Pagina 1 van 2
Telfort ervaringen
Geplaatst: 11 feb 2008 21:27
door Karel40
Hallo
Momenteel heb ik een Orange Extra abonnement , echter krijg ik van de beloofde 20 MB maar 4 MB van Orange. In november 2007 zou ik een snelheidsverhoging krijgen naar 8 MB maar heb tot op de dag van vandaag ( 11-02-'08 ) hier nog niks van vernomen.
Mijn abonnement loopt in April 2008 af en ik overweeg een overstap naar Telfort. Nadat ik een postcode check op hun site heb gedaan wordt mij beloofd dat ik bij Telfort ±19 MB zal krijgen.
http://www.funnykareltje.nl/Forum/Telfort.jpg
Hoe groot is de kans dat ik deze snelheid haal ? De afstand tussen mijn huis en de telcentrale is ±2 KM
Graag zou ik ook ervaringen van Telfort gebruikers willen horen , positief of negatief
Re: Telfort ervaringen
Geplaatst: 11 feb 2008 21:31
door TdeHond
Er zijn diverse forums over Telfort te vinden bij Radar.
De ervaringen zijn wisselend positief of negatief.
Mijn ervaring is negatief mbt opzeggen 12move abonnement wat door Telfrot overgenomen werd zie andere forums.
Ik zou dus zeggen ga niet naar Telfort, want als er wat mis gaat wordt het Helfort volgens een gefrustreerde schrijver.
nb de verschrijviing laat ik expres staan
Re: Telfort ervaringen
Geplaatst: 12 feb 2008 10:55
door Dirkie
wordt mij beloofd dat ik bij Telfort ±19 MB zal krijgen
En bedenk daarbij wel heel goed dat het om een belofte gaat en absoluut geen garantie!
Het gaat om een maximaal 20 MB abonnement, maar de daadwerkelijke snelheid is afhankelijk van vele factoren waarvan de belangrijkste zijn
- de afstand tot de centrale (daar is die 19 MB op gebaseerd) en
- de kwaliteit van de bekabeling over de gehele lengte
Pas bij daadwerkelijk gebruik zal je maximale snelheid blijken.
En verder schijnt Telfort op dit moment wat problemen met de afhandeling van nieuwe aanmeldingen. Ik zat bij Tiscali en nu bij Telfort en wat mij betreft heb ik nog steeds een stabiele snelle verbinding. Ik ben tot nu toe dus positief over Telfort.
Re: Telfort ervaringen
Geplaatst: 12 feb 2008 19:40
door HelFort
19Mb ga je nooit halen op 2 km afstand.
Hooguit 10 en dat is alleen met ideale omstandigheden.
Als je bij Orange met een 20Mb abonnement maar 4Mb haalt, dan is dat hoogstwaarschijnlijk de hoogste snelheid die je op jouw adres kan halen.
Het komt vreemd op mij over dat Orange belooft dat je van 4 naar 8Mb gaat, als je een 20Mb abonnement hebt.
Ik denk dat dat technisch niet mogelijk is.
Hou er rekening mee dat je als je bij Telfort gaat, je dan Russisch Roulette speelt. Als het werkt heb je geluk en anders zit je maanden zonder internet en ben je vele euro's armer door hoge belkosten en aangetekende brieven.
Eén keer naar de Helpdesk van Telfort bellen, kost je al gauw 20 euro en dan heb je nog niet eens de garantie dat je iemand te speken krijgt.
Re: Telfort ervaringen
Geplaatst: 12 feb 2008 20:13
door Karel40
Helfort
Tja Orange is afhankelijk van een aanpassing in de centrale , lees KPN.
http://orange.gebruikers.eu/forum/viewt ... post_17999
Ik wantrouw de postcode check van Telfort ook daarom ben ik ook rond gaan kijken op verschillende forums.
Ik heb een mailtje naar de helpdesk gestuurd maar heb 24 uur later nog geen antwoord op de vraag hoe serieus ik de postcode check kan nemen , zegt mij al voldoende ik blijf maar bij Orange.[/url]
Re: Telfort ervaringen
Geplaatst: 12 feb 2008 20:37
door HelFort
Kan nog wel even duren die reactie van de Helpdesk.
Hoewel... als ze denken een nieuwe klant binnen te kunnen halen gaat het misschien wel sneller.
Reken anders maar op een week of twee voor je antwoord krijgt, of nog erger dat je na twee weken een mailtje krijgt waarin gevraagd wordt wat je van het antwoord (dat je niet gekregen hebt) vond
.
Het staat in ieder geval vast dat die postcodechecktool van hun heel erg enthousiast is. Ik zou volgens die tool 9Mb moeten kunnen halen, maar kan wel zien, ondanks dat ik er geen gebruik van kan maken, dat mijn modem maar met 5Mb intraint.
Re: Telfort ervaringen
Geplaatst: 14 feb 2008 17:18
door TdeHond
Het is te gek voor woorden!
Ik bel niet naar Telfort. Ik stuur mails naar de postmaster, bij gebrek aan een beter adres
Geplaatst op 14 Feb 2008 door TdeHond
Mijn advies bij overstappen van provider naar Telfort:
blijf je afschriften controleren. Tot mijn grote verbazing heeft Telfort ondanks mail dat het contract m.i.v. 10 december 2007 succesvol is beëindigd weer geld van mijn rekening geboekt.
De bank heeft deze mail vanmorgen toegestuurd gekregen van mij en gaat nu uitzoeken hoe Telfort erin slaagt om - ondanks 2 x opzetten van een selectieve blokkade - om hier langs te glippen en toch onterecht geld af te boeken
Twisted Evil
Morgen ga ik langs bij de bank
Naar boven
Re: Telfort ervaringen
Geplaatst: 14 feb 2008 21:16
door Ulbe
In wezen mag je niet zeuren wanneer je bij Speedlinq of nu Telfort zit,
De snelheden liggen ver boven de gevestigde providers zoals @home en KPN,
Terwijl de "goedkope" providers de pakketten veel goedkoper uitgeven, heb je daar nog een veel hogere internet snelheid bij!,
De gevestigde providers moeten een schop onder hun donder hebben en de boel weer wat bij de tijd brengen!,
De goedkope providers moeten zorgen dat de helpdesk een stuk efficiënter en klantgerichter gaat werken, wanneer dit een feit is, ben ik vertrokken bij het gedateerde KPN, die overigens een voortreffelijk pakket levert op betrouwbaarheid, op snelheid....
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Re: Telfort ervaringen
Geplaatst: 14 feb 2008 21:39
door HelFort
@Ulbe
Natuurlijk mag je wel zeuren.
Vergeet ook niet dat het leeuwendeel van de klanten echt geen 20Mb zal halen. Als het bij mij zou werken dan haalde ik hooguit 5Mb down en 812Kb up. Als je dat dan gaat vergelijken met abonnementen van gelijke snelheid, dan betaal je opeens helemaal niet meer zo weinig!
Hiervoor was ik bij andere goedkope providers en bijna geen problemen en als er al wat was, dan werd het opgelost.
Zoals Telfort met zijn klanten omgaat is gewoon beneden alle peil!
Ze gedragen zich alsof we in Oost Europa wonen of zo.
Re: Telfort ervaringen
Geplaatst: 15 feb 2008 14:00
door TdeHond
Helemaal eens met Helfort
het getuigt niet van respect als een bedrijf niet binnen 14 dagen een brief beantwoordt met een brief.
De klant hoort koning te zijn en zou graag ook als zodanig behandeld willen worden. Anders krijgt Telfort niet het predikaat koninklijke provider. (ROTFL)
En.............. gaat de klant zo spoedig mogelijk naar een andere provider die wel klantgericht werkt!
Re: Telfort ervaringen
Geplaatst: 15 feb 2008 22:32
door MaffeDarkie
En.............. gaat de klant zo spoedig mogelijk naar een andere provider die wel klantgericht werkt!
Noem eens namen van dergelijke providers; het hele land zit te wachten op zo'n provider en misschien kunnen we dan eindelijk eens op jouw advies bij zo'n provider terecht.
Er is altijd wel wat met providers, de één is te onvriendelijk, de ander te traag weer een ander te onbetrouwbaar en weer een ander heeft een verkeerde naam. Het is nooit goed en het gaat bij de consument altijd om de centen.
Wat veel consumenten niet weten (en dus altijd vergeten) is dat aan service, support en goede klantvriendelijkheid een prijskaartje hangt van gemiddeld zo'n € 70,00 per maand a XS4ALL die het in veel opzichten tot op de dag van vandaag nog altijd goed doet.
Zelf heb ik een Telfort verbinding en oké ik heb problemen gehad maar voor de € 19,95 die ik voor internet betaal en de € 9,95 voor telefonie mag ik niet klagen. Als ik SLA c.q. een professionele klantenservice nodig had gehad dan had ik wel voor een duurdere provider a-la XS4ALL gekozen maar het blijkt toch maar weer dat 99,9% van alle klanten voor een cent op de 1e rang willen zitten. De klant is koning? Daar betaal je naar maar voor € 19,95 hoef je niet meteen te verwachten dat een bedrijf ja en amen gaat verkopen, er zijn n.l. meerdere wachtenden voor u!
Re: Telfort ervaringen
Geplaatst: 16 feb 2008 00:16
door HelFort
Geplaatst op: 15 Feb 2008 22:32 Onderwerp:
En.............. gaat de klant zo spoedig mogelijk naar een andere provider die wel klantgericht werkt!
Noem eens namen van dergelijke providers; het hele land zit te wachten op zo'n provider en misschien kunnen we dan eindelijk eens op jouw advies bij zo'n provider terecht.
Er is altijd wel wat met providers, de één is te onvriendelijk, de ander te traag weer een ander te onbetrouwbaar en weer een ander heeft een verkeerde naam. Het is nooit goed en het gaat bij de consument altijd om de centen.
Wat veel consumenten niet weten (en dus altijd vergeten) is dat aan service, support en goede klantvriendelijkheid een prijskaartje hangt van gemiddeld zo'n € 70,00 per maand a XS4ALL die het in veel opzichten tot op de dag van vandaag nog altijd goed doet.
Zelf heb ik een Telfort verbinding en oké ik heb problemen gehad maar voor de € 19,95 die ik voor internet betaal en de € 9,95 voor telefonie mag ik niet klagen. Als ik SLA c.q. een professionele klantenservice nodig had gehad dan had ik wel voor een duurdere provider a-la XS4ALL gekozen maar het blijkt toch maar weer dat 99,9% van alle klanten voor een cent op de 1e rang willen zitten. De klant is koning? Daar betaal je naar maar voor € 19,95 hoef je niet meteen te verwachten dat een bedrijf ja en amen gaat verkopen, er zijn n.l. meerdere wachtenden voor u!
Ik moet zeggen dat ik over Orange zeer tevreden was.
Oké, zijn ook andere meningen over.
Je kan wel zeggen dat je geen professionele klantenservice nodig hebt, maar helaas ben je wel van de klantenservice afhankelijk.
In principe heb ik normaal gesproken ook geen klantenservice nodig, tenzij zij/Telfort zelf degene zijn die de boel verne?ken en je echt afhankelijk bent van hun welwillendheid en kundigheid. En dan ben je bij Telfort zeker op het verkeerde adres! Ik weet niet wat jouw probleem was, maar ik denk dat jij óók na meer dan twee maanden niet kunnen internetten, niet zo positief meer was geweest over Telfort.
Het voorbeeld dat jij er van een "goede" klantenservice bijhaalt is één van de weinige providers die belachelijk hoge tarieven vragen voor hun adsl-abonnementen. Eigenlijk zijn de enige bedrijven die zulke bedragen durven te vragen allemaal dochters van KPN. En ondanks dat je bij Planet of Het Net belachelijk hoge bedragen betaalt, is de service ook beneden alle peil als ik de berichten op dit forum mag geloven. Het levende bewijs van dat de prijs niet per se de kwaliteit van de klantenservice bepaalt.
XS4All is het enige van KPN dat inderdaad goed lijkt te werken.
Wat voorbeelden van andere providers die ongeveer dezelfde bedragen als Telfort vragen, zodat je ziet dat Telfort echt niet zo geweldig is qua prijs:
Tele2 10Mb 18,95
Orange 20Mb 19,95 eerste jaar
Orange 20Mb+Telefonie eerste jaar 24,95
Tele2 Compleet (incl. telefonie) 29,95
Concepts ICT 6Mb 19,95
Zoals ik al eerder zei, haalt slechts een klein percentage echt 20Mb bij Telfort en andere providers met die snelheid, het zou dan ook redelijk zijn om de snelheid die je werkelijk haalt te vergelijken met abonnementen van die snelheid.
Ook schijnt het pingen, belangrijk bij online gaming, erg langzaam te gaan bij Telfort.
Re: Telfort ervaringen
Geplaatst: 16 feb 2008 08:13
door TdeHond
klantvriendelijke providers?
Op deze forums kom je erachter welke het zeker niet zijn.
Nogmaals als een provider een koude douche verdient mbt de manier waarop problemen opgelost worden, dan zie ik maar een oplossing en dat is bij de provider weggaan mi.v. einde contract datum of zoals ik heb gedaan op het moment dat 12move overging naar Telfort.
Zelfs dat lukt bij hen niet om adekwaat af te handelen en is hun gedrag t.a.v. iemand die GEEN klant bij hen wil zijn en dat zeer duidelijk heeft aangegeven, zowel telefonisch, schriftelijk als via emails ronduit zonder enig respect naar mij toe.
In afwachting van de brief die zij mij half januari gestuurd zouden hebben en op het moment dat er niet meer onterecht geld van mijn rekening geboekt wordt, verblijf ik........
Re: Telfort ervaringen
Geplaatst: 17 feb 2008 08:06
door TdeHond
Zo kan het ook.
15-12-08 deed ik via website een service aanvraag bij mijn nieuwe provider
16 -12 -08 is hun antwoord binnen en is mijn verzoek ingewilligd.
Een 10 voor casema voor de efficiente afhandeling van mijn verzoek.
Re: Telfort ervaringen
Geplaatst: 19 feb 2008 17:53
door HelFort
Inmiddels is mijn abonnement beëindigd bij Telfort.
Ik ga weer terug naar Orange.
!!!JOEPPIE!!!
Eerste jaar nog minder kosten dan bij Telfort en wel gewoon service en een werkende verbinding straks (hoop ik dan, maar gezien mijn ervaring met Orange vertrouw ik daar wel op).
Re: Telfort ervaringen
Geplaatst: 19 feb 2008 19:13
door TdeHond
[/quote
Geplaatst op 19 Feb 2008 17:53 door HelFort
Inmiddels is mijn abonnement beëindigd bij Telfort.
Ik ga weer terug naar Orange. ]
Hartelijk gefeliciteerd!
Re: Telfort ervaringen
Geplaatst: 21 feb 2008 09:02
door HelFort
Heel erg bedankt!!
Re: Telfort ervaringen
Geplaatst: 11 mar 2008 10:18
door TdeHond
Update onterechte automatische incasso's door Telfort.
Het bedrag in Januari is eindelijk teruggestort. Nu het bedrag van Februari nog, maar dat zal wel goed komen.
De selectieve blokkade werkt. Er wordt geen geld meer afgeboekt door Telfort in Maart.
Re: Telfort ervaringen
Geplaatst: 20 mar 2008 09:40
door HelFort
Kreeg eergisteren bericht van Orange dat ze mijn lijn niet kunnen overnemen, aangezien deze bezet is door Telfort.
Ik gisteren gebeld met Telfort, uiteraard weer 25 minuten in de wacht gehangen. Degene die ik te spreken kreeg vertelde mij dat ik mijn jaarcontract moet uitzitten.
Dat hele verhaal weer opgehangen dat mijn abonnement was beëindigd omdat ze niet kunnen leveren. Ze zou het gaan uitzoeken en er wordt in de loop van de volgende week contact met mij opgenomen. Mocht ik niks horen, dan moet ik zelf maar weer bellen.
Echt kl#tenzooi daar, begint dat hele verhaal weer opnieuw en zit ik weer nog eens minimaal een maand zonder internet. Sinds december kan ik nog steeds niet internetten.
TELFORT IK HAAT JULLIE BALLENTENT!!!!
Re: Telfort ervaringen
Geplaatst: 20 mar 2008 10:38
door TdeHond
Geplaatst op 20 Mrt 2008 09:40 door HelFort
Mijn reactie staat op forum Telfort reageert op aangetekend schrijven?
Ik kan me voorstellen dat u erg geïrriteerd bent door Telfort.
update diefstal door Telfort
Dat ben ik ook. Ik heb net het hoofdkantoor van mijn bank gebeld of de diefstalvan geld door Telfort in februari 2008 teruggestort is. Dit had uiterlijk gisteren binnen moeten zijn.
Dit was niet het geval. Zij stuurt nu een mail naar de bank en ik blijf in afwachting van mijn geld en een telefoontje van de bank.