Pagina 1 van 1

service mediamakt

Geplaatst: 13 feb 2008 22:46
door mediahater
als je service wil ga dan niet naar mediamarkt, daar ben ik wel achter gekomen.we hadden een spelletje gekocht van de ps2, awt bleek dat deze al eerder geruild was, wij terug andere mee en weer hetzelfde.
voor de derde keer terug en maar een ander spel gehaald.
geld terug wil je echt niet meer na tig keer maar even testen is nog teveel gevraagd.als je klaagt wordt je maar gemaand tot rust.
als je service wilt ga dan naar een andere keten maar niet hier naartoe.

kijk de geschiedenis van mediamarkt maar na en je koopt nooit meer bij hun, deze keten heeft gigantische klachtenlijsten en staan op de zwarte lijst op internet.

veel plezier als je er koopt

Re: service mediamakt

Geplaatst: 14 feb 2008 11:37
door edv
Dit is nou precies wat ik bedoel in andere topics. Men koopt wat maar het bevalt dus brengen we het terug naar d ewinkel die het dan weer verkoopt maar ja dan blijkt dus dat het niet nieuw is maar ja volgens de wet schijnt dit te mogen.

Ik snap dat het heel vervelend is als je gebruikte dingen koopt als nieuw maar wen er maar aan want er zitten hier nogal wat mensen op het forum die wat kopen met hun volle verstand maar er dan achter komen dat de kleur niet mooi is of dat ze toch een duurdere willen alles dan maar gewoon weer terug brengen.

Re: service mediamakt

Geplaatst: 14 feb 2008 11:50
door gravedigger
Als er 1 schaap over de dam is,........

Re: service mediamakt

Geplaatst: 14 feb 2008 14:55
door Dirkie
als je service wil ga dan niet naar mediamarkt, daar ben ik wel achter gekomen.we hadden een spelletje gekocht van de ps2, awt bleek dat deze al eerder geruild was, wij terug andere mee en weer hetzelfde.
Als ik deze zin letterlijk lees, dan schrijf je dus, dat de MM zeer goede service verleend.
Als je iets terug brengt, wordt het gewoon omgeruild. Lijkt me toch goede service.
Alleen wat denk je, dat de MM (en alle zaken overigens ook) doet met die als nieuw teruggebrachte goederen. Weggooien soms. Natuurlijk niet. Ze kunnen het weer mooi inpakken en als nieuw verkopen. En daar is niets mis mee.
Je geeft ook nergens aan, dat het door jouw gekochte produkt niet werkt, alleen dat het al eerder verkocht was. En je doet er dan zelf aan mee door het dan weer terug te brengen.

Volgens mij is dit alleen maar reclame voor de MM.
En voordat iedereen het weer vraagt: ik werk niet bij de MM en heb er ook niets mee te maken :lol:

Re: service mediamakt

Geplaatst: 14 feb 2008 18:57
door BBCS
Dit is nou precies wat ik bedoel in andere topics. Men koopt wat maar het bevalt dus brengen we het terug naar d ewinkel die het dan weer verkoopt maar ja dan blijkt dus dat het niet nieuw is maar ja volgens de wet schijnt dit te mogen.
Gelukkig wel, want anders is die winkelier binnen de kortste keren failliet.

Kijk, met de producten die terugworden gebracht terwijl er niets mis mee is, moeten wel terug de verkoop in.

Mensen willen wel massaal de producten terug kunnen brengen (denken ook dat ze dat recht hebben, terwijl dat niet zo is) en accepteren vervolgens geen teruggebrachte product.

En dat gaat dus niet.
als je service wil ga dan niet naar mediamarkt, daar ben ik wel achter gekomen.we hadden een spelletje gekocht van de ps2, awt bleek dat deze al eerder geruild was, wij terug andere mee en weer hetzelfde.
voor de derde keer terug en maar een ander spel gehaald.
Dat is dus ook vaak de reden dat je bij veel winkels de software niet terug kunt brengen. En zo zou het ook horen.

Re: service mediamakt

Geplaatst: 14 feb 2008 19:28
door gravedigger
Als er 1 schaap over de dam is,........
......volgen er meer :lol:

Re: service mediamakt

Geplaatst: 17 feb 2008 17:53
door BasO
Mediamarkt excuseert zich voor verkoop 'gebruikte' producten

Mediamarkt excuseert zich vandaag in een persmededeling bij klanten die 'gebruikte' producten hebben gekocht bij de keten. Eerder op de dag deden enkele gedupeerden hun verhaal in het Radio 1-programma Peeters & Pichal en ook Het Nieuws van VTM berichtte over het opnieuw verkopen van ingeleverde of herstelde producten door Mediamarkt.

Zo vond de koper van een dvd-recorder bij Mediamarkt naast het toestel ook het garantiebewijs van de vorige eigenaar. Een professionele fotograaf merkte op dat er op zijn nieuwe toestel dat hij bij Mediamarkt kocht al honderden foto's hadden gestaan. Nog een andere klant kocht bij de keten een printer maar al snel bleek dat de inktcassettes al in de printer zaten en er al mee geprint was.

Mediamarkt geeft toe dat het niet altijd grondig heeft nagegaan of de ingeleverde producten al gebruikt werden. "Mediamarkt wil zich hiervoor in de eerste plaats verontschuldigen. Het gaat hier om een menselijke fout", luidt het. De keten zal nagaan hoe dit is kunnen gebeuren en zal extra maatregelen nemen om dit in de toekomst te vermijden.

"Producten die niet gebruikt zijn, zetten wij inderdaad terug in onze rekken", aldus Mediamarkt. "Voor zover wij weten, mogen wij dit ook doen want het gaat immers over een ongebruikt product", meent de keten. "Klanten die de indruk zouden hebben dat het product dat ze aankochten wel al gebruikt is, kunnen dit uiteraard komen omwisselen."

Ivo Mechels van consumentenorganisatie Test-Aankoop zei eerder al dat het opnieuw verkopen van ingeleverde of herstelde producten voor nieuw "manifest onwettig" en "bedrog" is.


http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Ombuds ... cten.dhtml

Re: service mediamakt

Geplaatst: 17 feb 2008 19:05
door G7
Nog een andere klant kocht bij de keten een printer maar al snel bleek dat de inktcassettes al in de printer zaten en er al mee geprint was.
Ik weet niet of het dan zo hoort, maar toen ik vorig jaar een nieuwe All in one HP printer kocht bij Its, zaten de cardridges er ook al in hoor.

Re: service mediamakt

Geplaatst: 17 feb 2008 21:26
door BasO
Dat heb ik gelukkig nooit gehad. Je kan snel genoeg zien of er mee geprint is, er zit altijd beschermfolie over de cartridge.

Re: service mediamakt

Geplaatst: 17 feb 2008 23:49
door BBCS
Ivo Mechels van consumentenorganisatie Test-Aankoop zei eerder al dat het opnieuw verkopen van ingeleverde of herstelde producten voor nieuw "manifest onwettig" en "bedrog" is.
Ik vind het behoorlijk hypocriet van de consumenten, het spijt me dat ik het zo zeg.

Wel eisen dat de consumenten het product behoren terug te brengen, maar een teruggebrachte product niet accepteren.

Wie houdt nu wie voor de gek?

Het is eigenlijk heel simpel:

Als je een product bij een winkel koopt en je hebt daar de mogelijkheid om een product binnen x dagen terug te brengen, dan behoor je ook een teruggebracht product te accepteren.

Wil je dat niet, dan moet je dan niet bij dat soort winkels gaan kopen, maar bij winkels waar je die mogelijkheid niet hebt. Dan weet je zeker dat je dan geen teruggebracht product of een gebruikt product krijgt.

Zo simpel is het.


En voor de muggezifters:
Nee, ik heb het niet over die producten waar echt iets aan mankeert. Daar heb je als consument altijd het recht om daarmee terug naar de winkel te gaan.

Re: service mediamakt

Geplaatst: 18 feb 2008 08:36
door Dirkie
Als je een product bij een winkel koopt en je hebt daar de mogelijkheid om een product binnen x dagen terug te brengen, dan behoor je ook een teruggebracht product te accepteren.
Tot een bepaalde grens gaat dit inderdaad op. Maar als ik een 'nieuwe' printer koop, dan verwacht ik ook nieuwe cartridges, dus geen gebruikte en ook geen cartridges, die al geïnstalleerd zijn in de printer.
Alle aangehaalde voorbeelden (uit België) zijn slordigheden, die voorkomen kunnen worden en die niets afdoen aan de kwaliteit van het produkt. En oud garantiebewijs had even uit de doos gehaald moeten worden. Een digitale camera had even gereset kunnen worden (en waarom koopt een professionele fotograaf een camera bij de MM?). Gebruikte cartridges hadden vervangen kunnen worden door nieuwe.

Kopen bij een prijsvechter als de MM brengt dit soort risico's met zich mee. Maar gelukkig geven ze goede omruil garantie, want anders zou je dit probleem niet hebben.
Als je naar een speciaal zaak gaat, krijg je een goed advies en hoef je een produkt niet om te ruilen, want je weet beter wat je koopt.

Re: service mediamakt

Geplaatst: 18 feb 2008 20:10
door BasO
Je moet gewoon goed uitkijken waar en wat je koopt.
Overal is wel wat, ik zou best eens wat vaker naar de MediaMarkt willen maar bij ons hebben ze nog geen vestiging.
In het krantenartikel hebben ze overgens wel hun excuus aangeboden voor het opnieuw verkopen van gerepareerde artikelen.