LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BDR Containerreiniging

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
pépé
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mar 2010 13:59

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door pépé »

brandsen schreef: Ik denk dat wij, als slachtoffers van dit bedrijf, ons zouden moeten verenigen en gezamenlijk tot actie zouden moeten overgaan om te voorkomen dat BDR ooit nog enig slachtoffer maakt.
Uw reactie zie ik met belangstelling op deze pagina tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Kees
Ja ik ben er ook ingeluisd, stom genoeg. Ik wil me best mee verenigen. Stuur maar een PM voor persoonlijk contact.

pépé
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mar 2010 13:59

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door pépé »

Quarantain schreef:Essentie:
- Wij en aangetekende post wordt NIET aangenomen.[/b] Telefoontjes leveren alleen een t.g.v. BDR goed getrainde medewerkster met "... maar we hebben geen opzegging ontvangen..."
- Uiteindelijk de automatische incasso laten blokkeren, laatste afboeking gestorneerd en stuur ik een incasso bureau er op af. BDR stelt dan simpelweg dat ze geen opzegging hebben ontvangen en het incasso bureau kan niets zonder "bewijs" (hetgeen makkelijk is want BDR stelt dat ze de post "niet hebben ontvangen" (bewijs maar het tegendeel) en aangetekende post nemen ze niet aan). Handig, he?

Ik verwelkom elk initiatief om deze malafide praktijk (binnen wettelijke kaders) aan te pakken. Het is inmiddels een principe kwestie. Ik sluit me graag aan bij Leender40, Brandsen/Kees en andere gelijk gezinden. http://www.consuwijzer.nl? "ConsuWijzer lost uw probleem niet voor u op. Maar geeft u duidelijke adviezen waarmee u zelf aan de slag kunt. Ook registreert ConsuWijzer uw klacht of vraag. Daarna komt uw vraag of klacht terecht bij één van de toezichthouders." Vervolgens is er voor deze categorie parasiet geen toezichthouder!


Q.
Als ge de originele bewijs van die aangetekende zending opzegging nog hebt is dit via tracktrace van TNT aan te tonen dat de brief is aangekomen en geleverd.
Mij hebben ze die smoes "niet ontvangen"ook verteld, maar trap daar niet meer in. Ik heb het bewijs in mijn buro liggen.
BTW ik wil graag meedoen met initiatief en heb dit Kees laten weten

pépé
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mar 2010 13:59

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door pépé »

Sinds ik de laatste keer die stickers retour heb gedaan, niks meer gehoord of afgeschreven van bank.
Denk dat ze de boodschap nu wel begrepen hebben. :)

EBH
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2009 00:21

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door EBH »

In de algemene voorwaarden van BDR containerreiniging staat het volgende:
2.4 Indien er, door ( extreme) weeromstandigheden ( Bv vorst en/of vorst in de grond, sneeuw, weeralarm), niet gereinigd kan worden, komt deze beurt te vervallen en geldt geen recht op restitutie van het abonnementsgeld.
MAAR, als er van 17 december tot en met 19 maart (3 maanden lang!) niet gereinigd wordt, is dat niet een beetje overdreven, wel of niet in de voorwaarden? Hebben zij het personeel moeten doorbetalen of zijn die op non-actief -onbetaald of in tijdelijke ww of zo- gezet, zodat ze daar ook geen kosten aan hadden?
Ik weet het niet hoor, maar ben wel heel benieuwd. Kan iemand hier mij wijzer in maken?

walid
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2010 16:58

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door walid »

Ik heb ook slechte ervaring met deze bedrijf.
Ik heb mijn abonnement afgezegd meer dan five maanden(in december 2009) voor het aflopen van de contract ( 15-mei -2004 ) en ik heb een bevestigen gekregen maar ik heb die bevestigen brief niet goed gecontroleerd.
Voor mijn verbazing kreeg ik een incasso brief waar in staat dat ik de rekening van 2010 niet betaald heb.Wanner ik de bevestigen brief weer gecontroleerd heb, blikt dat de afzegen datum die door deze bedrijf wordt vermeld 31-12-3010 is.
Ik heb contact met BDR maar de telefonist zegt dat de contract begint altijd met januari en niet van de dag van de handtekening van de contract.
Ik vraag me af of dat juist is ?
enige suggestie?

beers2
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2010 07:10

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door beers2 »

Op 14-10-2008 trapt mijn vrouw aan deur in de sluwe praatjes van een BDR-verkopertje.
Op 16-10-2008 alsnog een opzegbrief naar dit louche bedrijf geschreven.Echter geen reactie van hun kant.
Wel stickers van die gasten ontvangen maar nooit op de containers geplakt en zij maar bedragen afschrijven en wij weer alles storneren.
Op 4-2-2010 rekening gehad dat we 77 euro moesten dokken.Er is echter nooit een container schoongemaakt want dat lijkt mij erg moeilijk als er geen stickers op zitten.
Op 27-02-2010 deze rekening weer gereageert en weer opgezegd en dat we niet betalen voor iets wat niet word gedaan (namelijk containers schoonmaken).
en dat er 16-10 al een opzegbrief was verstuurd . deze briefdeze ook als bijlage weer bijgevoegd.
Nu wel een reactie gehad van die gasten; dat er was op gezegd maar dat ik wel moest betalen.
Maar eens met ze gebeld. Word er door de medewerkster verteld dat ze brief van 16-10 nooit hebben ontvangen. "foutje bij de post". Dan kan de postbode zo lezen ,op dit forum, wel vaker hun brievenbus niet vinden.Tevens zei ze dat ik de stickers van de containers had gehaald. Lezen is blijkbaar ook erg moeilijk voor die gasten want de stickers waren er nooit opgeplakt. Nu een brief van het incassobureau gehad. We worden nu door dat louche bedrijf gedwongen te betalen voor....lucht. Had uiterlijk twee dagen geleden moeten gebeuren. maar ben gisteren teruggekomen van vakantie. Ik word ziek van dit bedrijf. Wie verlost de wereld van BDR containerreiniging !!!!

walid
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2010 16:58

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door walid »

nieuw ontwikkeling

Ik heb een brief van de incasso bureau ontvingen waar in staat dat omdat ik in het verleden het kwartaalbedrag een keer heeft laten storneren is het contract conform de algemene voorwaarden omgezet naar een jaarfactuur.ik heb de incasso bureau gebeld om na te vragen over welke algemene voorwaarden het ging zegt de mevrouw dat het ging over de algemene voorwaarden die zich bevindt in de contract. wanneer ik tegen de mevrouw gezegd heb dat ik niks kan vinden zegt zij dat ik een brief heb gekregen waar in staat dat de contract omgezet naar een jaar-factuur.
ik heb toch een brief van BDR ontvangen waar in staat het volgende :

Uitgaande hiervan, stellen wij u vriendelijk voor over te schakelen op een jaar - factuur waardoor het aantal handelingen voor ons aanzienlijk minder wordt .

en staat onder het volgende :

Onderstaande factuur is ingetrokken en vervangen door een nieuwe jaar-factuur .

volgens mij is er geen sprake van wettelijk voorwaarde of verplichting van mij kant.

kan iemand mij verder helpen???

mspapens
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2010 10:44

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door mspapens »

Ik heb een hele tijd geleden via internet mezelf voor een reiningingsabo aangemeld voor 1 groene en 1 grijze container. Alles ging voorspoedig: ik ontving een welkomstbrief (kopie, geen gepersonaliseerde brief) en 2 stickers.
De eerste reinigingen werden netjes gedaan. Daarna een paar keer moeten bellen dat er niet gereinigd was. Dat werd dan ook netjes verrekend met volgende incasso's.
Dit jaar ook weer 2 nieuwe stickers gekregen.

Toen onze buren vroegen naar het adres en de kosten voor de reiniging, kwam ik op de website hele andere tarieven tegen dan bij mij in rekening werden gebracht. De bij mij geincasseerde bedragen waren hoger.
Na een belletje met BDR blijkt dat ik in hun bestand sta met 2 (!) groene containers en 1 grijze. Ik heb dat nooit opgegeven.
De medewerkster vertelde mij dat ze dat per volgende incasso kon corrigeren, maar niet met terugwerkende kracht. Dit mede omdat door de chauffeur steeds was aangegeven dat er ook daadwerkelijk 2 groene containers waren gereinigd. En dat is knap, want ik heb er toch echt maar één!

Ik kon hoog of laag springen, maar het werd echt niet teruggestort. Ook niet nadat ik een bewijs zou overleggen van de gemeente dat ik ook echt maar één groene container heb.
Na het gesprek heb ik een briefje aan de directie geschreven met twee opties: of ik krijg het teveel betaalde bedrag terug (meer dan 100 euro) of ik zeg m'n abonnement op.
Na 3 dagen kreeg ik een briefje (wederom een kopie, geen gepersonaliseerd briefje) met de melding dat mijn abo beeindigd zou worden per november 2010.

Een serieus bedrijf zou dit op een andere manier opgelost hebben, maar een serieus bedrijf is BDR dan ook niet. Gemiste kans, BDR.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Klopt helemaal, het is niet zoals het moet. Dergelijke bedrijven hebben een gemene eigenschap. Ze gaan spoorslags failliet of vertrekken met stille trom.

petruska
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 feb 2011 22:43

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door petruska »

Ik ben in Gemert opzoek naar mensen die problemen hebben met BDR containerreiniging of voorheen KCR containerreiniging .Maar ik heb ook geen tegen bericht ontvangen van hen . Ik ben bij de mensen die nu op mijn oude adres wonen nog aan de deur geweest voor te vragen of er post was aangekomen . Ze zeiden mij dat er geen post voor mij was aangekomen . Maar als er post kwam voor mij zouden ze het brengen zeiden ze . Toen ben ik tussen 15 januari , 19 januari 2011 nogeens aan de deur geweest voor te vragen of er post was aangekomen van BDR ze zeiden van niet . Ik weet zeker de er stickers voor de container moesten aangekomen zijn .Raar maar waar op maandag 21 februari 2011 steken de mensen die op mijn oude adres wonen bij mij op mijn nieuwe adres opeens een brief in de bus van BDR containerreiniging . Met het verzoek of ik graag mijn nieuwe adres wil doorgeven aan BDR . Ik ben bij hun aan de deur geweest om te vragen hoe het komt dat ze nu 1,5 jaaar later wel opeens post konden brengen ..
Zeggen tegen mij dat ze dat niet verplicht zijn om mijn post na te brengen. Daar hebben ze misschien wel een punt maar ze hebben ook niet het recht om mijn post weg te gooien . Ze horen het dan retour te sturen naar de afzender. Als ze niet bereid zijn om de post bij mij te brengen .Maar er wordt mij recht in mijn gezicht gezegd dat ze post weggegooid hebben .. Maar ik heb nu wel een probleem want sinds september 2010 schrijft kcr om de twee maanden 26,50 van mijn rekening . In januari 2011 schrijft BDR 26,50 euro van mijn rekening .

OPGELET MENSEN ZE ZIJN NU ACTIEF IN GEMERT ONDER DE NAAM UCS .
WAT VOOR EEN BEDRIJF EERST KCR EN BDR EN NU WEER UCS
Laatst gewijzigd door petruska op 24 feb 2011 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Kees van Hogeloon
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2011 15:56

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Kees van Hogeloon »

Ik heb het helemaal gehad met BDR containerreiniging. Bijna een half jaar geen container gereinigd, wel rekeningen sturen, constant de looptijd van het contract wijzigen en probeer het contract maar eens op te zeggen... Dan zijn ze ineens Oost-Indisch doof, maar sturen wel meteen een incassobureau op je dak (zonder een aanmaning verstuurd te hebben) om geld te innen over de periode nadat je hebt opgezegd! De Russische mafia is er niets bij! Een zeer malafide bedrijf waar je beslist niet in zee moet gaan!

develwife
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2011 17:22

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door develwife »

petruska schreef:Ik ben in Gemert opzoek naar mensen die problemen hebben met BDR containerreiniging of voorheen KCR containerreiniging .Maar ik heb ook geen tegen bericht ontvangen van hen . Ik ben bij de mensen die nu op mijn oude adres wonen nog aan de deur geweest voor te vragen of er post was aangekomen . Ze zeiden mij dat er geen post voor mij was aangekomen . Maar als er post kwam voor mij zouden ze het brengen zeiden ze . Toen ben ik tussen 15 januari , 19 januari 2011 nogeens aan de deur geweest voor te vragen of er post was aangekomen van BDR ze zeiden van niet . Ik weet zeker de er stickers voor de container moesten aangekomen zijn .Raar maar waar op maandag 21 februari 2011 steken de mensen die op mijn oude adres wonen bij mij op mijn nieuwe adres opeens een brief in de bus van BDR containerreiniging . Met het verzoek of ik graag mijn nieuwe adres wil doorgeven aan BDR . Ik ben bij hun aan de deur geweest om te vragen hoe het komt dat ze nu 1,5 jaaar later wel opeens post konden brengen ..
Zeggen tegen mij dat ze dat niet verplicht zijn om mijn post na te brengen. Daar hebben ze misschien wel een punt maar ze hebben ook niet het recht om mijn post weg te gooien . Ze horen het dan retour te sturen naar de afzender. Als ze niet bereid zijn om de post bij mij te brengen .Maar er wordt mij recht in mijn gezicht gezegd dat ze post weggegooid hebben .. Maar ik heb nu wel een probleem want sinds september 2010 schrijft kcr om de twee maanden 26,50 van mijn rekening . In januari 2011 schrijft BDR 26,50 euro van mijn rekening .

OPGELET MENSEN ZE ZIJN NU ACTIEF IN GEMERT ONDER DE NAAM CSU .
WAT VOOR EEN BEDRIJF EERST KCR EN BDR EN NU WEER CSU
Heb met deze mensen ook problemen gehad in het verleden elke maand geld overmaken maar mijn containers schoon ho maar!!!
Hoop dat ze deze lui te pakken krijgen!!!!

petruska
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 feb 2011 22:43

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door petruska »

Ze zijn op het ogenblik weer actief in Gemert-Bakel .
Ze gaan langs de deuren ofspreken mensen zomaar aan op de straat .
Sommige verkopers zeggen dat je eerst gratis mag uitproberen om jou containers te laten reinigen .
Maar dan vragen ze jou adres ,rekeningnummer en dan laten ze jou een handtekening zetten onder een bon .
Maar je kan al raden wat er dan gebeurt dan zit je vast onder een jaarcontract .
Laatst gewijzigd door petruska op 25 feb 2011 06:28, 1 keer totaal gewijzigd.

petruska
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 feb 2011 22:43

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door petruska »

Wie oo wie kan er voor zorgen dat de mensen die achter deze bedrijven zitten er eens met ophouden met deze praktijken .
Laatst gewijzigd door petruska op 25 feb 2011 19:51, 3 keer totaal gewijzigd.

petruska
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 feb 2011 22:43

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door petruska »

Ik ben maar zelf aan de gang met deze zaak . Want het lijkt er wel op dat iedereen schrik heeft van deze bedrijven . de politie maakt hun handen hier liever niet vuil aan . Maar als het dan zo makkelijk is om in Nederland aan oplichtingspraktijken te doen heeft het mij wel even aan het denken gezet . BDR en KCR/UCS zijn twee afzondelijke bedrijven . Dus als u een machting heb afgegeven heb gegeven aan KCR/UCS dan kan het niet zo zijn dat ze jou dan door verkopen aan BDR dat zij dan ook gemachtig zijn om geld van jou rekening te gaan afschrijven .
Laatst gewijzigd door petruska op 25 feb 2011 06:13, 1 keer totaal gewijzigd.

petruska
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 feb 2011 22:43

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door petruska »

petruska schreef:
develwife schreef:
petruska schreef:Ik ben in Gemert opzoek naar mensen die problemen hebben met BDR containerreiniging of voorheen KCR containerreiniging .Maar ik heb ook geen tegen bericht ontvangen van hen . Ik ben bij de mensen die nu op mijn oude adres wonen nog aan de deur geweest voor te vragen of er post was aangekomen . Ze zeiden mij dat er geen post voor mij was aangekomen . Maar als er post kwam voor mij zouden ze het brengen zeiden ze . Toen ben ik tussen 15 januari , 19 januari 2011 nogeens aan de deur geweest voor te vragen of er post was aangekomen van BDR ze zeiden van niet . Ik weet zeker de er stickers voor de container moesten aangekomen zijn .Raar maar waar op maandag 21 februari 2011 steken de mensen die op mijn oude adres wonen bij mij op mijn nieuwe adres opeens een brief in de bus van BDR containerreiniging . Met het verzoek of ik graag mijn nieuwe adres wil doorgeven aan BDR . Ik ben bij hun aan de deur geweest om te vragen hoe het komt dat ze nu 1,5 jaaar later wel opeens post konden brengen ..
Zeggen tegen mij dat ze dat niet verplicht zijn om mijn post na te brengen. Daar hebben ze misschien wel een punt maar ze hebben ook niet het recht om mijn post weg te gooien . Ze horen het dan retour te sturen naar de afzender. Als ze niet bereid zijn om de post bij mij te brengen .Maar er wordt mij recht in mijn gezicht gezegd dat ze post weggegooid hebben .. Maar ik heb nu wel een probleem want sinds september 2010 schrijft kcr om de twee maanden 26,50 van mijn rekening . In januari 2011 schrijft BDR 26,50 euro van mijn rekening .

OPGELET MENSEN ZE ZIJN NU ACTIEF IN GEMERT ONDER DE NAAM UCS .
WAT VOOR EEN BEDRIJF EERST KCR EN BDR EN NU WEER UCS
Heb met deze mensen ook problemen gehad in het verleden elke maand geld overmaken maar mijn containers schoon ho maar!!!
Hoop dat ze deze lui te pakken krijgen!!!!

petruska
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 feb 2011 22:43

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door petruska »

DIT IS EEN OPROEP

Ik moet een groep mensen bij elkaar zien te krijgen die bereid zijn om hier aan mee te werken dan kunnen we bij de KVK in Breda een kacht indienen .
Laatst gewijzigd door petruska op 25 feb 2011 06:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Wat heeft 't voor zin om hetzelfde weet-ik-veel hoeveel keer achter elkaar te posten??

petruska
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 feb 2011 22:43

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door petruska »

Er is mij door enkele juristen je adviseert om naar de politie te gaan om aangifte te gaan wegens oplichting . Maar ze hebben mij gezegd dat ze hier niets mee kunnen . Waar is de politie dan voor .

petruska
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 feb 2011 22:43

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door petruska »

Maar ik heb met hen nu een groot probleem omdat ik tegen hen gezegd heb dat ik radar , opgelicht , kassa heb ingelicht heb dat ik met hen niet meer kan bellen . Als ik hen bel word er tegen mij gezegd dat zij mij niet meer te woord staan en dat ze het gesprek gaan beeindigen . Ik heb ook tegen hen gezegd dat ik er wel eens voor zou zorgen dat ik ze in mijn eentje klein zou krijgen . Als ik iets zeg dan ga ik dit ook waar maken .
Ik ben nu al enkele dagen aan het bellen en het levert nu toch al een beetje resultaat op .
Wil je meer weten dan kan je mij atijd een vraag stellen ik heb mij er nu al zo in verdiept dat ik jullie als gedupeerde misschien wel goede raad kan geven .

Gesloten