NTI...een ramp!
Geplaatst: 11 feb 2008 18:50
Op 27 augustus 2007 heb ik me ingeschreven voor de verkorte opleiding Verpleegkunde. Toen ik me aanmeldde voor de opleiding werd mij verteld dat ik de stage gewoon op mijn huidige werkplek kon doen, die staat geregistreerd als erkend leerbedrijf.
Het heeft me heel wat telefoontjes gekost om mijn lesmateriaal thuis te krijgen. Uiteindelijk is dat goed gekomen. Verder verwachtte ik geen problemen. Helaas was dat anders. Het praktijkwerkplan werd niet ondertekend op mijn werk omdat het NTI niet binnen de afspraken valt van het ziekenhuis. Ik heb toen telefonisch contact gehad met mijn mentor van het NTI. Zij zei dat het ziekenhuis geen onderscheid mocht maken, maar dat ik met afdeling opleiding (van het ziekenhuis) verder niets te maken had. Ik kon het praktijkwerkplan desnoods door een collega (verpleegkundige) laten ondertekenen. Het zat me allemaal niet lekker. Ik wilde ook niet tegen de regels van het ziekenhuis ingaan. Ik heb weer gebeld met mijn mentor van het NTI. Nu kreeg ik hele andere informatie. Het was eigenlijk mijn eigen schuld. Ik had voorafgaand aan de studie moeten informeren of ik stage kon lopen bij mijn werkplek als student van het NTI. Het praktijkwerkplan kon nu toch alleen maar ondertekend worden door iemand van afdeling opleiding. Daar zat ik toen, want afdeling opleiding ging mijn praktijkwerkplan niet ondertekenen.
1 februari 2008 is de kogel door de kerk gegaan. Zonder stageplaats kon ik de opleiding niet doen. Ik heb zelfs nog bij andere ziekenhuizen geprobeerd, maar zonder resultaat.
Vanaf mijn inschrijving tot heden heb ik nog niets kúnnen doen. Antwoorden van de deelkwalificatie die ik moest behalen staan nog steeds niet op internet. De eerste praktijkdag is pas eind mei. Tot die tijd kon ik niks doen voor de opleiding zei mijn mentor van NTI. NTI kwam mij ‘tegemoet’. Ik kon per direct, zonder verdere kosten, stoppen met de opleiding. Erg grappig, alsof het me al niet genoeg had gekost. Ik ben toen dus gestopt.
Kort samengevat heeft het me heel veel gekost en niets opgeleverd. Ik heb bijna een half jaar weggegooid en het heeft me ruim 500 Euro’s gekost. Ik ben flink benadeeld. D.m.v. een klachtenbrief en desnoods verdere stappen probeer ik nu m'n euro's terug te krijgen. Ik ben kwaad! Wie heeft dit nog meer meegemaakt? Bij de klantenservice zeggen ze: oh mevrouw, wat naar! Zulke klachten hebben we nog nooit gehoord...
Het heeft me heel wat telefoontjes gekost om mijn lesmateriaal thuis te krijgen. Uiteindelijk is dat goed gekomen. Verder verwachtte ik geen problemen. Helaas was dat anders. Het praktijkwerkplan werd niet ondertekend op mijn werk omdat het NTI niet binnen de afspraken valt van het ziekenhuis. Ik heb toen telefonisch contact gehad met mijn mentor van het NTI. Zij zei dat het ziekenhuis geen onderscheid mocht maken, maar dat ik met afdeling opleiding (van het ziekenhuis) verder niets te maken had. Ik kon het praktijkwerkplan desnoods door een collega (verpleegkundige) laten ondertekenen. Het zat me allemaal niet lekker. Ik wilde ook niet tegen de regels van het ziekenhuis ingaan. Ik heb weer gebeld met mijn mentor van het NTI. Nu kreeg ik hele andere informatie. Het was eigenlijk mijn eigen schuld. Ik had voorafgaand aan de studie moeten informeren of ik stage kon lopen bij mijn werkplek als student van het NTI. Het praktijkwerkplan kon nu toch alleen maar ondertekend worden door iemand van afdeling opleiding. Daar zat ik toen, want afdeling opleiding ging mijn praktijkwerkplan niet ondertekenen.
1 februari 2008 is de kogel door de kerk gegaan. Zonder stageplaats kon ik de opleiding niet doen. Ik heb zelfs nog bij andere ziekenhuizen geprobeerd, maar zonder resultaat.
Vanaf mijn inschrijving tot heden heb ik nog niets kúnnen doen. Antwoorden van de deelkwalificatie die ik moest behalen staan nog steeds niet op internet. De eerste praktijkdag is pas eind mei. Tot die tijd kon ik niks doen voor de opleiding zei mijn mentor van NTI. NTI kwam mij ‘tegemoet’. Ik kon per direct, zonder verdere kosten, stoppen met de opleiding. Erg grappig, alsof het me al niet genoeg had gekost. Ik ben toen dus gestopt.
Kort samengevat heeft het me heel veel gekost en niets opgeleverd. Ik heb bijna een half jaar weggegooid en het heeft me ruim 500 Euro’s gekost. Ik ben flink benadeeld. D.m.v. een klachtenbrief en desnoods verdere stappen probeer ik nu m'n euro's terug te krijgen. Ik ben kwaad! Wie heeft dit nog meer meegemaakt? Bij de klantenservice zeggen ze: oh mevrouw, wat naar! Zulke klachten hebben we nog nooit gehoord...