LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] greenwoodtravel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
hansvk
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2008 20:00

greenwoodtravel

Ongelezen bericht door hansvk »

wie heeft ervaring met het thaise reisbureau greenwoodtravel, die rondreizen door thailand organiseert

Crazy9
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 sep 2005 02:13

Re: greenwoodtravel

Ongelezen bericht door Crazy9 »

Hallo hansvk,

Greenwoodtravel is een goede Nederlandstalige/thaise organisatie
Je kan er gerust mee op reis gaan, hebben wij afgelopen september ook 3 weken gedaan! :o

wim-hoogezand
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 jun 2006 06:50

Re: greenwoodtravel

Ongelezen bericht door wim-hoogezand »

Zie nergens op hun site dat ze ergens bij aangesloten zijn.
SGR lijkt me toch wel een voorwaarde wil ik een reis boeken bij een organisatie..

Crazy9
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 sep 2005 02:13

Re: greenwoodtravel

Ongelezen bericht door Crazy9 »

Haha tja, maar ik denk niet dat Reisorganisaties die in Thailand gevestigd zijn een lidmaatschap van de SGR krijgen :wink:

Boris1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2008 10:19

Re: greenwoodtravel

Ongelezen bericht door Boris1977 »

Hierbij wil ik men graag informeren over de bovengenoemde organisatie (Greenwood travel).
Dit was de tweede keer dat we met deze organisatie naar Thailand gingen, eerste keer net na de Tsunami, perfect geregeld mooie bestemmingen niks te klagen.
Blijkbaar is het daar erg druk geworden bij Greenwood, want als je met ze communiceert per e-mail moet je min. 5 dagen wachten op antwoord, zo zijn wij 3 maanden bezig geweest om een reisschema op te stellen. Als je 1 kleine aanpassing doorvoert duurt het een week voordat je antwoord hebt ‘als je antwoord krijgt’. Veel van de gestelde vragen geven ze gewoon geen antwoord op, je ontvangt een standaard e-mail met je aangepast reisschema verder geen enkel persoonlijk contact.
Ook hadden wij een fiets tocht door Bangkok geboekt, maar omdat mijn vrouw ziek is geworden van de airco in de bus van de voorgaande trip in de Jungle (was ook meer een cultuur dan een natuur tour) wilden wij deze graag afzeggen, dit gaven we ruim 24 uur van te voren door.
Als antwoord kregen we dat dit wel kon maar, geld kregen we niet terug omdat dit al betaald was aan de organisator....wel konden we een brief voor de verzekering krijgen, moesten we alleen nog even een doktors verklaring halen bij een doktor in Bangkok en het zelf declareren bij de verzekering....Beetje te veel werk voor een paar tientjes, heb ook aangegeven dat dit niet werkt en dat ik verwacht dat er een gepaste oplossing voor wordt bedacht....Helaas na lang discusieren konden ze me niet meer geven dan deze brief. Ook werd er geen alternatieve tour later in de reis aangeboden, konden dus fluiten naar ons geld en dat terwijl je alle tours individueel boekt, dan verwacht je dat je bepaalde gedeeltes in geval van ziekte wel kan annuleren maar nee, niks was minder waar.
Heel Jammer, dat een goede organisatie met perfecte service in 3 jaar tijd zo kan veranderen. Dit werd ook als reden geven van de slechte communicate ‘het is te druk geworden’…..
Mocht u overwegen om hier iets te boeken sta er wel bij stil dat als er iets mis gaat je de kans loopt dat zij hun handen er kompleet vanaf trekken!!! Boek liever bij 333 travel.

Oja, de denk ook 2 keer na voordat u naar de boomhutten in Khao sok natiional park gaat, dit is zonder dat het vermeld wordt omgebouwd tot stenen boomhutten in stenen bomen... heeft niks meer weg van wat het ooit is geweest..Zonde!!!

Crazy9
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 sep 2005 02:13

Re: greenwoodtravel

Ongelezen bericht door Crazy9 »

333 Travel boekt zijn reizen bij Greenwood Travel :-)

miekske128
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2010 16:31

Re: greenwoodtravel

Ongelezen bericht door miekske128 »

Ook ik heb slechte ervaringen met de reisorganisatie greenwood Travel.

Zo wilden wij bijvoorbeeld een vlucht bij hen boeken. Na wat data te hebben doorgemaild kregen we na lang wachten een mailtje terug dat de vluchten op die data vol waren. (Is net gek aangezien je mailtje niet gelijk behandeld wordt) Dus nog eens een aantal alternatieve data terug gemaild. Na weer een hele tijd wachten kregen we een mail dat ook deze data volgeboekt waren en dat ze een andere vlucht hadden geboekt, op een andere datum, zonder enig overleg met ons. Uiteindelijk hebben wij besloten om het ticket te boeken met Cheap Tickets en het was zo gepiept!

De rondreis hebben we wel bij Greenwood geboekt. Nadat wij het geld van onze reis netjes op tijd hadden betaald kregen wij 1 juli een nieuwe mail dat er nog een bedrag van 175 euro open stond of we dit binnen twee dagen wilden betalen. In deze mail stond geen verder uitleg hierover. Na lang zoeken kwamen we erachter dat de wisselkoersen veranderd waren. Voor ons een grote vervelende verrassing. En na lang zoeken op hun site kwamen we er dan toch bij uit dat ze dit recht hebben. Wij snappen nu dat we dit bedrag moeten betalen, maar wilden toch nog een aantal antwoorden op vragen. Dus weer een mail gestuurd, waar we geen antwoord op krijgen.

Onze vakantievoorpret is aardig bedorven hierdoor. Wij hebben geen vertrouwen meer in deze touroperator en willen dus iedereen aanraden om een andere reisorganisatie te zoeken. Wij hopen maar op een geweldige mooie vakantie in Thailand zodat dit leed toch nog enigszins verzacht wordt!

mireille69
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2010 22:33

Re: greenwoodtravel

Ongelezen bericht door mireille69 »

Ook wij hebben zeer slechte ervaringen met Greenwood travel.
Zijn erg happig om zaken voor je te boeken, blijken toch hogere prijzen te hanteren dan rechtstreeks boeken. Dit is op zich niet zo erg als alles goed geregeld is en het scheelt een hoop uitzoekwerk. Echter zij bevelen ook dingen aan die in de praktijk niet haalbaar zijn. Privebusje geregeld bij hen voor 2 dagen, veel duurder dan wanneer je dit zelf regelt, wij wilden graag zekerheid en dus bij hen geboekt. Veilig zou je denken, chauffeur is bekend. Eerste dag ging aardig, chauffeur probeert je wel overal te droppen waar hij commissie krijgt.
Tweede dag een fiasco. Greenwood regelt dat je wordt afgezet op tweede dag voor de nachttrein naar Chiang Mai, dit betekent in de praktijk dat je de chauffeur dus niet voor twee dagen boekt maar voor anderhalve dag. Op de tweede dag moet je nl. al om 13.00 uur vertrekken om op tijd door Bangkok heen te komen voor de nachttrein. Deze trein dus gemist. Advies gekregen om achter de trein aan te rijden en deze in te halen. Dit was echter een onmogelijk opgave. Uiteindelijk 's avonds laat gedropt bij station, trein verdwenen, kaartjes niet meer geldig. Chauffeur wilde extra geld (hoezo, is toch voor een dag geboekt). Greenwood gebeld, wat nu?
Ernst Otto:"het interesseert me niets, zoek het maar uit".
De volgende dag nieuwe treinkaartjes geboekt, gewoon op station, veel goedkoper dan dat Greenwood ze levert. Trap trouwens ook niet in hun geprinte kaartjes, deze zijn niet geldig op de trein.
Mails worden niet beantwoord. Bij terugkomst verhaal halen op kantoor heeft geen enkele zin. Gedragen zich arrogant.
Zeer slechte ervaring. Zij kunnen zich dat permiteren omdat je toch voor een deel op ze bent aangewezen als je bij hen boekt en je vaak alles al hebt betaald. Niet mee in zee gaan dus. Zelf regelen en boeken scheelt veel geld en ergenis.

anke2604
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2011 19:23

Re: greenwoodtravel

Ongelezen bericht door anke2604 »

Slechte ervaringen met Greenwood: onpersoonlijk, veel te duur en ook nog eens een zeer dure wisselkoers (VISA betaling kan niet,vreemd ?? nee hoor want daar maken ze ook nog eens winst op)
Ik wilde boeken en kreeg een confirmation booking (betalen binnen een paar dagen) met veel duurdere kamers
Vanaf dat moment stopten alle automatische antwoorden op mijn mails Uiteindelijk alles zef geboekt en veel goedkoper uit (met duurdere hotels via booking.com met ook nog eens de mogelijkheid van annuleren..)
Met Thaicall de taxi geboekt (erg goede service en goedkoper dan Greenwood) en rechtstreeks een Jungle tour geboekt (ook weer goedkoper)
We gaan fietsen met Co van Kessel (ook weer goedkoper als je rechtstreeks boekt ) en dan heb je nog eens 10% extra kosten voor de wisselkoers
niet doen dus

Ernst-Otto Smit
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2011 16:24

Re: greenwoodtravel

Ongelezen bericht door Ernst-Otto Smit »

Geachte mevrouw Anke Otten,

U heeft niets bij Green Wood Travel in Thailand geboekt alleen informatie aangevraagd. Ieder e-mail van u sinds 09 september 2011 is per omgaande door mijn collega Jack van Lieshout beantwoordt. Als u het wenst kan ik deze communicatie online publiceren. Op aanvraag stuur ik deze graag door aan lezers.
Wij accepteren in principe geen creditcards payments online daar we een Nederlandse en/of Thaise bankrekening hebben. Visa/Master card berekend aan ons een 4% extra kosten omdat we weinig of geen zaken doen.
Thaicall berekent u een 1100 THB voor een Bangkok airport transfer. Green Wood Travel een 900 THB voor een minibus.
Jungletreks worden door ons zelf uitgevoerd en zijn misschien iets duurder maar we halen klanten een dag voor de jungletrek op en informeren en adviseren in details over de komende jungletrek.
Fietstochten van Co van Kessel, geboekt via Green Wood Travel zijn altijd een 50 TH pp voordeliger dan rechtstreeks.

Voor wisselkoersen hanteren we de huidige koers minus 1 THB. De euro is immers onderhevig aan grote valuta schommelingen.

Waarom boeken bij Green Wood Travel?
1. Omdat wij voordelig, persoonlijk, ervaren, flexibel en snel zijn.
2. U krijgt altijd de laagste prijs. Wij overtreffen alle bekende boekingwebsites!
3. Persoonlijk en deskundig advies in Nederlands of Engels via e-mail, Skype, telefoon of terplaatse. Gratis gespecificeerde prijsopgave van uw reis.
4. Natuurrampen? Wij bieden echte zekerheid, 24 uur bereikbaar.
5. Klanten vertellen over dit alles in ons gastenboek.

Graag uw verneem ik uw reactie op mijn schrijven.

Met vriendelijke groet,

Ernst-Otto Smit
Green Wood Travel

Rope2305
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2011 19:57

Re: greenwoodtravel

Ongelezen bericht door Rope2305 »

Mensen, mensen, wat kan ik hier boos om worden wijzelf hebben al meerder malen met greenwoodtravel gereisd altijd naar tevredenheid.
Ook mijn ouders reizen al meer dan 15 jaar met deze organisatie.
Sommige mensen hebben altijd wel wat te klagen en te zeuren , in iedere organisatie gaat wel eens iets fout maar fouten maken hoort er nu eenmaal bij, en fouten zijn er om opgelost te worden .
We zijn nu eenmaal mensen en mensen maken wel eens fouten.
Dus laat iedereen eens in een spiegel kijken en naar zijn eigen fouten kijken.
Wij hebben in iedergeval altijd naar volle tevredenheid een fijne reis gehad.
Ook is ernst otto vaak via Skype te vinden en te spreken .
En als iemand ook eens het gastenboek op de site van greenwoodtravel leest dan zou er niet zo veel gezeik over internet te lezen.
Het is kerst en wij weten nog steeds niet of we kunnen gaan ivm prive omstandigheden maar als we gaan is gelijk contact met ernst Otto.

Verder hoop ik dat iedereen zich beseft dT ze daar bij greenwoodtravel altijd om hun klanten geven.
Ik wij wensen iedereen een fijne kerst toe en een gezond en gelukkig 2012
Zonder veel gezeur en mensen communicatie is belangrijk dus doe dat dan ook


Hohoho de kerstvrouw :wink:

z3mrunner
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2011 00:09

Re: greenwoodtravel

Ongelezen bericht door z3mrunner »

Wij reizen al jaren met Greenwood travel. We zijn via Greenwood al drie keer naar Thailand en de laatste keer naar vietnam met hen geweest. Ik herken de klachten geheel niet. Goede prijzen, goed contact en goede aanbiedingen. Je zit natuurlijk wel in het verre oosten, dus moet je wel alles blijven dubbelchecken.
Als je daar niet tegen kunt, moet je lekker op vakantie gaan op de Veluwe.
We zijn nu in 2012 weer een reis aan het plannen naar Thailand. Dat gaat dus weer lekker via Greenwood gebeuren. Ze spreken veelal Nederlands en kennen de locals goed waardoor hun pricing ook beter is. :P
We hebben er zin an.

warholle
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2012 02:03

Re: greenwoodtravel

Ongelezen bericht door warholle »

Wij hebben altijd tot volle tevredenheid met Greenwood Travel gereisd. In totaal nu drie keer dus dat zullen wel
geen toevalstreffers zijn. De laatste keer was vorig jaar. Zou er nadien zoveel ten nadele zijn veranderd, dat het
er nu een zooitje is als ik sommige reacties mag geloven?! De reacties zijn net zo divers als die op Tripadvisor :
van zeer goed tot zeer slecht. Daar heb je dus niks aan. Niet vergeten, dat de meeste mensen helemaal geen
review schrijven! De mening van de (zwijgende) meerderheid is dus onbekend. Bedenk zelf de tekst en kleur de
plaatjes! Wat onbeantwoorde mails betreft : ik heb die ervaring niet maar heb ook zelden gemaild. Ik belde altijd!
Dat is directer, persoonlijker en sneller: je krijgt gelijk antwoord, ook op (nieuwe) vragen, die tijdens het gesprek
kunnen ontstaan. Moeilijk hé! Mailen geeft een gigantische rompslomp en tijdverlies. En wil je uiteindelijk dingen
"zwart op wit", dan kan dat uiteindelijk alsnog in een mail. Mailen is hetzelfde als het ouderwetse brieven schrijven. Het enige verschil met toen is, dat de brief nu eerder aankomt. Waarom was toch die telefoon twee eeuwen geleden ook alweer zo'n pracht uitvinding... Kantoorpersoneel heeft tegenwoordig zoveel werk met brieven schrijven (mailen) dat er nauwelijks meer aan werken toegekomen wordt. Kost miljoenen manuren per jaar! Enig idee hoeveel A4-tjes er in tien minuten besproken kunnen worden? Leve Greenwood Travel! En wie
het beter denkt te kunnen, moet dat natuurlijk doen.

H. van Mulken & M. Bonthuis

klick
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2012 22:57

Re: greenwoodtravel

Ongelezen bericht door klick »

Toevallig lees ik dit forum en lees negatieve reacties over Greenwoodtravel.
Mijn ervaring uit 2008 was uitstekend. Het is een tijdje geleden maar volgens mij nog steeds onder zelfde mgmt.
Prima service en een heb de prijzen als heel fair tot goedkoop ervaren MET Goede service. :D

Ona Mein
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2012 21:17

Re: greenwoodtravel

Ongelezen bericht door Ona Mein »

Als 'beginners' was het bijzonder aangenaam om via Greenwood Travel onze eerste Thailand reis te laten regelen.
Nu we ondertussen door de Thaise wol zijn geverfd (...) hebben we dit bureau minder nodig, wat eigenlijk jammer is want wat zijn ze daarvriendelijk, hulpvaardig en professioneel!
Alles en dan ook werkelijk alles hebben ze voor ons gedaan, zochten naar onze verloren rugzak en zelfs ons naar de beste tandarts van Bangkok gereden.
Per toeval kwam ik in dit forum terecht en kon mijn ogen niet geloven over zoveel negatieve verhalen!
Je zou bijna denken dat dit is georganiseerd door de concurrentie want wij en al onze reisvrinden herkennen helemaal niets in de klachten zoals hierboven beschreven.
Wij hebben - en hadden over vele jaren - alleen maar lof over Greenwood Travel Bangkok!

Dick'50
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2012 12:20

Re: greenwoodtravel

Ongelezen bericht door Dick'50 »

Onze eerste twee reizen naar Thailand in 1999 en 2000 hebben we geboekt via BM Air reizen in Nederland.
In Thailand aangekomen moesten we ons voor de verdere afhandeling van onze reizen melden bij het bureau van Greenwood Travel. Het personeel van dit bureau was vriendelijk, behulpzaam en altijd bereikbaar. Vanaf 2002 hebben we nog 3 keer een vakantie geboekt via Greenwood Travel en deze reizen zijn altijd tot onze volle tevredenheid ingevuld. We zullen ook in de toekomst zeer zeker gebruik maken van dit perfekte reisbureau.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: greenwoodtravel

Ongelezen bericht door newmikey »

Wat héérlijk! Allemaal tevreden klanten, dat moet toch een waar genoegen voor deze ondernemer zijn. Dat het allemaal, géén één uitgezonderd first-timers op dit forum zijn moeten we maar even door de vingers zien.

Dit bedrijf kan duidelijk buitengewoon goed organiseren!

PS: Of het bedrijf daarmee plotseling een goede touroperator is geworden, valt te betwijfelen. Met dit soort reacties komt elk bedrijf bij mij op de "te vermijden" lijst.

avzijl
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2012 11:39

Re: greenwoodtravel

Ongelezen bericht door avzijl »

Beste allemaal, mijn partner en ik gaan a.s. zomervakantie naar Thailand op vakantie. hiervoor hebben wij zelf de vliegtickets al geboekt en wilden deze vakantie van 24 dagen alleen nog inhoud geven via Greenwood travel. natuurlijk diverse andere reisorganisaties aangeschreven, waaruit hele leuke voorstellen kwamen maar eigenlijk altijd duurder dan greenwood. heel veel heen en weer gemaild met ene Pamala van Greenwood. mijn ervaring: zeer slechte communicatie, vele fouten in het het reisprogramma, dubbele boekingen in een hotel, vergeten overnachting, te hoge bedragen, verkeerde tour, etc.
nu was ik bij de 1e fout nog niet boos, maar...als je je onvrede uit bij de zoveelste fout en er wordt totaal niet op in gegaan wordt ik toch wel erg boos. nu ik op het punt sta de hele boel te annuleren komt er ineens wel een mail (binnen 24 uur, nu wel!) dat Pamala een stagiaire is en dus nog niet alles perfect kan doen..., dat door haar laatste fout nu het eindbedrag wel veel lager uitkomt, ja echt waar....
NATUURLIJK!!! :shock: dat komt nu op een bedrag dat terecht is...ach hoe moeilijk kan het zijn je oprechte excuses aan te bieden en dan niet pas als ik op het punt sta te annuleren. ik had allang mijn biezen kunnen pakken op mijn werk als ik zo met mijn klanten zou omgaan. maar goed, ik geef greenwood
bij het lezen van alle positieve verhalen het voordeel van de twijfel, waarschijnlijk ben nog aan het denken, en boek onze vakantie toch bij hen. en nu maar hopen dat alles goed gaat. het is tenslotte toch een flink bedrag wat je uitgeeft.

Edwin78
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2013 11:02

Re: greenwoodtravel

Ongelezen bericht door Edwin78 »

Mijn ervaring met Greenwood Travel is niet positief!

Samen met mijn vriendin hebben we een jungle tour geboekt in een national park in Thailand en de eerste dag midden in de jungle in een rafthouse was prachtig maar de tweede dag in een "boomhut" was ronduit slecht. De accommodatie was slecht, niet back to basic want dat was prima geweest, maar gewoon heel vies, zeer slecht onderhouden waardoor onveilige situaties ontstonden. In de douche stonden de muren en plafond onder de schimmel, waren elektra draden niet goed geïsoleerd en als je de wc doorspoelde liep het riool water langs de buitentrap naar beneden... Al met al niet goed!

Nou kunnen dit soort dingen gebeuren dus geef je de reisorganisatie de kans met een oplossing te komen. Helaas reageren ze niet op onze e-mails en is onze klacht niet in behandeling genomen. Daar komt bij dat we ook nog eens tweemaal zoveel hebben betaald als een stel uit Zwitserland (die we daar hebben ontmoet) die de zelfde tour hebben gedaan.

Greenwood Travel zal best leuke en goede reizen organiseren, maar dit was niet goed. Te duur (zo bleek later) en erg jammer dat ze niet op onze e-mails reageren.

Edwin78
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2013 11:02

Re: greenwoodtravel

Ongelezen bericht door Edwin78 »

newmikey schreef:Wat héérlijk! Allemaal tevreden klanten, dat moet toch een waar genoegen voor deze ondernemer zijn. Dat het allemaal, géén één uitgezonderd first-timers op dit forum zijn moeten we maar even door de vingers zien.

Dit bedrijf kan duidelijk buitengewoon goed organiseren!

PS: Of het bedrijf daarmee plotseling een goede touroperator is geworden, valt te betwijfelen. Met dit soort reacties komt elk bedrijf bij mij op de "te vermijden" lijst.
Niet helemaal dus :D

Gesloten