Pagina 1 van 1

Debitel kan unlockcodes niet leveren???

Geplaatst: 12 feb 2008 11:05
door Meinona
Hallo,

Ik heb in november unlockcodes via de post aangevraagd voor de Sony Ericsson J100i. In januari heb ik ze 2x gemaild waar de codes bleven. Na lang wachten (ze zijn niet zo snel bij debitel) kreeg ik het volgende terug:
De unlockcodes voor dit toestel kunnen wij helaas nog niet leveren, omdat wij de juiste bestanden (nog) niet hebben ontvangen van de leverancier.
Ik heb het idee dat het nog wel eens een langdurige kwestie kan gaan worden dus zoek ik een ander manier om het toestel te unlocken. Ik heb al aardig gegoogled maar ik kan voor dit toestel geen unlockcode vinden... Wie helpt???

groetjes Me

Re: Debitel kan unlockcodes niet leveren???

Geplaatst: 12 feb 2008 12:37
door queenfan
volgens mij is een unlockcode niet teostel gebonden maar netwerk gebonden.

In dat geval heeft debitel wel unlockcode, maar kan het mis hebben.

Re: Debitel kan unlockcodes niet leveren???

Geplaatst: 13 feb 2008 10:07
door Big-V
volgens mij is een unlockcode niet teostel gebonden maar netwerk gebonden.
Dat wou ik zeggen.

Re: Debitel kan unlockcodes niet leveren???

Geplaatst: 13 feb 2008 11:10
door Meinona
Oh fraai is dat :evil: ze zeggen dus maar wat.... Nou ik blijf ze net zolang spammen tot ze gek van me worden :twisted:

Re: Debitel kan unlockcodes niet leveren???

Geplaatst: 13 feb 2008 11:57
door Meinona
ik heb nog een vraagje. Ik kreeg dit via een sms:
Let op: uw beltegoed is vandaag bevroren. Waardeert u binnen 1 maand niet op, dan wordt uw nummerafgesloten.
Heb ik dat telefoonnummer nodig om straks de unlockcode te activeren; weet iemand dit???

Re: Debitel kan unlockcodes niet leveren???

Geplaatst: 15 feb 2008 17:14
door Antoine46
je hebt geen debitel telefoonummer nodig om te un locken.
groet,
Antoine

Re: Debitel kan unlockcodes niet leveren???

Geplaatst: 16 feb 2008 08:50
door Meinona
Bedankt voor je antwoord...........

Re: Debitel kan unlockcodes niet leveren???

Geplaatst: 18 feb 2008 20:17
door pelaminoskep
Er zijn twee soorten locks: Netwerklocks en simlocks. Een netwerklock lockt je toestel aan een specifiek netwerk (bijvoorbeeld orange), een simlock lockt je toestel aan een specifiek type aansluiting (bijvoorbeeld orange prepaid). Meestal hebben alleen prepaid telefoons een simlock (zodat ze alleen met prepaidsims van dezelfde provider zijn te gebruiken, niet met abonnements sims).

In beide gevallen moet het toestel via het toestel zelf simlockvrij gemaakt worden door het invoeren van een code. Dat kan dus niet op afstand. Het heeft met je simkaart in feite niets te maken, dus ook zonder dat je simkaart is aangesloten moet je de unlockcode('s) in kunnen voeren. Als je provider de unlockcode('s) niet in eigen archief heeft moeten ze hem opvragen bij de fabrikant, en dat kan wat langer duren, daarom duurt het bij jou wat langer gok ik.

Re: Debitel kan unlockcodes niet leveren???

Geplaatst: 16 mar 2008 13:50
door Meinona
Ik heb Sony Ericsson inmiddels gemaild en zij zeggen dat Debitel de code moet leveren..... Wat een ballenbedrijf dat Debitel zég....

Re: Debitel kan unlockcodes niet leveren???

Geplaatst: 04 apr 2008 11:36
door Meinona
Debitel reageert niet meer op mijn mails (het duurde steeds al meer dan een week) maar nu reageren ze helemaal niet meer. Ik vond het wel goed dat ze geen klantenservice heten (zij heten klantencontact maar het contact is ook bar en boos). Kortom: DEBITEL SUCKS

Re: Debitel kan unlockcodes niet leveren???

Geplaatst: 19 sep 2008 23:35
door suzje
de unlockcode voor de Sony Ericsson J100i is

35669705

Voor het unlocken van uw toestel dient u de nieuwe simkaart te gebruiken.

Het toestel zal vanzelf om de code gaan vragen.

Wanneer u de SIM lock verwijderd heeft, zet dan het toestel eerst uit

voordat u de accu (batterij) van het toestel verwijdert. Wanneer dit niet

gebeurt zal het unlock proces niet worden opgeslagen!

Re: Debitel kan unlockcodes niet leveren???

Geplaatst: 20 sep 2008 09:08
door Meinona
Thanksssssss :D
Ik heb hem uiteindelijk een maandje geleden ook gehad.... "Slechts" 9 maanden heeft Debitel daar over gedaan.... Denk dat ze toch gek werden van mijn mailtjes....