enkele aansprakelijkheid ten aanzien van de daadwerkelijke downtime.

Re: Orange ADSL Extra

Geplaatst: 17 feb 2008 12:52
door richard260779
Vantland, ondertussen al meer succes??

Mijn lijn is ook plat dus ben zowel telefonisch als via internet niet meer te bereiken. Gelukkig met hulp van buren kan ik nog iets.

Bij mij is de boel sinds woensdag plat.

Gr,
Richard

Dick,

Bij mij plaatste je hetzelfde. Als medewerkers andere dingen beloven en in brieven andere dingen worden geschreven moet Orange kiezen wat ze willen aanhouden. Of verwijzen naar de voorwaarden en dergelijke brieven niet meer sturen, of zich aan de beloftes in brieven houden.

Natuurlijk zijn de voorwaarden altijd bepalend en niet een brief of uitspraak van een medewerker, maar doe dat dan ook niet. Dat stuk ben ik ook met je eens, maar ik heb het wel zwart op wit in een brief en mondeling van meerdere medewerkers, en vertrouw daar dan ook op dat dat mogelijk is. Dat is toch menselijk?

Gr,
Richard

Re: Orange ADSL Extra

Geplaatst: 18 feb 2008 20:50
door koalabeer
Inderdaad bij mij zou op 18 februari de nieuw verbinding er zijn. Een uurtje zou het duren. Dus niet, een week zonder internet, email en telefoon. Waardeloos. Paar keer de helpdesk gebeld, wat je al handen vol geld kost. Eerst zou het aan de livebox liggen en later toch aan de nieuwe verbinding. Er word aan gewerkt. Een week zonder! Heel wat anders dan een uur.

Re: Orange ADSL Extra

Geplaatst: 18 feb 2008 20:56
door richard260779
Vandaag kreeg ik iemand van Orange aan de telefoon die eens echt uitleg gaf. Da's al iets nieuws.

Het probleem schijnt te liggen bij KPN. Orange meldt bij KPN dat bepaalde klanten over komen naar Orange met hun lijn. Aangezien Orange waarschijnlijk "rondom" dezelfde datum aan ons als aan KPN aangeeft zegt KPN dus... dikke doei, je gaat van de lijn. Dat terwijl Orange nog niet klaar is om je over te nemen.

Dit maal werd ik eens aardig aangesproken door iemand van Orange en de verklaring klonk eindelijk eens redelijk. Zeker aangezien ik KPN ken en die ook niet altijd even netje t.o.v. hun klanten zijn. Ik hoop dat Orange er hard aan werkt het wel op de rit te krijgen. In het verleden konden ze het wel. Ik ben benieuwd....

Ik wacht maar even af. Maar een week zonder internet is niet leuk. Ik hoop dat ik snel weer online ben.

Ik hou jullie op de hoogte over mijn vorderingen. Zijn er ondertussen mensen die kunnen aangeven wat hun doorlooptijden voor de migratie waren? Mensen die wel om zijn? Dan hebben wij hier een richtlijn.

Gr,
Richard

Re: Orange ADSL Extra

Geplaatst: 19 feb 2008 20:46
door richard260779
Ik ben weer online. 1 week offline geweest...

Re: Orange ADSL Extra

Geplaatst: 19 feb 2008 20:52
door koalabeer
Hallo,

Ja, ik ben ook weer online! Na een week. We hebben afgelopen week ook nog extra duur gebeld, want telefonie van Orange lag er ook uit.
Ik heb een klacht ingediend. Merk je ook dat de snelheid verbeterd is?

Re: Orange ADSL Extra

Geplaatst: 20 feb 2008 08:36
door richard260779
Snelheid is zeker wel beter.

Alleen vanmorgen netwerk even down, maar livebox reset en hij liep weer.