Pagina 1 van 1

Telfort

Geplaatst: 18 feb 2008 09:42
door demaan
Tot mijn grote schrik en verontwaardiging stond er op de laatste afrekeningsspecificatie van mijn mobiele telefoonrekening een item waar ik het absoluut niet mee eens kan zijn, omdat het nooit heeft plaatsgevonden. Ik zou met mijn mobiele telefoon op 2 januari 2008 meer dan 70 minuten gebeld hebben naar mijn vriendin in Engeland. Op betreffende datum logeerde ik bij bewuste vriendin en heeft er nooit een dusdanig gesprek plaatsgevonden. Uiteraard heb ik Telfort gebeld en gezegd dat dit onmogelijk is en misschien te wijten aan een technische fout. Men zou het nagaan en mij terugbellen. Na een week kreeg ik een telefoontje waarin men volhield dat het enige dat men had kunnen constateren was dat er een verbinding van meer dan 70 minuten is geweest op die datum. Ik stelde voor om het zogenaamde gesprek te verifiëren, maar i.v.m. de Wet op de Privacy mag dat niet. Het volledige bedrag van de rekening heb ik door de Postbank laten storneren en na aftrek van die ene post heb ik alsnog de factuur betaald. Tot nu toe nog geen reactie van Telfort.
Wanneer ik mijn verhaal aan vrienden en kennissen vertel, krijg ik verhalen die er op duiden dat dit soort zaken vaker voorkomen.
Hoe is mijn rechtspositie in geval Telfort problemen maakt?

Re: Telfort

Geplaatst: 18 feb 2008 10:04
door Antoine46
Is er wellicht per abuis op de beltoets gedrukt terwijl het toestel niet op toetsenblokkering stond?

Re: Telfort

Geplaatst: 18 feb 2008 10:07
door demaan
Nee, ik heb een zgn. clam shell. Die kun je niet bedienen of opbergen zonder dat-ie gesloten is. Per ongeluk bellen is dan ook niet mogelijk.

Re: Telfort

Geplaatst: 18 feb 2008 11:15
door Big-V
Het zou ook kunnen dat het een gesprek van enige tijd eerder betreft. Soms worden gesprekken in en naar het buitenland pas later gefactureerd; het kan zijn dat dat hier het geval is.
Ik neem aan dat je vriendin ook niet je voicemail heeft ingesproken terwijl je bij haar was?
Storneren is in eerste instantie trouwens nooit erg verstandig in een dergelijk geval. Je krijgt nu waarschijnlijk namelijk een Preventel-notering en zult geen mobiele abonnementen meer kunnen afsluiten of verlengen zolang je niet betaalt.

Re: Telfort

Geplaatst: 18 feb 2008 11:58
door demaan
Ik wacht af wat Telfort doet. Wat mij betreft blijft het onderwerp bespreekbaar.
Lange telefoongesprekken voer ik alléén via Internet - met VoipBuster.
Je moet wel erg goed in de slappe was zitten om zo lang met je mobiele telefoon te bellen als je in het buitenland bent !
Als je weet dat een gesprek € 0,58 per minuut kost, hou je daar toch rekening mee? Ik althans wél!

We'll see.......

Re: Telfort

Geplaatst: 18 feb 2008 20:22
door pelaminoskep
Ik wil niet rottig doen, maar heel eerlijk gezegd denk ik dat je je vergist, en dat er toch per abuis op de een of andere manier per ongeluk via je telefoon een verbinding tot stand is gekomen :S

Re: Telfort

Geplaatst: 18 feb 2008 22:50
door demaan
Het zou kunnen, maar niet met mijn medewerking!
Mijn vraag is eigenlijk ook of dat vaker voorkomt (volgens kennissen wel nl.) en wat je er mee moet.........

Re: Telfort

Geplaatst: 19 feb 2008 22:32
door Mr. Floppy
Kijk of je een gespreksspecificatie kunt krijgen van het bewuste telefoonabonnement van je vriendin. Misschien heeft zij toevallig op het bewuste tijdstip zelf een of meerdere uitgaande gesprekken gevoerd.
Misschien dat je dat dan kunt gebruiken als bewijs. (alhoewel dat niet waterdicht is ivm mogelijkheid dubbelgesprek)(tweede gesprek aan kunnen nemen tijdens het voeren van een ander gesprek)

Re: Telfort

Geplaatst: 20 feb 2008 08:49
door demaan
Bedankt voor de suggestie. Mijn vriendin heeft echter al contact gehad met haar provider, Vodafone. Zij heeft echter geen "itemized bill" en er kan aan die zijde helaas niets achterhaald worden.