Pagina 1 van 2

De postbank steelt mijn geld.

Geplaatst: 08 feb 2008 13:51
door Karin@
Ik had een abbo bij Speedlinq, maar door absurde vreemde bedragen die zij wensten, heb ik in december het abbo definitief beeindigd.
Rode kaart opgestuurd, gemaild en gefaxt alles ingtrokken.

Maar december moest nog betaald worden, dus heb ik via telebankieren, voor één keer Speedlinq zo betaald, ( alles ging eerst met een automatische incasso )

Maar tot mijn verbazing, werd er via telebankieren, op 7 januari weer dat bedrag afgehaald.
Ik heb nimmer opdracht hiertoe gegeven, omdat ik geen abbo van hun meer had, ik had dit in december definitief gestopt.

De bank blijft volhouden, ik moet het maar bij Speedlinq terug gaan halen, maar nee, dat doe ik niet, zij hebben die fout gemaakt, niet ik.

Wat kan ik tegen deze wijze van stelen doen, en om mijn geld terug te krijgen.

Re: De postbank steelt mijn geld.

Geplaatst: 08 feb 2008 14:11
door Byob
Volgens mij is speedlinq degene die incasseerd, en ook uw "rode" kaart moet verwerken.

Had u de incasso niet meer kunnen storneren? Zal nu niet meer gaan denk ik aangezien het ondertussen een maand geleden is.

Re: De postbank steelt mijn geld.

Geplaatst: 08 feb 2008 18:42
door Bob Schurkjens
"Zal nu niet meer gaan denk ik aangezien het ondertussen een maand geleden is."

Die regel gaat hier niet op omdat deze regel alleen geldt wanneer er een machtiging is afgegeven. Hier is de machtiging ingetrokken dus moet deze betaling gewoon worden teruggedraaid.

Speedlinq is een bedrijf dat zich crimineel gedraagt, gebruik de zoekfunctie van het forum maar. Het zou me niet verbazen wanneer alle rode kaarten die bij Speedlinq aankomen rechtstreeks de papierversnipperaar ingaan.

De Postbank moet dus wel degelijk deze illegale afboeking ongedaan maken. Dien een klacht en meld er meteen bij dat je de klacht gaat voorleggen aan KiFid www.kifid.nl wanneer de Postbank het bedrag niet terugstort.

Je hebt trouwens grote kans dat Speedling diverse rekeningnummers heeft gebruikt om te incasseren. Op die manier kunnen bedrijven - heel uitgekookt - incassoblokkades omzeilen. Oxxio doet dat ook.

Re: De postbank steelt mijn geld.

Geplaatst: 08 feb 2008 21:09
door Karin@
Ja, alles was geblokkeerd.

Wat er in januari af is gehaald, had ik voor het eerst via telebankieren gedaan, omdat ik december wel moest betalen.
Het bedrag wat toen terug is geboekt, was n.m. een groot bedrag, wat zij eventjes wilden incasseren.
Toen heb ik die €. 25.00 betaald via telebankieren, en grepen zij in januari, ook die kans aan, om nu via deze manier mijn geld te stelen.

De postbank, schreef 2X terug, dat ik dit zelf had overgeschreven.
Ik heb al sinds december een andere provider, en ga niet voor nop betalen !!

Dus weg geld, zij hebben de fout gemaakt, niet ik.
Ik krijg ook geen bewijs in handen, dat ik opdracht hiertoe heb gegeven

Re: De postbank steelt mijn geld.

Geplaatst: 08 feb 2008 22:29
door CindyM
Wat voor omschrijving staat er bij je afschrijving? Als het ic is kun je het laten storneren, als het iets anders is niet...Heb je niet per ongeluk tijdens het telebankieren een opdracht tot periodieke overboeking gedaan? Want dan jan de bank het inderdaad niet voor je terughalen.

Re: De postbank steelt mijn geld.

Geplaatst: 09 feb 2008 14:46
door Mendoza
Inderdaad...er zal wel de code GT voor staan....dus internetbankieren....
Dan heb je het inderdaad zelf via internet gedaan of de betaling via internet ingepland...

Gewoon effe naar het kopje ingeplande opdrachten en via het kruisje verwijderen...

Als het wel ic is, dan terug laten boeken en vervolgens een blokkade erop laten zetten

Re: De postbank steelt mijn geld.

Geplaatst: 10 feb 2008 10:53
door Karin@
Nee, 1000% zeker, dat ik dit niet over heb geboekt.
Eén keer in de maand word de huur overgemaakt, verder boek ik niets af, en gaat alles via automatische incasso's.

Door die ene afboeking in december, zijn ze er achter gekomen, dat ik telebankier.

In december, heb ik, door de absurde prijsverhogingen die Speedlinq wilden, het abbo per direct beeindigd, maar heb wel tot het eind v.d. maand apart die €.25.00 betaald toen, terwijl zij op 18 december het internet al afsloten.
Postbank kan er zoveel bij zetten, maar mijn hersenen werken nog heel goed, en ik laat mij echt niet bestelen door ze.
Het was altijd een IC, die dus in december geblokkeert is, en die van januari werd toen plots een GT.

Re: De postbank steelt mijn geld.

Geplaatst: 10 feb 2008 12:20
door CindyM
Als er Gt bij staat heb je het 100% zelf gedaan... Helaas voor jou. Waarschijnlijk toch in plaats van "eenmalig" het blokje veranderd in maandelijks ofzo. Postbank doet zelf geen incasso's met omschrijving GT. Dus toch bij het bedrijf zelf terug zien te halen... En check voor de zekerheid nog even je ingeplande opdrachten zodat het niet weer overgemaakt gaat worden.

Re: De postbank steelt mijn geld.

Geplaatst: 13 feb 2008 20:41
door Karin@
Voor alle duidelijkheid.
Ik heb geen overboeking gedaan.


Ik heb geplande opdrachten in december al ingetrokken, en heb de postbank gevraagt naar de tancode, maar die wisten zij niet.

Ik heb het niets af laten boeken, de postbank had dit moeten controleren.
Iedereen kan dus ongevraagt, zomaar geld van je rekening stelen, en dan zou ik zelf er achterheen moeten om het terug te krijgen.

Nee, dat moet de postbank doen, zij hebben dit niet gecontroleerd.

Re: De postbank steelt mijn geld.

Geplaatst: 13 feb 2008 20:55
door CindyM
Sorry hoor, maar ik vind het verhaal steeds onduidelijker worden...

Met een rode machtigingskaart trek je alleen boekingen in met code IC, geen ingeplande girotelopdrachten. Deze moet je via girotel ( of internetbankieren) zelf intrekken. Er is een duidelijk verschil tussen een IC en een GT boeking. Onder welke code werd het voor die tijd afgeboekt?

En ik begrijp je opmerking over de tancodes niet zo goed?
Natuurlijk weet een medewerker van de Postbank jouw tancodes niet...Die weet je alleen zelf.

Maar kun je het bedrag niet via Speedlinq terugkrijgen???

Re: De postbank steelt mijn geld.

Geplaatst: 13 feb 2008 21:58
door Mendoza
karin@

Hoe lang ga je het nog volhouden dat je het niet zelf hebt gedaan??

Ik heb geplande opdrachten in december al ingetrokken, en heb de postbank gevraagt naar de tancode, maar die wisten zij niet.
Dus toch ingeplande opdracht???
Iedereen kan dus ongevraagt, zomaar geld van je rekening stelen, en dan zou ik zelf er achterheen moeten om het terug te krijgen.
eeuuhh...nee

Re: De postbank steelt mijn geld.

Geplaatst: 14 feb 2008 09:45
door Henri42
de Postbank lees ING Bank is niet de meest betrouwbare instelling, verkassen naar van Gaals, DSB is aan te bevelen :D

Re: De postbank steelt mijn geld.

Geplaatst: 14 feb 2008 16:41
door Mendoza
@henri

is dat een stelling die je kunt onderbouwen, of is het een nutteloze mededeling

Re: De postbank steelt mijn geld.

Geplaatst: 19 feb 2008 14:28
door Kayleigh
Ik kan me nog herinneren in de tijd dat mijnpostbank.nl er net was, er ging iets mis in de site en alle betalingen gingen in plaats van één keer dus twee keer door. Puur een technische fout aan hun kant. Als je denkt dat de postbank ook maar iets deed om dit terug te draaien heb je het mis, iedereen moest zelf maar zien het dubbel betaalde geld terug te krijgen.

Er werd van de postbank op een gegeven moment zelfs een bedrag afgeschreven die ik niet kon plaatsen, van de staatsloterij en daar was ik dus geen lid van. Dit werd ook niet terug gedraaid omdat ze (toen iig) de betaling van kansspelen niet mochten storneren, maar ze konden mij geen machtiging laten zien die ik afgegeven zou hebben omdat die er gewoon niet was. Controleren deden ze af en toe maar steeksproefgewijs werd mij toen verteld, dus in principe kan iedereen zomaar zonder machtiging een bedrag van je bank afschrijven en dit word niet gecontroleerd door de postbankn en als het tegen zit moet je maar zien hoe je dat geld terug krijgt.

Bleek dat de staatsloterij een foutief nummer had gebruikt en heb via hen mijn geld terug gekregen, maar dit soort dingen gebeuren wel degelijk bij de postbank.

Re: De postbank steelt mijn geld.

Geplaatst: 19 feb 2008 21:28
door justme1
@Kayleigh

De situatie die je nu voorlegt heeft nog nooit plaatsgevonden....Je ziet nu nog wel eens op het internetbankieren van de Postbank weleens dat alle boekingen dubbel staan verteld...heeft puur te maken met het feit dat je dan precies inlogt op het moment dat de boekingsronde is begonnen....10 minuten later inloggen en alles staat weer zoals het hoort....

Er zijn twee redenen waarom de Postbank (en wat dat betreft alle banken) een incasso van de loterij niet terugboeken...Ten eerste omdat dit over het algemeen niet kan...De meeste loterijen hebben namelijk een weigeringstermijn van 0 dagen (waar andere bedrijven en instellingen een weigeringstermijn hebben van of 5 of in de meeste gevallen 30 dagen) Ten tweede is er namelijk een situatie geweest (heel wat jaren geleden) dat er een bepaald persoon het niet eens wat met een incasso van een loterij (weigeringstermijn van 5 dagen) en het bedrag daarom heeft terug laten boeken....wat bleek ...er was een gigantisch hoog bedrag gevallen op datzelfde lot, maar de desbetreffende persoon kreeg niks uitgekeerd omdat het lot niet was betaald....je begrijpt welk juridische strijd dat is geweest....

Natuurlijk kan de postbank je niet een machtiging laten zien....Aan wie geef je die machtiging af???...juist aan het bedrijf...Afgezien van het feit dat je een rekening bij de bank hebt, heeft de bank zelf niks te maken met die machtiging....De bank kan hooguit een klacht aan laten maken en mocht deze klacht van meerdere mensen komen dan kan de bank gaan vragen aan het bedrijf om de machtigingen. Kunnen ze die niet laten zien dan kan de bank beslissen om het contract te ontbinden waarin de automatische incasso mogelijkheid is geregeld.

Een incasso van een loterij waar je het niet mee eens bent ( en de loterij zelf zet je machtiging niet stop )kun je altijd schriftelijk en voorzien van je handtekening laten blokkeren door de bank.....

Niet iedereen kan geld van je rekening halen, zoals jezelf noemt....Zoals ik al zei...er is een contract nodig tussen bank en bedrijf...Controle op machtigingen doet geen enkele bank...het enige wat gedaan wordt is naam-nummer controle en guess what....misschien de aflevering van radar gemist, maar de Postbank kwam hier als beste uit de bus!!!

Re: De postbank steelt mijn geld.

Geplaatst: 20 feb 2008 07:12
door Kayleigh
Die situatie is absoluut voorgekomen. Ze hadden enorm veel problemen toen het net allemaal begon, dit zal nu niet meer voorkomen vermoed ik, maar de postbank is enorm onwillig zijn eigen fouten op te lossen. Had te maken met een batch verwerking die op een aantal gezette tijden gaat (je rekening word niet iedere seconde geupdate, maar met intervallen, ongeveer 4 per dag), maar is allemaal vrij technisch. Mijn vriend werkt nu bij de postbank dus ik weet nu hoe het kwam.

Bel ze even, dan zul je zien dat in principe iedereen geld van je rekening af kan halen zonder hiervoor gemachtigd te zijn. Bij elke bank trouwens, niet alleen de postbank. Daarvoor kun je ook storneren, want de banken checken niets en laten je rekening toegankelijk voor iedereen. Ze checken steeksproefgewijs de machtigingen die afgegeven zijn, want zouden ze alles moeten checken zou het betalingsverkeer veel trager worden. Daarom is ook de automatische incasso via internet eigenlijk nog niet toegestaan door banken, de handtekening ontbreekt dan ook. Alhoewel ik niet weet of dit nu nog steeds zo is.

Ik begrijp dat ze idd kansspel afschrijvingen niet storneren, maar laten ze dan in ieder geval wat voorzichtiger zijn met het afschrijven van deze gelden en ervoor zorgen dat de mensen waarbij het afgeschreven word ook daadwerkelijk een machtiging hiervoor afgegeven hebben.

Re: De postbank steelt mijn geld.

Geplaatst: 20 feb 2008 08:36
door justme1
@kayleigh

Lees nou even wat beter...dat is precies wat ik zeg...Er zijn 4 boekingsronden op een dag. Als je op dat moment inlogd kun je de gegevens dubbel zien staan....dat wil niet zeggen dat het ook dubbel is afgeboekt!!!.....zoals ik zei..10 minuten later inloggen en alles staat weer goed.....

Ik hoef ze niet te bellen, want ik werk er al jaren zelf.....en niet iedereen kan geld van je rekening afhalen....maar aangezien ik niet in herhaling wil vallen...lees mijn vorige bericht....

Re: De postbank steelt mijn geld.

Geplaatst: 20 feb 2008 08:40
door Kayleigh
Je luistert niet en je leest al helemaal niet begrijpend. Het was toen toch echt dubbel afgeboekt ook ... één batch die twee keer gedraaid was achter elkaar ofzo, kan een fout in de batch verwerking zijn maar kon ook in de webstraat liggen. De fout werd erkend bij de postbank alleen het terug draaien deden ze niet. Als je bij de postbank werkt hoor je dit te weten en dat WEET je ook dat wat de OP zegt waar kan zijn.

Re: De postbank steelt mijn geld.

Geplaatst: 20 feb 2008 17:22
door Henri42
2,9 miljard winst voor de postbank, de directieleden zullen wel een forse bonus krijgen

Re: De postbank steelt mijn geld.

Geplaatst: 20 feb 2008 20:47
door Karin@
In januari, word alleen de huur via GT gedaan, verder gaat alles per incasso.
Daarom weet ik, dat ik dit niet heb gedaan zelf.

Het was een automatische incasso, die iedere maand automatisch van mijn rekening af werd geschreven.
In december is deze machtiging definitief ingetrokken.
Ook bij de postbank, en ook bij geplande opdrachten van internet bankieren.
Zowel de rode kaart opgestuurd, gemaild naar Speedlinq, en gefaxt, dat door het verhogen van de prijzen, ik het contract beeindig per 31-12-07.

1000% zeker, ik ga toch niet voor joker meer betalen?

Weet men wel, hoeveel handelingen men moet doen om iets over te schrijven via internet bankieren?
En een tancode krijg je via je mobiel binnen, en die moet je dan bij je opdracht invullen.