Onterecht afgesloten door Nuon
Geplaatst: 08 feb 2008 22:08
Mijn schoonzus is gister tot haar stomme verbazing afgesloten door NUON. Bij telefonische navraag werd haar verteld dat er nog openstaande vorderingen waren die niet voldaan waren, hetgeen niet klopte. Dat heeft zij aangegeven en toen men dit na is gegaan en heeft kunnen constateren dat er inderdaad geen openstaande vorderingen zijn werd mij doodleuk medegedeeld dat ik wel € 70 aansluitkosten moet betalen. Duidelijk een fout van NUON, maar ik mag opdraaien voor de kosten.
Uit pure wanhoop, welk mens wil niet dat zijn gas en licht midden in de winter z.s.m. weer wordt aangesloten, heeft zij de € 70 meteen op het postkantoor overgemaakt en het bewijs gefaxt. Daarna is er meteen contact opgenomen met NUON. Er werd verteld dat zij de volgende dag tussen 8.00 uur en 17.00 uur weer aangesloten zou worden en dus aanwezig zou moeten zijn. Op de bewuste dag, vandaag dus, heeft zij de hele dag gewacht en niemand is komen opdagen. Om 13.00 uur heeft zij nog contact gehad met NUON klantenservice. Een ietwat laconiek overkomende heer vertelde weer hetzelfde: openstaande vorderingen. Ik hoef u niet te vertellen dat dat bij haar enige wrevel en irritatie wekte aangezien NUON reeds de dag ervoor had toegegeven dat er geen openstaande vorderingen waren. Zij werd heel lang in de wacht gezet en mocht dus ook nog eens de telefoonkosten betalen voor iets dat geheel niet haar schuld is. Zij heeft netjes en OP TIJD aan haar betalingsverplichtingen voldaan. Volgens die meneer zou NUON nog dezelfde dag verschijnen zoals was afgesproken.
Triest, maar er is niemand langs geweest. Nu zit zij, ONTERECHT, een heel weekend zonder gas en licht en moet zij een ander onderkomen zoeken hetgeen haar weer geld kost. Het vervelende is ook dat zij steeds iemand anders aan de lijn kreeg bij de klantenservice en iedereen vertelde weer iets anders.
Nuon kan dit toch niet maken?
Uit pure wanhoop, welk mens wil niet dat zijn gas en licht midden in de winter z.s.m. weer wordt aangesloten, heeft zij de € 70 meteen op het postkantoor overgemaakt en het bewijs gefaxt. Daarna is er meteen contact opgenomen met NUON. Er werd verteld dat zij de volgende dag tussen 8.00 uur en 17.00 uur weer aangesloten zou worden en dus aanwezig zou moeten zijn. Op de bewuste dag, vandaag dus, heeft zij de hele dag gewacht en niemand is komen opdagen. Om 13.00 uur heeft zij nog contact gehad met NUON klantenservice. Een ietwat laconiek overkomende heer vertelde weer hetzelfde: openstaande vorderingen. Ik hoef u niet te vertellen dat dat bij haar enige wrevel en irritatie wekte aangezien NUON reeds de dag ervoor had toegegeven dat er geen openstaande vorderingen waren. Zij werd heel lang in de wacht gezet en mocht dus ook nog eens de telefoonkosten betalen voor iets dat geheel niet haar schuld is. Zij heeft netjes en OP TIJD aan haar betalingsverplichtingen voldaan. Volgens die meneer zou NUON nog dezelfde dag verschijnen zoals was afgesproken.
Triest, maar er is niemand langs geweest. Nu zit zij, ONTERECHT, een heel weekend zonder gas en licht en moet zij een ander onderkomen zoeken hetgeen haar weer geld kost. Het vervelende is ook dat zij steeds iemand anders aan de lijn kreeg bij de klantenservice en iedereen vertelde weer iets anders.
Nuon kan dit toch niet maken?